juu tuskin tuleekaan myyntiin kun ei ole tehtykkään kuin yksi...siis tuota procariamuthafucka kirjoitti:164 Procar on hienoin. On tehoa ja tyyliä. Ei ole netissä näkynyt myytävänä. Vois nimittäin harkita ooppelin vaihtoa jos tollasen löytäis.
164 superia ostamassa..
Valvoja: Moderators
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ketjullahan se 164 TS super ja lisäksi suorasytytyksellä varustettu.Savo kirjoitti:Mulle on nyt nousemassa kanssa 164-kuume. Vuosimalleja 95-97 ajattelin. Jos se hihnan vaihto on tonnin luokkaa, niin TS alkaa tuntua houkuttelevalta. Eikös se 164:sen TS ole 8 venttiilinen, siis ketjulla, ei hihnalla.
no tuo hihnavaihdon hinta on paljolti siitä kiinni mistä osat tulevat.
olen tässä itse kartoitellut osien hintaa ja tehnyt hieman tiedusteluja, jos hieman haluaa nähdä vaivaa ja tilaisi itse keskieuroopasta niin osat saisi karkeasati arvioituna puoleen hintaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
japen kanssa samaa mieltä..noihin ääniin jäänyt täysin nalkkiin..
Viimeksi muokannut 90, 13 Syys 2006, 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
Kysehän oli FIA:n perustamasta luokasta joka oli tarkoitus ajaa 80-luvun lopussa F1 kisojen yhteydessä täyetelähtönä. Mutta luokkaan ei ollut ilmoittautunut kuin BMW ja Alfa Romeo niin FIA perui luokan ja Alfa ei valmistanut kuin yhden auton.
Luokassa oli siis tarkoitus ajaa vakion näköisillä autoilla jossa oli formulan moottorit (niin kuin 164 procar)
Ja nyt on mullakin 164 TS menossa, jospa tossa keväällä ettisi itelleen 75 tai 164:sen kolmelitrasella myllyllä... tekis mieli pikkuhiljaa "oikeaa moottoria"
Luokassa oli siis tarkoitus ajaa vakion näköisillä autoilla jossa oli formulan moottorit (niin kuin 164 procar)
Ja nyt on mullakin 164 TS menossa, jospa tossa keväällä ettisi itelleen 75 tai 164:sen kolmelitrasella myllyllä... tekis mieli pikkuhiljaa "oikeaa moottoria"
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä onnistuu missä tahansa, ei vaadi mitään erikoistyökaluja.
Nokka-akseleiden ajoitusmerkit on koneistettu laakeripukkeihin joten merkit nähdäkseen pitää purkaa venttiilikopat pois. Toinen vaihtoehto on luottaa siihen että ajoitus oli ennestään kohdallaan, tehdä omat merkit hihnapyöriin ja vaihtaa hihna niiden mukaan. Lisäksi termostaatti on fiksusti sijoitettu jakohihnan "sisään" niin että vesiletku pitää irrottaa hihnanvaihdon ajaksi.
Ei tuossa muuta ihmeellistä ole.
Nokka-akseleiden ajoitusmerkit on koneistettu laakeripukkeihin joten merkit nähdäkseen pitää purkaa venttiilikopat pois. Toinen vaihtoehto on luottaa siihen että ajoitus oli ennestään kohdallaan, tehdä omat merkit hihnapyöriin ja vaihtaa hihna niiden mukaan. Lisäksi termostaatti on fiksusti sijoitettu jakohihnan "sisään" niin että vesiletku pitää irrottaa hihnanvaihdon ajaksi.
Ei tuossa muuta ihmeellistä ole.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Ja jos jatketaan remmi puhetta, niin paljonko maksaa jakopää huolto kyseiselle 164:lle ja miten pitkä yleensä se kestää?
Entä mihin pitäis kiinteä huomiota 3 litraisen ostettaessa? Onko siellä jotain muuta tyypi vikaa kuin tessussa?(tempoilevat mittarit, ilmastoinnin näyttö ei näyttää jne...)
Kun Suomessa ei näitä paljon ole, niin ei ollut mahdollisuutta koeajaa 3 litraista, niin kysymys on se, että tunttuuko ne 30hv lisäys? siis varmaan tuntuu, mutta miten paljon?
Entä mihin pitäis kiinteä huomiota 3 litraisen ostettaessa? Onko siellä jotain muuta tyypi vikaa kuin tessussa?(tempoilevat mittarit, ilmastoinnin näyttö ei näyttää jne...)
Kun Suomessa ei näitä paljon ole, niin ei ollut mahdollisuutta koeajaa 3 litraista, niin kysymys on se, että tunttuuko ne 30hv lisäys? siis varmaan tuntuu, mutta miten paljon?
Nothing beats cubic inch
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
eiköhän se Ts:n ja kutosen ero ole vissi jo perstuntumaltakin, käytännössä se selviää sillä tuon paperilla olevan 30hv:n eron peruusteella ei voi päätellä mitään..
eikös tuossa uudemmassakin 12V koneessa ole tuo virallinen remminvaihtoväli myös tuon 3v/60tkm kuten vanhemmissakin, vaihtohinnoista ei ole hajua kun olen yleensä vaihtanut remmin itse.
omassa superissa sähköt pelaavat moitteettomasti ilmastoinnin LCD näyttöä lukuunottamatta, ei tietoakaan mistään tempoilevista mittareista tai muista ja tuo LCD on tyyppivika myös kutosissa, ei pelkästään tessuissa.
eikös tuossa uudemmassakin 12V koneessa ole tuo virallinen remminvaihtoväli myös tuon 3v/60tkm kuten vanhemmissakin, vaihtohinnoista ei ole hajua kun olen yleensä vaihtanut remmin itse.
omassa superissa sähköt pelaavat moitteettomasti ilmastoinnin LCD näyttöä lukuunottamatta, ei tietoakaan mistään tempoilevista mittareista tai muista ja tuo LCD on tyyppivika myös kutosissa, ei pelkästään tessuissa.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ne on kyllä ihan eri maata, mutta en tiedä tarkoitettiinko tässä näiden kahden välistä eroa vai 12V vs. 24V? 24 venasen kyydissä olen vain istunut, silloin tuntui ettei "mitään" tapahdu ennenkuin 4000rpm tulee kunnon potku. Sekin oli vielä radalla joten mutupohjalle mennään ja vahvasti.90 kirjoitti:eiköhän se Ts:n ja kutosen ero ole vissi jo perstuntumaltakin
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
12 venaselle reilu 500€ uuden kiristimen kanssa.TestarosaFinland kirjoitti:Ja jos jatketaan remmi puhetta, niin paljonko maksaa jakopää huolto kyseiselle 164:lle ja miten pitkä yleensä se kestää?
+30 hp ja +70 Nm _yhdessä_ tuntuu kyllä Tessuun verrattuna. Vaikka TS on luonteeltaan hieno kone nelikoksi, niin ero kutoseen on vielä tuntuvaTestarosaFinland kirjoitti:Kun Suomessa ei näitä paljon ole, niin ei ollut mahdollisuutta koeajaa 3 litraista, niin kysymys on se, että tunttuuko ne 30hv lisäys? siis varmaan tuntuu, mutta miten paljon?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu no tosi on kyllä että 12V ja24v koneiden välillä ero on margiaalinen jos noita vertailee, 12V:ssä hieman parempi alavääntö mutta vastaavasti 24V vetää paremmin ylärekisterissä, molemmista kokemusta omaavana sanoisin merkityksetön ero suuntaan jos toiseenkin, omassa superissa vääntöä haettu lisää peltisarjoilla, tiedä sitten mitä apua moisista vakio koneessa, isäukolla olleessa lancia themassa oli peltisatsi jo tehtaan jäljiltä samoin kuin nykyisessä kappassakin.Rolle kirjoitti:Ne on kyllä ihan eri maata, mutta en tiedä tarkoitettiinko tässä näiden kahden välistä eroa vai 12V vs. 24V? 24 venasen kyydissä olen vain istunut, silloin tuntui ettei "mitään" tapahdu ennenkuin 4000rpm tulee kunnon potku. Sekin oli vielä radalla joten mutupohjalle mennään ja vahvasti.90 kirjoitti:eiköhän se Ts:n ja kutosen ero ole vissi jo perstuntumaltakin
automaatissa ei tuota puhdittomuusongelmaa mielestäni ole jos osaa vain käytellä kaasua oikein ja kun painaa vielä nappia jossa lukee S(port) niin tuolla vaihto-ohjelmalla kierrokset sattuu aina optimiinkohtaan vaikka mielestäni lähtee ihan omiksi tarpeiksi ja normiohjelmallakin vakka meno ei niin räjähtävää olekkaan, ehkä semmoista kuminauhamaista ennemminkin..
ja testarossalle tiedoksi että kyllä se autom sopii alfoihin siinä missä muihinkin automerkkeihin, varsinkin 164:een koska autohan ei todellakaan ole mikään sportti/ratamalli vaikka alfan merkki keulassa onkin..saahan noita autom laatikoita ja diiselikoneita uusiinkin mutta jos olet keppilaatikkoon tykästynyt niin mikä ettei, silloin pitää sellainen laittaa..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Harmi että ei voi kokeilla Suomessa molemmat 3 litraiset 164:set, kun niitä ei juuri ole, siis on, mutta vain vanha koppaiset. Automaatti on hyvä herkku esim. ruuhkaisessa kaupunki liikenteessä ja suomessa ei näitä ruuhkia oikein ole. Toisaalta minä pidän hallittaa auton, sen vuoksi pidän käsilootasta, koska minä päätän haluanko ohitus tilanteessa 3 tai 4 pesään ja vaikka 164 ei ole äärimäinen auto tai hermostunut kuin 33 ja 75, niin sielläkin on urheilu henkeä ja alustakin on sen verran tiukka, että sillä sopii ajaa radallakin ja muuten pitää hauskaa.
Tässä mietin, millaisia eroja on Super 12V ja kaksvärinen 12V? onko pelkkä ulkonäkö on erilainen, vai siellä on jotain muuta? Kerran kun katsoin Superia, niin huomasin, että se on jonkin verran korkeampi kuin kaks värinen.Pitääkö paikkansa?
Tässä mietin, millaisia eroja on Super 12V ja kaksvärinen 12V? onko pelkkä ulkonäkö on erilainen, vai siellä on jotain muuta? Kerran kun katsoin Superia, niin huomasin, että se on jonkin verran korkeampi kuin kaks värinen.Pitääkö paikkansa?
Nothing beats cubic inch
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no jos vanhaan 164:een vertaa niin kyllä super on matalampi mutta toki käytetty rengaskokokin vaikutta tuohon korkeuteen,itsellä olisi tarkoitus laskea takapäätä koska juuri takapää on tuossa levoton.
faceliftin ja superin erot taitavat rajoittua pelkkään ulkonäköön 12v ja 24V koneita lukuunottamatta,alusta noissa on mielestäni sama kuten sisusta myös.
itse en menisi todellakaan ainakaan kuusimukisella 164:lla radalle sillä siihen on olemassa todella parempiakin alfoja kuten esim Alfetta GTV6:n mutta kukin taplaa tyylillään..
faceliftin ja superin erot taitavat rajoittua pelkkään ulkonäköön 12v ja 24V koneita lukuunottamatta,alusta noissa on mielestäni sama kuten sisusta myös.
itse en menisi todellakaan ainakaan kuusimukisella 164:lla radalle sillä siihen on olemassa todella parempiakin alfoja kuten esim Alfetta GTV6:n mutta kukin taplaa tyylillään..
Viimeksi muokannut 90, 03 Tammi 2007, 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuo 12-venttiilinen on alaväännöltään sellainen höyrykone ettei automaattia juuri kaipaa, vaihteistokin on mukava käyttää. Tietysti jos joutuu viettämään tunnin päivässä jossain kehätien ruuhkassa kökkiessä niin silloin tomaatti on varmasti hyvä valinta.TestarosaFinland kirjoitti:Automaatti on hyvä herkku esim. ruuhkaisessa kaupunki liikenteessä ja suomessa ei näitä ruuhkia oikein ole.
Itse tein sen virheen että yritin mulkata alustaa tiukempaan suuntaan. Ei autosta mitään rataohjusta tullut, mukavuus kyllä kärsi. 164 V6 on parhaiten kotonaan mutkaisella maantiellä, siellä sillä on hauskaa ja mukavaa ajaa. Hyvinhän se suorastakin tiestä suoriutuu, mutta mitä hauskaa siinä suoraan ajamisessa sitten on.alustakin on sen verran tiukka, että sillä sopii ajaa radallakin ja muuten pitää hauskaa
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Ei se minua haittaa, kun 164 on liian iso ja kömpelö rataa varten.
Minun mielestäni radalle kannattaa mennä jos on uus peli alla, kun vanhalle autolle se on liian iso rasitus.
Kun Superilla ja kaksvärisellä ei ole mitään näkyviä eroja, niin onko mahdollista, että siellä on jotain varuste eroja? koska mitä siellä on "super", kun se ei erottuu "normaalista"?
Minun mielestäni radalle kannattaa mennä jos on uus peli alla, kun vanhalle autolle se on liian iso rasitus.
Kun Superilla ja kaksvärisellä ei ole mitään näkyviä eroja, niin onko mahdollista, että siellä on jotain varuste eroja? koska mitä siellä on "super", kun se ei erottuu "normaalista"?
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Eroja Superissa (ainakin V6) verrattuna aikaisempiin malleihin ovat mm. seuraavat:.
Ovet ovat painavemmat (metallitangot turvallisuuden lisäämiseksi)
Koko auto on painavampi
Ulkopeilit kääntyvät koriin kiinni (parkkiasento)
Sisäpeilissä on automaattinen himmennin
Mittaristo, keskipaneeli ja kytkimet ovat muuttuneet
Koko sisäverhoilu on erilainen
Kannelliset säilytyslokerot ovissa
Edessä jalkatilavalot
Säädettävä tihku pyyhkimille
Takalasiantenni (vai onko se runkoantenni)
Nelivalojärjestelmä - paremmat valot (H1)
Takaluukku aukeaa myös virran ollessa päällä (ei vauhdissa)
Valmiiksi asennetut kaiuttimet (6 kpl)
Sitten tosiaan valituissa varustevaihtoehdoissa on eroja: sähköpenkit, penkinlämmittimet...
Ovet ovat painavemmat (metallitangot turvallisuuden lisäämiseksi)
Koko auto on painavampi
Ulkopeilit kääntyvät koriin kiinni (parkkiasento)
Sisäpeilissä on automaattinen himmennin
Mittaristo, keskipaneeli ja kytkimet ovat muuttuneet
Koko sisäverhoilu on erilainen
Kannelliset säilytyslokerot ovissa
Edessä jalkatilavalot
Säädettävä tihku pyyhkimille
Takalasiantenni (vai onko se runkoantenni)
Nelivalojärjestelmä - paremmat valot (H1)
Takaluukku aukeaa myös virran ollessa päällä (ei vauhdissa)
Valmiiksi asennetut kaiuttimet (6 kpl)
Sitten tosiaan valituissa varustevaihtoehdoissa on eroja: sähköpenkit, penkinlämmittimet...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
nuo ärrän listaamat erot pätevät varmaankin ykköskoppasen(1987-1991) ja superin suhteen mutta välissä on vielä tuo Facelift(1992-1994)jonka jälkeen vasta tulee super(1993-1997), osittainhan siis Faceliftia ja superia on tehty päällekkäin.
eikös faceliftissä ole ainakin sama sisusta kuin superissa, myöskin ovien turvarakenteet mielestäni samat kuin superissa, autom ilmastointi ollut varmaankin optio FL:ssä kun taas superissa vakio, ulkonäolliset erot rajoittunevat noihin puskureihin, ja helmamuoveihin, muuhun on vaikea ottaa kantaa kun en ole koskaan kuusimukisessa FL-mallissa istunut, ainoastaan FL 164TS:ssä ja epäilenpä että kovinmoni muukaan foorumilainen ei ole kovinhäävisti tietoinen noista eroista, ehkäpä netistä hakemalla selviää paremmin..
eikös faceliftissä ole ainakin sama sisusta kuin superissa, myöskin ovien turvarakenteet mielestäni samat kuin superissa, autom ilmastointi ollut varmaankin optio FL:ssä kun taas superissa vakio, ulkonäolliset erot rajoittunevat noihin puskureihin, ja helmamuoveihin, muuhun on vaikea ottaa kantaa kun en ole koskaan kuusimukisessa FL-mallissa istunut, ainoastaan FL 164TS:ssä ja epäilenpä että kovinmoni muukaan foorumilainen ei ole kovinhäävisti tietoinen noista eroista, ehkäpä netistä hakemalla selviää paremmin..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
TS:stä kun puhutaan niin noita 164TS supereita on tietääkseni myyty suomeen maahantuojan kautta vain 2kpl, suomessa myydyt ovat olleet pääasiassa vanhaa varastoa eli FL malleja loppuun asti.
FL V6 malleja on mielestäni myös myyty maahantuojankautta max 2-3kpl loput 92 ja 93 malliset olleet myös vanhaa varastoa eli juuri noilla isoilla ajovaloilla varustettuja ja vanhalla sisustalla varustettuja..
ohessa linkkin jo vanhaksi menneeseen nettiauton ilmoon jossa FL 164 12V V6 autom myytävänä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=908337
FL V6 malleja on mielestäni myös myyty maahantuojankautta max 2-3kpl loput 92 ja 93 malliset olleet myös vanhaa varastoa eli juuri noilla isoilla ajovaloilla varustettuja ja vanhalla sisustalla varustettuja..
ohessa linkkin jo vanhaksi menneeseen nettiauton ilmoon jossa FL 164 12V V6 autom myytävänä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=908337
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Muistelisin että facelift olisi tullut vuoden -91 puolella ja Super vasta seuraavana vuonna, eli mahtuisiko tuohon väliin joku facelift-V6-kummajainen? En tiedä ja jos mahtuisikin, niin ei niitä ainakaan liiaksi ole tarjolla.Rolle kirjoitti:minä kun luulin että V6:sta ei ole FL:nä ja Superia ei ole tessun koneella
TS ei koskaan muuttunut Superiksi, samoin kuin QV 24v tai Q4:kään.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kyllä sitä TS:ää löytyy myös superina, etkös squderia muista kun tässä samassa ketjussa todistin tuon väitteesi jo vääräksi...
itse olen tehnyt jopa kauppaakin moisesta aikanaan ja kyseessähän oli juuri toinen noista suomiyksilöistä..
itse olen tehnyt jopa kauppaakin moisesta aikanaan ja kyseessähän oli juuri toinen noista suomiyksilöistä..
Viimeksi muokannut 90, 04 Tammi 2007, 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuosta on vielä vaikea päätellä onko auto "oikea" facelift vai uudemmilla ajovaloilla päivitetty vanhempi malli.90 kirjoitti:ohessa linkki
"Aiempi omistaja vuonna 1920 syntynyt mies" ei varsinaisesti todista mitään, ainakin kuulopuheiden perusteella Saksassa vakuutusmaksut määräytyvät osin omistajan iän mukaan joten kaikki M3 BMW:t rekisteröidään sen vuonna 1899 syntyneen isoisoisoisoisän nimiin
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
OK.
tuosta samasta autosta oli aikanaan vanhempi ilmoitus jossa oli myös sisäkuvia , kuvissa oli sama sisusta kuin superissa joten epäilisin kyllä että kyseessä on ehta Facelift..
suosittelen selailemaan mobile.de tai autoscout24, noilta sivuilta löytyy TS supereita ja FL kutosia pilvin pimein..
tuosta samasta autosta oli aikanaan vanhempi ilmoitus jossa oli myös sisäkuvia , kuvissa oli sama sisusta kuin superissa joten epäilisin kyllä että kyseessä on ehta Facelift..
suosittelen selailemaan mobile.de tai autoscout24, noilta sivuilta löytyy TS supereita ja FL kutosia pilvin pimein..
Viimeksi muokannut 90, 04 Tammi 2007, 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näitä kun lueskelee niin vaihtokuume iskee...alkaa toi nykynen liikkumislaite 164 TS olla ulkonäöltään sitä luokkaa että ammattimiestä hävettää, lakat rapisee punasesta pinnasta pahasti yms, maalauksella ei paljoa arvonlisää saa ja on sillä jo yli 6 vuotta ajeltukin... Tosin sen ylläpitokulut on kuitenkin aivan puoli-ilmasia...
Kokemukset 164 Supereista rajottuu mulla automaattivaihteiseen, 3 litraseen ja 12 venttiiliseen katilliseen ja noin 185 heppaseen automaattiin...Hyvä peli ajaa, melko pintakova jousitus ihan vakiokunnossakin ja pikkupakkasessa, kiihtyy paikaltaan 0-100 vanhaa manuaalitessua laiskemmin mutta isommissa vauhdeissa alkaa nykimään vauhtia paremmin, kulkee jotain 225-230 km/h mittariin.
Parhain vaihtoehto itelle ja oman makuasian vuoksi olisi harvinainen+ taloudellinen 164 TS Super tai 3.0 12V Super,huippuvääntävä, melko taloudellinen höyrykone, manuaali askilla...koska remmin vaihto on simppeli itekin tehden vaikka vaihtas useamminkin, minä kun teen kaiken ite minkä suinkin voi, automaatti ei kiehdo yhtään millään vaihtoehdolla.
Tehokkain ihanne olisi toki 3.0 QV 24V etuveto...231 tai jotain hepoisena, lienee nopein vakiokuntonen 164??...
Kokemukset 164 Supereista rajottuu mulla automaattivaihteiseen, 3 litraseen ja 12 venttiiliseen katilliseen ja noin 185 heppaseen automaattiin...Hyvä peli ajaa, melko pintakova jousitus ihan vakiokunnossakin ja pikkupakkasessa, kiihtyy paikaltaan 0-100 vanhaa manuaalitessua laiskemmin mutta isommissa vauhdeissa alkaa nykimään vauhtia paremmin, kulkee jotain 225-230 km/h mittariin.
Parhain vaihtoehto itelle ja oman makuasian vuoksi olisi harvinainen+ taloudellinen 164 TS Super tai 3.0 12V Super,huippuvääntävä, melko taloudellinen höyrykone, manuaali askilla...koska remmin vaihto on simppeli itekin tehden vaikka vaihtas useamminkin, minä kun teen kaiken ite minkä suinkin voi, automaatti ei kiehdo yhtään millään vaihtoehdolla.
Tehokkain ihanne olisi toki 3.0 QV 24V etuveto...231 tai jotain hepoisena, lienee nopein vakiokuntonen 164??...
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Se oli hyvä!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuosta on vielä vaikea päätellä onko auto "oikea" facelift vai uudemmilla ajovaloilla päivitetty vanhempi malli.90 kirjoitti:ohessa linkki
"Aiempi omistaja vuonna 1920 syntynyt mies" ei varsinaisesti todista mitään, ainakin kuulopuheiden perusteella Saksassa vakuutusmaksut määräytyvät osin omistajan iän mukaan joten kaikki M3 BMW:t rekisteröidään sen vuonna 1899 syntyneen isoisoisoisoisän nimiin
Ja jos palataan aiheeseen, varmaan erot ovat seuraavat niin kuin ärrä sanoi: Sisään kääntyvät ulkopeilit ja himmentävä sisäpeili. Kaikki muu paitsi sisään rakenetusta anteenista on sama kuin Facelift T.SPARK:issa. automaatti ilmastointi oli vakiona 3 litrisessa FL:ssa. 90, pitäis vähän päivittää sun tietoa FL on tullut markinoille vuonna 93. Siihen asti tehtiin iso silmäisiä kuusneppoja
Jostain syystä,ainakin saksassa superit ovat yleensä nahalla verhoiltut, kun 3L 12V FL oli plyyshilla(tai mitä siellä oli) verhoiltut, vaikka siihenkin nahat olivat tarjolla.
Ja viellä yks ero joka huomasin on se, että FL 93 vuosimallilla oli 3 osainen ratti, kun sitten 94 ylöspäin oli neljä puoleinen ratti. Siis voidaan puhua tuplasta Face liftista
Niin vähän Face liftia on myyty suomessa ? ja viellä vähemmän 3 litraisia? naurettavan vähän. Noin vuosi sitten katsoin vanhaa Tuulilasi lehteä vuodesta 96 ja siellä oli super 300000 markkalla (käsi lootalla varustettu), näitäkö myytiin huima määrä 2KPL?
Nothing beats cubic inch
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps eikös tuo 164 24V QV kelaa jotain 245km/h mittariin
olikos tuossa ajamassasi automaatissa vanhemman vai uudemman tyyppinen vaihteisto, sisälsikö siis talvi ja sporttiohjelman erikseen?
Superissa on AINA tuo uudemman tyyppinen ZF:n aski josta myös ko ohjelmat löytyy jos noita ei ollut niin ajamasi auto oli Facelift jossa vanhemmantyyppinen vaihteisto.
rolle:
onpas kyllä jännä homma ettei ole eritelty, ehkäpä tuo "facelift" ei ole sitten tehtaan virallinen nimitys välimallille vaan jonkun ns keksintö..
olikos tuossa ajamassasi automaatissa vanhemman vai uudemman tyyppinen vaihteisto, sisälsikö siis talvi ja sporttiohjelman erikseen?
Superissa on AINA tuo uudemman tyyppinen ZF:n aski josta myös ko ohjelmat löytyy jos noita ei ollut niin ajamasi auto oli Facelift jossa vanhemmantyyppinen vaihteisto.
rolle:
onpas kyllä jännä homma ettei ole eritelty, ehkäpä tuo "facelift" ei ole sitten tehtaan virallinen nimitys välimallille vaan jonkun ns keksintö..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
QV:ta on valmistettu vain 200 konilla Q4 taas 231 heppaisella koneella.jiiässä kirjoitti:Näitä kun lueskelee niin vaihtokuume iskee...alkaa toi nykynen liikkumislaite 164 TS olla ulkonäöltään sitä luokkaa että ammattimiestä hävettää, lakat rapisee punasesta pinnasta pahasti yms, maalauksella ei paljoa arvonlisää saa ja on sillä jo yli 6 vuotta ajeltukin... Tosin sen ylläpitokulut on kuitenkin aivan puoli-ilmasia...
Kokemukset 164 Supereista rajottuu mulla automaattivaihteiseen, 3 litraseen ja 12 venttiiliseen katilliseen ja noin 185 heppaseen automaattiin...Hyvä peli ajaa, melko pintakova jousitus ihan vakiokunnossakin ja pikkupakkasessa, kiihtyy paikaltaan 0-100 vanhaa manuaalitessua laiskemmin mutta isommissa vauhdeissa alkaa nykimään vauhtia paremmin, kulkee jotain 225-230 km/h mittariin.
Parhain vaihtoehto itelle ja oman makuasian vuoksi olisi harvinainen+ taloudellinen 164 TS Super tai 3.0 12V Super,huippuvääntävä, melko taloudellinen höyrykone, manuaali askilla...koska remmin vaihto on simppeli itekin tehden vaikka vaihtas useamminkin, minä kun teen kaiken ite minkä suinkin voi, automaatti ei kiehdo yhtään millään vaihtoehdolla.
Tehokkain ihanne olisi toki 3.0 QV 24V etuveto...231 tai jotain hepoisena, lienee nopein vakiokuntonen 164??...
Se olis mun ihanne 164, mutta kun niitä saksastakin ei saa kovin paljon ja hintakin on aika kova, varsinkin jos verataan muihin 164:iin. Mutta kyllä 180 hv:lla mä pärjään . Kuulemma suomestakin löytyy Q4 suomi-auto punainen värinen, jopa oli myynissä pari vuotta sitten.
Nothing beats cubic inch
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Niin siis siellä on "164-164 FL/92" ja sitten toinen on 164 Super, runkonumerot 164 ja Superissa 168.90 kirjoitti:onpas kyllä jännä homma ettei ole eritelty, ehkäpä tuo "facelift" ei ole sitten tehtaan virallinen nimitys välimallille vaan jonkun ns keksintö..
Nyt kun en enää edes omista 12V Superia niin uskallan julkisesti sanoa että oli kyllä helvetin hyvä auto, voisi ostaa samanlaisen jos autolle olisi käyttöä. Ainakin saa rahoille vastinetta.
Oli eri ohjelmat mutta niiden ero ei ollut päätä huimaava...onneton, vanhanaikanen 4-vaihteinen tehojarru kuiteskin se oli.olikos tuossa ajamassasi automaatissa vanhemman vai uudemman tyyppinen vaihteisto, sisälsikö siis talvi ja sporttiohjelman erikseen?
Kick-Down kuiteskin pelas hyvin sikäli kun se nyt jotain pelasti...5 tai 6-vaihdetta ja herkempi toiminta olisi ollut siihen kova sana...
Ei se 159 JTD:ssä oleva Japanilainen Aisini varmaan huono ole, ainakin on koeteltua tekniikkaa, sama aski lienee monella muullakin etuveto merkillä käytössä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
facelift TS:ää myyty varmaankin joku 10-20kpl max, tarkempaa tietoa ei ole 164 super TS:ää myyty vain 2kplTestarosaFinland kirjoitti:Se oli hyvä!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuosta on vielä vaikea päätellä onko auto "oikea" facelift vai uudemmilla ajovaloilla päivitetty vanhempi malli.90 kirjoitti:ohessa linkki
"Aiempi omistaja vuonna 1920 syntynyt mies" ei varsinaisesti todista mitään, ainakin kuulopuheiden perusteella Saksassa vakuutusmaksut määräytyvät osin omistajan iän mukaan joten kaikki M3 BMW:t rekisteröidään sen vuonna 1899 syntyneen isoisoisoisoisän nimiin
Ja jos palataan aiheeseen, varmaan erot ovat seuraavat niin kuin ärrä sanoi: Sisään kääntyvät ulkopeilit ja himmentävä sisäpeili. Kaikki muu paitsi sisään rakenetusta anteenista on sama kuin Facelift T.SPARK:issa. automaatti ilmastointi oli vakiona 3 litrisessa FL:ssa. 90, pitäis vähän päivittää sun tietoa FL on tullut markinoille vuonna 93. Siihen asti tehtiin iso silmäisiä kuusneppoja
Jostain syystä,ainakin saksassa superit ovat yleensä nahalla verhoiltut, kun 3L 12V FL oli plyyshilla(tai mitä siellä oli) verhoiltut, vaikka siihenkin nahat olivat tarjolla.
Ja viellä yks ero joka huomasin on se, että FL 93 vuosimallilla oli 3 osainen ratti, kun sitten 94 ylöspäin oli neljä puoleinen ratti. Siis voidaan puhua tuplasta Face liftista
Niin vähän Face liftia on myyty suomessa ? ja viellä vähemmän 3 litraisia? naurettavan vähän. Noin vuosi sitten katsoin vanhaa Tuulilasi lehteä vuodesta 96 ja siellä oli super 300000 markkalla (käsi lootalla varustettu), näitäkö myytiin huima määrä 2KPL?
kuusimukisia supereita ei ole myyty maahantuojam kautta suomessa ollenkaan vaan nuo maahantuojankautta kaupitellut olivat Faceliftejä, eli uudenmalliset ajovalot ja sisusta mutta vanhanmalliset helmat ja puskurit, toki V6 super löytynyt silti hinnastosta...
-94 mallisiin tullut airbag ohjauspyörään sen takia ratti muuttunut erimalliseksi
ja nakhkasisusta, kattol, sähköpenkit yms olleet optioita siis lisävarusteita joita saksalaiset ruksailleet listalta ahnaasti..
Niin tuo lienee sit 12V vanhanokkanen QV...semmonenkin on olemassa, harvinainen kylläkin, 24V mallissa on se 231 suunnilleen...viimeiseissä vähän vähemmän, 227 suunnilleen.QV:ta on valmistettu vain 200 konilla Smile
Tiedot perustuu lehtien tietoihin...TM yms...voi olla että eivät ole aivan pilkunpäälle tarkkoja.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kyllä allekirjoittaneen superissa ero on helvetin merkittävä vakion ja sportin välillä ei todellakaan voi laiskaksi haukkua sporttiasetuksilla, jos ei ohjelmien välillä eroa ole niin luultavasti laatikko ei pelannut kunnolla tai sitten meikäläisen auto ei ole vakio..jiiässä kirjoitti:Oli eri ohjelmat mutta niiden ero ei ollut päätä huimaava...onneton, vanhanaikanen 4-vaihteinen tehojarru kuiteskin se oli.olikos tuossa ajamassasi automaatissa vanhemman vai uudemman tyyppinen vaihteisto, sisälsikö siis talvi ja sporttiohjelman erikseen?
Kick-Down kuiteskin pelas hyvin sikäli kun se nyt jotain pelasti...5 tai 6-vaihdetta ja herkempi toiminta olisi ollut siihen kova sana...
Ei se 159 JTD:ssä oleva Japanilainen Aisini varmaan huono ole, ainakin on koeteltua tekniikkaa, sama aski lienee monella muullakin etuveto merkillä käytössä.
no pitää muistaa että kovinmonessa 89/90 luvun vaihteiden tekniikkaan perustuvassa autossa ei vielä ole 5/6-pykäläisiä automlaatikoita, pikkasen uudempia pitää tuossa vaiheessa katsella jos moisia tahtoo..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
90 kirjoitti:facelift TS:ää myyty varmaankin joku 10-20kpl max, tarkempaa tietoa ei ole 164 super TS:ää myyty vain 2kpl
kuusimukisia supereita ei ole myyty maahantuojam kautta suomessa ollenkaan vaan nuo maahantuojankautta kaupitellut olivat Faceliftejä, eli uudenmalliset ajovalot ja sisusta mutta vanhanmalliset helmat ja puskurit, toki V6 super löytynyt silti hinnastosta...
-94 mallisiin tullut airbag ohjauspyörään sen takia ratti muuttunut erimalliseksi
ja nakhkasisusta, kattol, sähköpenkit yms olleet optioita siis lisävarusteita joita saksalaiset ruksailleet listalta ahnaasti..
Jaaha mieleenkiintoista tietoa. No tässä olis yks pähkinä : onko myyty Suomessa ainakin yks 3.0L FL muttei Super? Ja tietääkö joku miks tapahtui niin "hieno" suoritus, kun myyttiin tasan 0 3 litraista superia? Aika outo juttu sinänsä, koska hintakin ei ollut kovin pelottava( maksoi saman verran, jopa vähemmän kuin 166 3.0L
Nothing beats cubic inch
Keskiverto suomalainen ei osta Alfaa, lisäksi taloudellinen suhdanne on tainnut olla huono muutenkin.TestarosaFinland kirjoitti:Ja tietääkö joku miks tapahtui niin "hieno" suoritus, kun myyttiin tasan 0 3 litraista superia? Aika outo juttu sinänsä, koska hintakin ei ollut kovin pelottava( maksoi saman verran, jopa vähemmän kuin 166 3.0L
Tuskin noita 166 mallejakaan montaa enempää kuin nolla myydään
VMP
En tiedä mutta arvaan, markkinointi ei liene ollut ihan niinkuin pitäsi ja lamakin vaikutti...kuka muistaa jotain Alfa mainoksia vaikka telkussa vuosilta 1990-1995 suunnilleen...minen ainakaan...vaikkei korttia ollut mutta "Kahden keikkaa" seurasin ahkerasti, perheessäkin Alfa oli niihin aikoihin kuiteskin jottei merkki vieras ollut. Itelle tuli eka Alfa vuonna 1999.Ja tietääkö joku miks tapahtui niin "hieno" suoritus, kun myyttiin tasan 0 3 litraista superia? Aika outo juttu sinänsä, koska hintakin ei ollut kovin pelottava( maksoi saman verran, jopa vähemmän kuin 166 3.0L
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuo oli syvimmän laman aikaa, jolloin uusien autojen myynti oli muutenkin vähäistä ja niistä vähistäkin suurin osa oli voileipäversioita. Varsinkin ennen saksantuonnin helpottumista ero oli silmiinpistävä, esimerkiksi 80-luvun lopun GTi-autoja oli kyllä markkinoilla pilvin pimein mutta viitisen vuotta uudempia ei juuri ollenkaan.
Mariginaalisen ja yleisesti "järjettömäksi" ajatellun automallin markkinat kuivuivat kokoon, varsinkin kun maahantuoja ei juuri tainnut markkinointiin satsata.
Mariginaalisen ja yleisesti "järjettömäksi" ajatellun automallin markkinat kuivuivat kokoon, varsinkin kun maahantuoja ei juuri tainnut markkinointiin satsata.
- Epäkelpokeräilijä -