Mistä löysit Alfabbs-foorumin?
Valvoja: Moderators
- 90
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
piru, kerkesit meikäläistä vuorokautta aikaisemmin..GAMMA500 kirjoitti:SUOMI24:kautta minäkin. Hakkeroin itseni tänne jo 27.2.2003. Listan mukaan viidentenä90 kirjoitti:no suomi24.lta tuli valahdettua itsekkin tänne, liityttyä tuli foorumin toisena olemassaolo päivänä eli 28.2.2003 , käyttäjälistasta tarkistettuna olin kuudes rekisteröitynyt käyttäjä..
no vanhoja partoja pörrää ihan kivasti vielä foorumilla vain HOTA on tainnut tipahtaa hieman kelkasta..

-
- 90
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
olisiko jarskilla ollut työntäytteinen kesä ja onhan se mökkilomakin pitänyt viettää, varmaan on pulloakin tullut kallisteltua.. 

Viimeksi muokannut 90, 10 Syys 2006, 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Italian Stallion
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Viesti:
Samaa olen itsekin mietiskellyt. Sen jälkeen kun S420VT osti hänen satakuusnepansa, ei ole juuri Hota kirjoitellut. Olisikohan kyseessä myymisen jälkeinen masennus?GAMMA500 kirjoitti:Näin on, allekirjoittaneen informatiivinen anti tosin on vähentynyt viesti viestiltämutta mukana roikun
Missähän tuo Hota on, ei kai lie loikannut? :o

Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
7. rekisteröitynyt. Oli hieman ongelmia rekisteröitymisessä, ja vuorokausi ehti juuri vaihtumaan. 
Kyllä HOTA aika aktiivisena oli bbs:n alkuaikoina, ja edelleenkin joskus näyttää kirjoittelevan.
Mutta yllättävän moni henkilö, joka oli todella aktiivisena Shit24:ssa hävisi mystisesti tämän foorumin auettua.
Olihan siellä Suomi24:kin ihan kivaa, ennen kuin meno muuttui liian villiksi. Alfa -palsta oli ylivoimaisesti aktiivisin kaikista autopalstoista, ja ne perjantai-provot piristi kummasti päivää.

Kyllä HOTA aika aktiivisena oli bbs:n alkuaikoina, ja edelleenkin joskus näyttää kirjoittelevan.
Mutta yllättävän moni henkilö, joka oli todella aktiivisena Shit24:ssa hävisi mystisesti tämän foorumin auettua.
Olihan siellä Suomi24:kin ihan kivaa, ennen kuin meno muuttui liian villiksi. Alfa -palsta oli ylivoimaisesti aktiivisin kaikista autopalstoista, ja ne perjantai-provot piristi kummasti päivää.

- Herra Salo
- HR
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Suomi24:ltä tuli siirryttyä tänne. Keskustelu oli Suomi24:llä käynyt eräänä Helmikuun lopun päivänä vuonna 2003 käynyt hiljaiseksi ja kaikki vakiokirjoittajat kadonneet jonnekkin. Palstalta löytyi lyhytsanainen kirjoitus tyyliin "mennään tänne" ja linkki alfabbs:lle. Että sillai
Seurasin linkkiä ja olin 29. tänne rekisteröitynyt.

"Timing cingulum off et valuulas node"
Eräällä toisella forumilla (FFp) kävi aikoinaan ilmi että ajan Alfalla, jonka johdosta sain vinkkiä Alfabbs:n suuntaan. Siitä sivistyneenä tutustuin tähän sivustoon, ja tämän sivuston kautta edelleen muihin Turun seudulla vaikuttaviin Alfisteihin. Hieno homma kaikin puolin!
Nyt Alfa on myyty, mutta foorumia tulee aina ajoittain maissa ollessa silti seurailtua. Niin ja tulee se seuraava Alfakin jossain vaiheessa varmasti hankittua.
Nyt Alfa on myyty, mutta foorumia tulee aina ajoittain maissa ollessa silti seurailtua. Niin ja tulee se seuraava Alfakin jossain vaiheessa varmasti hankittua.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Juu Täälähän minä!
Kiiruita on pitäny,mutta nyt helpottaa...Justiinsa purkaan konetta tallissa mutta siitä ajattelin tehdä oman projekti-osion tossa viikonloppuna...Guuguttamalla löyty tämä Mailman paras foorumi
Perkele ku tänne on tullu paljon juttuja...taitaa olla monta unetonta yötä tiedossa
Kiitos kysymästä loma oli ja meni muutenkin kuin
Mut täytyy sanoa et en ollu kyllä siinäkään Pekkaa tai Maijaa pahempi 

Perkele ku tänne on tullu paljon juttuja...taitaa olla monta unetonta yötä tiedossa

- Keltsi
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Tämänhän voisi siis melkein kirjata tuonne bongaus ketjuun, mutta kun tuo vuosi 2006 on jo lukittuRIPA kirjoitti:Viime kesänä Ahveniston Historic Grand Racessa tuli touhuiltua ja veteraani mp-porrukan vetäjälle etsittiin tavaroita Alfan takaluukusta, näytti ko kaveri T-paidan logoa ja kehotti kurkkaamaan ja tässä sitä ollaan!

- Casa di Matti
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Jossain vaiheessa pikkupoikana Alfa rupesi kiinnostamaan tosissaan...
Jo 70-luvulla olin murrosikäisenä Alfa-miehiä - tai pitäisiköhän sanoa poikia. Ensimmäinen tyttö, jota ikinä suutelin, oli nimeltään Mirja. Hän oli niin tavattoman seksikäs, että... Sattumoisin hänen isänsä ajoi Alfalla, 2000 sedanilla, joka oli myös minun - teinipojan - noteeraama auto. Isällä oli Volvo 144 ja se oli aika traktori Alfaan verrattuna.
Tämän lisäksi viimeinen lelu, jonka ikinä vanhemmiltani pyysin, oli Alfan pienoismalli, Bertonen Alfa GTV, 1:43. Se ostettiin Casagranden leluliikkeestä Turusta, enkä kehtaa sanoa, minkä ikäinen silloin olin, kun sen joululahjaksi sain. Alfa Romeo on siis aina ollut sydäntäni lähellä.
Olen myös ollut myös varsinainen Vespa-mies. Vuonna 1970 hankin Vespa Rallyn (,jonka edelleenkin omistan), vaikka moottoripyöräbuumi oli silloin jo alkamassa. Vespa-filosofia ei ole kovin kaukana Alfasta...
Ensimmäiseksi autokseni kuitenkin hankin Citroénin, Citroén Dyanen, joka selvästi oli arjen yläpuolella. Se on siellä vieläkin. Ja se seisoo pihalla vieläkin. Sitikat seurasivat toisiaan, kunnes vaimo halusi italiankielen harrastuksensa kylkiäiseksi Alfan. Mulla ei ollut mitään sitä vastaan, olihan se oikeastaan ensimmäinen autorakkauteni. Alfa alkoi siis kiinnostaa tosimielessä ja silloin liityin tähän foorumiin. Valitettavasti olen alkuperäisen liittymistynnukseni ja salasanani jo unohtanut. Sen ensimmäisen kirjoittelun myötä en kuitenkaan Alfan omistajaksi vielä päätynyt. Sitikka-miehiä olin edelleenkin.
Lopulta kuitenkin hankin ensimmäisen Alfani. Ja sitten vielä toisenkin, toisen Alfan ja sitikoiden kaveriksi. Sitikoiden C-sarja oli mulle nimittäin pettymys. BX:ää seurasi veilä Xantia, mutta C5 oli pettymys. Sitä en hankkinut, vaan sen sijaan hankin Alfan, ja ihan tyytyväinen siihen olen ollut.
Suomi24:n Alfa -keskustelua olen seurannut ja siihen osallistunut aktiivisesti parisen vuotta, mutta vasta nyt - jostain syystä - siirryin tälle palstalle. Ennen minua täällä on esiintynyt tyttäreni, joka Italia-innostuksensa myötä väen väkisin osti Alfan myös- -95-mallisen GTV:n eräältä TV-hammastahnamainoksessa esiintyneeltä tyypiltä. Tuon GTV:n ikkunaan koristaa myös Alfa-seuran tarra. Tiedän, että tätä Alfa-palstaa tytär seuraa, mutta sitä, millä nimimerkillä hän sen tekeen, en. Joten: Rakas tyttäreni Laura: Terveisiä! Isä täällä!
Alfa-historiani alkaa siis 70-luvulta - tai ehkä vieläkin varhaisemmalta ajalta. Tähän foorumiin liityin parisen vuotta sitten ensimmäisen Alfani myötä. Kuten jo kerroin, sen liittymisen tunnukset olen unohtanut ja liityin nyt uudestaan.
Summa summarrum: Alfa on hieno auto!
Jo 70-luvulla olin murrosikäisenä Alfa-miehiä - tai pitäisiköhän sanoa poikia. Ensimmäinen tyttö, jota ikinä suutelin, oli nimeltään Mirja. Hän oli niin tavattoman seksikäs, että... Sattumoisin hänen isänsä ajoi Alfalla, 2000 sedanilla, joka oli myös minun - teinipojan - noteeraama auto. Isällä oli Volvo 144 ja se oli aika traktori Alfaan verrattuna.
Tämän lisäksi viimeinen lelu, jonka ikinä vanhemmiltani pyysin, oli Alfan pienoismalli, Bertonen Alfa GTV, 1:43. Se ostettiin Casagranden leluliikkeestä Turusta, enkä kehtaa sanoa, minkä ikäinen silloin olin, kun sen joululahjaksi sain. Alfa Romeo on siis aina ollut sydäntäni lähellä.
Olen myös ollut myös varsinainen Vespa-mies. Vuonna 1970 hankin Vespa Rallyn (,jonka edelleenkin omistan), vaikka moottoripyöräbuumi oli silloin jo alkamassa. Vespa-filosofia ei ole kovin kaukana Alfasta...
Ensimmäiseksi autokseni kuitenkin hankin Citroénin, Citroén Dyanen, joka selvästi oli arjen yläpuolella. Se on siellä vieläkin. Ja se seisoo pihalla vieläkin. Sitikat seurasivat toisiaan, kunnes vaimo halusi italiankielen harrastuksensa kylkiäiseksi Alfan. Mulla ei ollut mitään sitä vastaan, olihan se oikeastaan ensimmäinen autorakkauteni. Alfa alkoi siis kiinnostaa tosimielessä ja silloin liityin tähän foorumiin. Valitettavasti olen alkuperäisen liittymistynnukseni ja salasanani jo unohtanut. Sen ensimmäisen kirjoittelun myötä en kuitenkaan Alfan omistajaksi vielä päätynyt. Sitikka-miehiä olin edelleenkin.
Lopulta kuitenkin hankin ensimmäisen Alfani. Ja sitten vielä toisenkin, toisen Alfan ja sitikoiden kaveriksi. Sitikoiden C-sarja oli mulle nimittäin pettymys. BX:ää seurasi veilä Xantia, mutta C5 oli pettymys. Sitä en hankkinut, vaan sen sijaan hankin Alfan, ja ihan tyytyväinen siihen olen ollut.
Suomi24:n Alfa -keskustelua olen seurannut ja siihen osallistunut aktiivisesti parisen vuotta, mutta vasta nyt - jostain syystä - siirryin tälle palstalle. Ennen minua täällä on esiintynyt tyttäreni, joka Italia-innostuksensa myötä väen väkisin osti Alfan myös- -95-mallisen GTV:n eräältä TV-hammastahnamainoksessa esiintyneeltä tyypiltä. Tuon GTV:n ikkunaan koristaa myös Alfa-seuran tarra. Tiedän, että tätä Alfa-palstaa tytär seuraa, mutta sitä, millä nimimerkillä hän sen tekeen, en. Joten: Rakas tyttäreni Laura: Terveisiä! Isä täällä!
Alfa-historiani alkaa siis 70-luvulta - tai ehkä vieläkin varhaisemmalta ajalta. Tähän foorumiin liityin parisen vuotta sitten ensimmäisen Alfani myötä. Kuten jo kerroin, sen liittymisen tunnukset olen unohtanut ja liityin nyt uudestaan.
Summa summarrum: Alfa on hieno auto!
Paskat täs mitään olla masentuneita.Italian Stallion kirjoitti:Samaa olen itsekin mietiskellyt. Sen jälkeen kun S420VT osti hänen satakuusnepansa, ei ole juuri Hota kirjoitellut. Olisikohan kyseessä myymisen jälkeinen masennus?GAMMA500 kirjoitti:Näin on, allekirjoittaneen informatiivinen anti tosin on vähentynyt viesti viestiltämutta mukana roikun
Missähän tuo Hota on, ei kai lie loikannut? :o
Kaikkee säätöä eli työjutskaa ollu ym.
Ny on vakipaikka ja alkaa taas pikkuhiljaa hilloo kerääntyy tililekin.
Tuo ykkösharrastus vienny kanssa kaiken vapaan

Täs just tuumailin et takaveto Spideeri pitäs kyl kesäleluksi taas saada taikka uberloistikuntonen eli laitettu joku muu takuri.
Ei noista etuveto veitikoista ole mun persiin alle

Emännän Puntolla ajellaan toistaseksi mitä tarvii ja on siinä sentään 80 heppaa pellin alla ettei ihan nuhapumppu ole.
Eli henkissä ollaan ja en mä Alfoja ole unohtanut mielestäni

ps. Emäntäkin vielä totee "Kato Alfa, voiku söpö jne."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Antieko
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Omistin ennen saabin ja silloin totuin käyttämään suomi 24 kaskustelupalstaa, automerkit- saab. Siellä oli ihan asiallisia juttuja. Siirtyessäni alfa romeon omuistajaksi, katsoin tietenkin vastaavaa keskustelua alfa romeo nimen alta. Olin hämilläni, niin surkeaa jutustelu siellä oli. Onneksi joku siellä mainitsi tästä foorumista!
Minullakin on alfabbs.fi tarra, mutten ole sitä auton ikkunaan liimannut. Tuli mieleen, että sittenhän kaikki työkaverit osaa tänne ja löytävät vika faktoja ilkuttavaksi.
Minullakin on alfabbs.fi tarra, mutten ole sitä auton ikkunaan liimannut. Tuli mieleen, että sittenhän kaikki työkaverit osaa tänne ja löytävät vika faktoja ilkuttavaksi.

-
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Ihan Googelin kautta, kun etsin erilaisia tietoja Alfasta.
Muuten tänään huomasin kun olen repinyt jäät autosta pois että 164:ssa takalasin yläreunassa on pieni ja kaunis www.alfabbs.fi tarra, eli kun on liikuva mainos, niin saa odottaa kutsummattomia vieraita?
Muuten tänään huomasin kun olen repinyt jäät autosta pois että 164:ssa takalasin yläreunassa on pieni ja kaunis www.alfabbs.fi tarra, eli kun on liikuva mainos, niin saa odottaa kutsummattomia vieraita?

Nothing beats cubic inch