Jakopään huoltohinta osineen ja töineen: 290,-

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Jakopään huoltohinta osineen ja töineen: 290,-

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

MUTTA, ooppeli astraan... :?
Tämä siis listahinta Hyvinkäällä ko. merkin huollossa. Ei paha...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Onko mulla mennyt jotain ohi?!?! Ei tajua.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Niin, sitä vaan, että deltassa vastaavanlainen homma ei onnistu alle viidensadan. (ja en ole opel-fani)

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Itse muistelisin vielä että ainakin Vectrassa ei edes jakohihnan katkeaminen aiheuta mitään vahinkoa moottorille.
Niin ainakin mulle uskoteltiin kun joskus itselläni oli vuoden -89 2 litranen oooppeli.
et tässä jo toinen plussa opelille. Enempää ei taida löytyä plussia...

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

En tunne ooppeleita enempää mutta "vanhempi" elikkäs vissiin joku 8V on vapaasti pyörivä ja hihnan katkeaminen hidastaa vain kotiinpääsyä. Enolla oli tuollainen, taisi olla kolmas remmi kun meni samana vuonna niin pisti kiertoon, tuumasi että olisi kiva päästä joskus reissusta kotiinkin :mrgreen: . Ja nyt taidetaan ihan just lipsua OoTeen puolelle 8) .
Viimeksi muokannut Pepperoni, 20 Joulu 2006, 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei aiheuta ongelmaai A-mallin vectroissa ja tämäkin koskee vain OHC- koneita, ecotecit ja tuplanokkaiset 16V - koneet ovat kyllä selviä remminpaukahtamisen jälkeen.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Ja nyt taidetaan ihan just lipsua OoTeen puolelle .
Kyllä... mutta eikö Alfalla ja tällä ko. merkillä ole jotakin vispilänkauppaa meneillään...

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Joo , ei katkee remmi mun Opelista eli 159:stä, mikä taas on itseasiassa eroavaisuus.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Opel tuli hyvin vastaan aikoinaan hinnoittelussa remminvaihdossa kun ecotecin hihnoja rupes menemään ennen aikojaan, mutta ei Delta ole vaan ryhtynyt moiseen... :wink:

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Delta antoi alussa kun 156:n vaihtoväli puolittui 50 % alennusta 60 tkm kohdalla ja mullekin vielä 90 tkm kohdalla 25 % alennusta. Onneksi en tuolloin ekan 156:n kanssa osannut pelätä remmin katkeamista vaan päästelin surutta tuonne 80 tkm.

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Pepperoni kirjoitti:ei aiheuta ongelmaai A-mallin vectroissa ja tämäkin koskee vain OHC- koneita, ecotecit ja tuplanokkaiset 16V - koneet ovat kyllä selviä remminpaukahtamisen jälkeen.
Jeps, mutsilla oli astra, muistaakseni 1.6 (ecotecci?)

Hihna korkkasi startatessa, autolla ikää about vuosi, seurauksena iso mutta ilmainen remontti.
Takuun jälkeen sitten vesipumppu halkesi ja seurauksena oli kallis iso remppa ja auton vaihto.

Onneksi otin oman ooppelini uudemmalla JTS(tec) moottorilla jossa hihnan sijasta voi hajota ketju :)

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Laku kirjoitti:Joo , ei katkee remmi mun Opelista eli 159:stä, mikä taas on itseasiassa eroavaisuus.
196hv mitattua tehoa ja vääntöä koko alueella kuin pienessä kylässä.
Kaiken lisäksi se ketju :-D
- Alfaholic -

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Re: Jakopään huoltohinta osineen ja töineen: 290,-

Viesti Kirjoittaja motorhead »

ollikuhta kirjoitti:MUTTA, ooppeli astraan... :?
Tämä siis listahinta Hyvinkäällä ko. merkin huollossa. Ei paha...
Vaihdettiinhan myös vesipumppu?
Tuohon edelliseen viestiini lisäsisin vielä työkaverin omegan (2 litrainen ecotec) johon tuli vesipumpun johdosta vaivaisen 1600 euron remppa (merkkihuollossa).
Tosin jos auto olisi alfa ja korjaamo Delta niin tuolla rahalla saisi vasta pahan mielen ja lippalakin ja tuurilla pari venttiiliä.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Siihen vapaastipyörivään kasivenaseen pooppeliin hihnanvaihto oli muistaakseni jotain 70-80e osineen.

Toi 290 on just 16 -venasiin ja sisältää ilmeisesti sen vesipumpun.

Oman 16v Astran vein aikanaan hihnanvaihtoon tohon kaupunginlortin autoon ku en jaksanu ite vaihtaa.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

1,8 ecotec 16v oli kone ja vaihdettiin hihna, kiristin, 2 ohjainrullaa, vesipumppu, sekä joitakin "pientarvikkeita".
Ehkäpä koko homman olisi itsekin voinut tehdä, mutta päätin taannoin jättää nuo jakopäärempat muille 33:seen itse vaihdettuani... :crazyeyes:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kai sen voi vaihtaa jos omistaa sopivat torx- avaimet ja riittävästi intoa. Mulla ei ollut riittävän isoa torxia eikä tarpeeksi intoa.

Saipahan takuun ja leiman vihkoon. :roll:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Mä kuulin sellaisen väitteen, että jos hihna menee poikki 33 8V:sessa, niin ainoat kustanukset on bussilippu määräpäähän. onko totta?
Nothing beats cubic inch

XXL
Viestit: 149
Liittynyt: 09 Loka 2003, 01:51
Car(s): 3x156 V6
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja XXL »

TestarosaFinland kirjoitti:Mä kuulin sellaisen väitteen, että jos hihna menee poikki 33 8V:sessa, niin ainoat kustanukset on bussilippu määräpäähän. onko totta?
Mulla ex 8V 33:a Katkes laturinhihna ja iski ittensä jakopään suojakotelon välistä sisään--> molemmat hihnat poikki ja koneen vaihto... ja oli tyhjäkäynnillä..

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

ollikuhta kirjoitti:Niin, sitä vaan, että deltassa vastaavanlainen homma ei onnistu alle viidensadan. (ja en ole opel-fani)
Oliko tämän ketjun tarkoitus siis kertoa, että huollot johonkin toiseen merkkiin on halvempi kuin vastaava Alfaan?
Luulen että se tieto on kyllä kaikilla tiedossa.

Edelleen, en tajua :crazyeyes:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

On tässä ehkä toinenkin aspekti: Jos Deltan hinnoittelu olisi kohtuullista, he saattaisivat saada enemmän asiakkaita (esim. minut), jolloin kokonaistuotto saattaa kasvaa. Tämä saattaisi myös vauhdittaa automyyntiä ja luoda pidempiä asiakassuhteita. :-D

(Itse olen tyytyväinen Deltasta saamaani palveluun mutta huoltoon en olekaan rahojani kantanut 30eur enempää kahden vuoden aikana.)
VMP

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

mattijus kirjoitti:On tässä ehkä toinenkin aspekti: Jos Deltan hinnoittelu olisi kohtuullista, he saattaisivat saada enemmän asiakkaita (esim. minut), jolloin kokonaistuotto saattaa kasvaa. Tämä saattaisi myös vauhdittaa automyyntiä ja luoda pidempiä asiakassuhteita. :-D
Juuri tästä on kysymys eli nk jälkimarkkinoinnista. Jälkimarkkinoinnin tulisi olla sellaista kuin esimerkiksi tässä

http://www.alfaromeo.com.au/default.asp ... e&ID=18265

(Kuten tiedämme veloittaa Delta 7 tunnin työn ja osista täyden hinnan kun tuolla siis ilmoitetaan lähempänä todellista aikaa oleva 3,5 h ja osat n. 270 €)

Deltassa on vain ilmeisesti omistuspohjasta johtuva lyhytnäköinen ahneus vallalla. Siellä ei riitä sijoitetun pääoman tuotoksi 10-12 % vaan sen täytyy olla lähempänä 30 %. Asiakastyytyväisyydestä ei ole väliä.
rim kirjoitti:Delta antoi alussa kun 156:n vaihtoväli puolittui 50 % alennusta 60 tkm kohdalla ja mullekin vielä 90 tkm kohdalla 25 % alennusta.

Tuollaisesta minä ainakaan en kuullut mitään missään vaiheessa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

teuhka kirjoitti:Deltassa on vain ilmeisesti omistuspohjasta johtuva lyhytnäköinen ahneus vallalla. Siellä ei riitä sijoitetun pääoman tuotoksi 10-12 % vaan sen täytyy olla lähempänä 30 %. Asiakastyytyväisyydestä ei ole väliä.
No jos tuota 30% pystyy ylläpitämään pitkässä juoksussa niin ei minuakaan kiinnostaisi asiakastyytyväisyys. Osittainhan niillä on monopolia kun ei voi uutta Alfaa muualta ostaa ja leasing firmat huoltanee aina Deltassa jos ei muuta.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mulle tuli Deltasta tarjouslappu, jossa Marean jakohihnan vaihto osineen ja töineen jäisi maksamaan 299€. Tuskin se tuon halvempi olisi missään muuallakaan :roll: . Veisin heti, jos olisi remmin vaihto ajankohtainen.

Jarru ja jäähdytysnesteiden vaihto oli samassa lapussa mainittu hintaan 49€(vai oliko 69€), tuota jo vakavasti harkitsen, kun sadan tonnin huolto pitäisi muutenkin tehdä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

TestarosaFinland kirjoitti:Mä kuulin sellaisen väitteen, että jos hihna menee poikki 33 8V:sessa, niin ainoat kustanukset on bussilippu määräpäähän. onko totta?
Ei.

Tuumer
Viestit: 61
Liittynyt: 29 Loka 2005, 00:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Pepperoni kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Mä kuulin sellaisen väitteen, että jos hihna menee poikki 33 8V:sessa, niin ainoat kustanukset on bussilippu määräpäähän. onko totta?
Ei.
Ei niin. "been there done that"

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Oliko tämän ketjun tarkoitus
Oli. Ja samalla on saatu hajua myös koko elämän tarkoituksesta.
Ota vähän rennommin. Joulu ja kaikki tulossa... :wink:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

ollikuhta kirjoitti:
Oliko tämän ketjun tarkoitus
Oli. Ja samalla on saatu hajua myös koko elämän tarkoituksesta.
Ota vähän rennommin. Joulu ja kaikki tulossa... :wink:

Rennostihan tässä aina otetaan, yritin vain löytää pointtia tämän ketjun syvimpään olemukseen. Löysin siis sen :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Vastaa Viestiin