Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
En ole perehtynyt uuteen Q-troniciin , mutta jos toimii kuten omassa vanhassa, niin on kyllä tylyn hieno oppiva automaatti ja varsinkin Sport asento muuttaa auton ajotyylin aivan toiseksi kuin herrasmiesmäinen normaaliasento.
Niin ja Kick Downhan toimii aina.
Käsivalintoja ei tuullut käytettyä kun n 1 kk alussa.
Niin ja Kick Downhan toimii aina.
Käsivalintoja ei tuullut käytettyä kun n 1 kk alussa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Autocar Middle East -lehdessä oli uusien autojen hinnastossa mainittu NYT jopa 159 2.2 ja 3.2 sekä Brera 2.2 ja 3.2. Hintasarakkeessa oli vain maininta TBC (= to be confirmed). Toisin sanoen saavat 159:n ja Breran tännekin, mutta eivät tiedä vielä hintoja .Mielenkiintoista nähdä mihin niiden hinnat asettuvat. Hinnaston halvin näyttää olevan 147 2.0 (28600 USD) ja kallein 166 3.0 (48700 USD).
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
"Antonio Baravalle, in charge of brand the Alpha Romeo, has declared that the house of the biscione “will return officially on the tracks in 2008 with 8C a Competition that will be developed in order to participate to the competitions of long duration like the 24 hours of the Mans, the 24 hours of the Nurburgring and the 24 hours of Daytona”."
käännetty täältä
käännetty täältä
Olisit ny V6 kääntänyt sen seuraavan kappaleenkin , missä puhuttiin 159:stä ja 147:sta.
Kiitos etukäteen - luulin ymmärtäväni, mutta haluaisin varmistua, mun italian taitoni on korvakuulolla ja espanjan alkeiden tasolla.
Kiitos etukäteen - luulin ymmärtäväni, mutta haluaisin varmistua, mun italian taitoni on korvakuulolla ja espanjan alkeiden tasolla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Joo. Omat johtopäätökset on tehty. 159 parhaaseen (vertailut suoritettu) ruostesuojaukseen ja roiskeläpät alle. Kyllä se siitä.MP kirjoitti:se linkki http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
No en kehottas. Minusta homma tuntuu sellaselta teoreettiselta arvioinnilta ja ennen kaikkea pätemisen tarpeelta että kun on tehty niin ja ei näin niin tulee tapahtumaan tämä. Jossain määrin tällainen vois olla mahdollista jos olis riittävästi VARMAA kokemuspohjaista tietoa minkälaisiin seurauksiin erityyppiset suojaukset pitkällä tähtäimellä johtaa. Jos niinkuin tässä tapauksessa liikutaan viisiasteikkoisella arvosteluasteikolla niin pitäisihän tällaisten 2 tähden autojen jo tässä vaiheessa olla aika huonossa kunnossa. Vaan kun ei. Onko joku nähnyt 166:sta jossa on ruostetta? Ja nuo ihme löydöt ruosteesta uusissa autoissa! Esim tuohon 156:n testaukseen liittyy sellainen tarina että autoon oli asennettu vetokoukku ja porauksen jäljilta oli jäänyt metallia jonnekin alustan sisäpuolelle ja nää jätteet oli sitte ruostuneet. Big deal! Tiedän kellä tää kyseinen auto on käytössä tänä päivänä, sitä ei ole lisäruostesuojattu ja auto on edelleen ruosteeton. Että silleen...heimo kirjoitti:Meidän Alfa 159 omistajien kannattaa käydä tutustumassa ViBilägare-lehden ruosterekisteriin.
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Viime lauantain Aamulehdessä myös Brerasta juttu. Kirjoittajana Simanainen. Jutussa ei sinänsä mitään uutta, samoja kokemuksia on vatvottu jo monen toimesta. Aika yksiin menevät näköjään mielipiteet Brerasta.
Lyhyesti, hieno, kaunis auto, mutta paino ja välitykset vievät sporttisuudesta osan.
-cr
Lyhyesti, hieno, kaunis auto, mutta paino ja välitykset vievät sporttisuudesta osan.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Lyhyesti referoituna:Mokoma kirjoitti:Annettiinko siinä lehdessä jotain perusteluja miksi eivät Brerasta tykänneet?
- ennakohypeen verrattuna pettymys muotoilultaan, ajoasento muistuttaa lähinnä pientä MPV:tä kuin sulavaa coupea
- hinnaltaan liian lähellä GT:tä, kuka enää ostaa GT:n jos saa Breran samalla hinnalla?
- vähemmän sulava vaihteisto
- tunnoton ohjaus
- liikaa painoa ja liian vähän tehoa, paino tuntuu varsinkin mutkissa
Johtopäätös: vuoden suurin pettymys.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Eli B olisi parempi, jos se maksaisi 20k€ enemmän?kimmo kirjoitti:hinnaltaan liian lähellä GT:tä, kuka enää ostaa GT:n jos saa Breran samalla hinnalla?
Tästä uskallan kyllä olla eri mieltä. Eihän se yhtä mikroautomainen ole kuin 147/156/GT, mutta ei toisaalta Audikaan.tunnoton ohjaus
Muut kohdat saattaisin kyllä allekirjoittaa.
Tuolla
http://www.eurocarblog.com/post/434/alf ... -test-mule spekuloivat V8:sta 159 GTA:han...
http://www.eurocarblog.com/post/434/alf ... -test-mule spekuloivat V8:sta 159 GTA:han...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Spräädempi?
ams:n Testjahrbuchin ain vihdoin käsiini. Siihenhän on koottu juttuja vuoen varrelta. Brera ja 159 olivat kivasti esillä, eivätkä pelkästään suitsutuksen kohtena. Uusien V6-Alfojen kulutuksesta ja painosta oli tehty oikein omat kainalojutut. Brera jäi selkeästi oman vertailunsa jumboksi TT:n, Z-coupén ja 350Z:n jälkeen ja 159 Q4 sai koeajostaan 3( /5) tähteä. 2.4 JTDm arvioitiin yhtä tähteä etevämmäksi.
ams:n Testjahrbuchin ain vihdoin käsiini. Siihenhän on koottu juttuja vuoen varrelta. Brera ja 159 olivat kivasti esillä, eivätkä pelkästään suitsutuksen kohtena. Uusien V6-Alfojen kulutuksesta ja painosta oli tehty oikein omat kainalojutut. Brera jäi selkeästi oman vertailunsa jumboksi TT:n, Z-coupén ja 350Z:n jälkeen ja 159 Q4 sai koeajostaan 3( /5) tähteä. 2.4 JTDm arvioitiin yhtä tähteä etevämmäksi.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Huomasin just että huulilasin taannoisen (3/2006) turbo-lehdykän alkusanoissa muisteltiin vielä vanhaa seiskavitosta.. Oli ollut mukana 80-luvulla jossain 1.6 litraisten vertailutestissä...
"Alfa näytti perin omintakeiselta aggressiivisine kylkipokkauksineen ja korkeine perineen. Vilkaisu konepellin alle sai alan miehet hymyilemään: etuakselin päällä komeili Alfan nelisylinterinen perinnemoottori, kaksin vaakaimukaasuttimin totta kai!"
"Vertailu tehtiin keskitalvella, mutta Alfa oli lumipöperössä kuin kotonaan. Optimaalinen painonjakauma, napakka ohjaus ja sopivan pitkäliikkeinen jousitus synnyttivät lyömättömän paketin"
Jutussa mainittiin vielä testin muista takavetoisista (sierra ja bmw 316) että varsinkin bemari oli "liukkaalla ihan mahdoton pideltävä". Alfaan ja etupäävetosiin verrattuna vaarallinen.. Lisäksi kehuttiin seiskafemman äänet aivan mahtaviksi ja muisteltiin omia aikojaan tuikkivaa varoitusvalotaivasta
"Alfa näytti perin omintakeiselta aggressiivisine kylkipokkauksineen ja korkeine perineen. Vilkaisu konepellin alle sai alan miehet hymyilemään: etuakselin päällä komeili Alfan nelisylinterinen perinnemoottori, kaksin vaakaimukaasuttimin totta kai!"
"Vertailu tehtiin keskitalvella, mutta Alfa oli lumipöperössä kuin kotonaan. Optimaalinen painonjakauma, napakka ohjaus ja sopivan pitkäliikkeinen jousitus synnyttivät lyömättömän paketin"
Jutussa mainittiin vielä testin muista takavetoisista (sierra ja bmw 316) että varsinkin bemari oli "liukkaalla ihan mahdoton pideltävä". Alfaan ja etupäävetosiin verrattuna vaarallinen.. Lisäksi kehuttiin seiskafemman äänet aivan mahtaviksi ja muisteltiin omia aikojaan tuikkivaa varoitusvalotaivasta
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Bongasko porukka kakkoselta klo 22 Urheiluruudusta
Kimi Räikkösen ensimmäistä kertaa Ferrarin väreissä
Italiassa... Ja mikäs auto olikaan kuvissa?
Ensin näkyi Breran punainen pylly ja
insertin lopussa tulivat Alfalla kuvausauton perässä.
Niin Ferraria että..
Kimi Räikkösen ensimmäistä kertaa Ferrarin väreissä
Italiassa... Ja mikäs auto olikaan kuvissa?
Ensin näkyi Breran punainen pylly ja
insertin lopussa tulivat Alfalla kuvausauton perässä.
Niin Ferraria että..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Onkos tämä jo ollut: http://novitec.net/com/159gal.htm
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Olikohan tämä jo
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Tyytyv ... 5224115334
ADAC:n Praxistest-kyselytutkimus: "Kuinka tyytyväinen olette autoonne?"
1. Porsche 1,24
2. Subaru 1,26
3. Honda 1,32
Jaguar 1,32
5. Toyota 1,33
6. Mazda 1,42
BMW 1,42
8. Saab 1,43
9. Volvo 1,45
10. Mitsubishi 1,48
11. Daihatsu 1,52
12. Škoda 1,54
13. Audi 1,55
14. Alfa Romeo 1,56
15. Hyundai 1,59
16. Citroën 1,61
17. Suzuki 1,63
18. Lancia 1,65
19. Opel 1,69
Chrysler 1,69
21. Nissan 1,70
22. Ford 1,71
Seat 1,71
24. Kia 1,72
25. Mercedes-Benz 1,75
26. Daewoo / Chevrolet 1,79
Renault 1,79
28. Peugeot 1,80
Smart 1,80
30. Land Rover 1,81
31. Fiat 1,82
Volkswagen 1,82
Lähde: ADAC Motorwelt 12 / 2006, Saksa.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Tyytyv ... 5224115334
ADAC:n Praxistest-kyselytutkimus: "Kuinka tyytyväinen olette autoonne?"
1. Porsche 1,24
2. Subaru 1,26
3. Honda 1,32
Jaguar 1,32
5. Toyota 1,33
6. Mazda 1,42
BMW 1,42
8. Saab 1,43
9. Volvo 1,45
10. Mitsubishi 1,48
11. Daihatsu 1,52
12. Škoda 1,54
13. Audi 1,55
14. Alfa Romeo 1,56
15. Hyundai 1,59
16. Citroën 1,61
17. Suzuki 1,63
18. Lancia 1,65
19. Opel 1,69
Chrysler 1,69
21. Nissan 1,70
22. Ford 1,71
Seat 1,71
24. Kia 1,72
25. Mercedes-Benz 1,75
26. Daewoo / Chevrolet 1,79
Renault 1,79
28. Peugeot 1,80
Smart 1,80
30. Land Rover 1,81
31. Fiat 1,82
Volkswagen 1,82
Lähde: ADAC Motorwelt 12 / 2006, Saksa.
paras ensin ja viimeinesenä huonoin , tuosta luvusta merkin perässä en tiedä mitä tarkoittaa. Tässä se toinen taulukko jossa mukana huoltopalvelut
http://www.autobild.de/aktuell/meldunge ... l_id=12718
http://www.autobild.de/aktuell/meldunge ... l_id=12718
No tossa Autobildin skaalassa näkyy 1 tarkoittavan oikein hyvää ja 5 on heikko / puutteellinen .
Mitattu asiakastyytyväisyyttä mukaanluettuna huolto kuten V6 sanoikin.
Keskiarvoksi kertovat 1,65 eli Alfa jää vähän alle k.a.:n.
Mitattu asiakastyytyväisyyttä mukaanluettuna huolto kuten V6 sanoikin.
Keskiarvoksi kertovat 1,65 eli Alfa jää vähän alle k.a.:n.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Alfa-kuskit on vaarallisimmasta päästä, ainakin Britanniassa. Alfa 147 kaikkein onnettomuusherkin malli, eikä 156:kaan "kehnosti" sijoittunut (5.)... Toiseksi herkin 330i-puimuri, sitten Mazda MX5 ja Seat Leon. Vähiten onnettomuusherkkiä taas Vauxhall Nova (Lepo Sorsa), Fiat Cinquecento ja Rover Metro. Taitaa profiloitua jälkimmäiset laitteet vähän erilaiselle porukalle...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tässä kuvassa pystyy päättelemään että 156:sen eteneminen häiriintyy noin 25-35 cm. syvyydessä. Varmaan hiljalleen historiaan poistuva Turunsanomien kuva. Ja pelkkä Kuva
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Samasta tämänpäiväisestä Turkkarista: Punainen Lancia
Porin Tahkoluodossa syntyy teräsmursketta teollisuudelle. Turkkarilla jotain italialaisautoja vastaan?
Porin Tahkoluodossa syntyy teräsmursketta teollisuudelle. Turkkarilla jotain italialaisautoja vastaan?