Ongelmia 147 ja talvikelit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Contour

Ongelmia 147 ja talvikelit

Viesti Kirjoittaja Contour »

Eli nyt ois hyvät neuvot avuksi. Käyn päivittäin lämmittelemässä autoa vaikka ei muuten olis mitään asiaa minnekään ja tänään tossa tunti sitten ku sen tein ni lähtiessä ruudulle ilmestyi häläri että ABS- ja ARS- systeemit ei sitten toimi ??? ....Mikäs tossa sitten neuvoks? Tahmaiselta kyyti tuntui aluks mutta lopulta alkoi kulkea jotakuinkin normaalilla alfa-liukkaudella mutta vituttaa aivan suunnattomasti kaikki ongelmat, kun opiskelijana on rahat koko ajan ihan kortilla. lisäks vielä päälle tän naapuruston ilkivalta frekvenssi niin jos tää näin jatkuu ni on pakko myydä toi pois ku en voi koko ajan olla maksamassa peilejä tai rutattuja peltejä ..... saakeli ku panee vihaks....... :(

Lisäkysymyksenä sellanen että missä vois halvalla teettä vuosihuollon ??? Oon yrittäny kuukauden verran saada rikkipotkitulle peilille ja etupellille huoltoa Delta-autosta mut ei ne tee muuta kuin vittuilee. soittivat ja lupasivat ajan mut sitten ku tulin ni olivat "unohtaneet" soittaa ettei niille käykkään-- mitä helvetin merkkihuoltoa toi muka on ? lisäks eivät vastaa soittopyyntöihin. en tiiä uskaltaako tollaseen puljuun viedä autoaan rikottavaks.

Auto on mulle rakas mutta kalliiks on tullut. ja taitaa tulla nytkin :(

TestarosaFinland
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Ehkä parempi vaihtaa asuin paikka, kuin auton? :?
Kyllä toi Delta vituttaa aivan helvettisti, mutta sum pitää ihan vaatia heiltä palvelu, muuten asiat ei muutu mitenkään. Oletko muuten ilmoittanut copille, että sun Alfan rikottaan jatkuvasti? yritä jos on mahdollista pysäköida sen niin, että näet auton vaikkapa ikkunalta, jotta voisit napata se saattana joka yrittää hajottaa autosi ja hermosi?
Ja pieni neuvo: jos viet tään asian vakuutus sedälle, niin mun mielestäni on parempi odottaa kunnes sieltä hajoa niin paljon osaa kuin mahdollista, jotta joutuisit maksamaan vain kerran oman vastuun. kuulostaa surkealta, mutta elämä on.... :?
Nothing beats cubic inch

juuuso
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Hiukan samanlaisia ongelmia oli itselläkin tuossa viikonloppuna kun otin auton muutaman päivän seisomisen jälkeen taas ajoon.

Neiti oli selvästikin kaivannut omistajaansa, koska tervehti minua väläyttämällä inforuutuun iloisen "ESP failure" -tervehdyksen, jota jäesti punaisen kolmion syttyminen mittaristoon. Auto sammuksiin ja uusi käynnistys, jonka jälkeen kaikki olikin taas "OK". Eli eiköhän näillä keleillä pienikin kosteus saata aiheuttaa tuolla sähköpuolella pientä sähkönkulkemattomuutta, josta ECU tekee omat johtopäätöksensä. Ja kun paikat lämpenevät, niin alkaa italian kaunotar taas ravata entiseen malliin.

Wile E. Coyote
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tuo varmaankin johtuu siitä että abs antureihin menee loskaa tms. Samat anturithan hoitaa luistonestonantureiden hommia. Eli virrat pois ja käyntiin ja pitäis "vika" poistua. Eli siis ominaisuus. En tiedä pitääkö mahd. sulattaa pidempään jos on kunnon kerrokset jäätä tms?

Tuosta on ollut mielestäni 156 kohdalla enemmänkin puhetta, mutta voi olla että niitä on vaan enemmän. Oma ei kyllä toistaiseksi tuotakaan tyyppivikaa ole esitellyt :silent:
Ayrton Senna da Silva forever

jaskas
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Offtopic: Asutko kenties krunassa, täällä on näkynyt yksi 147 josta on kuskin puolen peili "vinksallaan" ?

Tsemppiä noihin outoihin vikoihin....

Pepperoni
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Minulle kävi tänä aamuna 156:n kanssa jotakuinkin vastaavaa. Käännyin pihatieltä liikenteeseen, no siinähän oli peilijäätä lumen alla niin että keltainen ESP-kolmio välähti pari kertaa, jäi sitten palamaan ja varmuudeksi ajotietokone vielä piipitteli jotain vikailmoitusta. Ajoin vähän matkaa, pysäytin sitten ja mietin pitääkö alkaa repimään pelihousuja, tarkistin vielä ohjekirjasta tilanteen, sammutin auton, laitoin käyntiin ja kas kummaa kaikki toimii taas. Jarrutkin olivat siinä parin kilometrin matkalla notkistuneet, joten noilla lienee jokin syy-yhteys.

Ymmärrän että harmittaa nuo muut ongelmat, mutta ne eivät liene auton syytä. Itse ajoin opiskeluaikoina sellaisella sinisellä Volvolla jossa oli harmillisen kovat penkit ja isot ovet jotka kuljettaja avasi jos muisti :wink: .

Auto-Milano on ollut hyvä vaihtoehto Deltalle, jos haluat "merkkihuoltoa". Ei tosin taida usein juurikaan halvempi olla, mutta ainakin homma on hoitunut aina kun olen itse siellä käynyt.

Contour

jaskas kirjoitti:Offtopic: Asutko kenties krunassa, täällä on näkynyt yksi 147 josta on kuskin puolen peili "vinksallaan" ?

Tsemppiä noihin outoihin vikoihin....
Joo taitaa olla mun silmäterä kyseessä. Sellainen vinkki parkkeeraamisen suhteen että toi Snellmanninkatu on mitä ilmeisemmin kaiken baaritrafiikin kohteena ja on useamman kerran tullut osumaa just sieltä :(
tässä on muutama ihan mukavan näkönen alfa kyllä naapurustossa.

kävin tänään heti aamusta laittamassa autoa lämmöille ja lähtikin vähän maristen, mutta jossain vaiheessa motarilla tuli yllättäen tauluun joku "avaria sistema controllo motore" vilkku ja sen jälkeen ei ottanut enää millään vaihteella kierroksia kunnolla vaan tuntu ku ois ollut joku papparajoitin päällä ettei pääse millään vaihteella nopeasti kiihdyttämään---

noi aikaisemmat viat ei ilmestynyt enää myöhemmin eli ABS ja ARS jutut, mutta jospa kyseessä oliskin toi sään aiheuttama sähkösekoilu eikä mikään oikea vika. katotaan nyt vielä myöhemmin tänään, tuntuu nyt antavan kaikki errorit kerralla ku pakkaset menee alle 20:nen.

valaisevaa tosiaan että muilla ollut samanlaisia vikoja

...ah ku saiskin sisäpaikan autolle, tässäkin taloyhtiössä on jonossa 5 hlöä ennen mua joten ei taida näille talville ehtiä.

Contour

Pepperoni kirjoitti:

Auto-Milano on ollut hyvä vaihtoehto Deltalle, jos haluat "merkkihuoltoa". Ei tosin taida usein juurikaan halvempi olla, mutta ainakin homma on hoitunut aina kun olen itse siellä käynyt.
Kiitos, taidankin soittaa sinne tällä viikolla ja kysellä aikaa.

dino

Viesti Kirjoittaja dino »

Contour kirjoitti:
Pepperoni kirjoitti:

Kiitos, taidankin soittaa sinne tällä viikolla ja kysellä aikaa.
Keskustassa Lönkalla on halpa paikka www.laaksten.com ,siellä on Alfoista kokemusta.

Pepperoni
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Jep, ja vielä muistui mieleen että Malminkartanon Autohuollosta on myös monilla hyviä kokemuksia. Itse tosin en ole siellä vieraillut, mutta ymmärtääkseni hoituu kaikki työt (ja Alfat tuttuja).

Niin ja se ESP teki tänä aamuna saman tempun. On näemmä entinen napapiirin kulkija tottunut liiaksi etelän "lämpöön", heti alkaa venkoilu kun pikkaisen ilmat viilenee :twisted:

jaskas
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Contour kirjoitti: Joo taitaa olla mun silmäterä kyseessä. Sellainen vinkki parkkeeraamisen suhteen että toi Snellmanninkatu on mitä ilmeisemmin kaiken baaritrafiikin kohteena ja on useamman kerran tullut osumaa just sieltä :(
tässä on muutama ihan mukavan näkönen alfa kyllä naapurustossa.
Mä oon bongaillu tuota peilipuoleista hopeista 147:kaa tuolla kristianinkadun suunnalla parkissa. Taisin tosin ajaa sun perässä pari päivää sitten Liisankadulla. Moikkaillaan.

Vastaa Viestiin