vielä 164ts öljyasiaa
Valvoja: Moderators
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
vielä 164ts öljyasiaa
kyselin tuossa aiemmin mikä mahtaisi olla hätänä kun öljynpainemittari näyttää kovin alhaisia lukemia. Tarkkailtuani enempi olen huomannut, että kun kylmällä koneella lähtee liikkeelle, paineet ovat ok eli noin 2 bar tyhjäkäynnillä mutta koneen lämmettyä tipahtavat sitten melkein nollille. Viittaa vissiin öljypumpun eikä anturin vikaan?
Millainen homma tuon öljypumpun vaihto mahtaa olla? Itselläni on rajalliset korjaamotilat joten esim konetta en pysty pois nostamaan. Mitähän maksaa suunnilleen työn teettäminen korjaamolla? Mihin kannattaa Hesassa viedä?
Millainen homma tuon öljypumpun vaihto mahtaa olla? Itselläni on rajalliset korjaamotilat joten esim konetta en pysty pois nostamaan. Mitähän maksaa suunnilleen työn teettäminen korjaamolla? Mihin kannattaa Hesassa viedä?
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Öljypumppu maksoi 288 euroa ja työt oli muistaakseni noin 400 euroa.
Hihnat ja vesi- ym pumput pitää purkaa ja se moottorin pääty täytyy ottaa irti. Öljypumppu on siinä päädyssä sisäpuolella tietenkin. Moottoria ei tarvitse irrottaa, mutta muistaakseni edestä katsottuna edessä vasemmalla oleva moottorituki pitää ottaa pois.
Öljypumpun saamisessa Delta-auton kautta kesti viime keväänä 3 kk.
Hihnat ja vesi- ym pumput pitää purkaa ja se moottorin pääty täytyy ottaa irti. Öljypumppu on siinä päädyssä sisäpuolella tietenkin. Moottoria ei tarvitse irrottaa, mutta muistaakseni edestä katsottuna edessä vasemmalla oleva moottorituki pitää ottaa pois.
Öljypumpun saamisessa Delta-auton kautta kesti viime keväänä 3 kk.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: vielä 164ts öljyasiaa
Minusta 2 bar tyhjäkäynnillä ei ole OK kylmälle koneelle. Kyllä kypsä anturikin oireilee noin, painemittarin näyttö putoaa tasaisesti koko alueella. Sinuna vaihtaisin ehdottomasti ensin sen anturin, on tosi helppo ja halpa remppa öljypumpun vaihtoon nähden ja sitä paitsi tyyppivika.HerraR kirjoitti:Tarkkailtuani enempi olen huomannut, että kun kylmällä koneella lähtee liikkeelle, paineet ovat ok eli noin 2 bar tyhjäkäynnillä mutta koneen lämmettyä tipahtavat sitten melkein nollille. Viittaa vissiin öljypumpun eikä anturin vikaan?
- Epäkelpokeräilijä -
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Ehdottomasti anturikauppaan ekana. Erittäin yleistä että anturi menee, onpa käynyt niinkin että sekä merkkivalon että mittarin anturit menevät miltei yhtä aikaa.
Niin ja jos ei merkkivalo pala, niin se vielä vahvistaa epäilyksiä mittarin anturin kunnon suhteen. Tai sit on merkkivalon lamppu palanut, niinkuin eräällä oli joskus... *viheltelee*
Niin ja jos ei merkkivalo pala, niin se vielä vahvistaa epäilyksiä mittarin anturin kunnon suhteen. Tai sit on merkkivalon lamppu palanut, niinkuin eräällä oli joskus... *viheltelee*
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
jep, anturikaupassa käväsin jo alkuviikosta ja huomena palikka vaihtoon. Motonetistä alle 30 rahaa, nimeltämainitsemattomalle korjaamolle joka ei olllut DA kun soittelin niin pelkkä osa noin 100...kummasti motivaatiota omatoimisuuteen.
Öljynpainemittarin anturi löytyy kuulopuheiden mukaan oikealta alhaalta, olisiko tarkempia vinkkejä kannattaako purkaa jotain sälää edestä ruuvailun helpottamiseksi?
Merkkivalo lienee jees, kun käynnistäessä toimii - tai testinapilla.
Öljynpainemittarin anturi löytyy kuulopuheiden mukaan oikealta alhaalta, olisiko tarkempia vinkkejä kannattaako purkaa jotain sälää edestä ruuvailun helpottamiseksi?
Merkkivalo lienee jees, kun käynnistäessä toimii - tai testinapilla.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Samalla kohdalla on 164:ssäkin. Ei tartte irroitella mitään. Vaihtotyö n. 5 minuuttia.Abarth kirjoitti:Mikäli samassa paikassa kuin 75:ssa, niin löytyy jotakuinkin imusarjan oikeanpuolimmaisen putken alapuolelta, eli vaihdelaatikon puolelta.
Jos saat avaimen mahtumaan sinne, niin ei varmaan tartte irrotella paljonkaan, että saat vaihdettua.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO