Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
taitaa GM:n motti jäädä aika lyhytikäiseksi, lisäksi multiair näyttää olevan tulossa pikkuhiljaa:
"Also confirmed was the much rumoured news that a new family of V6 engines, ranging from 3.0 to 3.5 litres 250-350 bhp) is under development which will make redundant the current 3.2 litre V6 which is derived from a General Motors engine and which has been criticised."
0.9 litres in capacity it will be fitted with the new Multiair induction technology and feature a small turbocharger. The new engine will arrive on the market in the new Fiat 500.
http://www.italiaspeed.com/2006/cars/ot ... /0911.html
"Also confirmed was the much rumoured news that a new family of V6 engines, ranging from 3.0 to 3.5 litres 250-350 bhp) is under development which will make redundant the current 3.2 litre V6 which is derived from a General Motors engine and which has been criticised."
0.9 litres in capacity it will be fitted with the new Multiair induction technology and feature a small turbocharger. The new engine will arrive on the market in the new Fiat 500.
http://www.italiaspeed.com/2006/cars/ot ... /0911.html
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Katselin tuota samaa ja juhlistin uutista polttamalla Nazionalen.V6 kirjoitti:taitaa GM:n motti jäädä aika lyhytikäiseksi, lisäksi multiair näyttää olevan tulossa pikkuhiljaa:
"Also confirmed was the much rumoured news that a new family of V6 engines, ranging from 3.0 to 3.5 litres 250-350 bhp) is under development which will make redundant the current 3.2 litre V6 which is derived from a General Motors engine and which has been criticised."
Tietääkö joku - Mirafiori? - enemmän aikataulusta?
-Tazio
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Buon di,Mirafiori kirjoitti:piirustukset eivät luonnollisesti ole lopullisia joten niitä on turha kommentoida. ne antavat vain kuvan siitä mihin segmenttiin uudet mallit kuuluvat.
Pari havaintoa noista kalvoista:
159:n kohderyhmä on 43 - 55 eli se on vanhan
166:n territoriolla. Tosin näinhän se on viestittykkin,
lehdistölle 159 vain tuntuu olevan 156:n korvaaja.
Toinen silmään tarttunut on tuo 159 Crosswagon,
luulin, että 156 cw ei ollut mikään menestys, mutta
ilmeisesti tuota softroaderia kuitenkin tarvitaan mallistoon
-Tazio
On se niin väärin Brera ja Spider omistajan kuuluu olla alle 55 v .
Mä kun oon jo yli ja oon aatellu vasta muutaman vuoden päästä vaihtaa avokattoiseen eli yli 60v , kun en enää kehtaa ottaa kypärää pois kun pysäytän ton kyykkäpyörän.
Mä kun oon jo yli ja oon aatellu vasta muutaman vuoden päästä vaihtaa avokattoiseen eli yli 60v , kun en enää kehtaa ottaa kypärää pois kun pysäytän ton kyykkäpyörän.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Sillä ehkä selittyy se tietty audimaisuus mitä täälläkin on kritisoitu. Samaisen kalvon perusteella noin kolmekymppisille ei ole tähdätty oikein mitään lähivuosina. GT ja 147, siinä ne? Uusi Junior vuonna 2008.Tazio kirjoitti:159:n kohderyhmä on 43 - 55 eli se on vanhan
166:n territoriolla. Tosin näinhän se on viestittykkin,
lehdistölle 159 vain tuntuu olevan 156:n korvaaja.
Mielenkiintoista. "Alfa, viisikymppisten merkki"?

ton juniorin olisi voinut jättää myöhemmäksi ja tehdä se 149 ensin alkaa olemaan aika vanha malli sama koskee 166sta. Tossa yhdessä kuvassa näyttää olevan 159 3.2 4x2 onkohan tämä etuvetoversio?alfista kirjoitti:J. Malleja pitäisi tulla nopeammassa tahdissa, eikä kaikkien mallien voi olettaa myyvän yli 5 vuotta samaan tahtiin.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Alfa Romeo 159 Ti => www.italiaspeed.com
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Noihin lukemiin on itsellä vielä vähän matkaa, mutta muutenkin katselin ihmeissäni koko tuota kaaviota. Kuka lie moisen värkännyt? Minusta tuo koko ajattelumalli on kaikuja kaukaa menneisyydestä, ajalta jolloin ihmiset pakotettiin elämään tiukkojen ennalta määrättyjen roolimallien mukaisesti. "Kun olet tuon ikäinen,sinun sopii tehdä vain sitä ja sitä..." Eihän tuolla ole mitään tekemistä nykymaailman kanssa. Miksei kuusikymppinen voisi arvostaa tyylikästä, napakasti käyttäytyvää ja hyvin liikkuvaa ajopeliä? Toisaalta alle kolmekymppinen alkaa kummasti arvostaa tilaa ja käytännöllisyyttä jos emäntä yllättäen pyöräyttää kaksoset (tai kolmoset...).Laku kirjoitti:On se niin väärin Brera ja Spider omistajan kuuluu olla alle 55 v .
Mä kun oon jo yli ja oon aatellu vasta muutaman vuoden päästä vaihtaa avokattoiseen eli yli 60v , kun en enää kehtaa ottaa kypärää pois kun pysäytän ton kyykkäpyörän.
Minusta koko lähestymistapa on aivan poskellaan. Aivan erityisesti Alfan ollessa kyseessä. Olen jokseenkin varma että potentiaalista ostajakuntaa luonnehtivat pikemminkin sellaiset asiat kuin individualismi, tyylitaju, tekniikan arvostus ja tietty dynaamisuus, kuin tuollaiset menneeseen maailmaan juuttuneet stereotypiat.
Eiköhän Alfan ostossa ole enemmän kyse ajattelutavasta, arvostuksista ja elämäntilanteesta. Ja näiden varaanhan se lähestyminen pitää rakentaa!
Täytyy tosiaan toivoa ettei tehtaan markkinointistrategia ole tämän esityksen kyhänneiden tyyppien varassa!
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Ei ollenkaan huono juttu. Taisi penkitkin olla vähän sporttisemmat, vai näyttikö vain siltä. Hyvän näköinen mustana, onneksi kromisia peilejä ei ole pakko ottaa.155156 kirjoitti:Alfa Romeo 159 Ti => www.italiaspeed.com
Alfa 147 ja GT lukkoperäisistä Q2 malleista lisää juttua ja videota:
http://www.italiaspeed.com/2006/cars/al ... /1411.html
http://www.autoblog.it/post/5901/alfa-romeo-q2-i-video
http://www.italiaspeed.com/2006/cars/al ... /1411.html
http://www.autoblog.it/post/5901/alfa-romeo-q2-i-video
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Buon di,PePe kirjoitti:
Noihin lukemiin on itsellä vielä vähän matkaa, mutta muutenkin katselin ihmeissäni koko tuota kaaviota. Kuka lie moisen värkännyt? Minusta tuo koko ajattelumalli on kaikuja kaukaa menneisyydestä, ajalta jolloin ihmiset pakotettiin elämään tiukkojen ennalta määrättyjen roolimallien mukaisesti. "Kun olet tuon ikäinen,sinun sopii tehdä vain sitä ja sitä..." Eihän tuolla ole mitään tekemistä nykymaailman kanssa. Miksei kuusikymppinen voisi arvostaa tyylikästä, napakasti käyttäytyvää ja hyvin liikkuvaa ajopeliä? Toisaalta alle kolmekymppinen alkaa kummasti arvostaa tilaa ja käytännöllisyyttä jos emäntä yllättäen pyöräyttää kaksoset (tai kolmoset...).
Minusta koko lähestymistapa on aivan poskellaan. Aivan erityisesti Alfan ollessa kyseessä. Olen jokseenkin varma että potentiaalista ostajakuntaa luonnehtivat pikemminkin sellaiset asiat kuin individualismi, tyylitaju, tekniikan arvostus ja tietty dynaamisuus, kuin tuollaiset menneeseen maailmaan juuttuneet stereotypiat.
Eiköhän Alfan ostossa ole enemmän kyse ajattelutavasta, arvostuksista ja elämäntilanteesta. Ja näiden varaanhan se lähestyminen pitää rakentaa!
Täytyy tosiaan toivoa ettei tehtaan markkinointistrategia ole tämän esityksen kyhänneiden tyyppien varassa!
Eiköhän tuossa ole kyse ihan normaalista portfolio- ja
asiakas segmentointi ajattelusta.
Jos potentiaalia asiakaskuntaa ei jollain tavoin viipaloida
on tuoteportfolion kehittäminen kohtalaisen vaikeata.
Todennäköisesti nuo ikämääreet ovat vain otsikoita
tietyntyyppisille kohderyhmille, eli otsikoiden alta
löytyy myös muuta elämäntapa, kulutuskäyttäytymis,
demografia jne. määreitä.
Näitä määriteltyjä alaryhmiä vasten on helpompi kehittää
ja markkinoida yksittäisiä tuotteita kun ryhmän sisällä
vallitsee riittävä yksimielisyys eri asioiden haluttavuudesta
ja tärkeysjärjestyksestä.
Minä puolestani olisin huolestunut jos Alfa Romeon
sijoittajaesittely lähtisi siitä, että kohderyhmästä ei
tiedetä tai haluta tietää muuta kuin että arvostavat noita
mainitsemiasi - toki tärkeitä - ominaisuuksia.
-Tazio
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Tuossa kalvossa näkyvät ikäryhmät ovat vain yksi osa auton kohderyhmän määrittelyä. Esim. Breran osalta muita määritteitä ovat mm: hyvät tulot, urheilullinen ja dynaaminen elämäntyyli, ammatillinen asema (johtaja, yrittäjä jne) sekä halu ilmaista statustaan, persoonallisuuttaan ja kyvykkyyttään autovalinnallaan. Tehdas muuten toteaa, että aikaisemmin coupe hankittiin sen urheilullisuuden tai viihdyttävyyden vuoksi. Nyt sen sijaan (Breran osalta) valinta on tietoisempi ja kypsempi.
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Juuri näin ! Tuossa kuvassa nuo vuoden tarkkuudella tehdyt ikämäärittelyt nousevat korostetun voimakkaasti esille. Juuri muutahan siinä ei olekaan. Pointtini on siinä että epäilen vahvasti onko ikä nykymaailmassa se tekijä jonka perusteella ihmisten käyttäytymistä tällaisessa yhteydessä voi jotenkin mielekkäästi ryhmitellä. Joskus menneisyydessä se on sitä mitä suurimmassa määrin ollut, mutta epäilen vahvasti että nuo mainitsemasi muut tekijät ovat jo nousseet paljon suurempaan rooliin. Jos näin on, ikäkarsinointiin perustuvalta lähestymistavalta putoaa pohja pois.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Nii-in, aikasemmin tehtiin AUTOJA ja kehitettiin tekniikkaa. Nykyäänhän ei ole mikään tekninen ongelma rakentaa autoa, joka kulkee niin kovaa, että sellaista vauhtia ei voi missään käyttää. Siis teknis-urheilullinen perushaaste on kauan sitten jo ratkaistu.Curva Grande kirjoitti:Tehdas muuten toteaa, että aikaisemmin coupe hankittiin sen urheilullisuuden tai viihdyttävyyden vuoksi. Nyt sen sijaan (Breran osalta) valinta on tietoisempi ja kypsempi.
Nyt sitä tekniikkaa yritetään tuottaa mahdollisimman edullisesti (siksi esim. etuveto), höystää mahdollisimman erikoisilla lisävarusteilla, joita voidaan myydä kalliilla (esim. lasikatot ja hierovat istuimet) ja ennenkaikkiea, pakata houkutteleviin kuoriin. Tästä kehityksestä kertoo se, että samaa autoa voidaan myydä vähän eri tavoin muotoiltuna emonen automerkin mallistossa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eli tehdas on sitä mieltä, että ennen ostettiin autoja siksi että ne olivat hauskoja ajaa, nyt ostetaan "jatkeita"? Tämä nyt ei kuulosta ihan hirveän hyvälle.Curva Grande kirjoitti:halu ilmaista statustaan, persoonallisuuttaan ja kyvykkyyttään autovalinnallaan. Tehdas muuten toteaa, että aikaisemmin coupe hankittiin sen urheilullisuuden tai viihdyttävyyden vuoksi
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Ei kuulosta ei. Mutta täytyy muistaa, että kysymyksessä on vain tämä malli. Kun premium autoista puhutaan ollaan väistämättä jollain tavalla siirrytty "jatke" osastolle.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eli tehdas on sitä mieltä, että ennen ostettiin autoja siksi että ne olivat hauskoja ajaa, nyt ostetaan "jatkeita"? Tämä nyt ei kuulosta ihan hirveän hyvälle.Curva Grande kirjoitti:halu ilmaista statustaan, persoonallisuuttaan ja kyvykkyyttään autovalinnallaan. Tehdas muuten toteaa, että aikaisemmin coupe hankittiin sen urheilullisuuden tai viihdyttävyyden vuoksi
Onhan siitä huhuja liikkunut. 1.8 suoraruiskutus turbo, neliveto, jne... Kyllähän tuollaisella tekniikalla Grande Puntoon perustuva B segmentin auto olisi aivan liekeissä, kuskista puhumattakaan!Ja Junioristako oli luvassa 4-vetoinen 230 hv versio?


- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ja Junnuun siis ehdottomasti tämä kolvi.
Brera GTA saisi näyttää vaikkapa tältä:

Oheinen kuva kertonee kuitenkin enemmän todellisuudesta:

Brera GTA saisi näyttää vaikkapa tältä:

Oheinen kuva kertonee kuitenkin enemmän todellisuudesta:

Grande Punto Sprinttiin on tyytyminen>>Kaitsu kirjoitti:Kyllähän tuollaisella tekniikalla Grande Puntoon perustuva B segmentin auto olisi aivan liekeissä, kuskista puhumattakaan!Tuollaisen hinta kipuaa varmasti sen verran korkeaksi, että nyt viimeistään kannattaa aloittaa se säästäminen.

Säästöpossu on nostettu näkyvälle paikalle.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ei yhtään henkilöuhria Alfoilla 2005? Hienoa vai mitä!
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 570&page=2
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 570&page=2
Ruotsi mukaan käyttämään Alfa Romeo web-sivupohjaa. www.alfaromeo.se
(lat.huom.lieneekö ollut jo pitkäänkin)
(lat.huom.lieneekö ollut jo pitkäänkin)
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Italiaspeed.com kertoo: "On February 1, 2007, Fiat Auto will change name to “Fiat Group Automobiles SpA.” Four new companies will be formed at the same time, 100% owned by Fiat Group Automobiles SpA: “Fiat Automobiles SpA,” “Alfa Romeo Automobiles SpA,” “Lancia Automobiles SpA,” and “Fiat Light Commercial Vehicles SpA.” The current heads of the four brands will be designated as chief executive officers of the respective companies. The operations and the personnel will remain at Fiat Group Automobiles SpA." jne...
Koko jutussa ei puhuta Maseratista mitään, vaikka senhän piti olla samassa yksikössä Alfa Romeon kanssa. Missähän tällä kertaa mennään..?
Koko jutussa ei puhuta Maseratista mitään, vaikka senhän piti olla samassa yksikössä Alfa Romeon kanssa. Missähän tällä kertaa mennään..?