Kylä lähtee... sano Matti Näsä.

Onhan tämäkin tavallaan Mark II, kun on kerran facelift...
Nyt on pyöritelty vähän Helsingin tienoilla ja sitten ajeltu kotiin Jyväskylään. Pakko sanoa, että hymy on korvissa. Verrattuna kakspuolikkaaseen vääntöä on tietysti selvästi enemmän, mutta riittää sitä potkua vielä siellä ylhäälläkin, kuten kuuluukin. Asfaltti oli onneksi kuiva lähes koko matkan kotiin asti, joten muutamassa ohituksessa pääsi testaamaan kiihtyvyyttä ja kyllä sitä oli oikein "mukavasti". Kulutuskaan ei vaikuttanut oleellisesti suuremmalta kuin kakspuolikkaassa.
En tiedä kuvittelinko, mutta mielestäni vetelee kiihdytyksissä vähemmän kuin mun entinen. Onhan tässä uudessa tietysti kaikki alustan osat vähän tuoreemmassa iskussa, johtuneeko siitä. Toki rengastyypit ja -koko vaikuttaa myös. Tässä nyt Suomen talveen aika älyttömät renkaat: 235/40-18 kitkat... Puolivahinko ja vaihdan kyllä pienempiin ja nastarenkaisiin, kunhan saan aikaiseksi. Tosin hyväthän nuo tuolla asfaltilla oli, mutta, kun pitää jäisellä tielläkin välillä ajella.
Navi toimii hyvin ja olihan siinä se cruisekin, kuten HR arvelikin. Xenoneitakin pääsin testailemaan loppumatkasta. Hyvin näyttää, tosin kaukovalot (myös xenonit) ovat aika onnettomat lähivaloihin verrattuna. Muutenhan tuo on hyvin kotoisan oloinen ja vaimokin totesi, että tämähän on ihan samanlainen kuin entinen - ei vaadi totuttelua. 7v poikakin antoi hyväksynnän.
Muutamia pieniä kosmeettisia vikoja on, mutta kun ne saa kuntoon, niin eipä tuo juuri uutta häpeä. Tuota on taidettu ajaa aina yksin, kun muut penkit näyttävät ihan istumattomilta. Hiljaisempikin tämä on kuin entinen, mutta ero tulee lähinnä siitä, että tässä on alkup. pönttö, kun entisessä on CSC:n pörinäputki.
Nyt avaan vaimon kanssa viinipullon uuden auton kunniaksi.