Nismo
Valvoja: Moderators
Nismo
147 kehrää ja toimii ihan kivasti, mitä nyt sulakkeen poltteli penkinlämmäreistä ja 5w-50 Mobili kelpaa tehtaan suosimissa maksimirajoissa. Omapa on murhe ku on niin mukava volisuttaa CDA boksia jonka äänistä ei saa tarpeekseensa! Siis CSC-putkistokin jää taustamurinaksi.
...
No joo uskallauduin nyt julistamaan, että mitä sitä on pari viikkoa hommailtu.
Projektina on ollut tutkia 350Z nissuttia:
http://www.rsportscars.com/eng/cars/nismo_350z.asp
... ja nyt on tullu kerättyä yhtä paljon tietoo kuin aikoinaan 147:sta.
Aikamoinen peli niinku kesäiseksi kakkosautoksi Alfan talviautoilun rinnalle.
Tehdas pyörittää lisäksi NISMO viri-/stylingpajaa josta voi ruksia kaiken oleellisen jo autoa tilatessa:
Spoikat ja etenkin tuo upee lintulauta joka todellakin kruunaa koko Nismon.
Alustasarja.
Pakoputkisto, mutta ei 2xpakosarjaa koska hinta on kohtuuton!
Kyllä tässä aika vakavissaan alkaa oleen Nissatin suhteen. Sittempä sitä voikin olla isännän kaa ylpeä nissutinomistaja.
...
No joo uskallauduin nyt julistamaan, että mitä sitä on pari viikkoa hommailtu.
Projektina on ollut tutkia 350Z nissuttia:
http://www.rsportscars.com/eng/cars/nismo_350z.asp
... ja nyt on tullu kerättyä yhtä paljon tietoo kuin aikoinaan 147:sta.
Aikamoinen peli niinku kesäiseksi kakkosautoksi Alfan talviautoilun rinnalle.
Tehdas pyörittää lisäksi NISMO viri-/stylingpajaa josta voi ruksia kaiken oleellisen jo autoa tilatessa:
Spoikat ja etenkin tuo upee lintulauta joka todellakin kruunaa koko Nismon.
Alustasarja.
Pakoputkisto, mutta ei 2xpakosarjaa koska hinta on kohtuuton!
Kyllä tässä aika vakavissaan alkaa oleen Nissatin suhteen. Sittempä sitä voikin olla isännän kaa ylpeä nissutinomistaja.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Tuskimpa se koskaan on poissa juomasta. Ite ainakin oon huomannu, että turha kuvitellakkaan ja viimeinen VIRHE mennä sanoon, että "sitten kun ostan, niin enään koskaan ikinä en... tai siis ainakin ihan kohtuudella vaan"
Kaljan saantiarvo on vakio taikka korkeintaan suureneva arvo.
Jaa... Nismoon 60 000 - 65 000 egee.
Maksaahan se GTA 50 000? Ja näyttäs olevan jo aika yleinen kuljetusalusta... käypi viel niin, että työpaikan parkilla alkaa oleen yhtä yleinen kuin 156:nen joita ainakin ite näkee puolenkymmentä ennen kuin on firman oveen ehtiny koskee... kaiken lisäksi tulee parkkeerattua 3-4 eri paikkaan jotka on ilmansuunnissakin mitattuna aivan eri kolkissa!
Näyttäs nuo japsit olevan kohtuullisen kalliita. Evo 63 000 karvalakkina, WRX Sti 63 000 karvalakkina. 350Z 55 000 ihan riisuttuna.

Kaljan saantiarvo on vakio taikka korkeintaan suureneva arvo.
Jaa... Nismoon 60 000 - 65 000 egee.
Maksaahan se GTA 50 000? Ja näyttäs olevan jo aika yleinen kuljetusalusta... käypi viel niin, että työpaikan parkilla alkaa oleen yhtä yleinen kuin 156:nen joita ainakin ite näkee puolenkymmentä ennen kuin on firman oveen ehtiny koskee... kaiken lisäksi tulee parkkeerattua 3-4 eri paikkaan jotka on ilmansuunnissakin mitattuna aivan eri kolkissa!
Näyttäs nuo japsit olevan kohtuullisen kalliita. Evo 63 000 karvalakkina, WRX Sti 63 000 karvalakkina. 350Z 55 000 ihan riisuttuna.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
350Z on kieltämättä komea auto, ei siinä mitään. Mutta tuo 50:n kiloeuron hintalappu karsii ainakin oman mielenkiintoni minimiin. Puhumattakaan sitten merkistä & imagosta.
Onhan nimittäin niin, että auto jonka omistat kertoo sinusta aika paljon. Corollan tai Volkkarin ratista löytyy turvallisuushakuinen perussuomalainen ja niin edelleen. Alfa Romeon ostaja lienee keskimääräistä kiinnostuneempi autoista ja ajamisesta - kulkupeli hankitaan enemmän sydämen, kuin järjen äänen säestämänä. Alfaan ei myöskään sisälly samanlaista negatiivista latausta kuin esim. erääseen baijerilaiseen merkkiin.
Entä Nissan? Perusostaja lienee vielä pykälää perussuomalaisempi kuin Toyotan valitseva. 350Z-mallista taas tulee mieleen Hollywoodin typerät kaahausleffat (en nyt muista nimeä, eikä ole niin väliksikään), räikeät maalaukset, kiiltelevät vanteet ja isot spoilerit. Itse en haluaisi kyseisenlaiseen meininkiin samaistua, mutta makujahan on monia.
Eli anna palaa vaan Skyhorse jos mieli tekee ja paalua piisaa. Meilläkin on enää vain hieman alle X XXX XXX mummoa asuntolainaa maksamatta, joten ehkä sen jälkeen katsellaan tuon hintaluokan pelejä. Sitten viisikymppisenä!
Onhan nimittäin niin, että auto jonka omistat kertoo sinusta aika paljon. Corollan tai Volkkarin ratista löytyy turvallisuushakuinen perussuomalainen ja niin edelleen. Alfa Romeon ostaja lienee keskimääräistä kiinnostuneempi autoista ja ajamisesta - kulkupeli hankitaan enemmän sydämen, kuin järjen äänen säestämänä. Alfaan ei myöskään sisälly samanlaista negatiivista latausta kuin esim. erääseen baijerilaiseen merkkiin.
Entä Nissan? Perusostaja lienee vielä pykälää perussuomalaisempi kuin Toyotan valitseva. 350Z-mallista taas tulee mieleen Hollywoodin typerät kaahausleffat (en nyt muista nimeä, eikä ole niin väliksikään), räikeät maalaukset, kiiltelevät vanteet ja isot spoilerit. Itse en haluaisi kyseisenlaiseen meininkiin samaistua, mutta makujahan on monia.
Eli anna palaa vaan Skyhorse jos mieli tekee ja paalua piisaa. Meilläkin on enää vain hieman alle X XXX XXX mummoa asuntolainaa maksamatta, joten ehkä sen jälkeen katsellaan tuon hintaluokan pelejä. Sitten viisikymppisenä!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Niinpä, kalliita leluja. Vaikea tosin mennä kommentoimaan kun ei tiedä toisen elämän- ja rahatilannetta jne. Kun kaiken kukkuraksi ei ole edes istunut ko. autossa ei voi kuin perustaa väitteensä mediaan.Skyhorse kirjoitti:Näyttäs nuo japsit olevan kohtuullisen kalliita. Evo 63 000 karvalakkina, WRX Sti 63 000 karvalakkina. 350Z 55 000 ihan riisuttuna.
Koska olen kateellinen ja kapeakatseinen ja inhoa vinosilmiä niin otan vain huomioon haluamani kommentit joista valitsin Jeremy Clarksonin kommentin eli aika onneton kyhäelmä

Käy ihmeessä ajamassa ja kerro lisää. Onhan tuo Nipponi hieman erilainen kuin GTA mutta kun alaat varusteleen sitä siihen yli 60k euron hintaan niin tulee taas liuta vaihtoehtoja mukaan. Tuo Sti voisi olla aika rassi.
ja jäi vielä kakkoseks 3.nollan kans 75GAMMA500 kirjoitti:Tuota imprezaa en voi ymmärtää ollenkaan, moneen kertaan leivottu pulla. Auto on esitelty vissiin vuonna -93 ja missään vaiheessa se ei ole ollut silmään sopivassa kuosissa. Ainoa houkutin on sen (STi:n) moottori ja amis-spoilerit



- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Itse henk. koht. kyllä jos tollainen määrä rahaa olisi laittaa kesäautoon suuntaisin katseen muualle. Tosin totuus on se etä asuntolainaa on vielä jäljellä XXX XXX egeä, joten kovin on teoreettisia nämä mietinnät. Kuitenkin kun ajattelee että vaihtoehtona olisi hyväkuntoinen Giulia GTA, Uudehko Maserati tai Porche tai vaikka -80 luvun Ferrari niin pistää miettimään.
No ihan tosissaan välillä on käynyt mielessä josko hankkisi käyttöpeliksi jonkun vähän mielikuvituksettomamman auton ja harrastusauton sitten erikseen. No minulle kyllä kelpaisi kesäautoksi ihan vaan -70 luvun alun Giulia tai Spyder.
No ihan tosissaan välillä on käynyt mielessä josko hankkisi käyttöpeliksi jonkun vähän mielikuvituksettomamman auton ja harrastusauton sitten erikseen. No minulle kyllä kelpaisi kesäautoksi ihan vaan -70 luvun alun Giulia tai Spyder.
"Timing cingulum off et valuulas node"
Mitenkään erityisesti japanilaisia kannattamatta pitää kuitenkin todeta että uuden 50 donan Nissanin ja vanha 50 donan Ferrarin hankkimisessa on eroa vaadittavassa varallisuustasossa.HR kirjoitti: Kuitenkin kun ajattelee että vaihtoehtona olisi hyväkuntoinen Giulia GTA, Uudehko Maserati tai Porche tai vaikka -80 luvun Ferrari niin pistää miettimään.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Itse harkitsin tuota 350z:aa ihan tosissaan, mutta Helsinki Motor Showssa livenä nähtyäni olen erittäin tyytyväinen GTA valintaani. Jotenkin oli kaukoidän lelumainen tunnelma autossa... varmasti ihan hyvä auto, mutta ei minulle.
Ja mitä yleisyyteen tulee, niin Japanissa ja Usassa jo tusinatavaraa ollen eniten myyty "urheiluauto". Suomeenkin niitä tullee vähintään kymmenkertainen määrä GTA-populaatioon verrattuna.
Ja hinnasta pitää muistaa että 55 kEUR versiota ei varmaankaan kukaan osta, kun siinä ei ole edes nahkapenkkejä. Pack maksaakin jo 59 kEUR (+1,5 kEUR erikoisväri ja toimituskulut).
Ja mitä yleisyyteen tulee, niin Japanissa ja Usassa jo tusinatavaraa ollen eniten myyty "urheiluauto". Suomeenkin niitä tullee vähintään kymmenkertainen määrä GTA-populaatioon verrattuna.
Ja hinnasta pitää muistaa että 55 kEUR versiota ei varmaankaan kukaan osta, kun siinä ei ole edes nahkapenkkejä. Pack maksaakin jo 59 kEUR (+1,5 kEUR erikoisväri ja toimituskulut).
Viimeksi muokannut BSTR, 05 Joulu 2003, 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Pätenee osittain myös tuohon Maseratiin. Ylläpitokulut on eri luokkaa kun vaikka Alfassa. Kuitenkin jos auto on enemmänkin kesäkäytössä ja toinenkin auto on varalla, niin huolloilla ja korjauksilla ei ole niin kiire. Usein Ferrareiden ylläpidon kalleudesta kuulee "kauhujuttuja", mutta on näissä keskusteluissa toisenlaisiakin mielipiteitä esiintynyt, tosin vain V8:en osalta. Porsche kuitenkin on varmastikkin järkevin vaihtoehto tuosta esittämästäni listastatv kirjoitti:Mitenkään erityisesti japanilaisia kannattamatta pitää kuitenkin todeta että uuden 50 donan Nissanin ja vanha 50 donan Ferrarin hankkimisessa on eroa vaadittavassa varallisuustasossa.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Epäilen ettei auto ole tulossa vaan kesäkäyttöön vai heititkö Skyhorse ihan tosissaan?HR kirjoitti:Kuitenkin jos auto on enemmänkin kesäkäytössä ja toinenkin auto on varalla, niin huolloilla ja korjauksilla ei ole niin kiire.
Onko Skyhorse muita vaihtoehtoja vai oliko ne nuo aikaisemmin mainitut subbe ja mitsu (saako edes rekkariin?).
Tässä joku päivä olisi tosi mukava laitella joku kunnon takapotku.Rolle kirjoitti: Epäilen ettei auto ole tulossa vaan kesäkäyttöön vai heititkö Skyhorse ihan tosissaan?
Onko Skyhorse muita vaihtoehtoja vai oliko ne nuo aikaisemmin mainitut subbe ja mitsu (saako edes rekkariin?).

Alfahan on kyllä todella mukava auto, mutta jotenkin tuo 147 ei enään älyttömästi innosta. Oliskohan sitä jotenkin tottunut siihen ja viehätys olisi kadonnut.
Mutta käyttöautona aika verraton. Etenkin nyt kun tulin Lapista päin, niin täysin alustaan ja elektronisiin heebeleihin luottaen uskalsi heittää aikamoisella vauhdilla keskellä tietä olevaan soseeseen ja tallaa polkien ottaa kunnon kirit. Antaa vaan huilata vastaantulevien kaistalla ja jättää ohitettavaan 100 m väli ennen kuin palasi kaistalle. Mikään muu ei ärsytä niin paljon kuin eteen kiilaajat... koittaa ite ainakin olla kohtelias.
Nyt etenkin ku talvi painaa päälle, niin ei uskalla kovin rällätä ettei tarvi talvipakkasilla fiksailla mitään ylläriä. Pikkusen pelottaa tiukat pakkaset ku siel huohotinletkussa ei vieläkään ole mitään lämmitinjärjestelmää...
Mitäs niitä muita upeita 300 heppasia takapotkuja olisikaan???
Subarukin on vähän sellanen että ei oikein innosta ja Mitsun osalta muotoilu tökkii... tekniikkahan niis on kuulopuheiden perusteella aika hyvä. Alusta kummassakin aivan mahtava. Ainakin tykkäsin WRX:n alustasta vaik kyseessä oli 30 000 km ajettu esittelyauto... kaikki ok.
Mitsu tulee myyntiin huhtikuussa. Näin ainakin lehdestä luin... tiedä sit. 63000 egee vaan karsi mielenkiinnon Lancerista.
Joo kesäautoa vaan aattelin. En taitas raskia ajella edes Zetallakaan tuol suolassa ja hiekkaseoksessa...
Kyl mää ajelisin vaik sata-amppeerilla talvet, jos se olis iskussa. Olispahan syytä odotella kevättä.Rolle kirjoitti: Epäilen ettei auto ole tulossa vaan kesäkäyttöön vai heititkö Skyhorse ihan tosissaan?
Vähän sama asia ku hyppää jonku normaalin sedanin ratista kunnon katumotarin päälle teitten kuivuttua. Kyllähän sitä on muutama päivää ihan täpinöissään ja bensaa menee siihen tahtiin, että Esson pitäjä alkaa tarjoomaan ilmaiset kahvit...

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei millään pahalla, mutta kuulostat aika vaaralliselta kaverilta. Järjen käyttö on sallittua ellei jopa suotavaa, vaikka autossa olisikin ABS, EGS, SIPS, TRACS tai vaikka COCS (Continuous Oil Change System). On kuitenkin kyseessä oman henkesi lisäksi myös kaikkien muiden tiellä liikkuvien henki. Jos lataat kylki edellä miljoonaa jonkun nokkaan, selitykseksi ei riitä että yhden pyörän pyörintänopeusanturi haukkasi sohjoa ja ajonhallintasydeemi meni jökkeliin.Skyhorse kirjoitti:Etenkin nyt kun tulin Lapista päin, niin täysin alustaan ja elektronisiin heebeleihin luottaen uskalsi heittää aikamoisella vauhdilla keskellä tietä olevaan soseeseen ja tallaa polkien ottaa kunnon kirit.
- Epäkelpokeräilijä -
Juu tietty järki päässä, mutta jos tilaa on esim. Lapin teillä niin miksi suotta heittää loskaa toisen tuulilasille ihan vasitellen???Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Ei millään pahalla, mutta kuulostat aika vaaralliselta kaverilta. Järjen käyttö on sallittua ellei jopa suotavaa, vaikka autossa olisikin ABS, EGS, SIPS, TRACS tai vaikka COCS (Continuous Oil Change System). On kuitenkin kyseessä oman henkesi lisäksi myös kaikkien muiden tiellä liikkuvien henki. Jos lataat kylki edellä miljoonaa jonkun nokkaan, selitykseksi ei riitä että yhden pyörän pyörintänopeusanturi haukkasi sohjoa ja ajonhallintasydeemi meni jökkeliin.
Koskaanhan nuihin sydeemeihin ei kannata luottaa. Mullakin on jo kerran tullu general failure pesun jälkeen ja katos kaikki mahdolliset absit ja verticaalit.
Toi COCS oli aika hyvä... Alfan kannattais laittaa se feature-listaan korostetulla! Mullakin koko ajan perässä litran pullo Mobilia.
Pitää nyt viel puolustaa mainetta, että satojatuhansia täs on ajeltu ilman minkäänlaisia vaaratilanteita. Viimeisin läheltä piti oli Oulussa se kun, samaan suuntaan menevä Autisti meinas teipata Alfan kyljen kääntyessään väärältä kaistalta vasemmalle suoraan kohti mun kylkee. Oli sellainen aika ruuhkainen aika ja olin muutenkin aika tarkkana.
Joulun lähestyessä aijon ainakin itse vähentää ajoja ja kulkee pyörällä mikäli mahdollista. Sillon on porukalla pinna kireellä ja vihreet valot pitenee aina punaisiin saakka...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Unohda nyt Skyhorse ne japsirimpulat. Pidät 147:n itselläsi ja ostat prätkän... Saat takavedon ja riittävän suorituskyvyn.
Tässä aika varteenotettava vaihtoehto, jos kyykyt ei nappaa. Huomatkaa vaatimaton kuutiomäärä; 2294cc.

Tässä aika varteenotettava vaihtoehto, jos kyykyt ei nappaa. Huomatkaa vaatimaton kuutiomäärä; 2294cc.

Ei mene läpi.. Taitaa oikea syy olla terästetty jouluglögi.Skyhorse kirjoitti:Joulun lähestyessä aijon ainakin itse vähentää ajoja ja kulkee pyörällä mikäli mahdollista. Sillon on porukalla pinna kireellä ja vihreet valot pitenee aina punaisiin saakka...

Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 08 Joulu 2003, 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kohtuu vääntö 200Nm!!!Cuore Sportivo kirjoitti:Unohda nyt Skyhorse ne japsirimpulat. Pidät 147:n itselläsi ja ostat prätkän... Saat takavedon ja riittävän suorituskyvyn.
Tässä aika varteenotettava vaihtoehto, jos kyykyt ei nappaa. Huomatkaa vaatimaton kuutiomäärä; 2294cc.

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Juu, ilman muuta kannattaa toimia juuri noin eli jos mahdollista, vetää kunnon väli ennen kuin vaihtaa kaistaa toisen eteen ja varsinkin märällä kelillä. Milloinkahan täällä PK-seudulla opittaisiin tuo?Skyhorse kirjoitti:Juu tietty järki päässä, mutta jos tilaa on esim. Lapin teillä niin miksi suotta heittää loskaa toisen tuulilasille ihan vasitellen???
Juuri näin, eli niiden varaan ei kannata laskea. Uusi tekniikka luo turvallisuutta kun sitä käytetään oikein, mutta sen ulosmittaaminen ei kannata. Vaikka me tiedämmekin ettei Alfa voi hajotaSkyhorse kirjoitti:Koskaanhan nuihin sydeemeihin ei kannata luottaa.

Ja sanonpa nyt vielä, että tuo sohjo on erittäin petollista tavaraa, IMHO kaikkein vaarallisin autoilua vaikeuttava luonnonelementti. En todellakaan uskaltaisi uhmata sohjoliirtoa minkään putkiaivon mietteiden avulla.
Joo, se selittyy sillä, ettei se ollut omaa keksintöäSkyhorse kirjoitti:Toi COCS oli aika hyvä...

Meillä taitaa olla erilainen käsitys vaaratilanteista? Väittäisin, että mulle sattuu jonkinasteisia hasardeja viikoittain, ja mullakin on muutama sata tuhatta ajettua kilometriä ilman peltivaurioita. Vai lienenkö vaan niin paljon huonompi kuski?Skyhorse kirjoitti:Pitää nyt viel puolustaa mainetta, että satojatuhansia täs on ajeltu ilman minkäänlaisia vaaratilanteita.
- Epäkelpokeräilijä -
Kylläpäs nyt koputan puuta noiden vaaratilanteiden kohdalta... Nöyrästi olen vain onnellinen ja toivon ettei Scuderialle taikka kellekkään muulekkaan tapahdu mitään kolhuja.
Coupeissa ja myös monissa muissakin tuo taaksepäin näkyvyys on aika huono, mukaan lukien 147 ja taitaapi 156 mallissakin olla aika lailla arvailujen varassa vasen takanurkka... etenkin kun lasit on niin kurassa ettei läpi näy?
Siinä on ainakin yksi syy miksi monet coupet ottaa nuo ohitukset aika vauhdikkaasti. Jos ei pysty arveleen aivan täysin varmasti kuollutta nurkkaa ennakoimalla eikä myöskään katsomalla, niin paras tehdä ohitus mahdollisimman selväksi aikaisessa vaiheessa... kiihdyttämällä ja vilkuttamalla... ei siis vilkauttamalla.
Etenkin rampeissa oon tottunu tuleen liikenteen sekaan 110-120 lasissa jotta voi suoraan ajella sekaan. Mikäli ajelis 90 vauhdilla, niin kylläpäs pelottais ja varmasti tulis vaaratilanteita. Ainakin oman pirssin osalta joudun luottaan pelkästään design-peileihin joista näkyvyys on mitä on...
Coupeissa ja myös monissa muissakin tuo taaksepäin näkyvyys on aika huono, mukaan lukien 147 ja taitaapi 156 mallissakin olla aika lailla arvailujen varassa vasen takanurkka... etenkin kun lasit on niin kurassa ettei läpi näy?
Siinä on ainakin yksi syy miksi monet coupet ottaa nuo ohitukset aika vauhdikkaasti. Jos ei pysty arveleen aivan täysin varmasti kuollutta nurkkaa ennakoimalla eikä myöskään katsomalla, niin paras tehdä ohitus mahdollisimman selväksi aikaisessa vaiheessa... kiihdyttämällä ja vilkuttamalla... ei siis vilkauttamalla.
Etenkin rampeissa oon tottunu tuleen liikenteen sekaan 110-120 lasissa jotta voi suoraan ajella sekaan. Mikäli ajelis 90 vauhdilla, niin kylläpäs pelottais ja varmasti tulis vaaratilanteita. Ainakin oman pirssin osalta joudun luottaan pelkästään design-peileihin joista näkyvyys on mitä on...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jep, sitä samaa. Case closed.Skyhorse kirjoitti:Nöyrästi olen vain onnellinen ja toivon ettei Scuderialle taikka kellekkään muulekkaan tapahdu mitään kolhuja.
Yritän vielä hiukan paikata offtopic-vedätystäni: Oletko käynyt tutustumassa Chrysler Crossfireen? Pari kertaa olen nähnyt mustan yksilön Kolmostiellä ja yläviistosta (toimiston ikkunasta) katseltuna ainakin näytti oikein kivalta.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tämän viikon TopGearissa muuten testattiin sitä Mazdan uutta sporttia (RX-7 vissiin). Samassa jutussa mainittiin myös tuo Nissan. Molemmilla muuten vetivät TG:n testirata läpi täsmälleen samaan aikaan. Olivat yhtä nopeita M3:n kanssa, joten ihan mistään bulevardisporteista ei taida olla kyse.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Siltä taisi pamahtaa takarengas puhkiRolle kirjoitti:Kun jossain oli puhetta ettei välikaasu kuulu nykyautoihin niin suosittelisin kuitenkin harrastamaan ko. toimenpidettä nipponeiden kohdalla ettei käy huonosti


Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Vai RX-8??Vittorio Jano kirjoitti:Tämän viikon TopGearissa muuten testattiin sitä Mazdan uutta sporttia (RX-7 vissiin). Samassa jutussa mainittiin myös tuo Nissan. Molemmilla muuten vetivät TG:n testirata läpi täsmälleen samaan aikaan. Olivat yhtä nopeita M3:n kanssa, joten ihan mistään bulevardisporteista ei taida olla kyse.
Abarth 500 Esseesse
riippuu miltä kanavalta katselee täältä löytyy BBC worldin tiedotRolle kirjoitti:Tätäkö hait?Skyhorse kirjoitti:Oliskohan niitä Top Gearin aikalistoja missään netissä?
EDIT: Niin siis ainakin sunnuntaina näyttäisi tulevan Top Gear.
http://www.bbcworld.com/content/templat ... =668#start
Olettaen että tarkoitit testikierrosaikoja niin tässä vakoiltuna M3 CSL -jaksosta:Skyhorse kirjoitti:Oliskohan niitä Top Gearin aikalistoja missään netissä?
En ainakaan Top Gearin sivuilta löytäny...
Noble 30 1:25
911 GT3 1:27.2 (W)
TVR 350C 1:27.5
Mitsu Evo VIII 1:28.9
. (tästä välistä jäi useita suttuisia näkemättä kun kamera liikkui niin kovaa)
.
911 Turbo 1:31.0 (W)
Vauxhall VX Turbo 1:31.3
BMW M3 1:31.8
Focus RS 1:32.2
Esprit V8 1:32.5
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia