Mikä on kun jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo syttyy ajoittain palamaan ja sammuu, kun virta kytketään päälle/pois? Palat eivät ole kuluneet ja nestettäkin on riittävästi.
Oireilisko ABS anturi? Oletko pistänyt merkille millainen keli tuolloin on ollut? Märällä kelillä ja varsinkin loskassa nuita vaivoja on ilmennyt itsellänikin.
Abs anturiakin minä veikkaisin. Sama vika oli mulla, korjaantui kun laitoin anturin takaisin paikalleen..(tai siis appiukko laittoi kun könysi jostain syystä Alfan alla...)
late04 kirjoitti:Märkää on ollut. Mutta ABS merkkivalohan on erikseen eikä se ole vilkutellut.
Ai nii, se abs merkkivalo ei sulla palanutkaan. Minulla nuo molemmat on räpsyny loskakelillä, joskus muistaakseni pelkkä jarrupalojen valokin. Eikä siihenkään ole auttanut muu kuin auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin. Kesällä ei moista murhetta ole esiintynyt.
ja tästäkin selviää kun repii sieltä jarruista ylimääräistä johtoa roskikseen... ei vilku enää!!! mitä varten nuo edes on keksitty, no okei, tiedän miksi, mutta melkoisen ovat turhat
tarkoitin siis noita kulumisesta ilmoittavia antureita, abs antureita ei kannata repiä, voip hävitä ABSit sen siliän tien sinne roskikseen!!!
Ainakin 2000vm 156 valo syttyy kun yhteys syntyy. Omassa oli piuhasta 10cm teillä tietymättömillä kun vaihdoin palat ja levyt. Oli aikansa hangannut jarruletkun kanssa kun ei oltu kiinnitetty oikein ja sitten ilmeisesti mennyt poikki->tarttunut johonkin ja katkennut pätkä pois? Mietin vain että olisko sulla voinu hankautua piuhasta kuori puhki ja ottaa sitten aina välillä oikaria. Sinuna tarkistaisin ne piuhat.