164 penkinlämmitin ei toimi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

164 penkinlämmitin ei toimi

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Kumpikaan penkinlämmitin ei toimi. Pitää tossa mitata tuleeko niihin piuhohin edes virtaa, mutta jos jollain on ollut ongelmia noiden kanssa niin kertokaa missä vika voisi olla. Sulake on ehjä, mutta minua hämää mikä rele puuttuu joukosta eli oikeassa reunassa tyhjä paikka:

Kuva
hevoinen

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Mikäli kuusnepan penkit on rakenteeltaan vastaavat Theman ja Croman penkkien kanssa, tuossa purku- ja kasausohjeet:
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11559
Todennäköisin vika on, että vastuslanka on poikki termostaatin liittimen juuresta.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Taitaa olla etusumareiden rele mikä siitä uupuu.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

-89 kuusnelpassa taitaa olla maahantuojan asentamat lämppärit eli semmoiset auton muista nappuloista poikkeavat keinukytkimet siinä konsolissa? Oman -88:n lämppärit korjasin ihan vaan kytkemällä ne johdotukset uudestaan, en tiedä mikä insinööri oli tehnyt johtohässäkän jossa ei ollut virransyötölle johtoa ollenkaan :shock:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:-89 kuusnelpassa taitaa olla maahantuojan asentamat lämppärit eli semmoiset auton muista nappuloista poikkeavat keinukytkimet siinä konsolissa? Oman -88:n lämppärit korjasin ihan vaan kytkemällä ne johdotukset uudestaan, en tiedä mikä insinööri oli tehnyt johtohässäkän jossa ei ollut virransyötölle johtoa ollenkaan :shock:
Omassa -89 nepassa on painokytkimet penkin sivulla.
Niikö oven ja penkin välimaastossa.
Ja vaikuttavat hyvinkin orginaaleilta, vai onkohan sittenkään..
Kytkimessä on lamppukin muttei johteita sille :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo niiden alkuperäisten perspariloiden nappelit on penkkien sivuissa, tarvikemallisten keskikonsolissa sähkölasin kytkinten vieressä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Kiitos ohjeista, toi auttaa jo paljon. Pitää ottaa penkit irti ja tarkistaa toi piuha. Tyhmyyttäni kysyn että onko termostaatti tuo istuinosan elementti?? :oops:
hevoinen

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

JOS taas ei muista ihan väärin..
Niin voit mitata ne vastukset ilman penkin purkamista.
Penkin alla muistaakseni näkyy liittimiä ja niistä pääsee sitten mittailemaan.
VikaVikaa voi totta kai olla muuallakin.
Muttien mutta mittaa nyt ensin tuleeko sinne jakkaran suuntaan edes sähköä. Sen jälkeen voit mitata onko vika istuin- vaiko selkäosassa, ennen purku hommia.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Tossa nyt on kuva mitä piuhoja penkkiin menee, mulla kun ei mitään tietoa niistä ole:

Kuva
hevoinen

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Skannattu kuva kytkentäkaaviosta
http://www.fileden.com/pview.php?fid=11 ... mmitys.jpg

Edit : Värikoodit unohtuivatten

N - musta
BN - valkomusta
R - punainen
Z - violetti
S - rosa
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Kiitos kuvasta, pitää paneutua asiaan kunhan alfa on hengissä taas.
hevoinen

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kytkentäkuvan perusteella kuusnepan elementeissä ei taida olla termostaattia. Ja jos ei ole, niin sitten elementin voi testata mittaamalla vastuksen sieltä penkin alla olevasta liittimestä (ja jos on termari, niin elementin pitää olla mitatessa niin kylmä, että se olisi kytkeytynyt päälle.)

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Semmonen kysymys vielä että kun katkaisijalta tulee piuha istuinosan lämmittimeen (joka todennäköisesti on poikki) niin meneekö istuinosan lämmittimestä piuha sitten selkänojaan vai tuleeko katkaisijalta oma piuha sinne?
hevoinen

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Sain nytten mitattua noi penkit eli virtaa sinne tulee mutta piuhoista testattuna ei kierrä. Eli piuha poikki jostain. Pitää tutkia asiaa jahka ehtii.
hevoinen

Avatar
Mouho
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Omassa 166:ssa repsikan penkinlämmitin tuppaa kytkeytymään aina milloin sattuu päälle. Onhan siinä termari kait, mutta kun sen kytkimen asennolla ei tunnu olevan mitään väliä että onko pohjassa vai ei. Se kytkeytyy jos autosta siltä tuntuu. Luulisi että penkinlämmitin on kokonaan pois päältä, kun kytkin ei ole pohjassa.. Ja kun se läämmitin menee päälle, niin kytkintä painamalla sen saa kyllä pois päältä.. Mistähän tällänen vois johtua??

Vastaa Viestiin