156 virheilmoituksia kylmäkäynnistyksessä
Valvoja: Moderators
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
156 virheilmoituksia kylmäkäynnistyksessä
Jaahas. Täytyy ensi viikon aikana ehtiä käymään Deltassa kun 156 on alkanut oireilla kylmäkäynnistyksessä. Ongelma on toistunut nyt jo about 7-8 kertaa, joten joku on selvästi pielessä.
Miten virhe ilmenee:
1) Kone käyntiin kylmänä (sekä tolpassa olleena että ilman), normaali startti, automaattitesti menee läpi ok
2) Kässäri pois päältä
3) Pakki päälle
Jossain vaiheen 2-3 paikkeilla syttyy parikin varoitusvaloa kojetauluun ja mm. tekstit (tai jotain sinnepäin) "ABS failure", "VDC failure", "EBD failure", "Stop the engine", "Go to service" rullaavat ajotietokoneen ruudulla.
Sammutettuani auton homma toimii useimmiten seuraavalla käynnistyksellä ja auto tuntuu ajossa toimivan täysin normaalisti (kiihtyy kuten pitää, ABS:t yms. toimivat oikein). Ilmeisesti kyseessä siis on jonkinlainen anturivika tms? Kertaakaan valot eivät ole syttyneet kesken ajon.
Eilen ongelma esiintyi kahdesti ja perjantaina jouduin käynnistämään auton neljä kertaa ennen kuin pääsin matkaan illalla...
Höh.
Miten virhe ilmenee:
1) Kone käyntiin kylmänä (sekä tolpassa olleena että ilman), normaali startti, automaattitesti menee läpi ok
2) Kässäri pois päältä
3) Pakki päälle
Jossain vaiheen 2-3 paikkeilla syttyy parikin varoitusvaloa kojetauluun ja mm. tekstit (tai jotain sinnepäin) "ABS failure", "VDC failure", "EBD failure", "Stop the engine", "Go to service" rullaavat ajotietokoneen ruudulla.
Sammutettuani auton homma toimii useimmiten seuraavalla käynnistyksellä ja auto tuntuu ajossa toimivan täysin normaalisti (kiihtyy kuten pitää, ABS:t yms. toimivat oikein). Ilmeisesti kyseessä siis on jonkinlainen anturivika tms? Kertaakaan valot eivät ole syttyneet kesken ajon.
Eilen ongelma esiintyi kahdesti ja perjantaina jouduin käynnistämään auton neljä kertaa ennen kuin pääsin matkaan illalla...
Höh.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Käynti pikahuollossa kertoi että diagnoosin mukaan kyseessä ei olisi anturivika, vaan mm. ABS-systeemiä kontroloivan elektroniikkayksikön vika. Uusi kikkula vaihdetaan torstaina, joten katsellaan sitten josko (toivottavasti) virheilmoitukset katoavat. Tänäänkin aamulla auto iloisesti sytytti ABS:n ja luistoneston varoitusvalot ja tekstiä rullasi virheistä ruudussa enemmän kuin jaksoi katsella. Sama ilmiö jälleen duunista lähdettäessä. Sammuttamalla koneen pääsee seuraavalla startilla useimmiten liikkeelle virheilmoituksitta.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Updatea: autoon vaihdettiin jo tuossa pari viikkoa sitten ABS- yms. elektroniikkaa ohjaava Boschin boksi. Sen jälkeen toimi moitteetta... eiliseen iltaan saakka. Taas samat varoitusvalot kehissä. Ja virheilmo siis "laukeaa" kun parin tunnin seisonnan jälkeen lyö startin jälkeen pakin päälle.
5.3. auto on joka tapauksessa menossa korjaukseen, kun ystävällinen naishenkilö päätti peruuttaa autonsa omani kylkeen parkkipaikalla (kukas sitä nyt taakseen viitsii peruuttaessa katsella )... Toivottavasti löytyy samalla keikalla tuo virheilmonkin aiheuttaja.
5.3. auto on joka tapauksessa menossa korjaukseen, kun ystävällinen naishenkilö päätti peruuttaa autonsa omani kylkeen parkkipaikalla (kukas sitä nyt taakseen viitsii peruuttaessa katsella )... Toivottavasti löytyy samalla keikalla tuo virheilmonkin aiheuttaja.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Olisikin vain lämpötilasta johtuvaa, mutta virheet toistuvat testatusti myös auton oltua päivän +16 asteen lämpötilassa parkkihallissa. Lisäksi ko. virhe esiintyi ensimmäisen kerran nyt niin, että en ehtinyt koskeakaan vaihdekeppiin. Auto oli käynnissä about 1,5 minuuttia kun ihan itsestään varoitusvalot syttyivät.Toronado kirjoitti:Jos on päällä järjettömät pakkaslukemat,niin itse odottelisin ensin kelien lauhtumista ja katsoisin mitä sitten tapahtuu.
Toivottavasti vika löytyy.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Testin perusteella eivät tunnu toimivan, samoin kuin luistonestokaan valojen palaessa - koneesta tuntuu muutoinkin tällöin uupuvan tehoja. Vehje menee ehdottomasti pajalle (takuukin on sentään vielä voimassa).TestarosaFinland kirjoitti:Tuli mieleen, etta ehka pelkka varoitusvalot . Ehka olis hyva kokeilla suljetulla alueella toimivatko esim. absit vaikka kone nayttaa ettei. Mina ainakin tekisin niin, ennen kuin veisin kukkaron pajalle
Alfa Romeo - immagine di bellezza
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 19:21
Heh, itsellä käynyt samallalailla myös. Kyseessä ei ole mikään vika vaan 156:sen ominaisuus, itse mietin pitkään että mikä *ittu tuon aiheuttaa, sillä tulee vain pakkasella, lopulta keksittiin: käsijarru jäätyy hieman pakkasella ja jää kantamaan (voit huomata tämän kokeilemalla) ja kun lähdet ajamaan aiheuttaa käsijarru pientä laahaamista ja tästä syystä koko auton elektroniikka sekoaa. Siksi 156:sen käsijarruun ei kannata koskea koko talvikauden aikana, jätä auto ykköselle ja käsijarru pois niin pääset epämiellyttävästä varoitusvalorumbasta ja odottelusta. Tilanne korjaantuu siksi seuraavalla käynnistyskerralla että käsijarru löystyy pikkuhiljaa eikä lopulta enää vaikuta ollenkaan joten ajonhallinta lähtee toimimaan.
Edit: koneesta ei uuvu tehoja vaan jarru jää päälle, jokaikinen luettelemasi ominaisuus osuu nappiin oman kokemukseni kanssa siitä kun käsijarru jäätyy hieman ja jää kantamaan.
Edit: koneesta ei uuvu tehoja vaan jarru jää päälle, jokaikinen luettelemasi ominaisuus osuu nappiin oman kokemukseni kanssa siitä kun käsijarru jäätyy hieman ja jää kantamaan.
öD
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Kaikki muuhan tässä täsmää paitsi että kuten aiemmin mainittu, sama vika esiintynyt myös pluskelillä sekä 16 asteen lämpötilassa parkkitalossa päivän olleena. Tuskinpa tällöin jäätyminen on syynä...Hurumaniac kirjoitti:Edit: koneesta ei uuvu tehoja vaan jarru jää päälle, jokaikinen luettelemasi ominaisuus osuu nappiin oman kokemukseni kanssa siitä kun käsijarru jäätyy hieman ja jää kantamaan.
Lisäksi varoitusvalot ovat pari kertaa syttyneet ihan paikallaan ollessa sekä myös kertaalleen kesken ajonkin.
Vekotin on nyt pajalla ja alla laina-Volvo S60, odotellaan ja ihmetellään.
Alfa Romeo - immagine di bellezza