Valitettavasti nyt CARFin rekisteriin pääsevät vain "kaverit"

Valvoja: Moderators
Kyllä tuo nettiauton FL164 V6 on aito laitos.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuosta on vielä vaikea päätellä onko auto "oikea" facelift vai uudemmilla ajovaloilla päivitetty vanhempi malli.90 kirjoitti:ohessa linkki
No tämä taaplaaja on tämän "virheen" tehnyt useampaankin otteeseen eikä 164 Super nyt mikään ihan karmea ajettava ole radallakaan. Ja totta, huomattavasti parempia malleja toki löytyy merkin historiasta tätä varten.90 kirjoitti:no jos vanhaan 164:een vertaa niin kyllä super on matalampi mutta toki käytetty rengaskokokin vaikutta tuohon korkeuteen,itsellä olisi tarkoitus laskea takapäätä koska juuri takapää on tuossa levoton.
itse en menisi todellakaan ainakaan kuusimukisella 164:lla radalle sillä siihen on olemassa todella parempiakin alfoja kuten esim Alfetta GTV6:n mutta kukin taplaa tyylillään..
Nämä tosiaan "uusi"- ja "vanha"koppaisen välisiä eroja.ärrä kirjoitti:Eroja Superissa (ainakin V6) verrattuna aikaisempiin malleihin ovat mm. seuraavat:.
Ovet ovat painavemmat (metallitangot turvallisuuden lisäämiseksi)
Koko auto on painavampi
Ulkopeilit kääntyvät koriin kiinni (parkkiasento)
Sisäpeilissä on automaattinen himmennin
Mittaristo, keskipaneeli ja kytkimet ovat muuttuneet
Koko sisäverhoilu on erilainen
Kannelliset säilytyslokerot ovissa
Edessä jalkatilavalot
Säädettävä tihku pyyhkimille
Takalasiantenni (vai onko se runkoantenni)
Nelivalojärjestelmä - paremmat valot (H1)
Takaluukku aukeaa myös virran ollessa päällä (ei vauhdissa)
Valmiiksi asennetut kaiuttimet (6 kpl)
Sitten tosiaan valituissa varustevaihtoehdoissa on eroja: sähköpenkit, penkinlämmittimet...
Juu, listani oli näköjään Faceliftissä tulleita muutoksia vuonna 1992. Mistään ei tunnu löytyvän varsinaisia eroja Faceliftin ja Superin välillä (kuin nuo puskurit ja kylkimuovit).Monza kirjoitti:- 92 Tessussa oli jo säädettävä tihku
Terve 90!90 kirjoitti:kyllä sitä TS:ää löytyy myös superina, etkös squderia muista kun tässä samassa ketjussa todistin tuon väitteesi jo vääräksi...
itse olen tehnyt jopa kauppaakin moisesta aikanaan ja kyseessähän oli juuri toinen noista suomiyksilöistä..
"Aito" -92 tuntuu olevan vielä jonkinsortin välimalli alkusarjan ja FL:n välillä. Siinä on joitain parannuksia etuakselistossa yms. Ohjaamossa on myös uusia katkaisijoita jne.ärrä kirjoitti:Juu, listani oli näköjään Faceliftissä tulleita muutoksia vuonna 1992. Mistään ei tunnu löytyvän varsinaisia eroja Faceliftin ja Superin välillä (kuin nuo puskurit ja kylkimuovit).Monza kirjoitti:- 92 Tessussa oli jo säädettävä tihku
Mutta mun Superissa on vain kuskin Air bag. Matkustajan puolelle se tuli vuonna 1995.
no toki jokainen saa ajaa siellä radalla ihan millä haluaa mutta ei tuota 164:sta ole todellakaan miksikään rata-autoksi suunniteltu, vanha 75:n on paljon lähempänä moista käyttötarkoitusta, itse miellän enemmin 164:n herrasmiehelle tarkoitetuksi matkavaunuksi..glideslope kirjoitti:
No tämä taaplaaja on tämän "virheen" tehnyt useampaankin otteeseen eikä 164 Super nyt mikään ihan karmea ajettava ole radallakaan. Ja totta, huomattavasti parempia malleja toki löytyy merkin historiasta tätä varten.
Aika lujaa Super V6:llakin kyllä pääsee vaikka tiukemmat mutkat menee haukotellessa kun etupää puskee koko ajan. Perä on kyllä vakiona aika levoton ja takatassukin nousee tarvittaessa mutta käytös on kuitenkin hyvin ennakoitavissa eikä auto ole mitenkään mahdoton hallittava.
Paino tietysti tuntuu ja kallistelua riittää kuten albumissa olevasta Hampin ottamasta otoksestakin voi todeta.
Jakkaroissa on tosiaan senverran muotoa, että mutuilin niiden varmaan olevan jotain sporttimallia. Näinhän nyt sitten taitaa ollakin! Kovin isolle kaverille alkavat olla jo vähän ahtaat, sanoisin, että max. 100 kg jässikälleTestarosaFinland kirjoitti:Minulla on sellainen tunto, että ne sporttipenkit olivat vakiokamaa, samoin kuin puuratti ja vaihdekepin nuppi. Jokatapauksessa ne näyttävät ihan hyvältä ja varmaan takapuolikin pitää näistä![]()
Joo, ja jos tommosen 12V version hommaa niin sitä öljymäärää on syytä tarkistella aina välillä. Tuppaa meinaan imemään jonkun verran, varsinkin jos kengittää vähän reippaammin, ja sehän tolla moottorilla käy helposti. Miten niin kokemustaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei noiden 12-venttiilisten remmeissä ole mitään erityistä pelkäämistä. Koneen kesto taas riippuu hyvin pitkälti käyttäjästä ja huollosta, varsinkin alakerran pitäisi kyllä kestää kulutusta vaikka kuinka jollei aja huonoilla öljyillä tai kokonaan ilman niitä. Kansiremontin voi jossain vaiheessa päästä tekemään.
Mulla öljyä kuluu kymppitonnilla vain desi tai kaksi. Ajo on varmaan keskimääräistä, ei revittelyä eikä hissuttelua.Nelli kirjoitti:Joo, ja jos tommosen 12V version hommaa niin sitä öljymäärää on syytä tarkistella aina välillä. Tuppaa meinaan imemään jonkun verran, varsinkin jos kengittää vähän reippaammin, ja sehän tolla moottorilla käy helposti. Miten niin kokemusta
Joo, kyllä tuo öljynkulutus mullakin lasketaan ennemminkin deseissä kuin litroisssa. Ex tessuun sai öljynvaihtovälillä kaataa litran, kaksi jo 30tkm ajettuna. Tosin se pysyikin sitten samana 200 tkm asti.ärrä kirjoitti: Mulla öljyä kuluu kymppitonnilla vain desi tai kaksi. Ajo on varmaan keskimääräistä, ei revittelyä eikä hissuttelua.
Johtuisko niinkin erikoisesta syystä että omistaja on tilannut auton merkeillä tai ilman, ja/tai joku seuraavista omistajista mahdollisesti sitten lisännyt/poistanut niitäTestarosaFinland kirjoitti:Huomasin että monissä Supereissa ei ole mitään merkintoja takaluukussa, kun toisilla taas on. Mistä johtuu?
Jaaha, no sitten Alfassa on sama kuin Audissa, että jos halua tilata autoa ilman merkkiä niin sitten voi tilata ilmankin.Rolle kirjoitti:Johtuisko niinkin erikoisesta syystä että omistaja on tilannut auton merkeillä tai ilman, ja/tai joku seuraavista omistajista mahdollisesti sitten lisännyt/poistanut niitäTestarosaFinland kirjoitti:Huomasin että monissä Supereissa ei ole mitään merkintoja takaluukussa, kun toisilla taas on. Mistä johtuu?
No tietenkin, kun auto on viallinen niin vaikutus on sen mukainen.90 kirjoitti:no ei tainnut testarossalla olla ensivaikutelma kovin mairitteleva superista..no yksilöitä on moneen lähtöön, eiköhän se hyväkin mahdollisesti jostain löydy..![]()
on se hyvä kun itsellä on rempattu automaatti omassa niin ei tarvii murehtia kytkinongelmista..
Voisiko ratin vinous johtua lopussa olevista iskareista? Kun vasemmasta takaiskarista tuli öljyt ulos väliin menneen suojakumin rikottua iskarintiivisteen, niin ratti oli vinossa oikealle, kunnes iskarit tuli vaihdettua.TestarosaFinland kirjoitti:Edelisessä viestissa unohdin mainita, että ratti oli vinossa, johtuuko aurauskulmista, vai? ja jos on niin miten kallis homma korjata?