2.0 TS kylmäkäyntiongelmia
Valvoja: Moderators
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
2.0 TS kylmäkäyntiongelmia
Eilen ilmeni ongelmia käynnistyksen jälkeen kymällä moottorilla, kone ei vastannut heti kaasuun ja käynti oli hetken aikaa epätasaista ja tuntui että saattaa sammua.
Aamulla sama homma kylmänä, mutta moottorin lämmettyä käynti on jokseenkin OK. Onko kellään vastaavia kokemuksia, ILMI?
Aamulla sama homma kylmänä, mutta moottorin lämmettyä käynti on jokseenkin OK. Onko kellään vastaavia kokemuksia, ILMI?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
En vaihtanut mitään vaan ongelma oli aina vain letkun kanssa joten otin sen irti 10 minsaa ennenkuin lähdin. Meinasin lähinnä että siinä varmaan kyse oli siitä että boksi luulee koneen olevan lämpimämpi kuin on.
Jos tässä olisi vain anturi rikki, mulla se oli varmaan ehjä mutta kun vesi oli lämmintä niin boksi sekoaa..
Jos tässä olisi vain anturi rikki, mulla se oli varmaan ehjä mutta kun vesi oli lämmintä niin boksi sekoaa..
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Omassa 166 TSssä ilmeni tuollaista kaasuunvastaamattomuutta kylmänä. Oireet pahenivat myöhemmin niin, että kylmä kone ei parin ensimmäisen kilometrin aikana vastannut kaasuun empimättä. Oireet hävisivät ECU:n resetillä. Vikakoodina oli "self adjusting" parametrien ajautuminen alueen ulkopuolelle. Sitä mikä tuon oli aiheuttanut, ei selvinnyt, mutta nyt on toiminut puolisen vuotta hyvin.
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Kiitos vinkistä, kuinka teit resetin tässä tapauksessaonefromnorth kirjoitti:Omassa 166 TSssä ilmeni tuollaista kaasuunvastaamattomuutta kylmänä. Oireet pahenivat myöhemmin niin, että kylmä kone ei parin ensimmäisen kilometrin aikana vastannut kaasuun empimättä. Oireet hävisivät ECU:n resetillä. Vikakoodina oli "self adjusting" parametrien ajautuminen alueen ulkopuolelle. Sitä mikä tuon oli aiheuttanut, ei selvinnyt, mutta nyt on toiminut puolisen vuotta hyvin.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Terve
eipä ole Alfadiagia, mutta onnistuuko resetti kuten oheisessa topicissa JP:n ohjeessa, eli virrat pois 45min jne.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... resetointi
eipä ole Alfadiagia, mutta onnistuuko resetti kuten oheisessa topicissa JP:n ohjeessa, eli virrat pois 45min jne.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... resetointi
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Käytännön kokemusta ei ole, koskapa tein tuon Alfadiagilla. Saattaa olla, että vaikutus on sama. Tosin et näe sitten niitä vikakoodeja.MK kirjoitti:Terve
eipä ole Alfadiagia, mutta onnistuuko resetti kuten oheisessa topicissa JP:n ohjeessa, eli virrat pois 45min jne.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... resetointi
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Vika löytyi, ILMI sökö.
Auto oli diagnoosissa paikallisessa Deltassa kun resetointi ei muuttanut tilannetta. Tarjosivat uutta ilmiä hintaan 470€, kun kerroin ettei tule kauppoja, vaan hommaan osan muualta, pudotti korjaamotyönjohtaja pikaisesti hintaa 200€ (kuulemma seisonut kauan varastossa, eikä ihme tuohon hintaan).
PS. Resetoidessa otin akun piuhat irti ja takapaksin kannen kiinni, kun rupesin jatkamaan prosessia, ei luukku auennutkaan mekaanisesti avaimella. Sain suksiluukun kautta akunkengät senverran paikoilleen, että luukku aukesi kauko-ohjaimella.
Tuli vain mieleen että miten pääsee autoon ja akkuun käsiksi jos lukitusta autosta jostain syystä häviää virrat.
Auto oli diagnoosissa paikallisessa Deltassa kun resetointi ei muuttanut tilannetta. Tarjosivat uutta ilmiä hintaan 470€, kun kerroin ettei tule kauppoja, vaan hommaan osan muualta, pudotti korjaamotyönjohtaja pikaisesti hintaa 200€ (kuulemma seisonut kauan varastossa, eikä ihme tuohon hintaan).
PS. Resetoidessa otin akun piuhat irti ja takapaksin kannen kiinni, kun rupesin jatkamaan prosessia, ei luukku auennutkaan mekaanisesti avaimella. Sain suksiluukun kautta akunkengät senverran paikoilleen, että luukku aukesi kauko-ohjaimella.
Tuli vain mieleen että miten pääsee autoon ja akkuun käsiksi jos lukitusta autosta jostain syystä häviää virrat.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Olisko lukko ollut vaan jäässä? Kyllä noiden lukkojen pitäisi ihan mekaanisestikin toimia, eli vain keskuslukitus häviää sähköjen mukana.MK kirjoitti:PS. Resetoidessa otin akun piuhat irti ja takapaksin kannen kiinni, kun rupesin jatkamaan prosessia, ei luukku auennutkaan mekaanisesti avaimella. Sain suksiluukun kautta akunkengät senverran paikoilleen, että luukku aukesi kauko-ohjaimella.
Tuli vain mieleen että miten pääsee autoon ja akkuun käsiksi jos lukitusta autosta jostain syystä häviää virrat.
Tuttu vaiva.. :wink:
Mulla on tehnyt tota samaa tie miten kauan, eikä riipu lämmöistä -
paitsi se talvinen huohotinletkun kaasuläpälle työntämä tahdas, joka
sitten jättää jäätyessään kierrokset päälle.. Ilmikin on mitattu ja
lähes kaikki muut - ei mitään tietoa syystä.
Mutta, mutta.. eräs oire on yhä, mites on siellä, tahtooko sammuilla
lähinnä kierroksilta tyhjäkäynnille päästäessä - eli esim. kun tullaan
risteykseen tai odotellaan valoissa? Mulla se tekee tuota kunnes
lämpenee, sitten sitä ei ole lainkaan.. Ensin ajattelin, että josko olis
imuvuoto jossakin, kuten tehostimessa tms. vaan kun ei ole! Tietysti
saattaa olla, että imusarja on ollut irti ja laitettu plaanaamatta sitten
kiinni kanteen, eli olisi kiero pinnaltaan ja jokin mutteri löysällä, eli
pääsisi lämpöjen mukaan vääntelemään imuvuotoa? Ota tuosta sitten
selvää? :evil:
No, pitää katella mitä tekis, mutta kun ei tuo ole miksikään tuosta
muuttunutkaan, niin olkoon nyt jonkin aikaa - ei se kuitenkaan koskaan
sammunut ole! Liekö niin että tuo Mussolinin perikunta kun ei oikein
koskaan ole sopinut yhteen tuon Alpon perikunnan kanssa, niin ei
sitten nytkään?! Vrt. sota-aika Afrikassa, italiaano ei uskaltanut ja
Alpo pisti Rommelin kyntämään.. Liekö tämä Boschin osien käyttö
jotakin samaa avunpyyntöä? :mrgreen:
Kertokaa nyt muillekin, josko jotain selvenee, muutakin kuin tuo
ilmamassamittarin pötikkä!! :-D
Mulla on tehnyt tota samaa tie miten kauan, eikä riipu lämmöistä -
paitsi se talvinen huohotinletkun kaasuläpälle työntämä tahdas, joka
sitten jättää jäätyessään kierrokset päälle.. Ilmikin on mitattu ja
lähes kaikki muut - ei mitään tietoa syystä.
Mutta, mutta.. eräs oire on yhä, mites on siellä, tahtooko sammuilla
lähinnä kierroksilta tyhjäkäynnille päästäessä - eli esim. kun tullaan
risteykseen tai odotellaan valoissa? Mulla se tekee tuota kunnes
lämpenee, sitten sitä ei ole lainkaan.. Ensin ajattelin, että josko olis
imuvuoto jossakin, kuten tehostimessa tms. vaan kun ei ole! Tietysti
saattaa olla, että imusarja on ollut irti ja laitettu plaanaamatta sitten
kiinni kanteen, eli olisi kiero pinnaltaan ja jokin mutteri löysällä, eli
pääsisi lämpöjen mukaan vääntelemään imuvuotoa? Ota tuosta sitten
selvää? :evil:
No, pitää katella mitä tekis, mutta kun ei tuo ole miksikään tuosta
muuttunutkaan, niin olkoon nyt jonkin aikaa - ei se kuitenkaan koskaan
sammunut ole! Liekö niin että tuo Mussolinin perikunta kun ei oikein
koskaan ole sopinut yhteen tuon Alpon perikunnan kanssa, niin ei
sitten nytkään?! Vrt. sota-aika Afrikassa, italiaano ei uskaltanut ja
Alpo pisti Rommelin kyntämään.. Liekö tämä Boschin osien käyttö
jotakin samaa avunpyyntöä? :mrgreen:
Kertokaa nyt muillekin, josko jotain selvenee, muutakin kuin tuo
ilmamassamittarin pötikkä!! :-D
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Siis minulla oli tuota kylmäkäynnistys ja kylmä ajo ongelmaa, lähes joka aamu. Hävisi kokonaan Shell V-Powerilla. Vaihdoin ilmin, lambdan ja tein Diagilla resetin, siirryin hiljalleen ABC:n 95E:hen ja ongelmat palasivat, ehkä ei ihan joka aamuiseksi mutta melkein tiesi että aamuisin ongelmia. Varsinkin ongelmana on n.700m ajon jälkeen oleva risteys jossa pitäisi päästä liikennevirtaan ja auto ei vedä lainkaan. No, ajetaan Shellin V-Powerilla ja ihmetellään mikä todellisuudessa on vikana.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mulla veekuutosessa vastaava ongelma johtui pimenneestä lambda-anturista. Anturilta ei tullut siis signaalia lainkaan. Eli kun kytkimen painoi pohjaan kierroksilta, putosivat kierrokset joko todella alas tai koko moottori sammui. Myös jos tyhjäkäynnillä antoi ensin hieman kierroksia ja nosti sitten nopeasti kaasun, saattoivat kierrokset pudota lähes nollaan asti. Tsekkaa vikakoodit, jos mahdollista.Alfis kirjoitti:Mutta, mutta.. eräs oire on yhä, mites on siellä, tahtooko sammuilla lähinnä kierroksilta tyhjäkäynnille päästäessä - eli esim. kun tullaan risteykseen tai odotellaan valoissa? Mulla se tekee tuota kunnes
lämpenee, sitten sitä ei ole lainkaan..
No voi ny tanakelevetti..
Mutta eikös lambada aikaansaisi jo muutakin tuon käynnin kanssa?
Ainakin pakokaasuarvot tuossa olivat kohdillaan - hups, silloin se kone
oli kyllä ns. "hullun lämpönen" eli ei oikein käyntilämmöissä, muttei kylmäkään, tovin sitä piti kierrättää, mutta asettui kuitenkin.. eli ei
ihan viittaisi tuohon? Tai mistä sitä tietää miten sen sähköaivot sitten
kaikki saamansa virtakäppyrät ymmärtää, eihän italiaano kaikkia
saksan sanoja älyä.. tai toisin päin! Olisko tämä sitä samaa kun
Siemensin puhelimet, natsilaatua ja tehty Unkarissa/ Kiinassa?
Tai Boschin porakoneet ( Vihreä ) ja Junkersin lentokoneet sota-aikaan,
eli lisenssillä Espanjassa?
No, pitääpä katella mitä tuo rakkine sitten yrittää kertoa, josko sillä
järjettömällä on mitään kerrottavaa!? Liekö tarpeen vietellä ensin
joulunpyhät alta pois, että kun tietää tarkemmin, niin saa sitten ensin
vuodenvaihteessa huuhtoa senkin kirouksen päästään.. HE-HE-HEE!!?
Mutta eikös lambada aikaansaisi jo muutakin tuon käynnin kanssa?
Ainakin pakokaasuarvot tuossa olivat kohdillaan - hups, silloin se kone
oli kyllä ns. "hullun lämpönen" eli ei oikein käyntilämmöissä, muttei kylmäkään, tovin sitä piti kierrättää, mutta asettui kuitenkin.. eli ei
ihan viittaisi tuohon? Tai mistä sitä tietää miten sen sähköaivot sitten
kaikki saamansa virtakäppyrät ymmärtää, eihän italiaano kaikkia
saksan sanoja älyä.. tai toisin päin! Olisko tämä sitä samaa kun
Siemensin puhelimet, natsilaatua ja tehty Unkarissa/ Kiinassa?
Tai Boschin porakoneet ( Vihreä ) ja Junkersin lentokoneet sota-aikaan,
eli lisenssillä Espanjassa?
No, pitääpä katella mitä tuo rakkine sitten yrittää kertoa, josko sillä
järjettömällä on mitään kerrottavaa!? Liekö tarpeen vietellä ensin
joulunpyhät alta pois, että kun tietää tarkemmin, niin saa sitten ensin
vuodenvaihteessa huuhtoa senkin kirouksen päästään.. HE-HE-HEE!!?
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Ei ollut jäässä, oli sen verta lämmin keli. Avainta kokeilin useampaan kertaan molempiin suuntiin niin voimakkaasti kuin uskalsin vääntää. Akun kytkennän jälkeen avautui myös mekaanisesti helposti avaimella.Pablo Honey kirjoitti:Olisko lukko ollut vaan jäässä? Kyllä noiden lukkojen pitäisi ihan mekaanisestikin toimia, eli vain keskuslukitus häviää sähköjen mukana.MK kirjoitti:PS. Resetoidessa otin akun piuhat irti ja takapaksin kannen kiinni, kun rupesin jatkamaan prosessia, ei luukku auennutkaan mekaanisesti avaimella. Sain suksiluukun kautta akunkengät senverran paikoilleen, että luukku aukesi kauko-ohjaimella.
Tuli vain mieleen että miten pääsee autoon ja akkuun käsiksi jos lukitusta autosta jostain syystä häviää virrat.
Täytynee kokeilla joskus hallituissa olosuhteissa.
edit: Ilmi siis vaihdettiin, ja käyntiongelmat kylmänä loppuivat samalla.