GTV katsastus pomppasi..
Valvoja: Moderators
GTV katsastus pomppasi..
Perkules!
-95 TS kyseessä, muuten kaikki hyvässä tikissä, mutta pakokaasuarvot mitä sattuu. Kukaan törmännyt vastaavaan, eli mitä tehdä ja mitä kivaa odotettavissa..?
ps. Joutui katsastusmies nöyrtymään avunpyyntöön kun ei itse saanut konepeltiä auki. Liekö tuosta sisuuntuneena manipuloinut pakokaasuarvoja..
-95 TS kyseessä, muuten kaikki hyvässä tikissä, mutta pakokaasuarvot mitä sattuu. Kukaan törmännyt vastaavaan, eli mitä tehdä ja mitä kivaa odotettavissa..?
ps. Joutui katsastusmies nöyrtymään avunpyyntöön kun ei itse saanut konepeltiä auki. Liekö tuosta sisuuntuneena manipuloinut pakokaasuarvoja..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
tai ilmi? katti tukossa tai kilsat tullu sille täyteen?
Oliko kone muuten kunnolla lämmennyt, kun näillä pakkasilla lämmöt tippuu aika nopeasti.
Huvittavaa kun ite on käyny katastaa niin muutama vuos sitte katastus mies sanoi, että päästöt ihan rajalla ja nyt pari vuotta kaverilla otettu päästöt ja menny heittämällä läpi?!
Oliko kone muuten kunnolla lämmennyt, kun näillä pakkasilla lämmöt tippuu aika nopeasti.
Huvittavaa kun ite on käyny katastaa niin muutama vuos sitte katastus mies sanoi, että päästöt ihan rajalla ja nyt pari vuotta kaverilla otettu päästöt ja menny heittämällä läpi?!
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Rikkinäinen lambda voi aiheuttaa aivan päättömiä mittaustuloksia, joten se nyt kannattanee ainakin tutkia. Ja tosiaan tuo että oliko kone ja katti kunnolla kuumana, 155:lla (sama kone?) saatiin viimeksi ensin hylkytulos, ja reippaan lämmittelyn jälkeen puhtaat nollat. Katti on ymmärtääkseni hyvin harvoin syypää näihin ongelmiin.
Laita tosiaan ne tulokset niin on helpompi arvailla
.
Laita tosiaan ne tulokset niin on helpompi arvailla

- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Itsellä Voortissa (3.8L V6) oli aikoinaan molemmat labdat rikki ja CO arvo oli jotain luokkaa 2.5% (saa olla max 0.3%). Toissa kerralla oli CO 0.5% ja silloin oli kumpikin katti antautunut eli alla oli enää tyhjät kuoret.
Summa summarum. Jos CO arvo on korkea niin vikaa voi etsiä labda ilmi puolelta jos CO on vain hieman pielessä niin vika on todennäköisesti katti.
Kuten jo aimemmin TestarosaFinland mainitsi, jos laittaisit arvot tänne niin olisi helpompi pähkäillä mikä vialla. Nyt menee puhtaasti arvauksen piikkiin.
Summa summarum. Jos CO arvo on korkea niin vikaa voi etsiä labda ilmi puolelta jos CO on vain hieman pielessä niin vika on todennäköisesti katti.
Kuten jo aimemmin TestarosaFinland mainitsi, jos laittaisit arvot tänne niin olisi helpompi pähkäillä mikä vialla. Nyt menee puhtaasti arvauksen piikkiin.

No niin, tässä arvoja.
CO
tyhjäkäynti 0,43
kierroksilla 1,10
HC pmm
tyhjäkäynti 158
kierroksilla 76
O2
tyhjäkäynti 7,7
kierroksilla 0,58
CO2
tyhjäkäynti 9,4
kierroksilla 14,1
Lambda
tyhjäkäynti -
kierroksilla 0,992
Tollaset lukee paperissa..
Oli kyllä aika kirpakka pakkanen eikä katsastussetä pahemmin kenkää antanut autolle...
CO
tyhjäkäynti 0,43
kierroksilla 1,10
HC pmm
tyhjäkäynti 158
kierroksilla 76
O2
tyhjäkäynti 7,7
kierroksilla 0,58
CO2
tyhjäkäynti 9,4
kierroksilla 14,1
Lambda
tyhjäkäynti -
kierroksilla 0,992
Tollaset lukee paperissa..
Oli kyllä aika kirpakka pakkanen eikä katsastussetä pahemmin kenkää antanut autolle...
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
ei siinä mitään vikaa ole, koneen vaan pitää olla hyvin lämmin kun päästöjä otetaan sitten tyhjäkäynti arvo pitää ottaa välittömästi kierroksien jälkeen. jos tässäkohden toimii kuin katsastusmies niin ei leimaa tule. Paperi kannattaa ottaa aina muualla kun menee leimalle ja juuri näin että tyhjäkäynti osuus välittömästi kun kierrokset on pudonneet 850rpm eikä 30sek päästä.
Tosin voi se leimamieskin näin toimia kun sanoo että ei se muuten onnistu.
ihan laillinen juttu sillä sitä ei ole määritelty koska sen napin painaa, kunhan kierrokset on jo tyhjäkäynnillä.
Asiaan on omaakin kokemusta, vaihdoin lamdan, tulpat ja ei apua, mutta noin toimien se onnistuu.
Ei tyyppivika vaan ominaisuus
Tosin voi se leimamieskin näin toimia kun sanoo että ei se muuten onnistu.
ihan laillinen juttu sillä sitä ei ole määritelty koska sen napin painaa, kunhan kierrokset on jo tyhjäkäynnillä.
Asiaan on omaakin kokemusta, vaihdoin lamdan, tulpat ja ei apua, mutta noin toimien se onnistuu.
Ei tyyppivika vaan ominaisuus

Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki