Jarrunestevuoto
Valvoja: Moderators
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Jarrunestevuoto
Kyllä se vaan taitaa Alfa-pentele tiputtaa jarrunesteitä alleen. Parin päivän seisonnan jälkeen oli jonkunlainen läikkä konetilan alla ja jarrunesteen pintahan se oli tippunut selvästi, varoitusvalokin jo syttyi. Mitkä olis potentiaaliset vuotokohdat ja voisko asialle tehdä jotain itse? Toistaiseksi tyydyin vain täyttämään säiliön, tuleepahan siinä sivussa vaihdettua nesteet...
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Utelisin tuota samaa. Multa vaihdettiin koko kytkin asetelma ja aika pian sen jälkeen alkoi jarrunestettä vuotaa kuskin puolen etunurkasta (ei mistään säiliön kohdalta ainakaan.)Miten tämä vuoto liittyy kytkimeen?Pablo Honey kirjoitti:OK. Mitä tuon korjaus mahdollisesti käytännössä vaatii? Joku tiiviste pitää vaihtaa, vai koko sylinteri? Mitäs asiantuntijat sanovat, voisko homma liittyä jotenkin keväiseen kytkinremonttiin?Vode kirjoitti:Kytkimen työsylinteri.
Eikös sen luulis olevan jarrusylinteri/letku tms.???
Sanoisin melkein että samalla vaivalla vaihtaa koko sylinterin jos ei hintaero uuden sylinterin ja tiivistesarjan välillä ole kovin iso.Pablo Honey kirjoitti:OK. Mitä tuon korjaus mahdollisesti käytännössä vaatii? Joku tiiviste pitää vaihtaa, vai koko sylinteri? Mitäs asiantuntijat sanovat, voisko homma liittyä jotenkin keväiseen kytkinremonttiin?Vode kirjoitti:Kytkimen työsylinteri.
Voihan se liittyä kytkinremonttiinkin mutta todennäköisemmin sylinterillä (tai sen tiivisteillä) vaan on tullut käyntiaika täyteen
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Näin se todennäköisesti on. Vielä sen verran tuosta työsylinterin vaihdosta, että onko se isokin (lue: kallis) homma? Ei jaksaisi enää mitään kytkinrempan tasoista tälle kvarttaalille...Nelli kirjoitti:Sanoisin melkein että samalla vaivalla vaihtaa koko sylinterin jos ei hintaero uuden sylinterin ja tiivistesarjan välillä ole kovin iso.
Voihan se liittyä kytkinremonttiinkin mutta todennäköisemmin sylinterillä (tai sen tiivisteillä) vaan on tullut käyntiaika täyteen
Ei pitäis olla kovin arvokas. Tais työsylinteri olla jotain 60e muukkoselta ja ko ite vaihdoin niin meni joku vajaa puol tuntia. Jos ite vaihtaa niin kannattaa vaan varata tarpeiks isot seekeripihdit sen sylinterin lukitusseekerin irrotukseen. Omat pihdit ei auennut tarpeiksi ja meni siksi vähän näpertelyksi.Pablo Honey kirjoitti:Vielä sen verran tuosta työsylinterin vaihdosta, että onko se isokin (lue: kallis) homma? Ei jaksaisi enää mitään kytkinrempan tasoista tälle kvarttaalille...
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Viikonlopun aikana näytti säiliön kytkimelle menevä puoli tyhjentyneen nesteistä. Täytin sinne lisää ja koitin sohia hieman taskulampulla moottoritilaa, ja taisi se neste jostain sieltä työsylinterin tienoilta tosiaan tippua. Noin 72€ olisi näköjään Muukkosen päivän hinta. Itse en taida kyllä ainakaan tässä lumimyräkässä vaihtohommiin ryhtyä. Täytynee siis tilailla osa ja varata aika pajalle. Vai voisko vuodon syy teoriassa olla joku letku/putki? Ilman purkutöitä tarkkaa vuotokohtaa on kyllä vaikea nähdä...Vode kirjoitti:Ei pitäis olla kovin arvokas. Tais työsylinteri olla jotain 60e muukkoselta ja ko ite vaihdoin niin meni joku vajaa puol tuntia. Jos ite vaihtaa niin kannattaa vaan varata tarpeiks isot seekeripihdit sen sylinterin lukitusseekerin irrotukseen. Omat pihdit ei auennut tarpeiksi ja meni siksi vähän näpertelyksi.
Toki se voi olla letkukin, mutta yleisempi syy taitaa kuitenkin olla että sylinterin sisällä olevat tiivisteet vuotaa. Tosin, eipä ne putket/letkut paljoa maksa jos niissä ei ole erikoisempia liittimiä eikä lähde Deltasta ostamaan.
Että mistäkö tiedän että sylinteri on usein viallinen? Tappelin Bemarin kytkinsylinterien kanssa ihan riittävän pitkään
Meni hetki tajuta että siitä p***kasta oli molemmat sylinterit hajonnu kerralla
Että mistäkö tiedän että sylinteri on usein viallinen? Tappelin Bemarin kytkinsylinterien kanssa ihan riittävän pitkään
Meni hetki tajuta että siitä p***kasta oli molemmat sylinterit hajonnu kerralla
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Tsekatkaapa se liitos konehuoneen puolelta, jossa letku menee kytkimeen (kumisuojuksen alla). Siellä on sellanen klemmari, jota nostamalla ja letkusta vetämällä myös ilmataan nuo systeemit.
Sieltä saattaa myös tihkuttaa ja vuotaa, jos liitos on huonosti kiinni. Itse huomasin tuon vuodon kun vaihtelin kytkimen pääsylinterin jousta, eikä järjestelmä meinannut millään alkaa toimimaan.
Sieltä saattaa myös tihkuttaa ja vuotaa, jos liitos on huonosti kiinni. Itse huomasin tuon vuodon kun vaihtelin kytkimen pääsylinterin jousta, eikä järjestelmä meinannut millään alkaa toimimaan.
Vaihdettiin tuossa äskettäin sylkkä yhteen 156 V6:een....osa näytti perin tutulta ja kun kaivelin hyllystä 164:en vanhan vastaavan niin näytti täysin samalta, väri vain eri ja menee eri asentoon kuin 164:ssa, kylkeen valettu myös sama numero...Ei pitäis olla kovin arvokas. Tais työsylinteri olla jotain 60e muukkoselta ja ko ite vaihdoin niin meni joku vajaa puol tuntia. Jos ite vaihtaa niin kannattaa vaan varata tarpeiks isot seekeripihdit sen sylinterin lukitusseekerin irrotukseen. Omat pihdit ei auennut tarpeiksi ja meni siksi vähän näpertelyksi.
En vielä mitannut tarkemmin niitä keskenään enkä ota vastuuta jos joku kokeilee, koitan saada kuvia ja mittoja palikoista rinnakkain kun kerkeen...motonetin laatikossa tulee kaksi erimittaista "työntötappia" joka on sylinterin männän ja kytkimen käyttövivun välissä..
Pointti on että 164 palikka motonetissä on melko halpa ja on ainakin mulla toiminut moitteetta pari vuotta..
164 88--92 TYÖ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6895 24.00 ???
Re: jep.
Tossa, kun sain autoa ilmaan, niin sieltähän se näytti minunkin alfa vuotavan.Pepee kirjoitti:Kytkimen työsylinteri oli itselläni saman vian aiheuttaja..
Eikä kyllä ihmekään, oli sen verran hapettunu ja surkean näkönen...