XLJ-846
Valvoja: Moderators
XLJ-846
Kenen vanha harmaa 75 t.s tuli ostettua avk:lta...??
Jäähdytetyt jarrut, jos niin...Ate/Girling sarja joka on johkin vanhaan Audi 80:een moniin versioihin tarkotettu...siitä saa sopivat tapit...mallin kans löytynee helpoiten.Etujarrujen tappeja jostain uusia???
Se peltijousi joka kiristää jarrupalat ei sovi sarjasta, täytyy käyttää vanhaa..
Lukitussokat ei sovi, siihen käy vaikka Fiat Punto/Uno malli pikku sokka..
mun vanha alfa
Joo sen on mun entinen. Tosiaan kerroin vahingosta eri alfasta puhelimessa. Tuli pieni väärinkäsitys. Harmaa xlj oli mulla vähän reilun vuoden verran ja se oli eka autoni. Historiasta tiedän että olin muistaakseni kolmas omistaja. Toinen omistaja piti autoa 11 vuotta. Auto on käyty täysin läpi vuonna 2000, koko auto purettiin ja kaikki ruosteet korjattiin. Viime lokakuussa ajoin sitten hirvi kolarin raahen pohjoispuolella ja auto lunastettiin. Nyt on alfaa ikävä ja ottaa päähän kun ei sitä enää ole. Se oli kilometreistä huolimatta ihan hyvässä kunnossa ja paras ensimmäinen auto mitä olisin voinut kuvitella.
Tuo auto oli tosiaan poikani (DeDion) eka auto. Löysimme sen kesällä 2005 hyvästä kodista Anjalankoskelta. Moottori oli tietääkseni alkuperäiskuntoinen, mutta huolimatta yli 400 000 km :stä erittäin hyvässä kunnossa. Kone on huollettu säännöllisesti ja koneeseen oli juuri Kokkolassa vaihdettu uudet Castrol Edge Sport öljyt, eli edellisen huollon jälkeen autolla oli ajettu 130 km ennen kolaria.
Pakoputkiston rakensimme siihen noin kuukautta ennen kolaria, joten sen pitäisi olla vielä hyvä ja pörisi hienosti.
Seuraavana oli suunnitelmissa käydä kytkin läpi, joka hieman kilisti tyhjäkäynnillä, mutta muuten kaikki tekniikka oli hyväkuntoista.
Kolarihetkellä autossa oli paikoillaan Sparco Evo istuimet ja mokkaratti, mutta vakuutustarkastajan kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti vaihdoimme tilalle alkuperäiset.
Mikäli autossa on vielä ehjiä laseja, niin tiedoksi että ne on vuosimallia 2000. Peruskorjauksen yhteydessä autoon oli vaihdettu yllättävän paljon uutta osaa.
Pakoputkiston rakensimme siihen noin kuukautta ennen kolaria, joten sen pitäisi olla vielä hyvä ja pörisi hienosti.
Seuraavana oli suunnitelmissa käydä kytkin läpi, joka hieman kilisti tyhjäkäynnillä, mutta muuten kaikki tekniikka oli hyväkuntoista.
Kolarihetkellä autossa oli paikoillaan Sparco Evo istuimet ja mokkaratti, mutta vakuutustarkastajan kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti vaihdoimme tilalle alkuperäiset.
Mikäli autossa on vielä ehjiä laseja, niin tiedoksi että ne on vuosimallia 2000. Peruskorjauksen yhteydessä autoon oli vaihdettu yllättävän paljon uutta osaa.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
No jos jo etsitaan sukulaisia, niin kenella oli punainen 164 vm. 91 ja rekkariltaan GAT 855. Edellinen omistaja on tiedossa ja tiedan mita remmonttia autolle oli tehty, mutta olis kiva tietaa onko koneelle tehty jotain remmonttia, kun lasissa on vaatimattomat 367tkm ja toimii kuin uusi
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Auton omistaja ennen mua oli nimimerkillä lai täällä foorumilla (en ainakaan muista hänen juttuja lueskelleeni vähään aikaan) aikoinaan kirjoitellut kaveri. Hän ei omistanut autoa kovin pitkään, mutta hänen ystävällään se oli käsittääkseni vuosia. Niinkuin oli silloin puhetta niin varsinaisista isommista koneremonteista ei ole tietoa, epäilen kuitenkin että tuskin on tehty. Kansipahvi koneeseen on kuitenkin siellä jossain 300 tkm jälkeen vaihdettu lain toimesta. Hän tiesi kertoa että kytkin oli vaihdettu muistaakseni juuri ennen auton hänelle tuloa. Mukava kuulla et Gatti on pelannu
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.