Moottorivalo

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Moottorivalo

Viesti Kirjoittaja timomikk »

Jaahas, nyt se sitten välähti itselle eteen. Hieman tuli kaasuteltua enemmän kaupungissa ja kun pääsin kotopihalle, taulussa paistoi komias moottorivalon kuva. Lämmöt ja kaikki olivat ok, käynti oli normaalia....

... mitä ihmettä?

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Jonkun anturin hetkellinen virhe.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Mulla palo kanssa kaasutellessa tossa sw:ssä, olivat vaihtaneet deltassa akun , josta oli tullu vikakoodi ja tulpat oli paskat. Ne kun vaihdettiin, ni alko toimia taas.

Toki se voi olla joku liitoskin löysällä, esim. akun...

Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja timomikk »

Itteasiassa korjaantui kukkakaupan pihalla.. eipä enää palanut valo. Voiskohan kosteutta tulla nokasta kun moottorin suoja on palasina autotallin nurkassa.... odottaen Ollin version asennusta.. Kiitokset muuten Ollille, makee suoja on =)

Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja timomikk »

Itseasiassa huomasin, että silloin kun virhevalo paloi, kierroslukumittari toimi pät-kit-täin, eli nyppi ihmeellisesti.. eli siis joltain anturilta virhe tuli... kampiakselin tunnistin tms? Tarttis Rauman lähistöltä löytää vikatesteri....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

timomikk kirjoitti:kampiakselin tunnistin tms?
Todennäköisesti joo. Ei maksa kuin muutaman kympin, eli kannattaa ehkä vaihtaa jopa "sokkona" ilman vikakoodien lukua.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

timomikk kirjoitti:Itseasiassa huomasin, että silloin kun virhevalo paloi, kierroslukumittari toimi pät-kit-täin, eli nyppi ihmeellisesti.. eli siis joltain anturilta virhe tuli... kampiakselin tunnistin tms?
Ex`ssä olin havaitsevanani samaa vikaa eli kierroslukumittarin ihmeellistä värähtelyn omaista heittelyä.

Toinen oire oli se, että vuosi sitten syksyllä katsastuksessa katsastusmies ei meinannut saada lukemia kierroksilla kun kierrokset eivät pysyneet kohdallaan, vaan samalla kaasulla heittelehtivät ja samalla HC pomppasi ylös.

Merkkivalo paloi ajoittain.

Ja tässä tapauksessahan vika oli nokka-akselin asentotunnistimessa.

Ja jos sellaista joudutte hankkimaan, niin vinkkinä kaksi osoitetta

http://www.axel-augustin.de/ jossa se on nimellä

Sensor Nockenwellenposition 89,00 €
46469912
Stecker rund Kabellänge 725 mm


tai jos tuolta ei saa niin ainakin täältä
http://www.italo-ersatzteile.de/

Phasensensor - Einbauort unter Nockenwellenrad der Auslassnockenwelle
Stecker 3-polig
Vergl. -Nr. 46469912
EUR 135.00


Bosch`in hinta on 260 euroa ja DA`ssa kai vähän päälle :P

Ja vielä vinkkinä tuolta jälkimäisestä ajoituksen muunnin

Nockenwellenversteller
Vergl. -Nr. 60666199
EUR 109.00


Nämä ovat siis 2.0 TS`n osia 97 - jotain

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Aa tosiaan, tuossa kun on erillinen nokka-akselin asentotunnistin niin pyörimisnopeustieto ei välttämättä tulekaan kampiakselilta niin kuin koneissa, jossa on pelkkä kampuran tunnistin. Eli kannattaa varmaan sittenkin käyttää testerin kautta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja timomikk »

Aivan, jännää sinäänsä että moottori oli ihan normaali eli ei mitään kummempia käyttäytynyt vaan kävi nätisti. Nyt huomasin, että pientä oma-aloitteisuutta kiekkamittarilla on nytkin vaikka valo ei pala. Juuri esimerkiksi siinä kun viisari palauttuu alaspäin niin se menee inan pät-kit-täin. Testeriä Rauman lähistöllä? Vai pitääkö lähteä ulkomaailmaan, Tampereen suuntaan :lol:

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Kyllähän se vika näkyy siellä boxissa, eli niitä lukevia koneitahan on vaikka missä... esim. katsastus konttuurilla.

Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja timomikk »

Oukei, tähän asti pärjättiin sillä että moottorivalo vaan pimeni yhtäkkiä. Kävin paikallisella kaverilla jolla on autocomin lukulaite .. ja vastaukseksi tuli parikin eri virhettä:

117822 Unknown fault code
117722 Unknown fault code

Kaveri otti viat pois ja ainakin nyt puolisen tuntia ollut moottorivalo pimeenä... Onkos jollain tullut ko. virheitä?

hoblaa
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Touko 2006, 12:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja hoblaa »

Seoskorjaus multiplikatiivinen (lohko 1) P1177
Seoskorjaus multiplikatiivinen (lohko 2) P1178

eli seos liian laihalla...ilmi taitaa olla jo himpun väsynyt/likainen ei kierroksilla anna tarpeeksi polttoainetta...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo ... ja se vikavalo sammuu itsestään ~päivässä.... kokeumsta on... kun mulla se tuppaa vilkkuu joka toinen päivä ilmeisesti kaasuläpän rungon viallisen/väljän liittimen takia :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Seoskorjaus multiplikatiivinen (lohko 1) P1177
Seoskorjaus multiplikatiivinen (lohko 2) P1178
Noita koodien selityksiä löytyy ainakin Autodatasta...löytyykö muualta...?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Multiplikatiivinen? Selvä homma.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja timomikk »

Pöh, taitaa noita ilmejä mennä liukuhihnalla näissä koneissa? Eli kylmäkäynnistysongelma vois joutua myös tästä... kun yön seisseenä prötköttelee pahasti...

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

tuossa hesarin tekemä tyyppivikalista, oikeellisuudesta en tiedä mutta tuo kylmäkäynnistys on mainittu tuossa moottorinohjausboksi viaksi???

http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1004

Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja timomikk »

Onneks on kesä tulossa 8)

deek
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:24
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja deek »

No nyt pärähti palamaan helikopterin kuva kojetauluun.
Koodi on P1177.

Eli voisiko joku nyt valaista että mikä osa pitää vaihtaa kun diagnoosi on
"Seoskorjaus multiplikatiivinen (lohko 1)" AKE:n linkin mukaan?
Lambda vai ilmi?

Ilmi pelotteli jo tuossa talvella jollain toisella vikakoodilla mutta siitä ei putsaamisen jälkeen ole kuulunut mitään.

deek
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:24
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja deek »

Muillekkin tiedoksi,

Olin yhteydessä maahantuojan tekniseen tukeen ja sieltä kommentoitiin vikakoodia P1177 näin:

"Hei, se vika on alakierroksien (alhaisella kuormalla) seoksen
korjauskerroin (ruiskutusaikaa lisäävä).
Nyt jos se esiintuu vain bank 1 puolella (1 ja 4 syl), se ei ole
todennäköisesti p-aineen paine tai ilmamassamittari, koska silloin olisi
myös toinen vikakoodi, 1178 joka on 2 ja 3 sylinterille sama vika. Jäljelle
jää pakoputken vuoto, imusarjan ilmavuoto."

Joten pako- ja imusarjan pultteja kiristelemään -->

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Varo hyvä ihminen. Itselläni vuosi, vuosia sitten, rivikuutosen pakosarja. Ajattelin, että kiristämällähän se kuntoon tulee. Tarinan lopun varmaan arvaatte: Halki meni pakosarja ja vaihtoon.

deek
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:24
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja deek »

Kiitos varoituksesta. Mietin tuossa että mitenköhän se nyt on ruvennut tuolla tavalla vuotamaan, tajusin sitten että autohan on ollut 50tkm sitten _Deltalla_ kone rempassa.. Olisiko mutterit kiristetty kiireessä.... Nooh, ei nyt vielä tuomita telttaa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Imuvuoto saattaa löytyä starttipilotin avulla:

Ruiskitaan starttipilottia mahdollisiin vuotokohtiin moottorin käydessä. Kierrosten pitäisi hypähtää, jos vuotaa.

Miten on, onko pakoputken haitariosa kunnossa?

Onhan noita vaihtoehtoja, ennen kuin alkaa hampaat irvessä pultteja vääntämään. :wink:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Vastaa Viestiin