Moottorivalo
Valvoja: Moderators
Moottorivalo
Jaahas, nyt se sitten välähti itselle eteen. Hieman tuli kaasuteltua enemmän kaupungissa ja kun pääsin kotopihalle, taulussa paistoi komias moottorivalon kuva. Lämmöt ja kaikki olivat ok, käynti oli normaalia....
... mitä ihmettä?
... mitä ihmettä?
Ex`ssä olin havaitsevanani samaa vikaa eli kierroslukumittarin ihmeellistä värähtelyn omaista heittelyä.timomikk kirjoitti:Itseasiassa huomasin, että silloin kun virhevalo paloi, kierroslukumittari toimi pät-kit-täin, eli nyppi ihmeellisesti.. eli siis joltain anturilta virhe tuli... kampiakselin tunnistin tms?
Toinen oire oli se, että vuosi sitten syksyllä katsastuksessa katsastusmies ei meinannut saada lukemia kierroksilla kun kierrokset eivät pysyneet kohdallaan, vaan samalla kaasulla heittelehtivät ja samalla HC pomppasi ylös.
Merkkivalo paloi ajoittain.
Ja tässä tapauksessahan vika oli nokka-akselin asentotunnistimessa.
Ja jos sellaista joudutte hankkimaan, niin vinkkinä kaksi osoitetta
http://www.axel-augustin.de/ jossa se on nimellä
Sensor Nockenwellenposition 89,00 €
46469912
Stecker rund Kabellänge 725 mm
tai jos tuolta ei saa niin ainakin täältä
http://www.italo-ersatzteile.de/
Phasensensor - Einbauort unter Nockenwellenrad der Auslassnockenwelle
Stecker 3-polig
Vergl. -Nr. 46469912
EUR 135.00
Bosch`in hinta on 260 euroa ja DA`ssa kai vähän päälle
Ja vielä vinkkinä tuolta jälkimäisestä ajoituksen muunnin
Nockenwellenversteller
Vergl. -Nr. 60666199
EUR 109.00
Nämä ovat siis 2.0 TS`n osia 97 - jotain
Aivan, jännää sinäänsä että moottori oli ihan normaali eli ei mitään kummempia käyttäytynyt vaan kävi nätisti. Nyt huomasin, että pientä oma-aloitteisuutta kiekkamittarilla on nytkin vaikka valo ei pala. Juuri esimerkiksi siinä kun viisari palauttuu alaspäin niin se menee inan pät-kit-täin. Testeriä Rauman lähistöllä? Vai pitääkö lähteä ulkomaailmaan, Tampereen suuntaan
Oukei, tähän asti pärjättiin sillä että moottorivalo vaan pimeni yhtäkkiä. Kävin paikallisella kaverilla jolla on autocomin lukulaite .. ja vastaukseksi tuli parikin eri virhettä:
117822 Unknown fault code
117722 Unknown fault code
Kaveri otti viat pois ja ainakin nyt puolisen tuntia ollut moottorivalo pimeenä... Onkos jollain tullut ko. virheitä?
117822 Unknown fault code
117722 Unknown fault code
Kaveri otti viat pois ja ainakin nyt puolisen tuntia ollut moottorivalo pimeenä... Onkos jollain tullut ko. virheitä?
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
tuossa hesarin tekemä tyyppivikalista, oikeellisuudesta en tiedä mutta tuo kylmäkäynnistys on mainittu tuossa moottorinohjausboksi viaksi???
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1004
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1004
No nyt pärähti palamaan helikopterin kuva kojetauluun.
Koodi on P1177.
Eli voisiko joku nyt valaista että mikä osa pitää vaihtaa kun diagnoosi on
"Seoskorjaus multiplikatiivinen (lohko 1)" AKE:n linkin mukaan?
Lambda vai ilmi?
Ilmi pelotteli jo tuossa talvella jollain toisella vikakoodilla mutta siitä ei putsaamisen jälkeen ole kuulunut mitään.
Koodi on P1177.
Eli voisiko joku nyt valaista että mikä osa pitää vaihtaa kun diagnoosi on
"Seoskorjaus multiplikatiivinen (lohko 1)" AKE:n linkin mukaan?
Lambda vai ilmi?
Ilmi pelotteli jo tuossa talvella jollain toisella vikakoodilla mutta siitä ei putsaamisen jälkeen ole kuulunut mitään.
Muillekkin tiedoksi,
Olin yhteydessä maahantuojan tekniseen tukeen ja sieltä kommentoitiin vikakoodia P1177 näin:
"Hei, se vika on alakierroksien (alhaisella kuormalla) seoksen
korjauskerroin (ruiskutusaikaa lisäävä).
Nyt jos se esiintuu vain bank 1 puolella (1 ja 4 syl), se ei ole
todennäköisesti p-aineen paine tai ilmamassamittari, koska silloin olisi
myös toinen vikakoodi, 1178 joka on 2 ja 3 sylinterille sama vika. Jäljelle
jää pakoputken vuoto, imusarjan ilmavuoto."
Joten pako- ja imusarjan pultteja kiristelemään -->
Olin yhteydessä maahantuojan tekniseen tukeen ja sieltä kommentoitiin vikakoodia P1177 näin:
"Hei, se vika on alakierroksien (alhaisella kuormalla) seoksen
korjauskerroin (ruiskutusaikaa lisäävä).
Nyt jos se esiintuu vain bank 1 puolella (1 ja 4 syl), se ei ole
todennäköisesti p-aineen paine tai ilmamassamittari, koska silloin olisi
myös toinen vikakoodi, 1178 joka on 2 ja 3 sylinterille sama vika. Jäljelle
jää pakoputken vuoto, imusarjan ilmavuoto."
Joten pako- ja imusarjan pultteja kiristelemään -->
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Imuvuoto saattaa löytyä starttipilotin avulla:
Ruiskitaan starttipilottia mahdollisiin vuotokohtiin moottorin käydessä. Kierrosten pitäisi hypähtää, jos vuotaa.
Miten on, onko pakoputken haitariosa kunnossa?
Onhan noita vaihtoehtoja, ennen kuin alkaa hampaat irvessä pultteja vääntämään.
Ruiskitaan starttipilottia mahdollisiin vuotokohtiin moottorin käydessä. Kierrosten pitäisi hypähtää, jos vuotaa.
Miten on, onko pakoputken haitariosa kunnossa?
Onhan noita vaihtoehtoja, ennen kuin alkaa hampaat irvessä pultteja vääntämään.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----