
Hieman taustatietoa ensin. Ostin reilu kuukausi sitten vuoden '91 3.0 V6 164:n (ajettu n. 200 000 km) ja sitä on sitten tässä pikkuhiljaa rempattu; "viattomassa" autossa mm. jumi vasen takajarrusylinteri, ohjaustehostin vuoti, penkkien ja peilien sähköt kovasti kosketushäiriöllä, puhumattakaan siitä tavallisesta, elikkä jarrupolkimen namikka (palaneiden jarruvalojen merkkivalo) ja ilmastoinnin suuntauksen stepperimoottorin vaihteiston hammaspyörät ilmeisesti p*skana (pitäisi tilata alfapro:lta uutta osaa). Vikaa on siis ollut korjattavaksi asti, mutta kaikki minkä on voinut selittää, on voinut korjata ja sempä takia olen ollut suht' tyytyväinen, halpahan alfa ei koskaan ole, mutta on siitä ajonautinnosta valmis maksamaan. Nyt on kuitenkin ilmennyt jotain, mikä hujahtaa yli hilseen, kuin katuvalaisin valtatiellä.....
...Ja asiaan... Kun olen ajellut puolisen tuntia ja auto alkaa olla tosissaan lämmennyt kaikin puolin, rupeaa risteyksiin hidastaessa kuulumaan moottoritilan puolelta (karkea arvio) sähköistä kirskunaa/kitinää, joka on todellakin kovaa, häiritsevän kovaa olisi vähättälyä. Ääni ei selvästikkään tule jarruista ja se on todellakin "sähköisen kuuloista". Onko kellään kokemuksia taikka ideoita tälläisen oireilun suhteen?
Toinen kysymys: Paikaltaan liikkeelle lähtiessä auto tärisee huomattavasti, ikäänkuin alaväännöt olisi hukassa ykkösellä. Moottorin lämpötila, eikä ilmasto-olosuhteet vaikuta asiaan pätkääkään. Onko tässä kyseessä se klassikko, eli ilmamäärämittari?
Noniin! Mobilisoidaan kaikki palstan salaliittoteoreetikot! Kiitos etukäteen kaikesta palautteesta!