Alfetta&156 kirjoitti:Hitto, ei kyllä muilla Premium merkeillä tulisi kysymykseenkään jättää asiakasta ilman autoa takuukorjauksen ajaksi.
Sori offtopic, mutta rupesin vain miettimään että mitkä vaatimukset tulee täyttää jotta merkkiä voidaan kutsua premium merkiksi? Ei alfat nyt kuitenkaan mun mielestä mitään "luxus" autoja ole, lähinnä italialaisia tavallista urhelullisempia käyttöautoja joilla on pitkät perinteet kilpa-autoilussa... Ei kuulosta Premiumilta
Ei taida premiumiin löytää selvää kaavaa. Pitäis kysyä joltain mainosmieheltä. Eikös pikku volvot 30 ja 40 ole premiumia muttei minun silmissä.
Oikeasti korkealuokkaistahan tuo pitäisi tarkoittaa. Myös "lisähinta/lisämaksu", joka tottavie näihin premium autoihin voidaan kyllä hyvin liittää.
Näköjään joo... Googlasin ja kyllähän Alfakin siellä listoilla vilisi monessa kohtaa. Itse olen vaan aina mieltänyt termin Premium johonkin "vielä hienompaan" mutta näyttää tosiaan olevan enemmän mielikuva kuin mikään mitattavissa oleva auto luokka...
Ei karvalakkibemukaan mikään premium ole... mun mielestä sitä ei voi liittää suoraan mihinkään automerkkiin vaan lähinnä malliin. Vaikka joku 7 sarjan bemari on varmasti premium tai enemmän, ei 3 sarjan hinnat alkaen malli ole sitä. Itse laskisin premium merkeiksi vain ja ainoastaan ne jotka eivät tee mitään karvalakkeja vaan pelkästään täydellisesti varusteltuja ja/tai muuten vaan eksoottisia vehkeitä. Mutta nää on juuri niitä asioita joista voidaan vääntää vaikka loppu ikämme kättä ja silti jokaisella on edelleen se oma mielipiteensä...
Minun mielestani premiun on se tuote joka herattaa ihmisissa mielikuva hienoudesta heti, kun he kuuluvat sen nimi tai nakevat sen vaikkapa kadulla, kun jo puhutaan autoista. Esim. karvalakki bemari herrattaa paljon enemman OHOa, kuin esim. taydellisesti varusteltu Fiat, vaikka Fiat maksaa enemman.Valmistajat toki pitavat nimitella heidan tuotteensa premiumiksi,kun sitten voi nostaa hinnan, mutta se on jo toinen tarina...
Aika vapautuneesti mainosmies tuota termiä viljelee, vai mitä sanotte Renault Mégane Premiumista? No, onhan Rellun markkinointiosasto toisaalta keksinyt viisiovisen coupénkin.
Minusta premiumilla tarkoitetaan yleensä autoa, joka maksaa enemmän kuin vastaavankokoiset ja -tehoiset, vastaavasti varustetut kilpailijat keskimäärin. Toisin sanoen premiumissa saa "samalla rahalla vähemmän autoa", maksetaan ehkä enemmän mielikuvista, designista, viimeistelystä, laaduntunteesta ja (kuvitellusta tai todellisesta) kestävyydestä.
Tuon mukaan BMW 316i on premium, saahan samankokoisen ja -tehoisen auton selvästi halvemmalla vaikkapa Peugeotilta. Toisaalta taas Peugeot 607 ei ole, vaikka onkin sinänsä hienompi ja kalliimpi auto kuin karvalakki-Bemari.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Minusta premiumilla tarkoitetaan yleensä autoa, joka maksaa enemmän kuin vastaavankokoiset ja -tehoiset, vastaavasti varustetut kilpailijat keskimäärin. Toisin sanoen premiumissa saa "samalla rahalla vähemmän autoa", maksetaan ehkä enemmän mielikuvista, designista, viimeistelystä, laaduntunteesta ja (kuvitellusta tai todellisesta) kestävyydestä.
Kestävyys on premium-autoissa yleensä kuviteltua, mutta muuten olen Rasviksen kanssa samaa mieltä määritelmästä. Pitäähän premium-nakkeja syövän miehen nämä tietää.
Se premium-nakkipaketti oli muuten selvästi pienempi kuin perus atrianyssäkkä; Samalla rahalla reilusti vähemmän. Eipä noita ole ainakaan näin talvella enää näkynyt marketissa, harmi juttu, olivat hyviä.
Mun mielestä yksi mikä erottaa premiumin muista on ns. jälkihoito eli auton huollon ja jälkimarkkinoinnin hoitaminen huolella. Ts. huolto pelaa aina ja kaikkialla moitteettomasti, jälki on priimaa ja mahdollisiin auton vikoihin suhtaudutaan vakavasti ja tehokkaasti. Lisäksi pidetään huoli siitä että auto vaihtuu samanmerkkiseen tukemalla jälleenmyyjäporrasta niin että voidaan hyvittää omanmerkkisista kilpailukykyinen hinta.
Huoltopalvelut tiputtaa heti tästä joukosta Suomessa pois valitettavan monta merkkiä...
Tästä enempiä ajattelematta: Premium-merkkejä ovat ne, jotka myyvät "tavallisen perusperheauton kokoisia" (=markkinasegmentti XY2:)) kalliimmalla kuin markkinajohtajamerkit ????
Kysymys on myös aina mielikuvista:
Mikä on limusiini? Mikä on business-luokan auto?
Mikä on "urheiluauto"?
(Riippuu vähän seurasta, tohtiiko omasata Alfa Spiderista käyttää tätä nimeä. Urheilullisiahan melkein kaikki Alfat ovat, mutta "urheiluauto"....?)
Paras löytö kyllä oli, kun näin jossakin jenkkiläisessä kirjassa "SUPERCARS" Alfa-Romeo Spiderin 2.0 TS (916) kuvan ja speksit! Muut Super-Alfat olivat amerikkalaisesti GTV6 ja SZ, sekä 1750 GTV 60-luvulta.
SUPERCARin omistaminen maistuisi kyllä sinänsä hyvin, mutta vähän fiiliksiä laimentaa se, että myös esim. Dodge Ram on SUPERAUTO, kunhan se on varustettu 300 hv V10:llä!?!!?