Alfaan ajautuminen
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
Alfaan ajautuminen
Viime kesänä se sitten tapahtui eli siirtyminen seitsenvuotisen Lancia-kauden jälkeen Alfaan. Omistin kaksi eri Dedraa ja olivat erittäin hyviä autoja. Valitettavasti seuraajamallia Lybraa ei ole maahan tuotu enkä ollut innokas hakemaan Saksastakaan vaikka 2-litrainen Lybrä olisi kyllä ollut ihan mieleinen.
Varanumeroksi kelpasi Alfa 156 ja lopulta päädyin ´04 malliseen 2.0 JTS:ään. Ostin sen viime heinäkuussa Karhulan Deltasta 36 tkm ajettuna ja siinä oli kaikki tarvittava aina vetokoukkua myöten. Väri tietysti hopeanharmaa Matulan tapaan. Kuutoskoneellinenkin kiinnosti mutta kun käyttöautosta on kyse niin 2-litrainen riitti. Lisäksi Deltasta sain 2 vuoden takuun mikä sekin oli plussaa. Auto maksoi mitä maksoi mutta on mielestäni hintansa väärti.
Aikanaan ostattelin jo yhtä 2-litraista´99-mallia mutta se kaatui. Lisäksi viime keväänä oli ´03 1,8 farkku mutta 160 tkm ajettuna se ei oikein ollut mieleen. Muita vaihtoehtoja olisi olut lähinnä Grande Punto kaikilla herkuilla mutta se olisi maksanut jo Alfan hinnan. Uusi Seat Leon olisi ollut italialaistyylinen auto olematta kuitenkaan italo mutta 2-litraisen lisähinta oli tuolloin noin 6000€ 1,6:een verrtatuna, joten sekin sai väistyä.
8 tkm on nyt ajettu ja oikeastaan mitään negatiivistä ei ole ollut. kattoverhoilun ritinä korjattiin takuuseen ja kuskin istuinlämmitin on nyt pimennyt eli menee kans takuuseen. Auon kulutus on yllättänyt pienuudellaa varsinkin taajama.ajossa. 9 litraa maksimissaan sataselle. maantiellä ei mikään talousihme, 7.3 - 7.8 litraa. Continentalin kitkat toimii hienosti eikä nastoihin paluuta ole. Lämpenee hitaasti mutta sitten lämpöä riittää. Edellisessä Dedrassa bensalämmitin ja sitä on kaivannut, aivan ehdoton Suomen talvessa ja jos joku muuta väittää, puhuu paskaa.
Muuten en ole vakiokuosiin koskenut kuin, että etuvilkut vaihdoin värittömiin lamppuihin kun niitä pari oli kotonas hyllyssä. Lisäksi poistin rekisterikilvenalusmuovin rumuuden vuoksi. Ration voisi vaihtaa parempaan.
Ja peltipajalla pitäisi käydä tuli pekettiauton perää vasempaan takakulmaan pari viikkoa sitten, Samalla voisi maalauttaa sumuvalojen ympärysmuovit olen tuuminut.
Pari asiaa kiinnostaa... Se istuinlämmitin... Olisikohan siinä joku helppo konsti saada se toimimaan kunei viittis jonottaa turhaan Deltalle... Hieman olen katsellut mutta e oikein leikkaa... Toinen asia olisi sellainen jotta mistä saisi Matulan-malliset pienet sievät helmat?
Ja tätä foorumia kiitän vielä erikseen. Kevään seurailin juttuja ja se selvitti hieman 156:n olemusta.
Varanumeroksi kelpasi Alfa 156 ja lopulta päädyin ´04 malliseen 2.0 JTS:ään. Ostin sen viime heinäkuussa Karhulan Deltasta 36 tkm ajettuna ja siinä oli kaikki tarvittava aina vetokoukkua myöten. Väri tietysti hopeanharmaa Matulan tapaan. Kuutoskoneellinenkin kiinnosti mutta kun käyttöautosta on kyse niin 2-litrainen riitti. Lisäksi Deltasta sain 2 vuoden takuun mikä sekin oli plussaa. Auto maksoi mitä maksoi mutta on mielestäni hintansa väärti.
Aikanaan ostattelin jo yhtä 2-litraista´99-mallia mutta se kaatui. Lisäksi viime keväänä oli ´03 1,8 farkku mutta 160 tkm ajettuna se ei oikein ollut mieleen. Muita vaihtoehtoja olisi olut lähinnä Grande Punto kaikilla herkuilla mutta se olisi maksanut jo Alfan hinnan. Uusi Seat Leon olisi ollut italialaistyylinen auto olematta kuitenkaan italo mutta 2-litraisen lisähinta oli tuolloin noin 6000€ 1,6:een verrtatuna, joten sekin sai väistyä.
8 tkm on nyt ajettu ja oikeastaan mitään negatiivistä ei ole ollut. kattoverhoilun ritinä korjattiin takuuseen ja kuskin istuinlämmitin on nyt pimennyt eli menee kans takuuseen. Auon kulutus on yllättänyt pienuudellaa varsinkin taajama.ajossa. 9 litraa maksimissaan sataselle. maantiellä ei mikään talousihme, 7.3 - 7.8 litraa. Continentalin kitkat toimii hienosti eikä nastoihin paluuta ole. Lämpenee hitaasti mutta sitten lämpöä riittää. Edellisessä Dedrassa bensalämmitin ja sitä on kaivannut, aivan ehdoton Suomen talvessa ja jos joku muuta väittää, puhuu paskaa.
Muuten en ole vakiokuosiin koskenut kuin, että etuvilkut vaihdoin värittömiin lamppuihin kun niitä pari oli kotonas hyllyssä. Lisäksi poistin rekisterikilvenalusmuovin rumuuden vuoksi. Ration voisi vaihtaa parempaan.
Ja peltipajalla pitäisi käydä tuli pekettiauton perää vasempaan takakulmaan pari viikkoa sitten, Samalla voisi maalauttaa sumuvalojen ympärysmuovit olen tuuminut.
Pari asiaa kiinnostaa... Se istuinlämmitin... Olisikohan siinä joku helppo konsti saada se toimimaan kunei viittis jonottaa turhaan Deltalle... Hieman olen katsellut mutta e oikein leikkaa... Toinen asia olisi sellainen jotta mistä saisi Matulan-malliset pienet sievät helmat?
Ja tätä foorumia kiitän vielä erikseen. Kevään seurailin juttuja ja se selvitti hieman 156:n olemusta.
Re: Alfaan ajautuminen
"matula" malli on varmaa originaalit,lester tai novitec helmat. Automilano ainakin myy novitecciä. Saisiko Deltan kautta originaaleja ja lesteriä en tiedä myykö joku Suomessa.Ismo Laitinen kirjoitti: Toinen asia olisi sellainen jotta mistä saisi Matulan-malliset pienet sievät helmat?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Elikkä et ole omistanut moista aparaattia, ilmeisestikkään.TestarosaFinland kirjoitti:Tervetuloa joukkoon!
En koskaan ymmärttänyt bensanlämmittimen tarkoitus?mihin varten siitä tarvitaan? Alfassakaan...
Itse kyllä melkein kateellisena kuuntelen
naapurin autoa pakkas aamuina.
Ja Ismolle tervetuloa
Löytysisköhän niitä täältä
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Juu kyllä mun autot (jopa Volvo) lämpiää mukavasti Webastolla.
Itse korjasin penkinlämmittimen omasta Alfasta vaihtamalla periaatteessa koko penkin sisäpuolen, kun siitä oli useammasta kohtaa johdot poikki sekä istuinosan vastus katki viidestä kohtaa.
No onneksi varastosta löytyi alkuperäiset plyyssi penkit, joista helposti pystyi lainaamaan koko setin. Ihme kyllä vaahtomuovit olivat samanlaiset kuin Momon nahkajakkaroissa.
Juu ja onnittelut uudelle alfistille. Ei tuo Lanciakaan varmasti huono vaihtoehto ollut.
Itse korjasin penkinlämmittimen omasta Alfasta vaihtamalla periaatteessa koko penkin sisäpuolen, kun siitä oli useammasta kohtaa johdot poikki sekä istuinosan vastus katki viidestä kohtaa.
No onneksi varastosta löytyi alkuperäiset plyyssi penkit, joista helposti pystyi lainaamaan koko setin. Ihme kyllä vaahtomuovit olivat samanlaiset kuin Momon nahkajakkaroissa.
Juu ja onnittelut uudelle alfistille. Ei tuo Lanciakaan varmasti huono vaihtoehto ollut.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Tämä laite lämmittää pelkkä bensan,vai?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Lämmittämään autoa?TestarosaFinland kirjoitti:En koskaan ymmärttänyt bensanlämmittimen tarkoitus?mihin varten siitä tarvitaan?
Jos on, niin kuka sen tarvii?kun minun autoille riittää kun on tavara bensasäiliössa ja ei ole väliä minkä lämpöinen se on
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
Tönö aamuna oli taas parikymmentä pakkasta ja jos ei olisi lämpöisestä tallista lähtenyt niin olisi tuo mainittu lammitinaparaatti ollut poikaa kun lämpömittarinneula ei noussut edes ekaan 50 asteen viivaan. Matkaa tosin vain noion 8 km työmaalle.
Muistui tuossa yksi 156:n miinuspuoli. Tavaratila... Ei haittaisi vaikka oliis hieman suurempi koska en ole ihan citi-ihminen ja kun Lanciassa ehti tottua siihen, että takaistuimen selkänojakin kaatuu tarvittaessa niin... No haitta ei tule onneksi kovin usein ajankohtaiseksi ja onhan se vetokoukku ja kärry.
Muistui tuossa yksi 156:n miinuspuoli. Tavaratila... Ei haittaisi vaikka oliis hieman suurempi koska en ole ihan citi-ihminen ja kun Lanciassa ehti tottua siihen, että takaistuimen selkänojakin kaatuu tarvittaessa niin... No haitta ei tule onneksi kovin usein ajankohtaiseksi ja onhan se vetokoukku ja kärry.
Termari vaihtoon. Kyllä mulla nousee tuolla matkalla jo yhdeksään kymppiin. Tosin V6 ehkä tuottaa hukkalämpöä enemmän kuin JTS...Ismo Laitinen kirjoitti:Tönö aamuna oli taas parikymmentä pakkasta ja jos ei olisi lämpöisestä tallista lähtenyt niin olisi tuo mainittu lammitinaparaatti ollut poikaa kun lämpömittarinneula ei noussut edes ekaan 50 asteen viivaan. Matkaa tosin vain noion 8 km työmaalle.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
Termari vaihtoon. Kyllä mulla nousee tuolla matkalla jo yhdeksään
kymppiin. Tosin V6 ehkä tuottaa hukkalämpöä enemmän kuin JTS...
Viisari nousee kyllä pitemmässä juoksussa sinne 70 viivalle eikä se kesälläkään sen korkeammalle noussut. Joskus kun on ollut termariongelmia muittein autojen kanssa niin viisari ei millään ole noussut talvikelissä normilukemiin. Voinhan tuon termarinkin pyytää tarkastamaan kun pajalle menee tuon istuinlämmittimenkin vuoksi.
kymppiin. Tosin V6 ehkä tuottaa hukkalämpöä enemmän kuin JTS...
Viisari nousee kyllä pitemmässä juoksussa sinne 70 viivalle eikä se kesälläkään sen korkeammalle noussut. Joskus kun on ollut termariongelmia muittein autojen kanssa niin viisari ei millään ole noussut talvikelissä normilukemiin. Voinhan tuon termarinkin pyytää tarkastamaan kun pajalle menee tuon istuinlämmittimenkin vuoksi.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
Viisari nousee kyllä pitemmässä juoksussa sinne 70 viivalle eikä se kesälläkään sen korkeammalle noussut. Joskus kun on ollut termariongelmia muittein autojen kanssa niin viisari ei millään ole noussut talvikelissä normilukemiin. Voinhan tuon termarinkin pyytää tarkastamaan kun pajalle menee tuon istuinlämmittimenkin vuoksi.
Kolmisen vuotta sitten ostattelin ´99 2.0 Teeässää ja sen hytti ei lämminnyt pikkupakkasellakaan vaikka mittari näytti reilut 70 astetta. Lämmöt sai olla täysillä ainakin säätimen mukaan eikä 40 km:n matkallakaan hiki tullut. JTS sentään lämpenee myös sisältä. Kuume meni tuolloin ohi ja mahdollinen vika selvittämättä.
Kolmisen vuotta sitten ostattelin ´99 2.0 Teeässää ja sen hytti ei lämminnyt pikkupakkasellakaan vaikka mittari näytti reilut 70 astetta. Lämmöt sai olla täysillä ainakin säätimen mukaan eikä 40 km:n matkallakaan hiki tullut. JTS sentään lämpenee myös sisältä. Kuume meni tuolloin ohi ja mahdollinen vika selvittämättä.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski