Elämä vs. lumiharja

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Pintakäsittely

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Rölli ja metsänhenki kirjoitti:tuo musta on niin pehmeä, että lumiharjalla hiemankin voimallisemmin harjaten naarmut on varmat.
Mutta eihän kukaan oikeasti harjaa auton maalipintaa lumiharjalla.... eihän? :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Kun auton peseekin joutuu harjalla pyyhkimään suurimmat liat pois ennen pesusientä. Ei kai pehmeästä harjasta nyt mitään jälkiä jää?!!
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei katos kun auto pestään eka painepesurilla puhtaaksi ja vasta sen jälkeen lääppästään sienellä :wink:

Ei vaan, en ole oikeen koskaan tajunnut tuon harjan käyttötarkoitusta.

Lumiharjalla tuskin kovin moni autostaan oikeesti välittävä putsaa maalipintaa.

Tosin muistan pikkupoikana kun koitin saada isin Camaron konepelliltä jäätä pois jääraapalla :oops:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Epezi kirjoitti:Lumiharjalla tuskin kovin moni autostaan oikeesti välittävä putsaa maalipintaa.
Mulla kun ei ole tallia eikä katosta, niin milläs sen auton kaivaisi kinoksesta ellei lumiharjalla? Lapio ei varmaan ole sen hellempi kapine.
- Epäkelpokeräilijä -

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Jos peset huoltiksella käsin itse auton niin ei taida monessa paikassa olla painepesuria eli kuumaa vettä reilusti ja harjalla. En ole kyllä mitään naarmuja nähnyt lisääntyvän. Ja pakkohan sitä harjalla on lumet poistettava jos ulkona pitää, ei se maalipinta nyt niin herkkää ole.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

eipä oo niin, siksi olen ottanut painepesurin takakonttiin :lol:

Muutamia kertoja vuodessa on sellanen kasa lunta että sitä pitäisi jollain saada pois. Tällöin olen käyttänyt joko käsiä tai sitten lumiharjalla lääppässyt päältä niin ettei ole mennyt maalipintaan asti.

Mutta palataan aiheeseen, johon minulla ei ole mitään sanottavaa.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Huvittavaa tämä ainainen maalipinnan varjelu. Kenelle te sitä säästätte? Auto on käyttöä varten. Omiani olen aina käyttänyt konepesussa, pessyt harjalla, ottanut lumet lumiharjalla. Vahannut olen usein myös tietty. Maalipinnoissa ei ole ollut sanomista, vaikka on ollut mustaa ja punaista.
Vaikka olisikin, niin mitä sitten? Onko parin pienen naarmun puuttuminen ton varjelemisen arvoista? Naarmuja ja klommoja tulee kuitenkin, jos liikkuu yleisillä paikoilla :roll:
- Alfaholic -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Jappe, autot laitetaan talliin ja vedetään huppu päälle, jottei pöly raiskaa uutta maalipintaa :wink:
Enemmän ne hyppivät kivet ja kivipöly maalipintaa syövät kuin jollain lumiharjalla harjaaminen. Vahataan useammin, niin on suojapintaa jota hieroa sitten vaikka lumiharjalla. Itse en noita käsittelyjä tekisi, vaan vahaisin itse/vahauttaisin useammin, siis jos autoni maalipinta olisi uusi. Ehkäpä kohta onkin? :wink:

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Epezi kirjoitti:Tosin muistan pikkupoikana kun koitin saada isin Camaron konepelliltä jäätä pois jääraapalla :oops:
Tarkoitit sanoa että takamuksesi muistaa...eh? :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Cuore Sportivo kirjoitti:
AutonAlfa kirjoitti:Jappe, autot laitetaan talliin ja vedetään huppu päälle..
Ei laiteta, se huppu naarmuttaa. :wink:

Oikein hirvittää ajatus, että joku hieroo paskaista autoa harjalla! Kaikki mekaaninen hankaus tekee naarmuja, vaikka pumpulilla hieroisi. Ei ne harjat niitä naarmuja tee, vaan se lika, jota maalipinnassa hierotaan.

Alkuperäiseen aiheeseen; jos autossa on naarmuja (käytetty?), niin koneellinen kiillotus. Tämän jälkeen normaali kestovaha aika ajoin.
Musta ei naarmutu sen herkemmin kuin mikään muukaan väri, siinä ainoastaan näkyy skriidut herkemmin.

Ja se on fakta, että jos Mr. A ja Mr. B ostaa samaan aikaan, samanlaiset autot, ja A hieroo lumiharjalla maalipintaansa, sekä käy harjallisessa pesussa, niin hänen maalipintansa on parin vuoden päästä melko paljon heikommassa hapessa kuin herra B:n, joka tarkkana miehenä säästää autonsa näiltä käsittelyiltä.

Mutta joo, jojoon vaan kaikki jotka jaksaa naarmuja peilata, niinhän tällä palstalla on joskus aikaisemminkin jo todettu. :-D
Millähän tämä herra b sitten poistaa sen lumen kärrynsä päältä, kun lumiharja on boikotissa ?
Herää cuore todellisuuteen, kaikki eivät säilytä autojaan lämpimässä tallissa.
- Alfaholic -

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

sama täällä, lumiharja on käytössä aina kun on satanut lunta, ja tulee olemaan vastaisuudessakin, mun mielestä älytöntä vouhotusta mokomasta asiasta että lumiharja naarmuttaa, paskanmarjat!!!

ja autoa vaihdattaessa ei normi autoilla ole mitään väliä missä kunnossa se maalipinta on(järjellisyyden rajoissa siis) jos auto kaikinpuoilin normaalien käytönjälkien jälkeen näyttää yhtä hyvältä kuin esim omani, niin on se turhaa vouhotusta tuo lumiharja jupatus!!!

vahauksesta, itse olen käyttänyt syksyllä lokakuussa vahauksessa ja nyt rönttäkelien aikaan autoa en pessyt kahteen kuukauteen
:oops: ja seuraavan pesun jälkeen huomasi kyllä selvästi että auto oli edellisen pesun yhteydessä vahattu, paskat lähti helposti irti ja auto kiilsi kuin juutalaisen muna!!!

ja tuolloin vahaus maksoi 70€ ei kallis mutta ihan kohtuullinen koska silloin hävisi ne LUMIHARJAN tekemät naarmut pois!!! :wink:

eikä sit herneitä :drinking:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tunnustan. Käytän yhdeksän vuotiasta käyttöautoani toisinaan harjapesussa, että se suolassa liotettu katiska puhdistuisi edes hivenen, eikä vaatteet paskaantuisi ryömiessä autoon ostoskassien kanssa ahtaalla parkkipaikalla.
Tunnustan. harjaan ja raavin jäisessä viimassa autoani, että liikenneturvallisuuden edellyttämä vähimmäisnäkyvyys tulisi täytettyä. Auto ei ole aina välttämättä kiilloitettu ennen kyseistä toimenpidettä.
Tulevaisuuden näkymiin kuuluu lisää lunta, jäätä, suolaa ja lasten eritteitä.

Miksi? Koska nämä tusinatuotteet on tarkoitettu käytettäviksi ja uutta ostettaessa se nihilisti deltawagonin myyjä tarjoaa 1500€, jos "mun pitää ottaa tuo katiska vastaan".

Koen pitäväni autostani huolta, mutta joku raja nyt perkele..

Mikäli jollekkin aiheutui nyt henkisiä paineita, niin apu on lähellä. :wink:

http://www.mtkl.fi/index.php
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Lappeenranta rocks...! :wink:

Kyllä minäkin "sorrun" kaikkiin näihin erheisiin
joihin autoaan rakastava ei saisi sortua:
pesetän autoni harjapesuissa, harjaan lumet
auton päältä...
Silti voisin väittää että harvassa on ne
8-vuotiaat Alfat joissa maalipinta on yhtä hyvässä
kunnossa kuin omassani.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Uuden vuoden kunniaksi voi vääntää kättä nyt sitten ihan tosissaan. Jos vaikka ensi vuonna sitten pysyttäisi aiheessa :mrgreen:

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Epezi kirjoitti:Ei katos kun auto pestään eka painepesurilla puhtaaksi ja vasta sen jälkeen lääppästään sienellä :wink:
Nyt kun on tullut kesä talven keskelle niin pesimpä minäkin auton pihalla. Painepesurilla vedin ensin muttei puhettakaan että olisi sillä tullut puhtaaksi.

Lisäksi arvelutti sen hellävaraisuus maalipinnalle kun sen suihkun siihen auton kyljessä olevaan hiekka/bitumi/suola kerrokseen suuntasi.

Liuotusta/ harjausta vaati ennenkuin alkoi puhtaalta näyttää.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Minulla on tapana ensiksi vetää painepesurilla (ja kun vetää viistosti niin ei tule painettua sitä paskaa sinne maalipintaan) sen jälkeen levittää painepesurilla pesuaine pintaan, annan hetken vaikuttaa ja sitten taas painepesurilla puhtaaksi, ja vasta tämän jälkeen sienellä.

Ei se minullakaan tule vielä tarpeeksi puhtaaksi tuolla pesurilla, sillä pesurissa ei oikeen riitä potku.

Jokainen tehköön tyylillään. Itse yritän pitää maalipintaa kohtuullisen hyvänä, ja ei tämä ei johdu siitä että jälleenmyyntiarvo olisi parempi, vaan siitä että sitä on kivempi katsella :wink:

En vieläkään täysin käsitä tätä lumiharja asiaa. Loppujenlopuksi onko suomessa todellakin niin monta päivää että lunta tulee niin paljon, jotta se tarvii harjata auton päältä pois? Itse väittäsin että poistan lunta auton päältä keskimäärin 10 kertaa talvessa, ja tällöinkään ei minun tarvitse poistaa sitä maalipintaan asti.

Vai onko teillä ei autoistannevälittävillä taas sellainen perverrsio että auton päällä ei saa koskaan olla yhtään lunta?? :mrgreen: vitsi vitsi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mietitäänpäs tällainen skenaario: Lähdet putsaamattomalla autolla liikenteeseen ja konetiellä autosi katolta lennähtänyt lumi/jää/mikäliepaakku tulee takana ajavan auton päälle ja halkaisee ikkunan tai tekee lommon konepeltiin. Perässäsi ajanut onnekas kansalainen pysäyttää sinut ja kysyy minkä vuoksi sinulla on iglu katolla, ja vastaat "ei sitä voi poiskaan harjata ettei tulis naarmuja maalipintaan". Jos kyseessä sattuu olemaan isokokoinen ja heikkohermoinen aamuäreä kaveri, niin sehän leipoo sinua lättyyn.

Kyllä minulla on tapana harjata lumet veks, käyttää joskus konepesussa ja pysäköidä taivasalle milloin minkäkin työmaan lähelle hiekkapilveen minne nyt sattuukin olemaan tarvis päästä. Se kippo on käyttöauto ja sellaisena sitä käytetään, maalipinta voi joskus naarmuuntua tai emäntä voi peruuttaa häkkyrän betoniporsaaseen. Sitä sattuu, se on elämää ja jos pumppu ei kestä niin auto on lompakkoon nähden liian kallis tai muuten väärin valittu. Harrasteautoa voi joku onnekas vielä pitää vakiolämmössä ja -kosteudessa valolta ja pölyltä suojatussa pankkiholvissa, mutta käyttöautolla on mentävä ulos pahaan maailmaan ja siihen maailmaan kuuluu hiekkaa, suolaa, lokinpaskaa ja parkkipaikkakolhuja, piti siitä tai ei.

Herneitä, anyone? :twisted:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No nyt on hernekeitot nenässä!
Kenen idea oli pistää mut tämänkin ketjun aloittajaksi :x :x


:lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Elämää suurempi aihe!!!!
Voi olla että minäkin olen sairas, mutta jätän auton aina kauemmas, jotta ei tule parkkikolhuja, ei vielä yhtään ja lisäksi pesen autoni käsin PEHMEÄLLÄ HARJALLA ja sienellä, koska koneet harvemmin pesee puhtaaksi ja saan pyöränkaaret myös sisäpuolelta puhtaaksi. Näitä kun ei pese niin kukkaa pukkaa läpi vuosien päästä. Olen ajatellut ajaa autollani ikuisuuksia vaihtamatta HÄNTÄ joten on kiva että sen on vielä vuosienkin päästä auton näköinen.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Joo, sama juttu, mulla on marketin perimmäisessä nurkassa vakioruutu johon juuri kukaan muu ei autoaan viitsi jättää. Ja pesukin tulee tehtyä käsin jos siihen on järkevästi mahkuja, tuleepahan sitten yleensä myös paremmin puhtaaksi.

Aina ei vaan pääse valitsemaan parkki- tai pesupaikkaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jappe kirjoitti:Millähän tämä herra b sitten poistaa sen lumen kärrynsä päältä, kun lumiharja on boikotissa ?
Ehkä herra B:lle riittää, että ikkunat ovat putsattu lumenpeitosta. :roll:
Herää cuore todellisuuteen, kaikki eivät säilytä autojaan lämpimässä tallissa.
Tiedän tämän hyvinkin, koska omatkin käyttöreuhkat seisovat yötäpäivää taivasalla. Minua ei ole vielä koskaan ketään leiponut lättyyn, eikä pollarit sakottaneet, kun konepeltini päällä on ollut kerros lunta.
Rasvis kirjoitti:Mietitäänpäs tällainen skenaario: Lähdet putsaamattomalla autolla liikenteeseen ja konetiellä autosi katolta lennähtänyt lumi/jää/mikäliepaakku tulee takana ajavan auton päälle ja halkaisee ikkunan tai tekee lommon konepeltiin.
Jos auton katolle on jäätynyt kunnon jääklöntti, siis sellainen, joka irrotessaan halkaisee takana tulevan ikkunan, tai tekee lommon konepeltiin, niin se ei varmasti lähde vaivattomasti lumiharjalla sutaisten pois. Pelleiltä pöllyävä lumi taas ei aiheuta mitään vahinkoa, ja jos joku siitä vetää herneet, niin vetäkööt.
Kaugoh kirjoitti:..mun mielestä älytöntä vouhotusta mokomasta asiasta että lumiharja naarmuttaa, paskanmarjat!!!
Tämä kuullostaa niin asiantuntevalta kommentilta, ettei viitsi vängätä vastaan.
ja tuolloin vahaus maksoi 70€ ei kallis mutta ihan kohtuullinen koska silloin hävisi ne LUMIHARJAN tekemät naarmut pois!!!
Vaha ei kyllä naarmuja poista.

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Joskus kun asuin vielä asuin kotona kävi naapurin tyttö raaputtelemassa kivellä isän Datsunin maalipintaa.. Tyhmä likka vaan raaputti oman nimensä sillä kivellä.
Nyt mentiin ot:ksi oikein kunnolla. :oops:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Harjaan kyllä kaikki lumet auton päältä kun esim. lähden töistä. Tämä ensinnäkin siksi, että itseäni vituttaa ajaa sellaisen auton perässä, jonka katolta tulee lunta kuin hiihtokeskuksen tykistä konsanaan. Eihän se mitään jälkiä tee, mutta täytyy jättäytyä aika kauas taakse, että itse n'kee mitään. Toinen syy on se, että kotona jos ajaisin tuollaisen iglun talliin, niin hetken päästä lattia lainehtisi. Niin ja saa tulla kertomaan tuosta kohta 9-vuotiaasta maalipinnasta, että mitkä ovat lumiharjan tekemiä naarmuja. Paljon pahemmin näkyy nastan tekemät iskut. Konepesuun en aja jo pelkästään siitä syystä, että maavara ei taida mahdollistaa tätä ja kun on aika hyvät mahdollisuudet pestä käsin, niin miksi suotta maksaakaan konepesusta.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos aina harjaa lumet pois talvella niin siinähän tulee auto pestyä samalla jos hieroo vähän ylimääräistä!
Pasi kirjoitti:Kenen idea oli pistää mut tämänkin ketjun aloittajaksi
Älä nyt, sunhan pitäisi olla iloinen että aloittelemasi sivujuonta kunnioitettiin omalla ketjulla :silly:

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

1.En vie autoa konepesuun, enkä myöskään pysäköi lähimmäksi kaupanovea.

Kuitenkin:

2.Pysäköin autoni kadunvarteen, jos en saa paikkaa yleiseltä parkkipaikalta ja vieläpä siltä reunimmaiselta paikalta missä edes yksi kylki säilyisi; silläkin seuraksella, että bussi ajaa ohi kymmenen minuutin välein ja heittää kurat siihen juuri pestyyn kylkeen. Käytän myöskin lumiharjaa.

Ensimmäisessä kohdassa minulla on mahdollisuus vaikuttaa autoni hyvinvointiin.
Toisessa taasen, joskus on vain pakko käyttää näitä viimeisiä oljenkorsia jos haluan vielä seuraavana päivänä päästä paikasta A paikkaan B.

Pyrin ja yritän kuitenkin parhaani mukaan pitämään autostani huolta, niin kolhujen kuin myöskin maalipinnan ja esteettisen kauneuden suhteen. Talvella tuo vaan tuppaa olemaan hieman hankalaa, mutta sen kanssa on vain opeteltava elämään ja käytettävä sitä lumiharjaa.
Rolle kirjoitti:Jos vaikka ensi vuonna sitten pysyttäisi aiheessa :mrgreen:
Mainitsin mä pari kertaa sanan lumiharja :D

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

No woe ikävän paikka! :crazyeyes:

Siis jos joku( etenkin "autoharrastaja") ei oikeesti tiedä, että mitä lumiharjalla pitäisi tehdä, niin.. niin.. emmätiiä.. :silly:

Jos autossa on vahaa maalin päällä, niinkuin "autoharrastajilla" yleensä on, niin lumiharja ei oikein käytettynä tee mitään naarmuja maalipinnalle.
Mites ikkunat sitten? Niihinhän vasta skraadia tuleekin, jos niitä menee raaputtelemaan. :shock:

Ja niinkuin monet ovat jo todenneetkin, niin liikenteessähän auto on käytännössä koko ajan, enemmän tai vähemmän, hiekka- ja/tai suolapuhalluksessa. Siinä luulis olevan lumiharjat pienempi ongelma.

Mutta jokainen taplaa tyylillään, eikä siinä tietenkään mitään vikaa ole, että autostaan välittää.
Niin ja kannattaa jättää se painepesuri käyttämättä jos noin tarkasti maalipintaa varjelee. Tulipa se suihku mistä kulmasta tahansa, niin se paine työntää sitä hiekkasuolapaskaa maalipintaa päin ja se on fakta.
Jos sen kuran haluaa mahdollisimman hellästi siitä pois, niin kuumalla pesuvedellä ylhäältä alas valuttaen. Näin pintaan ei kohdistu juuri mitään voimia eikä maalipinta kärsi. Vaikka ei se kyllä näin juuri puhdistukaan, ainakaan kovin nopeasti :wink:

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

Harjaaaa

Viesti Kirjoittaja pomeko »

Kyllä se meikäläiselläkin se lumiharja viuhuu just niin usein kun sitä lunta on, tuli naarmuja tahi ei.... Lähinnä sen takia etten halua ajaa eskimoiden asunnolla, ja toiseksi työpaikan autotallin lattia lainehtii muikeasti kun yön ulkona ollut auto pääsee sinne sulamaan. harjapesuun olen vienyt autoni kerran(rellun) alfoja en kertaakaan. kesällä voi harjattomassa käydä pyyhkäisemässä pölyt pois mut talvisin aina käsinpesu tebikan DIY-hallissa, mistä onneksi löytyy kuumaa vettä syöksevä painepesuri
(2€ -> 3min).... ensin paskat pois paineella-> esipesuaine->paineella-> sienellä+shamppoolla->huuhtelu paineella-> vaha.
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Kyllä Alfan maalipinta kestää normaalin lumesta harjaamisen niinku muutkin autot,jään raapiminen taas on eri asia niinku muillakin merkeillä,ja jos esim.ostaa mustan auton,voi olla varma ettei se oo enää koskaan täysin naarmuton ajettuasi se autoliikkeestä ulos ensi kerran(siis uusi auto),sen jälkeen just esim.musta väri on todella arka väri...musta on silti paras...mun mielestä siis!!!!

CARF0663
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:55
Paikkakunta: Suolahti

Viesti Kirjoittaja CARF0663 »

Tänään tuli pestyä Alfa sienillä ja 100 litralla lämmintä vettä. Kylmän

viileesti ensin heitetään katolle muutama ämpäri sitten konepellille ja

takakontin päälle ja sen jälkeen voi aloittaa pesun katolta. Sieniä meni

5 kpl oli sen verran likainen ja suolahan siinä suurin syyllinen on, koska

kesällä selviää yleensä kahdella sienellä. Silloin. kun ei vielä ollut noita

autotelttoja, niin sisätilan lämmittimellä sulatin auton lumesta ja loput

kuumailma puhaltimella ovien ja kylkien alareunasta, koska sinnehän

ne sulaneet vedet sitten jäätyivät. Sähköyhtiöhän siinä vain hieroi käsi-

ään, että nyt pyörii sähkömittari tiuhaan ja päästään laskuttamaan.


Terveisin

CARF0663

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

CARF0663 kirjoitti:Tänään tuli pestyä Alfa sienillä ja 100 litralla lämmintä vettä... Sieniä meni 5 kpl oli sen verran likainen
:crazyeyes: No on ollut likainen auto... :lol:

Onneksi nykyinen rotiskoni on sen verran kuppainen ja maalipinta naarmuinen ettei maksa vaivaa hifistellä.

Tuon lumiharja-jutun ymmärrän jostain fefestä, porsaasta tms kesäautosta, mutta käyttöautot erikseen... Lumiharja on ihan toimiva ja käyttökelpoinen laite lumen poistoon auton päältä. Harjojakin on monen laatuisia eli ei kannata sitä juuriharja-mallia ostaa...

Onneksi itsellä on autotalli kämpillä, niin edes aamulla säästyy patonki harjaamiselta. :P

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Siis jo on juttua :)
Käyttöautojahan mulla nää kaikki paskat on ja siinä ei paljon lumiharjaukset näy. Yleensä en edes pellille hankaa vaan enimmät veke ja töihin/kauppaan/mihin lie.
Eihän harrasteautolla edes ajeta talvella, joten ei se lumiharjoista mitään tiedä.
Ja sama paska hyvitys tulee on lumiharjaa käytetty tai ei.
:drinking:

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Rolle kirjoitti:Uuden vuoden kunniaksi voi vääntää kättä nyt sitten ihan tosissaan.
Tapelkee nyt,kerspeles! Kun kerran lupakin annettiin....aikaa ei oo enää montaa tuntia... :mrgreen: :mrgreen:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Abarth kirjoitti:Jos autossa on vahaa maalin päällä, niinkuin "autoharrastajilla" yleensä on, niin lumiharja ei oikein käytettynä tee mitään naarmuja maalipinnalle.
Kerrot varmaan myös, että miten vahapinta estää maalipinnan naarmuntumisen?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

italia kirjoitti:Tapelkee nyt,kerspeles! Kun kerran lupakin annettiin....aikaa ei oo enää montaa tuntia
Selvä!
Käyttöautojahan mulla nää kaikki paskat on....Eihän harrasteautolla edes ajeta talvella
Nyt täytyy varmaan luoda uusi käsite autolle jota käytetään jokapäiväisessa käytössä, mutta pyritään käsittelemään kuin harrasteautoa. Näin olen pyrkinyt toimimaan oman auton kohdalla. Vältän kolhuja, pesen mahdollisimman hellävaraisesti, kierrän montut, vältän ajamasta suolatuilla teillä ym ym. Olenko ainoa?
Jos auton katolle on jäätynyt kunnon jääklöntti, siis sellainen, joka irrotessaan halkaisee takana tulevan ikkunan, tai tekee lommon konepeltiin, niin se ei varmasti lähde vaivattomasti lumiharjalla sutaisten pois. Pelleiltä pöllyävä lumi taas ei aiheuta mitään vahinkoa, ja jos joku siitä vetää herneet, niin vetäkööt.
Scuore osasi sanoa sen jota itse en osannut. En pysty vieläkään käsittämään syytä siihen miksi auto pitäisi harjata lumiharjalla joka aamu jos lunta on satanut? Jokainen tietenkin harjaa jos tykkää, mutta onko todella useimmille tärkeintä se että lunta ei missään nimessä pöllyää auton päältä ensimmäiset viiskymmentämetriä. vaan mielummin harjaa naarmut auton maalipintaan?
Ja sama paska hyvitys tulee on lumiharjaa käytetty tai ei.
Nyt olen varmaan väärä mies tähän sanomaan kun kerran omistan vanhan auton jonka jälleenmyyntiarvoa on turha miettiä.
Ihmetyttää vaan että onko auton omistajilla ainoana asiana mielessä jälleenmyyntiarvo. Itselläni painaa silmänilo, ajamisen ilo sekä auton kanssa harrastamisen mukavuus.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Epezi kirjoittaa meikäläisen näppäimistöstä.
Nyt täytyy varmaan luoda uusi käsite autolle jota käytetään jokapäiväisessa käytössä, mutta pyritään käsittelemään kuin harrasteautoa. Näin olen pyrkinyt toimimaan oman auton kohdalla. Vältän kolhuja, pesen mahdollisimman hellävaraisesti, kierrän montut, vältän ajamasta suolatuilla teillä ym ym. Olenko ainoa?
On meitä ainakin kaksi. :wink:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Epezi kirjoitti: Olenko ainoa?
20 vuotta vanhalla autolla, joka ei vielä omaa museoarvoa? Olet. :-D
Epezi kirjoitti:onko todella useimmille tärkeintä se että lunta ei missään nimessä pöllyää auton päältä ensimmäiset viiskymmentämetriä.
Mikäli autolla ajetaan myös talvella se on = käyttöauto -> harjaaminen ei ole suurin synti. Toki sillä ei silti tarvitse ajaa kuin kulkuvälineellä..
Epezi kirjoitti: harrastamisen mukavuus.
Mietin vaan että kenelle sitä autoa säästät.
Cuore Sportivo kirjoitti:Kerrot varmaan myös, että miten vahapinta estää maalipinnan naarmuntumisen?
Käyttöautossa ihan tarpeeksi hyvin. Mikäli autoaan pitää autotallissa ja ajaa kerran kesässä, myy neljän vuoden kuluttua 25 tuhatta euroa hävinneenä pois, niin pitää vaan potkia itteään perseelle.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

hagger16 kirjoitti:20 vuotta vanhalla autolla, joka ei vielä omaa museoarvoa? Olet.
Asia selvä, mukavaa olla ainot jossakin.
hagger16 kirjoitti:Mikäli autolla ajetaan myös talvella se on = käyttöauto -> harjaaminen ei ole suurin synti. Toki sillä ei silti tarvitse ajaa kuin kulkuvälineellä.
Tässä tarvimmekin uudenlaista käsitettä.
hagger16 kirjoitti:Mietin vaan että kenelle sitä autoa säästät.
Tähän on helppo vastata. Vain ja ainoastaan itselleni!
hagger16 kirjoitti:Käyttöautossa ihan tarpeeksi hyvin. Mikäli autoaan pitää autotallissa ja ajaa kerran kesässä, myy neljän vuoden kuluttua 25 tuhatta euroa hävinneenä pois, niin pitää vaan potkia itteään perseelle.
Kuinka käyttöauton ja tallissa säilytettävän auton maalipinta eroaa toisistaan? Haluan uskoa siihen että joillakin on elämässä muitakin prioriteettejä kuin valuutta. Jos auton "harrastamisesta" ja ihailusta on saanut vastineen tuolla 25 tuhannen tappiolle niin asiassahan ei ole mitään miksi itseään rankaista, vai?
Ja loppun vielä hymiö, ettei kukaan ota liian vakavasti :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

hagger16 kirjoitti:Mikäli autolla ajetaan myös talvella se on = käyttöauto -> harjaaminen ei ole suurin synti.
Jotkut varjelevat käyttöautoaankin turhalta naarmuttamiselta, jota lumiharjan käyttö todellakin on.
Käyttöautossa ihan tarpeeksi hyvin. Mikäli autoaan pitää autotallissa ja ajaa kerran kesässä, myy neljän vuoden kuluttua 25 tuhatta euroa hävinneenä pois, niin pitää vaan potkia itteään perseelle.
En tiedä, mistä juontuu vanha kansanuskomus, että vaha suojaa naarmuilta. Vahattu auto kuitenkin naarmuttuu ihan siinä missä vahaamatonkin.

On se kumma, että autoa ostettaessa itketään jokaisesta naarmusta ja lommosta, vaikka niillä ei kuitenkaan näytä mitään väliä käyttöautossa olevan. :roll:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Cuore Sportivo kirjoitti: Jotkut varjelevat käyttöautoaankin turhalta naarmuttamiselta, jota lumiharjan käyttö todellakin on.
Huoh....
Cuore Sportivo kirjoitti:On se kumma, että autoa ostettaessa itketään jokaisesta naarmusta ja lommosta, vaikka niillä ei kuitenkaan näytä mitään väliä käyttöautossa olevan.
Ostajat ovat kusettaneet sinua pikkuviolla.
Epezi kirjoitti:Jos auton "harrastamisesta" ja ihailusta on saanut vastineen tuolla 25 tuhannen tappiolle niin asiassahan ei ole mitään miksi itseään rankaista, vai?
Ei, toki, jos on vitun tyhmä... Tai cashiä ihan vitusti.

Kertokaa nyt perkele mikä on oikea veden ph-arvo auton pesemiseen.

Meille annettiin aikaa vuoden vaihteeseen, joten väännetään sitten. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

hagger16 kirjoitti:Huoh....
Muuta et keksinyt?
hagger16 kirjoitti:Ostajat ovat kusettaneet sinua pikkuviolla. .
Minä olen antanut tähän mennessä lähes kaikki autoni autoliikkeeseen vaihdossa. Nämä kokemukset itkemistä perustuvat lähinnä tämän foorumin lukemiseen.
hagger16 kirjoitti:Kertokaa nyt perkele mikä on oikea veden ph-arvo auton pesemiseen.
:lol:
Meikäläisen ajatusmailmaan ei vain mahdu, että joku valitsee naarmut maalipintaan mielummin kuin yhden päivän (suomen talvi) ajelun lumisella autolla.
-----
Tähän väliin joku voi taas turvallisesti väittää, että kotipihassa pressun alla seisova 10-v autonsa on täysin naarmuton lumiharjasta, harjapesusta jne. huolimatta.

Hoh-hoijjaa.

E: Aika 30 min.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 01 Tammi 2007, 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Perkele. Aika meni tytärtä nukuttaessa. Kirjoitellaan ensi vuonna rakkaat pilkunnussija veljeni.
ps. aikuisten oikeesti hyvää uutta vuotta.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Epezi kirjoitti:Nyt täytyy varmaan luoda uusi käsite autolle jota käytetään jokapäiväisessa käytössä, mutta pyritään käsittelemään kuin harrasteautoa. Näin olen pyrkinyt toimimaan oman auton kohdalla. Vältän kolhuja, pesen mahdollisimman hellävaraisesti, kierrän montut, vältän ajamasta suolatuilla teillä ym ym. Olenko ainoa?
Luodaan uusi käsite tuolle termille ja se olkoon projektikäyttis tai käyttisprojekti :wink: Tällä nimellä tuo oma autokulkee, koska välillä pääsee talliin lepäämään ja jotain yritetään räpeltää, jolloin muija saa luovuttaa oman autonsa mun käyttöön tai sitten herätetään vanha herra talviunilta :)
Eikö noita edellä mainittuja autonkäsittely tapoja noudata melkein jokainen autoilija? Kukaan tuskin tahallaan haluaa autonsa lommoille tai ajaa monttuihin, jolloin sekä harraste-, että käyttöauto kärsivät tai jopa rikkoontuvat. Et ole ainoa. Itsellä se tilanne, että kun auton ostin, niin oli kyljet lommoilla ja maali huonona. Ei tarvitse välittää, vaikka tulis yksi tai jopa kaksi uutta lommoa. Ei tee kesää ei talvea. Nyt kun on tarkoitus oikoa koko auto ja värittää se uudelleen, niin pitää ruveta tarkemmin katsomaan mihin ajaa ja miten. :? Olisiko sittenkin parempi jättää tekemättä? Lumiharjaa aion kuitenkin käyttää kuten ennenkin, eli suurimmat pois ja jättää pienen kerroksen lunta päälle jolloin ei pitäisi naarmujakaan syntyä :wink:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Epezi kirjoitti:
Kertokaa nyt perkele mikä on oikea veden ph-arvo auton pesemiseen.
Älä nyt perkele laita vittuiluani Epezin nimiin. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

hagger16 kirjoitti:Perkele. Aika meni tytärtä nukuttaessa. Kirjoitellaan ensi vuonna rakkaat pilkunnussija veljeni.
ps. aikuisten oikeesti hyvää uutta vuotta.
Hyvää uuttavuotta... :lol:

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Epezille: et ole ainoa! Itselläni tosin uudehko auto mutta pyrin sitä kaikin tavoin suojelemaan. Ehkä olen luonteeltani vain huolellinen ja itselleni italialaiset autot ovat aina merkinneet jotain erityistä!
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Epezi kirjoitti:Haluan uskoa siihen että joillakin on elämässä muitakin prioriteettejä kuin valuutta.
Tai auto.

Kyllä minäkin niitä pesen, vahaan ja nysvään ihan kohtuullisessa määrin. Väistelen kuoppia, en aja hiekkarekan perässä kivisateessa, yritän valita parkkipaikan jossa ei helposti saisi ovikolhuja jne.

Mutta siitä huolimatta suola syö (ei täällä etelässä pääse valitsemaan suolaamattomia töitä jos aikoo päästä töihin), edellä ajavan renkaista irtoava roina täplittää puskurin ja konepellin ja työpaikan parkkipaikalla saattaa joku työsuhdeavensiskuski lonttaista ovella kylkeen. Sen kanssa pitää elää, mutta ei siitä tarvitse erikseen ahdistua vaikka harmittaakin.

Noihin edellä mainittuihin nähden en pidä enää lumien harjaamista kovin tuhoisana juttuna. Mieluummin pari pientä naarmua lisää kuin vaikka jarrutuksessa katolta tuulilasille humahtava kinos. Eihän sitä autoa tarvitse pellille asti nuolla, mutta ainakin suurimmat kasat harjalla pois.

Kyllä tuli taas tikusta asiaa...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Re: Harjaaaa

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

pomeko kirjoitti:kesällä voi harjattomassa käydä pyyhkäisemässä pölyt pois mut talvisin aina käsinpesu tebikan DIY-hallissa, mistä onneksi löytyy kuumaa vettä syöksevä painepesuri
(2€ -> 3min).... ensin paskat pois paineella-> esipesuaine->paineella-> sienellä+shamppoolla->huuhtelu paineella-> vaha.
Ehdottomasti vastaavan käsinpesun kannalla.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

:shock:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Mielenkiintosia kommentteja! Itse pesen autoni aina käsin, vahaan pari kertaa vuodessa, ja käytän lumiharjaa surutta. Parkkipaikat tulee valittua mahdollisimman tarkkaan ja monttuja, yms kiertelen myös. Voin kyl sanoo että on pysyny oikein hyvässä kunnossa oma auto noilla keinoilla :wink:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Jos autossa on vahaa maalin päällä, niinkuin "autoharrastajilla" yleensä on, niin lumiharja ei oikein käytettynä tee mitään naarmuja maalipinnalle.
Kerrot varmaan myös, että miten vahapinta estää maalipinnan naarmuntumisen?
no vahattaessa hienolla hioma vahalla häviää ne pienen pienet naarmut, ei tarvitse kummoinen insinööri olla että tämän tajuaa!!!

ja lisättäköön tähän vielä että itse säästelen autoa mahdollisimman paljon, pesen käsin vahaan n.4 kertaa vuodessa ja tarkkailen kiveniskuja!

näistä cuoren kommenteista saa sen kuvan että ajat polkupyörällä jota säilytät sisällä, jos oikeasti omistaa normaalin käyttö kinnerin joutuu pakostakin sitä harjaa käyttämään jos et aja koko talvea kolmen metrin lumikinos auton päällä, joka ei varmasti tee myöskään hyvää maalipinnalle, mutta itse sanon nyt itseni irti tästä typerästä asiasta, hyvää uuttavuotta kaikille!!! :wink:

Lukittu