Minä kävin jo heti ensimmäisten joukossa katselemassa uutuuksia. Alfa osastolla oli mm. uusi GT ja 156 Facelift näytillä, kyllä se GT oli luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa. Myyjän mukaan hinta tulee olemaan pari-kolme tonnia kalliimpi kuin 156 2.0, myyntiin tulee kuulemma maalis-huhtikuun aikoihin! Vielä on siis aikaa odottaa sitä lottovoittoa! Kannattaa käydä katsomassa!
Tänään tuli käytyä Cuoren kanssa, aika vaisut messut muihin vuosiin verrattuna. Harvaan asialliseen autoon sai mennä istumaan.
GT oli tosiaan ihan erilainen luonnossa. Ehdin jo tuomita epäonnistuneeksi mutta ulkomuodot on kohdallaan. Muuten vetää väärästä päästä ja tehoja saman verran kuin Corollassa
"Elina" oli jo viime vuonna Alfan osastolla tänä vuonna ei näkyny kuten ei Jarkkoakaan.
Siis siellä on se GT. Ihmettelinkin jo kun tuossa samaisessa iltalehdessä mainittaan vain facelift-autot. Niin ja oliko siinä GTA:ssa jotain uutta aikaisempaan verrattuna ? No, tärkeempää varmaankin on kuka kirjoittaa niitä nimmareita....
iltalehti kirjoitti:
28.11.2003 Tärkeimpiä uutuuksia Motor Showssa
Rolle kirjoitti:Tänään tuli käytyä Cuoren kanssa, aika vaisut messut muihin vuosiin verrattuna. Harvaan asialliseen autoon sai mennä istumaan.
GT oli tosiaan ihan erilainen luonnossa. Ehdin jo tuomita epäonnistuneeksi mutta ulkomuodot on kohdallaan. Muuten vetää väärästä päästä ja tehoja saman verran kuin Corollassa
"Elina" oli jo viime vuonna Alfan osastolla tänä vuonna ei näkyny kuten ei Jarkkoakaan.
GT oli tosiaan todella hieno. 156 facelift oli luonnossa vielä hirveämmän näköinen kuin kuvissa.
Motorshown ehdottomasti näyttävin auto oli kuitenkin Yaris Turbo, jota Rollen kanssa kuolattiin.
Cuore Sportivo kirjoitti:Motorshown ehdottomasti näyttävin auto oli kuitenkin Yaris Turbo, jota Rollen kanssa kuolattiin.
Haluaisin vielä painottaa tuota sanaa ehdottomasti
sataviiskuus kirjoitti:Niin ja oliko siinä GTA:ssa jotain uutta aikaisempaan verrattuna ?
Pisti silmään että nopeusmittarin näyttämät meni 0-30-60-90-120... Cuore muisteli että hänen ajamassa ei ollut noin, voiko GTA omistajat antaa mitään vahvistuksia johonkin suuntaan?
GTA:n nopeusmittari on ihan ennallaan. Kokemusta on sekä omasta (2003) sekä parista laina-autosta (2002). Cuoren huomio on varmaan koeajolla kiinnittynyt johonkin muuhun kuin siihen mittariin...
Kerrassaan hieno väri muuten tuossa esillä olevassa GTA:ssa...
Rolle kirjoitti:Tänään tuli käytyä Cuoren kanssa, aika vaisut messut muihin vuosiin verrattuna. Harvaan asialliseen autoon sai mennä istumaan.
GT oli tosiaan ihan erilainen luonnossa. Ehdin jo tuomita epäonnistuneeksi mutta ulkomuodot on kohdallaan. Muuten vetää väärästä päästä ja tehoja saman verran kuin Corollassa
"Elina" oli jo viime vuonna Alfan osastolla tänä vuonna ei näkyny kuten ei Jarkkoakaan.
Elinan pitäisi "istuskella Fiiu-osastolla Stilossa..."
Niin, ja Jarkko on paikan päällä vain LAUANTAINA.
Oli vaisut messut? Itse olen lähdössä huomenaamuna porukalla tekemään messuista reportaasia nettiin. No, ainakin ennakko-odotukset on/oli kovat...
Onko MotorShowssa yleensäkään päässyt vähän "hienompiin" autoihin sisään istumaan?
niki kirjoitti:Oli vaisut messut? Itse olen lähdössä huomenaamuna porukalla tekemään messuista reportaasia nettiin. No, ainakin ennakko-odotukset on/oli kovat...
No tuohan on suhteellista, tietty jos on sitä mieltä että "Opel on auto siinä missä Alfakin" niin siellä varmasti riittää nähtävää.
Onko MotorShowssa yleensäkään päässyt vähän "hienompiin" autoihin sisään istumaan?
Aika heikkoa on ollut, mutta mun mielestä useampiin autoihin ennen. Jotenkin oli aneemista mutta oltiinkin paikalla heti aamusta kun avattiin tavallisille pulliaisille. "Show" on varmaan parempi nyt viikonloppuna kun suurin osa menee sinne örveltää.
niki kirjoitti:Oli vaisut messut? Itse olen lähdössä huomenaamuna porukalla tekemään messuista reportaasia nettiin. No, ainakin ennakko-odotukset on/oli kovat...
No tuohan on suhteellista, tietty jos on sitä mieltä että "Opel on auto siinä missä Alfakin" niin siellä varmasti riittää nähtävää.
Aivan... Näkemistä tosiaan riitti alfisteillekin, niin luulisi opelmiehien tulevan vieläkin kylläisemmäksi.
BSTR kirjoitti:Näkyihän siellä meikäläisen entinen autokin - törkeästi viihde-elektroniikkaa sisääntungettu MR2...
Vai oli se sinun entinen? Taidettiin Rollen kanssa istua siinä sisälläkin. Viihde-elektroniikkaa tosiaan löytyi ihan kiitettävästi.. Parit viikkorahat ovat niihin tainneet kulua.
Niin, varmistetaan nyt vielä, ettei kukaan epäile että minä olisin sinne laittanut tavallista autoradiota kummempaa... seuraavan omistajan tekosia! Kuten myös takasiipi.
BSTR kirjoitti:Se noissa kuvasarjoissa on mielenkiintoista, että niissä huomaa sellaisia juttuja, joita ei messuilla nähnyt vaikka 2,5 tuntia tulikin pyörittyä.
Sama asia tuli huomattua. Täytyy tosin myöntää että hieman liian hätäisesti ehkä tuli juostua läpi. Jälkeenpäin kuulin että ainakin Mazda, Lada ja Ferrari ei ollut edustettuna. Mazda kuulemma sai porttikiellon vuodeksi viime vuonna
BSTR kirjoitti:Niin, varmistetaan nyt vielä, ettei kukaan epäile että minä olisin sinne laittanut tavallista autoradiota kummempaa... seuraavan omistajan tekosia! Kuten myös takasiipi.
Hyvä-ääninen audiovarustushan on kiva olemassa, mutta ladata nyt tuollainen "less is more"-tyyppinen, kaikesta ylimääräisestä riisuttu hauskuutin täyteen elektroniikkaa... No, kukin tyylillään.
Takakontin päälle ruuvatusta strutsinkuljetustelineestä ei tarvinne edes sanoa mitään.
Eivät kuulemma pärjänneet kovin hyvin jossain Saksalaisessa testissä. Tai ainkaan ei voittanut, mutta ei ole Alfakaan ihan kaikkia testejä voittanu Itse tosin päätin jo kolmetoistavuotiaana että tuollaisen hankin sitten jos/kun vahinko sattuu. Vaikka maksaakin enemmän niin kakarahan viihtyy tuolla aika monta vuotta kiitos hyvät säädöt.
Vapauttavaa, en siis ole yksin haaveineni! Pitää tosin antaa juniorin vähän vielä kasvaa ennen ostoksille menoa. Samalla pitäis vissiin Alfa päivittää vähän uudempaan, onhan se nyt kohtuutonta jos varusteet ovat arvokkampia kuin koko auto...
Rolle kirjoitti:Eivät kuulemma pärjänneet kovin hyvin jossain Saksalaisessa testissä. Tai ainkaan ei voittanut, mutta ei ole Alfakaan ihan kaikkia testejä voittanu
Noissa testeissä taitaa olla huomio vain istuimen turvallisuudessa. Mitään takeita ei ole siitä että testissä menestyneessä istuimessa suostuu kakara istumaan puolta tuntia kauempaa. Noissa Recaroissa voi olla vähän erialinen suunnittelulähtökohta. Ainakin uskon että niissä on myös ergonomia otettu huomioon.
Jarkko onkin järkimiehiä... Eilen Elixir-ohjelmassa näytettiin Jarkon autoa ohimennen ja se sattuu olemaan värinkin puolesta samanlainen kuin meikäläisen. Jos oikein katsoin niin oli JTS, mutta siitä en aivan varma ole.
Muutenkin tuossa Elixir-ohjelmassa on AR aika vahvasti esillä, joka jaksossa vähintään vilahtaa juontajan punainen 156 SW. Italkon näyttää myös tukevan ohjelmaa lopputekstien perusteella.
Jarkko onkin järkimiehiä... Eilen Elixir-ohjelmassa näytettiin Jarkon autoa ohimennen ja se sattuu olemaan värinkin puolesta samanlainen kuin meikäläisen. Jos oikein katsoin niin oli JTS, mutta siitä en aivan varma ole.
Muutenkin tuossa Elixir-ohjelmassa on AR aika vahvasti esillä, joka jaksossa vähintään vilahtaa juontajan punainen 156 SW. Italkon näyttää myös tukevan ohjelmaa lopputekstien perusteella.
Heh, lainaan tätä tasan kymmenen vuotta vanhaa topikkia
Mulla on nyt Jarkon vanha auto, ilmeisesti edellinen kuin mikä oli vilahtanut ohjelmassa. Appiukkoni - joka oli eläkkeelle asti Konelassa/Deltalla kiinteistöpuolen hommissa - osti sen itselleen heinäkuussa 2003 pian sen jälkeen kun se oli tuotu rekassa pihaan Lauttasaareen. Siihen asti työnantajalta ostetut autot oli olleet ensin Ladoja ja sitten Fiiuja, joiden jälkeen iso ja nopea Alfa oli ollut kuulemma todella komea vehje. Ja ehkä siinä oli jotain tennistähden glamouriakin:)
Appiukko ajoi autolla kymmenen vuotta ja melkein 200 000 kilometriä. Huollot ja muut on kivasti dokumentoitu, öljyt kympin välein ja jokainen tankkauskin on merkitty ylös. Automies on tehnyt tietysti suurimman osan huolloista itse.
Minä olen nyt siis Alfan kolmas omistaja kun lupasin jo aikaa sitten ostaa sen hellään huomaan sitten kun appi vaihtaa uudempaan (tällä kertaa, ja pysyvästi saksalaiseen:). Autohan on Alfaksi jo paljon ajettu (220tkm) ja korikaan ei enää ole aivan priima, mutta pakkohan sitä on tässä entisöidä kun tunnearvo on suuri.
Onnittelut hankinnasta. Ainahan nämä julkisuuden henkilöiden entiset autot ovat omanlaisiaan tapauksia, kun on "historiaa", vaikka tokkopa se nyt muuten mikään varsinainen arvonlisääjä on. Mutta ymmärrän tunteen; kun olin kymmenen kieppeillä, kaverin vanhemmat ostivat 440- tai 460 (en muista kumpi) Volvon, joka oli ollut Harlinin Rennyn omistuksessa. Se oli siistiä!