156 2.5 v6 OSTO-ONGELMA
Valvoja: Moderators
156 2.5 v6 OSTO-ONGELMA
Olisin tässä ostamassa 156 2.5 v6:sta, yhden löysinkin edullisesti, mutta ongelmana on että sillä on ajettu lähes 300 000...
Eli ajattelin kysyä että uskaltaako niin paljon ajettua alfaa ostaa ?
Eli ajattelin kysyä että uskaltaako niin paljon ajettua alfaa ostaa ?
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:18
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Onko yksityinen vai liike myyjänä? Noita näyttää olevan 6000-9000 hintaluokassa runsaasti tarjolla. Varaa tonni tai pari yllättäviin remontteihin.
Ne perustarkistukset eli vedet, öljyt, jakoremmin vaihdot, alustan äänet, yms. pitää tehdä. Muutamia lähes 300000 km ajettuja näkyy olevan myynnissä. Sellainenkin saattaa olla ihan yhtä hyvä kuin 200000 km ajettukin, koska molempiin on pitänyt jo vaihtaa niitä tukivarsia , jakoremmejä ja muuta kuluvaa. Kuuntele tarkkaan auton ääniä ja aja koeajo erilaisilla tienpinnoilla jos mahdollista. Tarpeetonta kai mainita että poppikone pois päältä ja lämppärin puhallin hiljaiselle, mutta tarkista että se toimii kuitenkin normaalisti.
Ne perustarkistukset eli vedet, öljyt, jakoremmin vaihdot, alustan äänet, yms. pitää tehdä. Muutamia lähes 300000 km ajettuja näkyy olevan myynnissä. Sellainenkin saattaa olla ihan yhtä hyvä kuin 200000 km ajettukin, koska molempiin on pitänyt jo vaihtaa niitä tukivarsia , jakoremmejä ja muuta kuluvaa. Kuuntele tarkkaan auton ääniä ja aja koeajo erilaisilla tienpinnoilla jos mahdollista. Tarpeetonta kai mainita että poppikone pois päältä ja lämppärin puhallin hiljaiselle, mutta tarkista että se toimii kuitenkin normaalisti.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Ota selvää kuinka kauan Alfa on ollut nykyisellä omistajalla. Jos se on ollut yli vuoden niin todennäköisesti on tehty jotakin remonttia ja siitä pitäisi olla kuitteja. Voihan siellä olla kuitteja pidemmältäkin ajalta. Huoltokirjassa tuskin on enää Deltan leimoja ihan viime ajalta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Huomenta vain.
Ensimmäinen postaus tänne foorumille. Itsellänikin on tässä kiikarissa tuommoisen 156 V6 2.5L ostaminen ja parin ihmisen kans hieman hieronu jo kauppoja. On vaan niin kaunis auto ja kuullu hyviä kokemuksia niin ajattelin kääntyä Alfan leiriin itekkin. Semmoista reilut 12 000e ois tarkotus pistää pirssiin niin sillä ois nyt 120 000 - 150 000km ajettuja pirssejä kiikarissa. Ilmoittelen jos (eli kun) saan auton ja pistän kuvia tänne.
Ensimmäinen postaus tänne foorumille. Itsellänikin on tässä kiikarissa tuommoisen 156 V6 2.5L ostaminen ja parin ihmisen kans hieman hieronu jo kauppoja. On vaan niin kaunis auto ja kuullu hyviä kokemuksia niin ajattelin kääntyä Alfan leiriin itekkin. Semmoista reilut 12 000e ois tarkotus pistää pirssiin niin sillä ois nyt 120 000 - 150 000km ajettuja pirssejä kiikarissa. Ilmoittelen jos (eli kun) saan auton ja pistän kuvia tänne.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
156 V6 se muakin polttelee. Oliko se niin, että -2000 täyttää päästöissä euro 2 -normin ja 2001- euro 3. Mitähän se käytänössä tarkoittaa? Oliskohan se miten positiivinen asia, jos päästöjä aletaan verottaa?
Onko laatueroja 98/99 vs 00/01. Itse pidän enemmän uudempien mallien sisustuksesta, joten sellaista pidän ykkösvaihtoehtona.
Onko laatueroja 98/99 vs 00/01. Itse pidän enemmän uudempien mallien sisustuksesta, joten sellaista pidän ykkösvaihtoehtona.
Ei noi 01:set oo vielä uudemmalla sisustuksella, jos sellasta mietit... mulla on itellä 98 ja 01 malliset 156:set ja ihan samalta tuntuu kaikin puolin, ei tosin oo uudempi ollu vasta kun reilun kuukauden, eli niinkin pitkällä kokemuksella...Savo kirjoitti:156 V6 se muakin polttelee. Oliko se niin, että -2000 täyttää päästöissä euro 2 -normin ja 2001- euro 3. Mitähän se käytänössä tarkoittaa? Oliskohan se miten positiivinen asia, jos päästöjä aletaan verottaa?
Onko laatueroja 98/99 vs 00/01. Itse pidän enemmän uudempien mallien sisustuksesta, joten sellaista pidän ykkösvaihtoehtona.
Keisari kirjoitti:Ei noi 01:set oo vielä uudemmalla sisustuksella, jos sellasta mietit... mulla on itellä 98 ja 01 malliset 156:set ja ihan samalta tuntuu kaikin puolin...
Vissiin niissä -01:ssä jotka oikeasti ovat -01:ä, (eli ne yksilöt jotka eivät pelkästään ole rekisteröity -01 vaan ovat silloin pullahtaneet tehtaan linjalta) on puuruori ja keskikonsolin puujäljitelmä vaihdettu nahkaruoriin ja harmaaseen keskikonsoliin. Oli sitten Sport Pack tai ei. Mutu tietoa tosin, eli ei pidä lukea kuin piru raamattua tätä hommaa. Kuva Tuusulan vaihto+ liikkeessä myynnissä olevasta -01 V6:sta.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mulla on 9/2000 vuosimalli ylläolevalla sisuksella, eli ilmeisesti vaihtunu sen vuoden aikana?
Paras vinkki varmaan on tuo "Jäitä hattuun". Itse käytin vielä autotohtorilla siinä vaiheessa kun alkoi tuntua että tämä yksilö se on. Kun siellä ei löytynyt oikein muuta kuin rikkinäinen käsijarruvaijerin kiinnike niin tehtiin kaupat. Jos ei muuta niin tiesin että ihan heti ei mene yksikään tukivarsi vaihtoon. Tohtori kustansi vähemmän kuin yksi ylätukivarsi
Paras vinkki varmaan on tuo "Jäitä hattuun". Itse käytin vielä autotohtorilla siinä vaiheessa kun alkoi tuntua että tämä yksilö se on. Kun siellä ei löytynyt oikein muuta kuin rikkinäinen käsijarruvaijerin kiinnike niin tehtiin kaupat. Jos ei muuta niin tiesin että ihan heti ei mene yksikään tukivarsi vaihtoon. Tohtori kustansi vähemmän kuin yksi ylätukivarsi
Ayrton Senna da Silva forever
Tuommosen hopeapaneelin +nahkaratin ja vaihekepinnupin kuten -01:ssä ajattelin itellekkin tohon 99:siin vaihtaa.Nahkaratti kivempi käyttää sekä hopeapaneeli pelkistetyn hieno..Niitähän käsittääkseni saa tarvikkeenakin..Tuo keskipaneeli on sinänsä hölmö juttu että se on eri sävyäkin kuin ratti,huomattavasti tummempi,ainaski mulla.Alkuperäseen topicciin palatakseni oon sitä mieltä että tuskin kannattaa 300 tkm ajettuna ostaa... Huomattavasti vähemmän ajettujakin löytyy edullisesti. Vähän yli 100 tkm taitaa olla siinä mielessä ihannematka,että siihen on jo ne kriittiset osat keretty vaihtaa,silti auto vielä uudenkarhea
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Nyt on kahta veekutosta käyty kokeilemassa.
Eka tuntui hyvällä, mutta tuulilasin reunassa ruostetta ja keulassa paljon kiveniskemiä.
Tokassa tyhjäkäynti tuntui hieman epänormaalille. Saattaa olla, ettei siinä mitään vikaa ole oikeasti. Toinen huomio oli, että kiihdytyksessä ohjaus veteli enemmän kuin ekassa. Ero saattoi syntyä erilaisesta kelistäkin. Korilattan auto oli kyllä siistimpi.
Vielä täytyy muutamaa käydä kokeilemassa. Eiköhän se hyvä yksilö pian löydy.
Eka tuntui hyvällä, mutta tuulilasin reunassa ruostetta ja keulassa paljon kiveniskemiä.
Tokassa tyhjäkäynti tuntui hieman epänormaalille. Saattaa olla, ettei siinä mitään vikaa ole oikeasti. Toinen huomio oli, että kiihdytyksessä ohjaus veteli enemmän kuin ekassa. Ero saattoi syntyä erilaisesta kelistäkin. Korilattan auto oli kyllä siistimpi.
Vielä täytyy muutamaa käydä kokeilemassa. Eiköhän se hyvä yksilö pian löydy.
Vinkki peruspunasien ostajille,jos meette maaliliikkeestä oikeaa väriä esim.Pikkuosiin jne.ostamaan niin sillä rosso 130b:llä ei löydy kun harmaita hiuksia!! Oikea koodi on Fiat-2-ct. Aina kannattaa varmistaa tankin korkista.... Mutta kummiskin mielestäni nimenomaan se OIKEA väri on siinä... Mutta mielipiteitä,mielipiteitä... Yhtä totuuttahan ei tässäkään asiassa ole... Ja eihän Romeon värillä ole väliä, kunhan se on punainen..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Niin ... edellisen 156 renkaankaarien sisäosia, joista maali oli koriintunut, paikkasin punaisella miranolilla vähänväliä.... 99% orkkis väriSilvio kirjoitti: Ja eihän Romeon värillä ole väliä, kunhan se on punainen..
tai ei ainakaan sieltä kaarista erottunut
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mulla on ainakin ratti ja puujäljitelmä konsolissa suunnilleen yhtä tummia, samoin vaihdekepin nuppi. Mielestäni klassisen tyylikkäät. Sitä paitsi puuratti on helppo pitää puhtaana näin työautossa.TestarosaFinland kirjoitti:En vielä ymmärttänut mikset pitää sitä puurattista?ihan hieno näköinen toi on ja näyttää jotenkin klasisempi kuin nahka?ratti, mutta kuin toisessa ketjussa mainitsin, makuja on paljon.
Onnea vaan, ja kyllä sopiva ehdokas löytyy kunhan jaksat odottaa vähän
Ehkä ainut haitta on että villalapaset vähän liukkaat, mutta kuka sitä nyt lapasissa alfaa ajelis?
Ei vaan istu silmään puuratti, jossa on musta keskiö.TestarosaFinland kirjoitti:En vielä ymmärttänut mikset pitää sitä puurattista?ihan hieno näköinen toi on ja näyttää jotenkin klasisempi kuin nahka?ratti, mutta kuin toisessa ketjussa mainitsin, makuja on paljon.
Onnea vaan, ja kyllä sopiva ehdokas löytyy kunhan jaksat odottaa vähän
Tyylikkäs puuratti näyttää mielestäni tältä:
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Koeajoin aikanaan useita 156 veekutosia ennenkuin löysin omani. En itse pidä noita kilometrejä kovin tärkeänä kutoskoneella, tärkeintä on että auto on huollettu ja hyvin pidetty. Ajoin yhdellä 200 tkm ajetulla yksilöllä, joka oli tiukka kuin hanska kädessä, kuten tuon auton pitääkin olla. Omistaja ei ollut tehnyt mitään varsinaista isoa huoltoa (venttilien vaihtoa tms.). Auto oli huollettu ohjekirjan ohjeiden mukaan, ja omistaja oli aina korjauttanut kaikki ilmenneet viat. Autossa oli tosin muutaman kuukauden vanha alustasarja, mikä tietenkin tukevoittaa muuten vähän löysän oloista alustaa. Mielestäni vakio V6 on liian löysä, se keulan hissiliike oli ärsyttävää vähänkin ajetuissa vakioalustaisissa.
Edit: Omani on nyt myynnissä, avovaimoni haluaa tavallisen auton. Mun mielestä v6 156 on tavallinen auto. Näkemyseroja.
Tämä on täysin off-topic, mutta niin hieno pätkä. V6 0-240 km/h.
http://www.youtube.com/watch?v=3mv14T6i ... ed&search=
Edit: Omani on nyt myynnissä, avovaimoni haluaa tavallisen auton. Mun mielestä v6 156 on tavallinen auto. Näkemyseroja.
Tämä on täysin off-topic, mutta niin hieno pätkä. V6 0-240 km/h.
http://www.youtube.com/watch?v=3mv14T6i ... ed&search=
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
savijo-r kirjoitti:Huhut kertoo ettei ole enää? Taisi mennä Valkeakoskelle?Peltoperkele kirjoitti: Edit: Omani on nyt myynnissä
Jos näin, niin joudut tarjoamaan ainakin virtuaalikaffet
Virtuaalikahvit pöydässä.. Joo, Valkeakoskelle meni. Harmittavaa luopua autosta, nyt meillä on uusi kupla. Ei ole aivan yhtä hyvä ajaa.
Mutta mutta, hankin kyllä Alfan joskus tulevaisuudessa. Auto oli meillä pari vuotta, ja niitä pelättyjä vikoja ei ollut. Ylläpito tuli maksamaan osien ja huoltojen puolesta 1900 euroa, johon kuului uusi rosteriputki. Mielestäni hyvinkin kohtuulliset kulut, alle sen mihin olin varautunut. Kilsoja tuli 15 tkm, eli ajamme vähän.
Muutenkin jäi autosta luotettava kuva, en jäänyt kertaakaan tielle, auto lähti aina käyntiin (myös 28 pakkasella) jne.. Ja naama aina messingillä ajellessa. Kortti olisi lähtenyt seuraavasta ylinopeudesta. Kuplalla tuskin tulee innostuttua.
Aion kyllä seurailla tätä palstaa jatkossakin, Alfan voi ottaa mieheltä pois, mutta ei Alfaa miehestä.
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
hamppi kirjoitti:Päivittäin tulee liikuttua kalliossa ja oli aina piristävä näky bongata kaikkien muiden merkkien keskeltä tämä alfa. NYt se näky on poissa ja tilalla SIRo punainen kupla...Peltoperkele kirjoitti:nyt meillä on uusi kupla
Juu. Sori. Se nyt vaan on sitten se kupla. Alfa meni kuitenkin hyvään kotiin, joten enköhän selviä pari vuotta ilmankin. Aika koominen auto toi kupla ajaa, siihen ottaa tuuli aivan helvetisti.
Edit: Olin täysin hämilläni tänään kun kuplan vuosihuolto oli vähän yli satkun. Seuraava huolto on vuoden päästä, ja arvio oli 200 egeä silloin . Olin varannut 600 huoltoon, Alfaan tottuneena. Jotain positiivista tässä vaihdossa. Lisäksi kuplan pystyy ajamaan meidän talliin, Alfa jäi pohjasta kiinni yrittäessäni.