Käyttötarkotuksestahan se auton valinta melkein aina riippuu, mutta ainakin ite oon tohon omaan 75seen ollu tyytyväinen. Mielessä kävi myös 164 sillon kun tota hommasin.
Wolffis kirjoitti:75:n kun hankkii jostain varaosa-laatikon tai kax niin saa niistä kasattua varmasti "viattoman" laatikon joka kestää taas pitkän pätkää! on se ainakin talvikeleissä tuo 75:n uskomattoman mukava lelu...

Juuri näin, jos siihen on vaan mahdollisuus nii mielellään koko auto. Ja ei noissa ajo-ominaisuuksissa todellakaan mitään moitittavaa kesälläkään ole sopivankokoisella rengastuksella (ei siis "sitä parempi on ajaa mitä isompi vanne ja matalampi rengas"- meiningillä). Väittäisin että tommonen tessu on ainakin tunnokkaampi, kivempi ja ellei jopa nopeempi ajaa(radalla) tommosella maltillisella 15" tai 16" rengastuksella kun joku 18" tai 19"..
Abarth kirjoitti:Jos syncrojen vaihtoa meinaat niin se on kyllä helppoa, kun minäkin siihen pystyin
Hienoo, mulle ainakin eka kerta kun vaihdelaatikkoo tuun aukomaan. En oo vielä yhtään tessua tavannu +250tkm ajettuna jossa ei olis kakkosen synkro jotenki kakistellut, lienee väistämättä edessä ajotyylistä riippumata viimeistään noilla hujakoilla.
Tuomas K kirjoitti:Useimmat näkyy olevan 200 - 300 tkm väliin ajettuja, mutta joitain yli 400 tkm ajettujakin näkyy. Täältä foorumista löytyi juttuja muutamista täystuhoista tuollaisen koneen kanssa.
Alfa on ollu tähänmennessä ainakin mun toimintavarmin auto, enpä olis itekkään oikeesti uskonu. Ja kaikenlisäksi vielä halvin ja vanhin.
Mittarissa alkaa olemaan rapiat 270tkm, ja öljyä ei syö, ei savuta, ja kulutus on jopa erinomainen, kulkupuoli huomioonottaen. Sen aikaa toi on mulla ollu, että pari kertaa oon kerenny leimalla käyttään ja läpi on menny molemmilla kerroilla heti, päästöjäkin kehuttu.
Ok onhan se auto jo yli 15 vuotta ja ruostetta löytyy esim. takakaarista ja sieltätäältä pelleistä (vielä toistaiseksi), ja on tehty kytkin- ja kardaaniremonttia, vaihdettu lämppärinmoottoreita, paikkailtu ja vaihdeltu bensatankkeja, hitsailtu pohjaa jnejne... MUTTA, kaikkine huonoine puolineenkin olen erittäin tyytyväinen seiskavitoseen autona. On ton laitteen puolesta vuodatettu ihan kohtuullinen määrä (välillä ihan turhiakin

) hikipisaroita, mutta kyllä niitä hikipisaroita on valunut sit ihan pelkästä ajamisen ilosta (huomasin että semmosta on oikeesti "vakiovehkeilläkin" kun hommasin 75sen

) vähintään saman verran, kun saa käydä ihan jokapäiväisen kauppareissunkin heittämässä hymyssä suin 75:lla.
Ainoo huono juttu joka seiskavitosesta tulee näin äkkiseltään mieleen on se, että eivät ole paljon insinöörit miettineet tulevia korjauksia tai huoltoja, kun ovat tota autoo suunnitelleet. Mullahan ei kyllä sinäänsä niin mitään suurta autontarvetta ole etteikö voisi bussia tai jalkoja käyttää, niin siks toi nykyinen palvelee sekä käyttö- että harrasteauton virkaa. Kaikille ei tämä tietenkään oo mahdollista.
Kun puhutaan elämyksistä auton kanssa sopuhintaan, niin hyvässä kuin pahassa, on sille olemassa käsitekkin: Alfa Romeo 75.
