164 puhallin
Valvoja: Moderators
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
164 puhallin
mikäs nyt on homman nimi kun vaihdoin puhaltimen moottorin noin kuukausi takaperin uuteen ja nyt sitten hiljeni. Kun otan moottorin liittimen irti ja annan suoraan sähköä niin pelittää. Ja kun mittaan yleismittarilla katkaisijalta tulevan piuhan liittimestä niin 12v löytyy. Mutta jostain humanistille vaikeaselkoisesta syystä ei siis toimi; löytyykö visiota?
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Ilmeiseti virta ei riitä pyörittämään moottoria. Yleismittarissa on kuitenkin niin korkea ottoimpedanssi, että kaikki jännite jää aina mittarille. Tähän tietysti perustuukin jännitteen mittaus
Kokeileppa mitata tuulettimen moottorille menevä virta tuuppaamalla mittari sarjaan.

Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kosketushäiriöltähän tuo kuulostaa. Jos vapaassa liittimessä on normaali jännite joka kuitenkin kyykähtää moottorin kytkemisen jälkeen, jää jännite (jännitteen jaon mukaisesti) johonkin ylisuureen resistanssiin siinä matkalla.
Etuvastukset taitavat lähinnä palaa kerrasta poikki, minusta kannattaisi tsekata johdotuksen liittimet ensimmäisenä.
Edit: Nopeudensäätönuppeli voi myös ahistaa, sen voisi koittaa ohittaa johdonpätkällä.
Etuvastukset taitavat lähinnä palaa kerrasta poikki, minusta kannattaisi tsekata johdotuksen liittimet ensimmäisenä.
Edit: Nopeudensäätönuppeli voi myös ahistaa, sen voisi koittaa ohittaa johdonpätkällä.
- Epäkelpokeräilijä -
itelläni sama homma eli pimeni viime vuonna tuo puhallin - toivottoman vianetsinnän tuloksena nikkaroin konepellin alle uuden releen Bilteman teipillä johon herätevirta sisältä. Sitten vaan virtaa releen läpi puhaltimeen ja niinpä on suhistin pelittänyt jo vuoden päivät rykimättä. Joskus oli täällä alfabbs:ssä jollain joku kuvakin kuinka sen voi toteuttaa. Jollain muulla nääs oli sama vika tuolloin...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Mulla oli ongelmia myös aikanaan puhaltimen kanssa. Jonkinlainen kuva di-tason kytkennöistä on edelleen albumissa
Kuva löytyy täältä

Kuva löytyy täältä
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Kiitokset neuvoista, huomena täytyy vihdoin aloittaa räpläys. Oli sen verran mielenkiintoista ajella äsken kaupungissa ukkossateessa ilman puhallusta.
Sen väliliittimen korvasin jo uudella kun oli heikossa iskussa - ei valitettavasti auttanut.
Alfisti: oletko saletti noista kuvassa olevista piuhoista? Muistelen kesältä, että puhaltimen moottorille menivät ainoastaan nuo musta ja vihreä ja tuo isompi nippu liittyi puhallinkotelossa olleeseen vastuslankaviritykseen, jonka arvelin olleen joku kylmän kelin puhallusilman lämmityssysteemi. En kyllä tutustunut kovin syvällisesti.
Sen väliliittimen korvasin jo uudella kun oli heikossa iskussa - ei valitettavasti auttanut.
Alfisti: oletko saletti noista kuvassa olevista piuhoista? Muistelen kesältä, että puhaltimen moottorille menivät ainoastaan nuo musta ja vihreä ja tuo isompi nippu liittyi puhallinkotelossa olleeseen vastuslankaviritykseen, jonka arvelin olleen joku kylmän kelin puhallusilman lämmityssysteemi. En kyllä tutustunut kovin syvällisesti.
On kyllä useampi vuosi kun ton puhaltimen kanssa takkusin... Mulla ongelma oli siis, että katkaisijalle ei tullut virtaa (itse puhallin oli myös uusittu hiljattain). Koska en viitsinyt purkaa koko kojelautaa(kaivaa esiin sulakerasiaa) etsiäkseni ongelman aiheuttajaa, niin päätettiin syöttää virta toisesta suunnasta. Noi vihreä ja musta johtohan ovat päävirtajohtoja..ja ne pienemmät vieressä puhaltimen ohjausvirtaa.
Toivottavasti muistin oikein; on silmät ihan ristissä kun venähti tuolla autotallissa turhan myöhään
Toivottavasti muistin oikein; on silmät ihan ristissä kun venähti tuolla autotallissa turhan myöhään

Taitaa olla myös hiilet ja laakerit loppu koko puhaltimesta, joten uuden ostoksi menee. Osaatteko sanoa onko Motonetin myymässä;
164 Puhallin+moottori Bosch-tyyppi. . . . . . . . . . . . . 13-1739 97.50e myös esivastus mukana?
Onko tuo puhallin moottoreineen vaikea vaihtaa? Mahtuuko ulos ilman "väliseinän" purkamista?
164 Puhallin+moottori Bosch-tyyppi. . . . . . . . . . . . . 13-1739 97.50e myös esivastus mukana?
Onko tuo puhallin moottoreineen vaikea vaihtaa? Mahtuuko ulos ilman "väliseinän" purkamista?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
itse löysin siihen tavan saada se kohtuu helposti pois. ensiksi irrottaa tietysti sen pyyhinkoneiston ja sen pienen pellinpalasen tuulilasin reunasta (eli se johon pyyhkimen toinen pää tulee kiinni. Sitten irrottaa sen rintapellin ja rungon välisen pikkutikun, sekä puhaltimen kaukalon. Sitten irroittaa ja kääntää johonkin asentoon, liu'uttaa sinne repsikan puolelle niin se nousee ihan kiltisti ylös. Jos ei meinaa nousta niin ottaa sitä rintapeltiä vähän irti toisesta päästä niin johan tulee.