Alfa 164:n hammastanko?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
AR
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Touko 2006, 10:07
Paikkakunta: Oulu

Alfa 164:n hammastanko?

Viesti Kirjoittaja AR »

Vanhojen kyselyiden ja aiheiden mukaan näyttää sille, että hammastangon ongelmat ei ole ennennäkemättömiä varsinkaan näin pakkasten aikaan. Epäselväksi vain nyt jäi, että onko kukaan vaihtanut tiivisteitä ja kumeja itse? Jos on niin onko se kova homma?

Toinen kysymys mistä ne varaosat kannattaa hommata? Tässä tapauksessa olen kiinostunut lähinnä hammastangon korjaussarjasta, mutta yleisemminkin kiinostaa...

-AR

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

33:n hammastankoon tein kesällä vastaavan remontin. Purkaminen oli ainakin 33:ssa hieman tuskainen projekti, mutta kyllä sen irti sai ihan kotitallissa. Laite purettiin atomeiksi ja paikallisessa raskaankaluston korjaamolla vaihdatettiin stefa paikalleen hammastangon sisälle. (haitarikumit löytyi autotarvikeliikkeestä yleismallisina) Sitten laite kasattiin itse ja huomattiin että vuotaa öljyä entistä pahemmin. Tässä vaiheessa oli hermot jo niin kireällä että neuvoteltiin koko operaation uudelleen tekemisestä em. yrityksessä.

Näiden kokemusten perusteella suosittelen että otat itse hammastangon irti, viet sen hydrauliikkapajalle, jossa he kunnostavat ja koeponnistavat sen. Kun laite toimii niin laitat takaisin paikalleen.

Loppuyhteenvetona kysymykseen:
Osien vaihtamisen helppous: Kumit on helppo vaihtaa itse kun ensin ottaa hammastangon irti. Tiivisteiden vaihtaminen ei ainakaan allekirjoittaneelta onnistunut.
Osien saanti: Stefa (jos päätät kuitenkin itse vaihtaa) löytynee jostain autotarvikeliikkeestä tai hydrauliikkapajalta mittojen perusteella hyllystä. Kumipalkeet saa ostettua ihan tavallisesta autotarvikeliikkeestä.
Tein itse - säästin

Vastaa Viestiin