156:nen puhaltaa välillä kylmää??
Valvoja: Moderators
156:nen puhaltaa välillä kylmää??
eli tulipa sitten tällänen ihme vika ilmi. alfa on siis 2.4jtd autom. ilmast. johon on vaihdettu uus termari ja laitettu eberi. tänäänkin ajoin töistä kotiin n.45km, söin siinä kuvun täyteen ruokaa ja läksi ajelemaan seuraavaan määränpäähän. eikä aikaakaan kun alkoi puhallin syytämään hyttiin melko kylmää ilmaa. lämmönsäädin oli koko ajan asennossa n. 24´C ja puhallinnopeus 2. puhallus suunnattuna lasille ja jaloille. siis työmatkalla oli lämmintä mutta sitten taas kylmeni. saman asia olen todennut jo muutamana kertana kun olen ajellut pitempiä matkoja, tolla pääsee n. 50km "kuumana" ja sitten alkaa viilennys jonka jälkeen saa kääntää lämmönsäätimen täysille. sittenkään ei tule poppakuumaa. ajatus kävi mielessä että voisiko jossain pyöriä joku ilmakupla? olen melko varma että noi oireilut alkoivat eberin asennuksen jälkeen. mitenkä sillä muuten vesi kiertää ku on eberikin välissä? tarttee vissiin soittaa asentajalle.
Tuntomerkit täsmää omassa vekottimessani olleeseen vikaan, eli sisäilman lämpöanturin puhallin on jumissa.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7297
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7297
VMP
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^No, siiinä vaiheessa, kun kylmenee, niin en mene vannomaan, että propelli pörräisi. Aina kuitenkin ollut sen verran kiirus tuolla tien päällä..
Olen katsonut ainoastaan tyhjäkäynnillä tuon pyörimisen. Niin ja autokin tainnut olla aika kylmä. Otaksuin ropelin pyörivän koko ajan, mutta luulo ei ole tiedon väärtti.
Pitänee tarkistaa asia seuraavan kerran kun ongelma ilmenee.
Olen katsonut ainoastaan tyhjäkäynnillä tuon pyörimisen. Niin ja autokin tainnut olla aika kylmä. Otaksuin ropelin pyörivän koko ajan, mutta luulo ei ole tiedon väärtti.
Pitänee tarkistaa asia seuraavan kerran kun ongelma ilmenee.
Senza cuore saremmo solo macchine
Koko systeemi 60€. Ropelli kyllä sitten pyöri kun testasin vanhaa vaihdon yhteydessä. Eli mun kuurolla korvalla ei ainakaan sitä kuullut. Aloin kyllä vähän manailemaan että oliskos syy ollut vain tiivisteessä joka oli puoliksi tukkinut ritilän... Jos jollain ei pyöri ropello niin nyt sais edullisesti toimivan..
Testiraportti pitkältä matkalta viikon päästä.
Testiraportti pitkältä matkalta viikon päästä.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
itse en tuota automaatti asentoa juurikaan käytä, koska ärsyttää se että se lähtee puhaltmaan vasta kun on koneen lämmöt 50c hujakoilla, ja sitten se puhaltaa niin että tupee pyörii päässä, kesällä kyllä ihan käytännöllinen!
mutta kyllä mulla se pysähtyy vaikka kokonaan jos niikseen tulee, ja menee portaallisesti kaikki vaiheet läpi, eli puhaltaa myös ykkösellä, tykkään kuitenkin rumpata aina noita säätimiä ja olen todennut sen fiksummaksi kuin automaatti päällä koko ajan! tämähän on tietty ihan maku kysymys
mutta kyllä mulla se pysähtyy vaikka kokonaan jos niikseen tulee, ja menee portaallisesti kaikki vaiheet läpi, eli puhaltaa myös ykkösellä, tykkään kuitenkin rumpata aina noita säätimiä ja olen todennut sen fiksummaksi kuin automaatti päällä koko ajan! tämähän on tietty ihan maku kysymys