164ts öljynpaineet + käsijarru

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

164ts öljynpaineet + käsijarru

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Moi,

huomasin tänään ajellessani, että öljynpainemittari näyttää kovin alhaisia lukemia verrattuna aiempaan: tyhjäkäynnillä nollaa ja parhaimmillaankin nousee korkeintaan puoleentoista-kahteen. Pitäisikö asiasta huolestua vai lieneekö kostea keli sähköä syömässä anturin liitännöistä? Lämmöt ok.

Toinen ongelma on käsijarru: pitää kovin heikosti, ja pakkasilla kun veti kahvasta kuului jonkinlaista pauketta ja oikea puoli jäi laahaamaan. Lämmetessään irtosi. Ominaisuus vai korjausta tiedossa?

Kiitokset etukäteen!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

öljynpainemittarissa saattaapi olla anturi vika mikä on ihan yleistä alfoissa, kannattaa kuitenkin mitata paineet mekaanisella mitarilla ja varmistua tuosta jottei tule isompaa tuhoa...

tuo käsijarru ongelma on 164:ssa melko yleistä koska satulan vipu ei vapauta jarrua kun vaijeri löysää..
johtuen jumivasta palautinjousesta..siispä saattaa jäädä päälle..

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Ok, millainen operaatio tuo paineen tarkistaminen on eli vissiin korjaamokeikka? Onko korjaamosuosituksia Helsingissä?

Käsijarrusta: pakkanenko jumittaa jousen vai vanhuus ja ruoste?

Kiitokset pikaisesta vastauksesta

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

HerraR kirjoitti:Ok, millainen operaatio tuo paineen tarkistaminen on eli vissiin korjaamokeikka? Onko korjaamosuosituksia Helsingissä?

Käsijarrusta: pakkanenko jumittaa jousen vai vanhuus ja ruoste?

Kiitokset pikaisesta vastauksesta
no jos ei itsellä ole mekaanista öljynpainemittaria niin korjaamo keikkahan se on edessä, mittarin voi kytk vaikka siihen alkup anturin reikään..

jousen ja vivun jumittaa vanhuus mutta sitä voi yrittää herkistää..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HerraR kirjoitti:Käsijarrusta: pakkanenko jumittaa jousen vai vanhuus ja ruoste?
Sekä että. Käsijarrua kannattaa käyttää säännöllisesti, muuten se jumii melko varmasti. Audimiehet ovat evottaneet samaa satulaa asentamalla siihen rasvanipat.

Pakkanenkin saa käsijarrun helposti jumittamaan, itse en käytä sitä kostealla kelillä, jos odotettavissa on elohopean painuminen miinuksen puolelle. Jos ilma on jo valmiiksi pakkasella voi käsijarrua käyttää, sillä silloin kosteus ei ole jäädyttämässä jarrua päälle.

Olisinkohan sattumalta nähnyt autosi eilen (?) Ympyrätalon "nurkilla"? Valkoinen 164, jossa alkuperäiset aluvanteet.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Uudella anturilla paineet ovat:
Tyhjäkäynti 2bar.
Ajossa 6-7bar.

Käkkärin vaijerista vain toinen puoli liikkuu, pitäs tehdä jotain 8)

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Eikös ohjekirja sano, että tyhjäkäynnillä vähintään 0.5? Siihen nähden 2 on aika paljon.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Peruskysymyksiä: mistäs tuo öljynpaineanturi löytyy, jos lähtisi wd-40 -pohjalta etsimään mahdollisia kosketushäiriöitä?

Scuderia: kruisailin tosiaan keskiviikkona iltaseitsemän kieppeillä stadiin ja ysin pintaan takasin, Hämeentietä. Talvikumien vanteet tosin ovat aitoa peltiä muovisilla pölykapseleilla hämättyinä, mutta näin loppusyksystä iltaisin on kovin hämärää... 8) . Toi rasvanippavinkki täytyy pistää korvan taakse kevättä odottelemaan, kiitokset!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

HerraR kirjoitti:Peruskysymyksiä: mistäs tuo öljynpaineanturi löytyy, jos lähtisi wd-40 -pohjalta etsimään mahdollisia kosketushäiriöitä?
se anturi löytyy muistaakseni moottorin takapuolelta vaihteiston puolipäädystä ja on kiinni kannessa....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HerraR kirjoitti:kruisailin tosiaan keskiviikkona iltaseitsemän kieppeillä stadiin ja ysin pintaan takasin, Hämeentietä. Talvikumien vanteet tosin ovat aitoa peltiä muovisilla pölykapseleilla hämättyinä, mutta näin loppusyksystä iltaisin on kovin hämärää... 8)
Jaa, se bongaamani valkoinen 164 oli liikkeellä joskus iltapäivällä, ehkä kahden aikoihin. Siinä oli tosiaan orkkisaluvanteet, sellaiset suhteellisen umpinaiset. Vanteet ja kapselit sentään erotan, vaikka sitten vähän hämärämmässäkin 8)

Samoihin aikoihin Hakaniemenrannassa oli hetken parkissa myös sininen (vai tummanharmaa?) 164, "alukapseleilla" varustettu. Oma yksilöni oli risteävällä kadulla passissa, ilmeisesti näillä on pesä jossain lähettyvillä?
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin