Leuto keli
Valvoja: Moderators
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Leuto keli
Kotomittarissa -27 ja alfan mittari jököttää -20. Onkohan ne italiassa aatelleet, ettei kukaan tuon kylmemmässä ajele? Onko tämäkin ominaisuus, jolle ei voi mitään?
Muutoin auto käy ja kukkuu tulipalopakkasista huolimatta.
Muutoin auto käy ja kukkuu tulipalopakkasista huolimatta.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
täällä pohjoispohjanmaalla -30C näyttää elohopea ja äsken pihalla käydessä tuntui siltä että kusikin jäätyy kaarelle....
kohta pitäisi lähteä ajelemaan superilla tallille, onhan tuo kuitenkin ollut koko yön lämmityksessä, no jospa sitä tänään saisi tuon heikalta tulleen termostaatin vaihdettua toimivaan..

kohta pitäisi lähteä ajelemaan superilla tallille, onhan tuo kuitenkin ollut koko yön lämmityksessä, no jospa sitä tänään saisi tuon heikalta tulleen termostaatin vaihdettua toimivaan..
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Kotilämpömittari näytti aamulla toihin lähtiessä -24,8C ja GTA:n mittari -24,5C eli aika hyvin näyttivät stemmaavan keskenään.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Leuto keli
Alkupään 156ssa on juuri noin eli -20'C on kylmin luku mitä se näyttää. Viimeistään "boseliftatussa" eli pre2002-mallisissa asteikkoa on ulotettu alemmas.Antieko kirjoitti:Kotomittarissa -27 ja alfan mittari jököttää -20. Onkohan ne italiassa aatelleet, ettei kukaan tuon kylmemmässä ajele? Onko tämäkin ominaisuus, jolle ei voi mitään?
Muutoin auto käy ja kukkuu tulipalopakkasista huolimatta.
Ihmeellinen ominaisuus sillä samanikäisessä 166ssa saa todistetusti kylmemmät kuin -30'C lukemat tauluun eli tehtaalla oli tiedossa jo tuolloin että pakkasta voi olla enemmänkin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Portin kanssa melkein naapureita ollaan, niin lämpölukematkin täsmää. Kyseisestä lämpötilasta työkulkineen käyntiin saanti oli hieman vaivalloista.
VAG-konsernin suunnittelema tuliterä common-rail diesel piti houkutella starttia pyörittämällä käyntiin. Nimenomaan niin, että kone oli jo olevinaan käynnissä, mutta startilla piti avittaa kierroksia, ennenkuin jaksoi jkäydä normaalia tyhjäkäyntiä, muuten stumppasi laakista.
Joo, kyllähäm siinä Eberpächer kuuluu varustukseen, mutta se kun on tehtaalta lähtien viallinen, eikä pelaa ajastuksella, joten käyntiin raapiminen teki hyvää. No onneksi menee remonttiin torstaina.
VAG-konsernin suunnittelema tuliterä common-rail diesel piti houkutella starttia pyörittämällä käyntiin. Nimenomaan niin, että kone oli jo olevinaan käynnissä, mutta startilla piti avittaa kierroksia, ennenkuin jaksoi jkäydä normaalia tyhjäkäyntiä, muuten stumppasi laakista.
Joo, kyllähäm siinä Eberpächer kuuluu varustukseen, mutta se kun on tehtaalta lähtien viallinen, eikä pelaa ajastuksella, joten käyntiin raapiminen teki hyvää. No onneksi menee remonttiin torstaina.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Täällä etelän lämmössä ei aamulla ollut kuin parikymppää pakkasta. Autoja on kaksi ja tolppapaikkoja yksi, joten narun nokkaan pääsi Artsa, joka ei varmasti muuten olisi enää käynnistynyt. On nimittäin ilmeisen alkuperäinen akku vuodelta -98.
Riesa kyllä räjähti käymään ilman lämmitystäkin, tosin vähän hitaastihan se startti jo pyöri. Asian varmistamiseksi siihen tosin vaihdettiin eilen illalla tulpat, tai siis vaimoke vaihtoi, itse katselin korjaamopäällikkönä vierestä ja lauoin "viisaita" neuvoja. Hyvin näkyy koulutus menevän perille.
Riesa kyllä räjähti käymään ilman lämmitystäkin, tosin vähän hitaastihan se startti jo pyöri. Asian varmistamiseksi siihen tosin vaihdettiin eilen illalla tulpat, tai siis vaimoke vaihtoi, itse katselin korjaamopäällikkönä vierestä ja lauoin "viisaita" neuvoja. Hyvin näkyy koulutus menevän perille.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-27 Tampereella koti-ikkunassa...Kottero lähti käymään hyvin mutta kas ihmettä kuskin ovi ei auennut...
Lukitusnuppi nousee ja laskee kauko-ohjauksella mutta ei ihan tarpeeksi, ovi on lukittuna, avaimella kun kääntelee useemman kerran ees taas niin luovutti ja aukes, onkohan vipumekanismin päällä jotain ylimäärästä tai sitten joku mystinen lämpötila-ero juttu, on tehnyt tätä sillon tällön pakkasten kiristyessa, mikään muu ovi ei koskaan kiukuttele..

Lukitusnuppi nousee ja laskee kauko-ohjauksella mutta ei ihan tarpeeksi, ovi on lukittuna, avaimella kun kääntelee useemman kerran ees taas niin luovutti ja aukes, onkohan vipumekanismin päällä jotain ylimäärästä tai sitten joku mystinen lämpötila-ero juttu, on tehnyt tätä sillon tällön pakkasten kiristyessa, mikään muu ovi ei koskaan kiukuttele..

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No jotakuinkin näin:
- Riesa lähtee tosi huonosti aamuisin käyntiin.
- Jaa, no siihen kannattaisi varmaan vaihtaa tulpat. Sano varaosasetälle "tulpat -91 Sierra 1.6i CVH:hon" niin tulee oikeat kynttelit. Voin sitten katsella vierestä kun pistät ne kiinni.
- Ööö... Osaanko mä vaihtaa ne?
- Osaat.
*henkseleiden pauketta*
- Riesa lähtee tosi huonosti aamuisin käyntiin.
- Jaa, no siihen kannattaisi varmaan vaihtaa tulpat. Sano varaosasetälle "tulpat -91 Sierra 1.6i CVH:hon" niin tulee oikeat kynttelit. Voin sitten katsella vierestä kun pistät ne kiinni.
- Ööö... Osaanko mä vaihtaa ne?
- Osaat.
*henkseleiden pauketta*
- Epäkelpokeräilijä -
GTV 2.0 916 termari
Lämmöt "roikkuu" noin 75 asteessa ja "mamma" palelee. Akkukin tietenkin sippas heti ensimmäisillä pakkasilla, no se on toinen tarina.
Olisko jollain tietoa varaosafirmasta/nettiosoitteesta, mistä saisi Alfa GTV:n 916 termostaatin halvemmalla kuin tuo (kuulemma) Delta Auton 170 euroa. Tuleepi mukana noin kolmannes moottorista
Olisko jollain tietoa varaosafirmasta/nettiosoitteesta, mistä saisi Alfa GTV:n 916 termostaatin halvemmalla kuin tuo (kuulemma) Delta Auton 170 euroa. Tuleepi mukana noin kolmannes moottorista

Re: kylymää
Ei tunnu pakkaset haittaavan 159:iä. Hyvin lähtee käyntiin ja lämmöt riittää jo alkumatkasta ilman lisälämmittimiä.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
[quote="Pasi"]Jep... sen anturin (vanhanajana elohopea mittari) ainekset jäätyy -20C
Taitaa olla uus versio jutusta, jossa ylikersantti piti alokkaille sääoppituntia ja mainitsi veden kiehumispisteeksi 90 astetta. Yksi alokas epäili asiaa. Ylikessu lupasi selvittää asiaa. Seuraavalla sääoppitunnilla hän sitten ilmoitti, että alokas olikin oikeassa. 100 astettahan se veden kiehumispite on. Se 90 astettahan olikin suorakulma!

Taitaa olla uus versio jutusta, jossa ylikersantti piti alokkaille sääoppituntia ja mainitsi veden kiehumispisteeksi 90 astetta. Yksi alokas epäili asiaa. Ylikessu lupasi selvittää asiaa. Seuraavalla sääoppitunnilla hän sitten ilmoitti, että alokas olikin oikeassa. 100 astettahan se veden kiehumispite on. Se 90 astettahan olikin suorakulma!
No tänään oli vähän alku kankeutta - auto seisoi eilisen päivän 25 - 30 pakkasessa, kun käytiin kaverin Avensiksella Kuopiossa - näky muuten paljon Alfoja liikenteessä. Avensiksen mittari näytti 30 asteeseen asti sen jälkeen tuli viivoja .
Vaimon Sele kuulemma pomputtaa vaihteen vapaalle N heti kun lakkaa painamasta kaasua - Delta saa taas hommia jahka heräävät.
Vaimon Sele kuulemma pomputtaa vaihteen vapaalle N heti kun lakkaa painamasta kaasua - Delta saa taas hommia jahka heräävät.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Itte kirjoitin:
Lienee jotain säätöhäikkää tai sähkövikaa tossa City automaatin puolella.
Vaimo oppi juuri puhelinetäopetuksena käyttämään ratin kytkimiä Selessään - toimii.Vaimon Sele kuulemma pomputtaa vaihteen vapaalle N heti kun lakkaa painamasta kaasua
Lienee jotain säätöhäikkää tai sähkövikaa tossa City automaatin puolella.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: GTV 2.0 916 termari
Esim. täältä.GTV2.0 kirjoitti:Olisko jollain tietoa varaosafirmasta/nettiosoitteesta, mistä saisi Alfa GTV:n 916 termostaatin halvemmalla kuin tuo (kuulemma) Delta Auton 170 euroa. Tuleepi mukana noin kolmannes moottorista
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Tuli vissiin JTS:n pakkasraja vastaan, -36c aamulla ja kärry sanoi vou...vou......vou.......... ja vou. Siihen jäi.
Milläs tonkin metallikasan tossa pihalla lämmität, lohkolämppärikään ei tunnu auttavan enää. Akkua vois koittaa ladata/lämmittää, jos vaikka väkisin sitten.
Kesää odotellessa... vieläkin -32c varjossa.
-cr
Milläs tonkin metallikasan tossa pihalla lämmität, lohkolämppärikään ei tunnu auttavan enää. Akkua vois koittaa ladata/lämmittää, jos vaikka väkisin sitten.
Kesää odotellessa... vieläkin -32c varjossa.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Vuosi sitten mittari näytti jotain -38'C ja Land Cruiserin molemmat akut jäätyi ja lähin pistorasia 50m päässä..
akut sisälle yöks ja lataukseen. Hyvin ottivat virtaa vielä vastaan ja toimivatkin kesään asti kunnes auto meni myyntiin. On muuten vittumaista tehdä tommosta pientäkin fiksailua pimeässä ja ilman hanskoja, kun lämpötila menee alle -25'C.. 


"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Kohta pitäis lähteä kauppareissulle, ja sitten nähdään minkälaisella kilinällä ja kolinalla tuo auto tuosta kadunvarresta liikkeellee lähtee.
Mutta hälytin ainakin tuntuu herkistyvän näillä pakkasilla.
Joku hiukankin pakoputkivammainen ajelee siitä ohi, niin seurauksena on välittömästi puolen minuutin protesti. 
Mutta hälytin ainakin tuntuu herkistyvän näillä pakkasilla.


Huh huh, toivottavasti ei ole ominaisuusCampari kirjoitti:Tuli vissiin JTS:n pakkasraja vastaan, -36c aamulla ja kärry sanoi vou...vou......vou.......... ja vou. Siihen jäi.

- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Ei varmaankaan. Lämmitin ja latasin akkua, niin lähtihän se, tosin ääni ei ollut mitään lastenkuunnelmaa alkusekunneilla.sami_r kirjoitti:Huh huh, toivottavasti ei ole ominaisuusCampari kirjoitti:Tuli vissiin JTS:n pakkasraja vastaan, -36c aamulla ja kärry sanoi vou...vou......vou.......... ja vou. Siihen jäi.Täällä ollut nyt parina aamuna -31C ja vielä on lähtenyt kuin palmun alta. -32C taisi olla kylmin missä TS:llä pitempää matkaa ajelin.
Kiitos vaan aiemmalle postittajalle vesipussivinkistä, ei tarvinnut puhallinta viritellä. Tosin laitoin minigripit vielä toisen pussin sisään varmuuden vuoksi, ei ole kiva jos roiskahtaa tässä pakkasessa pari litraa vettä sähkövehkeitten päälle. Tuota JTS:n akkua kun ei viitsi huvikseen irroitella muutenkaan sen kaapelihärdellin takia.
Ei siis muuta vikaa toistaiseksi, kuin akun huono virranantokyky kylmässä. Ei ihan kauhea yllätys...
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
HEH! Katsoin illalla että on autossa lohkarin johdot kiinni ei mitään ku kellosta vaan lämmitys päälle kello 04:00. Lähdin hiukan ennen seitsemää ja ihmettelin kuis auton ikkunat voi olla umpijäässä, noh tietenkin unohdin laittaa johdon toisenpään seinään...
Ohjaustehostin huusi kuolemaa muuten ei koneesta erikoisempia hälyääniä pakkasta -28,3
Kyllä hiukan hirvitti/säälitti repiä vanhaa autoa käymään.

Ohjaustehostin huusi kuolemaa muuten ei koneesta erikoisempia hälyääniä pakkasta -28,3
Kyllä hiukan hirvitti/säälitti repiä vanhaa autoa käymään.
-32 astetta tänä aamuna ikkunassa ja Kangasalla -34 työmatkan varrella...ainakin bakteerit kuolee...
Auto lähti käymään hyvin ja tehostin huusi aikansa, ei muutoin ongelmia, nyt ei enää 90 asteen termarilla jaksa nostaa 90 asteeseen lämpöjä vaan jää johkin 80 paikkeille, alkaa termarikin olla jo iäkäs...

Auto lähti käymään hyvin ja tehostin huusi aikansa, ei muutoin ongelmia, nyt ei enää 90 asteen termarilla jaksa nostaa 90 asteeseen lämpöjä vaan jää johkin 80 paikkeille, alkaa termarikin olla jo iäkäs...
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Työkaverilla (pomolla) on vanhempi 156 V6, joka oli seissyt pari päivää parkkiksella ilman liekaa ja lumikasan alla. Kaveri meni epäillen käynnistelemään, viereisessä Mersussa istuskeli vanhempi herra, joka virnuili kaverilleni. Työkaveri kopisteli lumet ovesta ja istui punaisille, jäisille nahkapenkeille ja höräytti Alfan ekalla käyntiin. Ei meinannut uskoa Mese-mies, eikä työkaverikaan. Onpahan ainakin yksi punaniskamesemies saatu hiljaiseksi Alfalla. 

Tuo on hyvä meininki. "Eihän ne Italian ihmeet täällä pohjolassa toimi".Anthon kirjoitti:Työkaverilla (pomolla) on vanhempi 156 V6, joka oli seissyt pari päivää parkkiksella ilman liekaa ja lumikasan alla. Kaveri meni epäillen käynnistelemään, viereisessä Mersussa istuskeli vanhempi herra, joka virnuili kaverilleni. Työkaveri kopisteli lumet ovesta ja istui punaisille, jäisille nahkapenkeille ja höräytti Alfan ekalla käyntiin. Ei meinannut uskoa Mese-mies, eikä työkaverikaan. Onpahan ainakin yksi punaniskamesemies saatu hiljaiseksi Alfalla.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Tänään oli työpaikan 12 auton rivistä tolppien sulakkeet palanu ja kaikki autot nökötti 8h ilman lämmitystä. Sinne jäi yhteensä 4 autoa..vou vou vooouuu. Alfa ei ollut yksi niistä 
edit. Pakkaslukemat aamulla -32, klo. 12 -27 ja neljän aikaan -26.
Kohtuu kylmää siis.

edit. Pakkaslukemat aamulla -32, klo. 12 -27 ja neljän aikaan -26.
Kohtuu kylmää siis.
Viimeksi muokannut Janne, 07 Helmi 2007, 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Kahdella työkaverilla jäi työpäivä väliin...
1x Mersu vm. 05 -> starttasi, mutta sammui noin 1km ajon jälkeen eikä suostunut lähtee enää käyntiin
1x Nissan Primera vm. 05 -> Ei startannut...
1x Alfa -> 16h noin -15C - -23C pakkasessa, ei ongelmia
1x Mersu vm. 05 -> starttasi, mutta sammui noin 1km ajon jälkeen eikä suostunut lähtee enää käyntiin
1x Nissan Primera vm. 05 -> Ei startannut...
1x Alfa -> 16h noin -15C - -23C pakkasessa, ei ongelmia

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4