159 Qtronic kokemuksia / koeajoja
Valvoja: Moderators
159 Qtronic kokemuksia / koeajoja
Tänne voisi heitellä mielipiteitä taikka kokemuksia..
Itelläni oli Konalan DAsta tuollainen koeajossa ja mukava peli muuten mutta huomasin moottoritiellä kun ajoi tasaista nopeutta niin nyki säännöllisesti...polttoaineen syöttö ongelma vai mikä ihme??!
VAHVASSA harkinnassa tilaaminen mutta pisti vähän ihmetyttään..
Itelläni oli Konalan DAsta tuollainen koeajossa ja mukava peli muuten mutta huomasin moottoritiellä kun ajoi tasaista nopeutta niin nyki säännöllisesti...polttoaineen syöttö ongelma vai mikä ihme??!
VAHVASSA harkinnassa tilaaminen mutta pisti vähän ihmetyttään..
Se mikä ei tapa sattuu ihan v***sti !!!
Pari päivää sain kokeilla. (en muuten havainnut nykimistä tasaisella nopeudella)
Vaihdot toimi upeasti.
Vähän liukkaamallakin tiellä pystyi kiihdyttämään rajummin, kun hallintajärjestelmä/luistonesto auttoi pitämään auton hyvin hallinnassa.
Kun kuivalla tiellä otti nuo pois ja laittoi sport valinnan päälle, niin kiihtyvyys parani entisestäänkin.
Mun mielestä 159:n käyttömukavuus korostuu automaatilla.
Vaihdot toimi upeasti.
Vähän liukkaamallakin tiellä pystyi kiihdyttämään rajummin, kun hallintajärjestelmä/luistonesto auttoi pitämään auton hyvin hallinnassa.
Kun kuivalla tiellä otti nuo pois ja laittoi sport valinnan päälle, niin kiihtyvyys parani entisestäänkin.
Mun mielestä 159:n käyttömukavuus korostuu automaatilla.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Onko kukaan ajanut sekä automaattia että manuaalia? Qtronicilla ajettiin kavereiden kanssa kierros ja vähän oli vaisuntuntuinen lukuihin nähden. Oppiva laatikko piti tosin kierrokset aika korkealla koko ajan joten muikeaa vääntö ei sillä lailla tullut esille.
Muuten sopi käteen aika kivasti autona, miellyttävä ääni kyllä koneessa on dieseliksi ja toimi muuten hienosti tuo yhdistelmä.
Muuten sopi käteen aika kivasti autona, miellyttävä ääni kyllä koneessa on dieseliksi ja toimi muuten hienosti tuo yhdistelmä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Qtronic
oon minäkin manuaalilla ajellut noin 500 km. Ja nyt automaatilla noin 1500 km.
Mitä eroja niissä sitten on niin kyllä manuaaliaalissa on liikaa vaihteita kaupunkiin
. Mutta sillä pääsee liikkumaan hyvinkin ripeästi kun kepittää. Niin kun ripeästi liikuttaessa tulee ne kierrokset vastaan helposti.
Automaatti toimii hienosti tosin en ole vielä kliffannu miksi en saa käyttää 6-vaihdetta alle 80 km (kun käyttää sitä keppipuolta). Mutta kait siihenkin syynsä on. Winter-asentoa tuli oikeastaan käytetty tänään ekan kerran ja helppo sillä on liikkeelle lähteä ja vaihdot ovat hiukan "pehmeämmät", kait?
Joten niin tai näin, kumpikin on hyvä. Mutta en kyllä tuota konetta nyt ilman automaattia laittais, mutta tämä on minun mielipiteeni.
ps. tänään tarvittiin lumiharjaa
Mitä eroja niissä sitten on niin kyllä manuaaliaalissa on liikaa vaihteita kaupunkiin

Automaatti toimii hienosti tosin en ole vielä kliffannu miksi en saa käyttää 6-vaihdetta alle 80 km (kun käyttää sitä keppipuolta). Mutta kait siihenkin syynsä on. Winter-asentoa tuli oikeastaan käytetty tänään ekan kerran ja helppo sillä on liikkeelle lähteä ja vaihdot ovat hiukan "pehmeämmät", kait?
Joten niin tai näin, kumpikin on hyvä. Mutta en kyllä tuota konetta nyt ilman automaattia laittais, mutta tämä on minun mielipiteeni.
ps. tänään tarvittiin lumiharjaa

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Minun mielestäni isoa eroa ei ollut ja itse asiassa molemmilla oli vaikea ajaa. Sitä kun ei oikein osaa dieseliä kepittää - automaatti-diesel-yhdistelmästä nyt puhumattakaan. Kyllähän molemmat kiihtyivät, mutta veto oli sellaista tasaisen höyrykonemaista - mitään AR:n bensakoneille tyypillistä potkukohtaa en löytänyt.Rolle kirjoitti:Saitko sen verran tuntumaa että osaisit sanoa kulkeeko manuaali selkeesti paremmin vai onko ero mitätön?
Takana nyt reilut 10.000 km Q-Tronicilla, ihmettelen miksi kyseistä autoa edes tehdään käsivaihteisena..
Hyvin toimii ja sujuvasti kulkee, ei voi antaa kuin kehuja. Mielestäni talviasento ei vaihda pehmeämmin, mutta alhaisemmilla kierroksilla vaihtaa isommalle. Tämän vuoksi maantiellä tulee käytettyä kuivallakin säällä talviasentoa. Winter-moodissa vaihtaa myös herkemmin kutoselle, n. 90 km/h:n vauhdissa. Normaaliasennossa joutuu käsin pakkosyöttämään suurimman pykälän.
Kuten hyvin tiedämme, dieseliä ei ajeta kierroksilla. Juuri sen vuoksi matkanteko ei rasita, vaikka muuten olisi erinomainen Alfa
Hyvin toimii ja sujuvasti kulkee, ei voi antaa kuin kehuja. Mielestäni talviasento ei vaihda pehmeämmin, mutta alhaisemmilla kierroksilla vaihtaa isommalle. Tämän vuoksi maantiellä tulee käytettyä kuivallakin säällä talviasentoa. Winter-moodissa vaihtaa myös herkemmin kutoselle, n. 90 km/h:n vauhdissa. Normaaliasennossa joutuu käsin pakkosyöttämään suurimman pykälän.
Kuten hyvin tiedämme, dieseliä ei ajeta kierroksilla. Juuri sen vuoksi matkanteko ei rasita, vaikka muuten olisi erinomainen Alfa

- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
No en ole manuaalia noin huonossa kelissä ajanut joten en 100% voi sanoa mutta automaatti tuntu vähemmän urheilulliselta. Oli muuten kohtuulisesti eroa kun hyppäs melkein suorilta brerasta uuden audi TT 3.2 kautta farkku diisseli automaatin rattiin. Toi saattaa vaikuttaa miks se tuntu aika laiskalta.Rolle kirjoitti:^ Saitko sen verran tuntumaa että osaisit sanoa kulkeeko manuaali selkeesti paremmin vai onko ero mitätön?
