156:nen puhaltaa välillä kylmää??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
sampi
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Marras 2006, 17:31

156:nen puhaltaa välillä kylmää??

Viesti Kirjoittaja sampi »

eli tulipa sitten tällänen ihme vika ilmi. alfa on siis 2.4jtd autom. ilmast. johon on vaihdettu uus termari ja laitettu eberi. tänäänkin ajoin töistä kotiin n.45km, söin siinä kuvun täyteen ruokaa ja läksi ajelemaan seuraavaan määränpäähän. eikä aikaakaan kun alkoi puhallin syytämään hyttiin melko kylmää ilmaa. lämmönsäädin oli koko ajan asennossa n. 24´C ja puhallinnopeus 2. puhallus suunnattuna lasille ja jaloille. siis työmatkalla oli lämmintä mutta sitten taas kylmeni. saman asia olen todennut jo muutamana kertana kun olen ajellut pitempiä matkoja, tolla pääsee n. 50km "kuumana" ja sitten alkaa viilennys jonka jälkeen saa kääntää lämmönsäätimen täysille. sittenkään ei tule poppakuumaa. ajatus kävi mielessä että voisiko jossain pyöriä joku ilmakupla? olen melko varma että noi oireilut alkoivat eberin asennuksen jälkeen. mitenkä sillä muuten vesi kiertää ku on eberikin välissä? tarttee vissiin soittaa asentajalle.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuntomerkit täsmää omassa vekottimessani olleeseen vikaan, eli sisäilman lämpöanturin puhallin on jumissa.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7297
VMP

sampi
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Marras 2006, 17:31

Viesti Kirjoittaja sampi »

joo, onhan tuolla juttua paljonkin mutta toimiiko autom.ilmast. tai siis lämmön autom. säätely, silloinkin kun se ei ole edes päällä :crazyeyes:
puhallin mulla ol asennossa 2. himmeetä...

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ymmärtääkseni AUTO-asento ei vaikuta kuin puhallinnopeuden säätöön. Lämpötila pyrkii säätymään automaagisesti asetettuun lämpötilaan muista asetuksista riippumatta.
VMP

sampi
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Marras 2006, 17:31

Viesti Kirjoittaja sampi »

:silent: oukkeli doukkeli, olisihan se pitänyt tietää.

nii, uskaltaskohan sinne anturille täräyttää paineilmaa pistoolilla? tekisköhän hallaa?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

sampi kirjoitti: nii, uskaltaskohan sinne anturille täräyttää paineilmaa pistoolilla? tekisköhän hallaa?
Rikkihän se on jo valmiiksi :lol:
VMP

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

itselläni tekee samaa joskus eli mistä tämän anturin löytää? Minulla alkaa kyllä puhaltaa lämminät kun ruksuttelee vähän aikaa sitä lämpötilan nuppia.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Itse olen yrittänyt puhdistaa paineilmalla ja elektroniikan puhdistus-sprayllä. Ei taida auttaa kuin vaihtaa anturi... voi perse. Niin, ja se ropeli kyllä pyörii.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Eli puhallin pyörii varmasti, kun kylmenee?

Nestettä riittävästi?
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^No, siiinä vaiheessa, kun kylmenee, niin en mene vannomaan, että propelli pörräisi. Aina kuitenkin ollut sen verran kiirus tuolla tien päällä..
Olen katsonut ainoastaan tyhjäkäynnillä tuon pyörimisen. Niin ja autokin tainnut olla aika kylmä. Otaksuin ropelin pyörivän koko ajan, mutta luulo ei ole tiedon väärtti. :wink:
Pitänee tarkistaa asia seuraavan kerran kun ongelma ilmenee.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Tarkoitin sitä ISOA puhallinta.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Mulla ei tosiaankaan kuulunut mitään ääntä anturin ritilän kohdalta. Deltalta löytyy varastosta 60€ kpl. Huomenna saapi niin näkee alkaako pelittään...

sampi
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Marras 2006, 17:31

Viesti Kirjoittaja sampi »

siis sen pikku puhaltimen saa 60€? vai sen "tunnistimen". vai koko paketin. tartteis kyllä tehä jotain. tosi ärsyttävää.

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Koko systeemi 60€. Ropelli kyllä sitten pyöri kun testasin vanhaa vaihdon yhteydessä. Eli mun kuurolla korvalla ei ainakaan sitä kuullut. Aloin kyllä vähän manailemaan että oliskos syy ollut vain tiivisteessä joka oli puoliksi tukkinut ritilän... Jos jollain ei pyöri ropello niin nyt sais edullisesti toimivan..
Testiraportti pitkältä matkalta viikon päästä.

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

800km takana ja toimii vallan mainiosti. Ton ropellon pyörimisen voipi parhaiten testata paikkoja purkamatta märällä sormella...

Miksihän automaattiasennossa puhallin puhaltaa aina vähintään 2 nopeudella?

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

itse en tuota automaatti asentoa juurikaan käytä, koska ärsyttää se että se lähtee puhaltmaan vasta kun on koneen lämmöt 50c hujakoilla, ja sitten se puhaltaa niin että tupee pyörii päässä, kesällä kyllä ihan käytännöllinen!

mutta kyllä mulla se pysähtyy vaikka kokonaan jos niikseen tulee, ja menee portaallisesti kaikki vaiheet läpi, eli puhaltaa myös ykkösellä, tykkään kuitenkin rumpata aina noita säätimiä ja olen todennut sen fiksummaksi kuin automaatti päällä koko ajan! tämähän on tietty ihan maku kysymys :wink:

Vastaa Viestiin