GTAn viat?
Valvoja: Moderators
GTAn viat?
Veri vetää taas italialaisen rattiin kun BMW meni lunariin, mutta siitä ei tässä ketjussa enempää vaan GTAn viat kiinnostaa. Eli onko alustanosat yhtä heikkoja kuin perus 156ssa jne. 156GTAn ja 330coupen välillä tässä pähkäilen
Tallissa Alfan mentävä aukko
Omallani on ajettu 46 tkm. Alusta on hiljainen - ehkä pikkusen jotain kuului heti ajoon lähdön jälkeen kun oli tämän syksyn kovimmat pakkaset eli n.10 astetta.
Muistelen, että 156 2.0 ts/-99 kolisi tuossa vaiheessa etupäästään jo jonkin verran ja ylätukivarret vaihdettiin (koiranluut samalla vaikka ei ois vaihtoa varmaan tarvinneetkaan) n. 55 tkm kohdalla - ei olisi vielä tarvinnut normaalioloissa vaihtaa, mutta toisen puolen nivelen suojakumi oli mennyt rikki ja se söi nopeasti pallonivelen sököksi.
Tukivarret näyttävät ihme kyllä olevan aivan samat kuin muissakin 156`sissa.
Tähän asti (3,5 kk ja kilometrejä aika vähän) auto on pelannut loistavasti.
Muistelen, että 156 2.0 ts/-99 kolisi tuossa vaiheessa etupäästään jo jonkin verran ja ylätukivarret vaihdettiin (koiranluut samalla vaikka ei ois vaihtoa varmaan tarvinneetkaan) n. 55 tkm kohdalla - ei olisi vielä tarvinnut normaalioloissa vaihtaa, mutta toisen puolen nivelen suojakumi oli mennyt rikki ja se söi nopeasti pallonivelen sököksi.
Tukivarret näyttävät ihme kyllä olevan aivan samat kuin muissakin 156`sissa.
Tähän asti (3,5 kk ja kilometrejä aika vähän) auto on pelannut loistavasti.
Laitetaan vielä, että se jäähdytys pitäisi tulla siihen napaan, josta tuuletettu levy imee pyöriessään jäähdytysilman tuuletuskanavoihin. Jos jäähdytys tulee vain toiselle puolelle, menee levy herkästi kieroon.KJS kirjoitti:Tuollaiset kisajarrut tarvitsisivat jäähdytystä levyn sisäpinnalle, että jäähtyvät tasaisesti. Nyt ulkopuoli jäähtyy enemmän ja vetää levyn kieroon.
Tuolta näkee hyvin, mikä idea noissa tuuletetuissa ("kisa")levyissä on:
http://www.wilwood.com/Products/002-Rot ... 0-5123.jpg
Viimeksi muokannut mattijus, 22 Joulu 2006, 08:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VMP
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
GTA:n alustanosien heikkoudesta en valitettavasti osaa sanoa mitään kun itsellä on 147 GTA:lla takana vasta 13 tkm eikä mitään ongelmia tuon suhteen ole ollut.
GTA:n jarruista on kovasti taitettu peistä mm. tuolla:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... hread.html
Itselläni on nuo pienemmät jarrut, eikä ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään jarruongelmia.
GTA:n jarruista on kovasti taitettu peistä mm. tuolla:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... hread.html
Itselläni on nuo pienemmät jarrut, eikä ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään jarruongelmia.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
35tkm kokemuksella ei muuta saldoa kuin 15 tkm jälkeen takuuseen vaihdetut poikittaiset takatukivarret ja etupenkkiä siirrettäessä joskus syttyvä airbagin valo. Pientä narinaa tukivarret piti kylmänä.
Jarrut ravistivat ajoittain, mutta homma korjaantui aina parilla reippaalla jarrutuksella. Ilmeisesti levyihin pesiytyi rauhallisemmassa ajossa kuonaa, joka sitten lähti pois.
Muuten toimi kuin kello. Mutta katso toki myös GT 3,2:ia, niissä kun on vakiona isommat jarrut, mitä 2004 vanhemmissa GTA:ssa ei ole. Ja GT on kai suorempi kilpailija 330 kupeelle kuin perhesedan.
Jarrut ravistivat ajoittain, mutta homma korjaantui aina parilla reippaalla jarrutuksella. Ilmeisesti levyihin pesiytyi rauhallisemmassa ajossa kuonaa, joka sitten lähti pois.
Muuten toimi kuin kello. Mutta katso toki myös GT 3,2:ia, niissä kun on vakiona isommat jarrut, mitä 2004 vanhemmissa GTA:ssa ei ole. Ja GT on kai suorempi kilpailija 330 kupeelle kuin perhesedan.
Itselläni ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa 156 GTA:sta. Mielettömän hieno moottori ja ohjaus. Etujarrulevyjä omassa autossani vaihdettiin 13000 km:n aikana neljä kertaa ja viidennellä kerralla omaan piikkiin Brembon rei`itetyt ja EBC:n punaiset palat. Tosin jarrulevyjen kieroutumiseen vaikutti noin 3000 km rata-ajoa. KW:n alustan kun laittaa alle niin sen jälkeen on oiva peli. Suorituskyky on huima vakioautoksi ja ne pitävät paikkansa, kokeiltu on.
Suosittelen GTA:ta tahi sitten suoraan E46 M3:een.
Suosittelen GTA:ta tahi sitten suoraan E46 M3:een.
Autokaupan ammattilainen
Sassicaia kirjoitti:Mutta katso toki myös GT 3,2:ia, niissä kun on vakiona isommat jarrut, mitä 2004 vanhemmissa GTA:ssa ei ole. Ja GT on kai suorempi kilpailija 330 kupeelle kuin perhesedan.
Omaa silmää miellyttää GTA enemmän
0-80tkm ajettu on hakusessa, saa tarjota privaan.
Tallissa Alfan mentävä aukko