Yksi järkyttävä puute oli tuossa GTVssä, nimittäin siinä on talvirenkaissa peltivanteet ILMAN pölykapseleita. Muutenkaan tuo talvisetti ei oikein istu auton näköön joten vaihtoonhan ne täytyy laittaa. Suvikumeissa onneksi on nuo teledialit jotka näyttää hyvältä
Minkäslaisia vanteita muilla GTVn omistajilla on omissaan ollut? Antakaas vinkkejä mitkä näyttäisi hyvältä GTVn alla. Koosta ajattelin että 16" vanteet olisivat varmaan hyvät talvirenkaille.
Siihen ei sitten käy 156:n vanteet suoraan. Ainakin 156:n Sportpackin mukana tulleet 16" teledialit alkavat kihnuttaa alatukivarren reunaan jollei lykkää jonkinlaista speiseriä väliin.
Mikäs tuossa sitten on ET? En eilen ehtinyt ohjekirjaa selailla kun vasta puoli kymmenen jälkeen kotiuduin reissusta. Jakohan mun ymmärtääkseni on tismalleen sama eli 5x98...vai?
Jako käy ja keskiöreikäkin on sama mutta ET ei näytä olevan. Ei se paljosta ole kiinni mutta on kumminkin. Ei nyt ole tarkkoja lukuja tässä ulottuvilla.
Edit: Mulla on 156:ssa kaksi sarjaa GTV:n pyöriä. Phase I:n 16" teardrop-vanteet näyttävät istuvan niin hyvin, ettei arvaisi että ne eivät tuohon autoon kuulu. Kumminkin 156:n 16" phonedialit eivät tahtoneet mahtua pyörimään GTV:ssä ilman pientä jippoilua ja toisaalta GTV:n 17" phonedialit raapivat 156:n takakaariin jos takapenkki on täynnä porukkaa ja innostuu oikein kanttaamaan kurviin. Tarttis varmaan koneistaa pieni siivu vanteiden navoista veks.
TSW-vanteet, olivat Alfa GTV:n(mv.1997) alla, mutta kun autolla ei talvisin ajeta, jäivät ylimääräisiksi. Myydään tilanpuutteen vuoksi.
Paketissa pyöränpultit, levityspalat offsetin korjaamiseen; käyvät suoraan 156:een. Renkaat ovat käyttökelvottomat. Kuvat osoitteessa:
Nyt en kyllä tajua yhtä asiaa noiden GTVhen sopivien vanteiden suhteen. Esim. TÄMÄN taulukon mukaan GTVhen sopivia vanteita on 3 eri mallia..kuitenkin 156een sopivia on kymmeniä..täysin samoilla teknisillä tiedoilla kuin GTVn vanteetkin.
GTVn vannemallien ET on välillä 27-35...kuitenkin tuohon haarukkaan osuvat 156 vanteet eivät taulukon mukaan GTVhen sovi. Samaan asiaan olen törmännyt monessa muussakin paikassa.
Pitäisikö ihan ronskisti vaan katsoa valmistajilta 156een sopivia vanteita, tarkastaa että speksit sopivat suurinpiirtein GTVhen tarjottaviin vaihtoehtoihin ja ostaa sellaiset jos täsmää?
P.S. Miten muuten nuo 5x100 jaolla olevat vanteet? Kai ne sopivat sitten samalla tavalla kuin 156een?
liekki kirjoitti:Nyt en kyllä tajua yhtä asiaa noiden GTVhen sopivien vanteiden suhteen. Esim. TÄMÄN taulukon mukaan GTVhen sopivia vanteita on 3 eri mallia..kuitenkin 156een sopivia on kymmeniä..täysin samoilla teknisillä tiedoilla kuin GTVn vanteetkin.
GTVn vannemallien ET on välillä 27-35...kuitenkin tuohon haarukkaan osuvat 156 vanteet eivät taulukon mukaan GTVhen sovi. Samaan asiaan olen törmännyt monessa muussakin paikassa.
Pitäisikö ihan ronskisti vaan katsoa valmistajilta 156een sopivia vanteita, tarkastaa että speksit sopivat suurinpiirtein GTVhen tarjottaviin vaihtoehtoihin ja ostaa sellaiset jos täsmää?
P.S. Miten muuten nuo 5x100 jaolla olevat vanteet? Kai ne sopivat sitten samalla tavalla kuin 156een?
tuon perusteella löytyis muitakin ja epäkeskopulteilla valikoima kasvaa entisestään. Itsekin selaillu pari kk:a vanteita ja yllättävän heikosti noita omaa silmää miellyttäviä löytyy onko missään kuvaa GTV:stä mustilla/tummilla vanteilla? Ehkä mulla on jotenkin pervo vannemaku, mutta sekin vaihtoehto käyny mielessä..