Kokemuksia replica-vanteista?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Kokemuksia replica-vanteista?

Viesti Kirjoittaja HerraR »

164 vaatii alleen uudet vanteet kesäkumeille. Harkinnassa ovat olleet OZ superturismot, jotka vissiin ovat teknisesti mainiot. Mutta: omaa silmääni viehättäisi enempi joku pyöreitä muotoja sisältävä design - tulisi sopivasti vastapainoa 80-luvun sinänsä tyylikkäälle kulmikkuudelle. Jos tällaisia tahtoo, replica-puolelle menee; esim. tällaiset GTA-vanteet miellyttävät silmää, tai sitten 166:n "viisiympyräiset". Mutta: onko kellään kokemuksia tuosta "PA Replica"-firmasta - jos tuo nyt edes sen nimi on? Ei viitsisi soikeaa ja kieroa kuitenkaan hankkia. Kuuntelen muutenkin mieluusti kokemuksia ja vinkkejä 164:n 16" vanteista.

31.1. on muuten Alfan nimipäivä, silloin voisi vanteet pistää tilaukseen :-D

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Itse tilasin tuolta http://www.kolumbus.fi/rengaslasi/vanteet.htm (ja sieltä vannevalitsin) gta-lookkeri-replicat, silloin kun ei ollut tiedossa, koska noita postaamiasi gta-replicoita on saatavilla, muuten olisin tilannut ne. Kuvia albyymissa. 17" hintaa oli vähän reilu 700 eguu, gta-replicat tais olla samaa hintaa, toimitusaika oli sen luvatut pari viikkoa. Kyl noi ainakin nyt toista talvea ihan hyvin ovat alla pyörineet :-D Plussana mainittakoon, et niissä tuli mukana alfan-keskiö :lol:

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Mulla on noi GTA replica vanteet 17" 166:sen alla talvirenkaina. Ainoa miinus puoli on että ne keräävät ihan hirveästi hiekkaa, suosittelen painepesuria. Muuten laatu on mielestäni hyvä, ovat suorat ja sopivuuskin oli hyvä. Ja tietenkin kun replica vanteista on kyse niin Alfan keskiö tuli mukana. En tosin tiedä saako niitä enää, omat ostin Rengas-Sopista ja olivat kuulemma viimeinen sarja mitä maahantuojalla oli.

166:sen vanteet eivät sovi 164:seen koska jako on eri.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Täälläkin jotain, ainakin uudempiin Romeoihin. Laadusta ei kokemuksia.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Itse tilasin keväällä 2005 Performance Alloysta (nettikauppa Irlannissa) nuo 166:n PA replicat. Tavaraa ei ollut varastossa, ja sitä piti odotella muutaman viikon. Tulivat sitten nätisti ovelle toimitettuna. Valitettavasti vain väärällä (156:n) pulttijaolla. Tekivät parhaansa myös oikeiden vaihtamisessa, mutta koska oikeallakaan jaolla tavaraa ei ollut varastossa kesti vaihto hetken aikaa. Kun elettiin jo toukokuun loppua ja minulla talvirenkaat (tosin kitkat) vielä alla, meinasi proppu palaa vaikkakaan kyseisen firman yritti tosiaan korjata virheensä niin sujuvasti kuin kykeni.

Jos tilaa ajoissa, ja huomioi toimitusajan, ei pitäisi olla mitään ongelmaa tilata tuolta (elleivät ole pistäneen suomalaisia boikottiin yhden "vaikean" asiakkan takia).

Itse vanteet ovat kesäkäytössä kestäneet hyvin. Lakkapinta on ehjä ja kiiltävä kahden kesän ajon jälkeen. Mitään täristys tai muita ongelmia ei ole. Huvittavana yksityiskohtana on mainittava "Made in UE" teksti vanteissa. Ilmeisesti vanteet valmistetaan Turkissa (joka ei vielä ole EU:n jäsen), ja joku vitsiniekka on keksinyt että United Europe kuulostaa paremmalta kuin Made in Turkey :)

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

replican laatu

Viesti Kirjoittaja JST »

Itsellä kiinnostaa nettikauppa www.ricambituning.it. Hyvän näköisiä vanteita rahteineen kohtuuhintaan. Ongelma on ennemminkin se voiko luottaa laatuun. Jos jollain sattuisi olemaan kokemusta tai näkemystä otan sitä mielelläni vastaan. Replicoiden laatu kai voi vaihdella aika huomattavasti. Toivottavasti ainoa tapa selvittää asia ei ole kantapään kautta.

onefromnorth kirjoitti:Itse tilasin keväällä 2005 Performance Alloysta (nettikauppa Irlannissa) nuo 166:n PA replicat. Tavaraa ei ollut varastossa, ja sitä piti odotella muutaman viikon. Tulivat sitten nätisti ovelle toimitettuna. Valitettavasti vain väärällä (156:n) pulttijaolla. Tekivät parhaansa myös oikeiden vaihtamisessa, mutta koska oikeallakaan jaolla tavaraa ei ollut varastossa kesti vaihto hetken aikaa. Kun elettiin jo toukokuun loppua ja minulla talvirenkaat (tosin kitkat) vielä alla, meinasi proppu palaa vaikkakaan kyseisen firman yritti tosiaan korjata virheensä niin sujuvasti kuin kykeni.

Jos tilaa ajoissa, ja huomioi toimitusajan, ei pitäisi olla mitään ongelmaa tilata tuolta (elleivät ole pistäneen suomalaisia boikottiin yhden "vaikean" asiakkan takia).

Itse vanteet ovat kesäkäytössä kestäneet hyvin. Lakkapinta on ehjä ja kiiltävä kahden kesän ajon jälkeen. Mitään täristys tai muita ongelmia ei ole. Huvittavana yksityiskohtana on mainittava "Made in UE" teksti vanteissa. Ilmeisesti vanteet valmistetaan Turkissa (joka ei vielä ole EU:n jäsen), ja joku vitsiniekka on keksinyt että United Europe kuulostaa paremmalta kuin Made in Turkey :)

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Onko kertynyt lisää kokemuksia Replicoista? 16x6,5 kiinnostaa 156:seen kompromissina.

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

http://www.rengaskauppa.net/kuvat/vanne ... e_dark.jpg
Tälläiset olin ajatellut tilata.
Mutta jos jollain on tosissaan 17 tuumasista gta replikoista hyviä kokemuksia niin saattaa joutua harkitsemaan uudelleen.

Avatar
Mozzarella
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Huhti 2007, 21:42

Viesti Kirjoittaja Mozzarella »

Itse kanssa kiinnostunut 17-tuuman gta replicoista. Kimppatilauksen paikka?!

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Mozzarella kirjoitti:Itse kanssa kiinnostunut 17-tuuman gta replicoista. Kimppatilauksen paikka?!
Voisin olla kiinnostunut.

Vastaa Viestiin