166 upgreidattu
Valvoja: Moderators
166 upgreidattu
Oli tarkoitus kirjoittaa asiasta vasta, kun olen saanut auton kotiin, mutta en malttanut olla pistämättä kuvaa albumiin ja johan se oli käyty sieltä bongaamassa, joten kerrotaan nyt lisää.
Tänä aamuna rantautui Suomeen minulle tuleva 3.2-litrainen 166, joka on rekisteröity v. 2003 lopussa ja sillä on ajettu vasta 32 tkm. Auton hakenut kaveri on jo ajanut sillä yli 1000 km, mutta minä en vielä metriäkään. Huomenna käyn hakemassa.
Olen tuota mallia haikaillut jo jonkin aikaa, mutta lähes pakkomielle siitä tuli sen jälkeen, kun syksyllä koeajoin 155156:n kanssa GT:n 3.2-litraisen version. TUli tunne, että tällainen kone pitää minunkin autossani olla. GT ei ole kaksiovisena kovin näppärä perheauto, ja kun muuten olen ollut tuohon nykyiseen 166:een tyytyväinen, niin asia alkoi olla selvä.
16 tuntia pitäis vielä malttaa.
Tänä aamuna rantautui Suomeen minulle tuleva 3.2-litrainen 166, joka on rekisteröity v. 2003 lopussa ja sillä on ajettu vasta 32 tkm. Auton hakenut kaveri on jo ajanut sillä yli 1000 km, mutta minä en vielä metriäkään. Huomenna käyn hakemassa.
Olen tuota mallia haikaillut jo jonkin aikaa, mutta lähes pakkomielle siitä tuli sen jälkeen, kun syksyllä koeajoin 155156:n kanssa GT:n 3.2-litraisen version. TUli tunne, että tällainen kone pitää minunkin autossani olla. GT ei ole kaksiovisena kovin näppärä perheauto, ja kun muuten olen ollut tuohon nykyiseen 166:een tyytyväinen, niin asia alkoi olla selvä.
16 tuntia pitäis vielä malttaa.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Käytännössä kaikki Saksassa myydyt ovat Distinctive varustuksella eli on nahat, navi, puhelin,xenonit, sähköpenkit muisteilla, sadetunnistin yms. Lisänä 18-tuuman vanteet. Eli onhan se aika viimeisen päälle. Tosin päätökseni jälkeen myyntiin tuli yksi Luxury (ei näy enää), jossa oli hieno kaksivärinen sisustus. Tässä kokomusta. Cruisekin tästä taitaa puuttua.hamppi kirjoitti:Onko moottorinkin lisäksi myös mukavuuspuoli, sisustaa myöten viimeisen päälle?
Maukas on - onnitteluni.
BTW. Tuota entistä voi ruveta kyselemään minulta.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Eikös tuossa ole cruise (enkä puhu Tompasta) kun vaan jaksaa pitää oikean jalan samassa asennossa? Kulkee tasamaat ja ylämäet samaa kyytiä. Kai olet nähnyt Top Gearin testin ko. autosta? Ei se Jeremy Clarckson ihan tyhmä ole!MrKirby kirjoitti:Cruisekin tästä taitaa puuttua.
Onnittelut tulevasta, niin mielyttävästä, käyttöautosta!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Varmastikkin mahtava peli Onnittelut!
Joko olet hakenut auton käyttöön? Mielestäni muuten noissa kaikissa on cruise varusteluversiosta riippumatta.
Joko olet hakenut auton käyttöön? Mielestäni muuten noissa kaikissa on cruise varusteluversiosta riippumatta.
Viimeksi muokannut HR, 23 Helmi 2007, 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu, en voi kiistää, kun todistusaineistoakin on. Toinen kerta oli tosin "yllytyksen" tulosta, kun et ensimmäistä kertaa saanut videolle. Onneksi tällaiset kohtaukset eivät ole minulle tavallisia.155156 kirjoitti:MrKirby sai Schumacher-kohtauksen GT:n ratissa pariinkin otteeseen.
Enpä ole nähnyt. Yritin nyt netistä kaivella, mutta en ihan ensi yrittämällä löytänyt.jknracing kirjoitti: Kai olet nähnyt Top Gearin testin ko. autosta? Ei se Jeremy Clarckson ihan tyhmä ole!
Kyllä se ihan metallimusta on.AAW kirjoitti: ... tämäkin taitaa kuvien perusteella olla tumman sininen vai?
Pari kauneusvirhettä siinä on. Pieni parkkipaikka-osuma ovessa (taitaa näkyä kuvassakin). Se kuitenkin taitaa olla niin loiva, että saattaa saada oikaistuksi ilman maalausta. Lisäksi konsolimuovissa on ollut jotain kiinni ja siinä pari reikää. Täytyy nyt sitten katsoa, miten nuo saisi piilotetuksi.
Mutta lisää sitten illemmalla, kun olen päässyt itse auton näkemään ja kokemaan.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
jknracing kirjoitti: Kai olet nähnyt Top Gearin testin ko. autosta?
Minulta löytynee tuokin DVD:ltä, tosin netistä kopioituna eli kuvan- & äänenlaatu ei ole kumoinen. Olen kopioinut lähes kaikki Alfa Romeo, Ferrari & Fiat jutut 2002 alkaneesta Top Gear - sarjasta.MrKirby kirjoitti:Enpä ole nähnyt. Yritin nyt netistä kaivella, mutta en ihan ensi yrittämällä löytänyt.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onnea vaan. 3-litrainen on ainakin ihan mukava kapistus 3.2 en ole koskaan ajanut, enkä taida uskaltaa kokeillakaan, joutuu vielä autoa vaihtamaan
Mulla on myös toi Top Gearin pätkä, 33.6 megaa.
Edit : Löysin linkin http://www.cuoresportivo.dk/modules.php ... load&cid=4
Mulla on myös toi Top Gearin pätkä, 33.6 megaa.
Edit : Löysin linkin http://www.cuoresportivo.dk/modules.php ... load&cid=4
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Kylä lähtee... sano Matti Näsä. Onhan tämäkin tavallaan Mark II, kun on kerran facelift...
Nyt on pyöritelty vähän Helsingin tienoilla ja sitten ajeltu kotiin Jyväskylään. Pakko sanoa, että hymy on korvissa. Verrattuna kakspuolikkaaseen vääntöä on tietysti selvästi enemmän, mutta riittää sitä potkua vielä siellä ylhäälläkin, kuten kuuluukin. Asfaltti oli onneksi kuiva lähes koko matkan kotiin asti, joten muutamassa ohituksessa pääsi testaamaan kiihtyvyyttä ja kyllä sitä oli oikein "mukavasti". Kulutuskaan ei vaikuttanut oleellisesti suuremmalta kuin kakspuolikkaassa.
En tiedä kuvittelinko, mutta mielestäni vetelee kiihdytyksissä vähemmän kuin mun entinen. Onhan tässä uudessa tietysti kaikki alustan osat vähän tuoreemmassa iskussa, johtuneeko siitä. Toki rengastyypit ja -koko vaikuttaa myös. Tässä nyt Suomen talveen aika älyttömät renkaat: 235/40-18 kitkat... Puolivahinko ja vaihdan kyllä pienempiin ja nastarenkaisiin, kunhan saan aikaiseksi. Tosin hyväthän nuo tuolla asfaltilla oli, mutta, kun pitää jäisellä tielläkin välillä ajella.
Navi toimii hyvin ja olihan siinä se cruisekin, kuten HR arvelikin. Xenoneitakin pääsin testailemaan loppumatkasta. Hyvin näyttää, tosin kaukovalot (myös xenonit) ovat aika onnettomat lähivaloihin verrattuna. Muutenhan tuo on hyvin kotoisan oloinen ja vaimokin totesi, että tämähän on ihan samanlainen kuin entinen - ei vaadi totuttelua. 7v poikakin antoi hyväksynnän.
Muutamia pieniä kosmeettisia vikoja on, mutta kun ne saa kuntoon, niin eipä tuo juuri uutta häpeä. Tuota on taidettu ajaa aina yksin, kun muut penkit näyttävät ihan istumattomilta. Hiljaisempikin tämä on kuin entinen, mutta ero tulee lähinnä siitä, että tässä on alkup. pönttö, kun entisessä on CSC:n pörinäputki.
Nyt avaan vaimon kanssa viinipullon uuden auton kunniaksi.
Nyt on pyöritelty vähän Helsingin tienoilla ja sitten ajeltu kotiin Jyväskylään. Pakko sanoa, että hymy on korvissa. Verrattuna kakspuolikkaaseen vääntöä on tietysti selvästi enemmän, mutta riittää sitä potkua vielä siellä ylhäälläkin, kuten kuuluukin. Asfaltti oli onneksi kuiva lähes koko matkan kotiin asti, joten muutamassa ohituksessa pääsi testaamaan kiihtyvyyttä ja kyllä sitä oli oikein "mukavasti". Kulutuskaan ei vaikuttanut oleellisesti suuremmalta kuin kakspuolikkaassa.
En tiedä kuvittelinko, mutta mielestäni vetelee kiihdytyksissä vähemmän kuin mun entinen. Onhan tässä uudessa tietysti kaikki alustan osat vähän tuoreemmassa iskussa, johtuneeko siitä. Toki rengastyypit ja -koko vaikuttaa myös. Tässä nyt Suomen talveen aika älyttömät renkaat: 235/40-18 kitkat... Puolivahinko ja vaihdan kyllä pienempiin ja nastarenkaisiin, kunhan saan aikaiseksi. Tosin hyväthän nuo tuolla asfaltilla oli, mutta, kun pitää jäisellä tielläkin välillä ajella.
Navi toimii hyvin ja olihan siinä se cruisekin, kuten HR arvelikin. Xenoneitakin pääsin testailemaan loppumatkasta. Hyvin näyttää, tosin kaukovalot (myös xenonit) ovat aika onnettomat lähivaloihin verrattuna. Muutenhan tuo on hyvin kotoisan oloinen ja vaimokin totesi, että tämähän on ihan samanlainen kuin entinen - ei vaadi totuttelua. 7v poikakin antoi hyväksynnän.
Muutamia pieniä kosmeettisia vikoja on, mutta kun ne saa kuntoon, niin eipä tuo juuri uutta häpeä. Tuota on taidettu ajaa aina yksin, kun muut penkit näyttävät ihan istumattomilta. Hiljaisempikin tämä on kuin entinen, mutta ero tulee lähinnä siitä, että tässä on alkup. pönttö, kun entisessä on CSC:n pörinäputki.
Nyt avaan vaimon kanssa viinipullon uuden auton kunniaksi.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
^Kyllä tuo MrKirbyn auto on ihan hemmetin hieno; näin, koin ja jopa ajoin sitä tänään, ennen kuin sulateltiin käsijarrua. Aivan mahtava kone tuohon hienoon autoon. Nam.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 23 Helmi 2007, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Erinomainen moottorinvalinta!
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuohon aikaan kyllä ajelin Hartola-JKL väliä...Sauer kirjoitti:Humm.. bongasinkohan tämän uuden kulkineesi tänään tammistossa n. klo 17-18.00.. Ainakin tuli samanmoinen väliaikais kilvillä oleva vastaan.
Tais olla myös sama kaveri asiaa hoitamassa kuin sinulla.Portti kirjoitti: Erinomainen moottorinvalinta!
Joo, piti käydä vähän kaverin autokuumetta nostamassa. Tosin etpä sinä sitä pässyt kunnolla käskemään, joten suuri osa voimasta jäi vielä piiloon. Toki vääntö kävi ilmi jo tuollakin lyhyellä lenkillä. Outoa tosiaan, että käsijarru jäätyi. Entisessä ei ole ollut koskaan tuota pulmaa.Ciancarlo kirjoitti: ^Kyllä tuo MrKirbyn auto on ihan hemmetin hieno; näin, koin ja jopa ajoin sitä tänään, ennen kuin sulateltiin käsijarrua. Aivan mahtava kone tuohon hienoon autoon. Nam.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Jassoo. Siinä tapauksessa voisi olettaa, että auto on viimeisen päälle. Kaveri tuntee Alfat ja ainakin oma peli oli luvatussa kunnossa ja on toiminut erinomaisesti.MrKirby kirjoitti:Tais olla myös sama kaveri asiaa hoitamassa kuin sinulla.Portti kirjoitti: Erinomainen moottorinvalinta!
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos Nelli! Katsoin tuon pätkän äsken. Olihan se...Nelli kirjoitti:
Mulla on myös toi Top Gearin pätkä, 33.6 megaa.
Edit : Löysin linkin http://www.cuoresportivo.dk/modules.php ... load&cid=4
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
OT:Portti kirjoitti:Jassoo. Siinä tapauksessa voisi olettaa, että auto on viimeisen päälle. Kaveri tuntee Alfat ja ainakin oma peli oli luvatussa kunnossa ja on toiminut erinomaisesti.MrKirby kirjoitti:Tais olla myös sama kaveri asiaa hoitamassa kuin sinulla.Portti kirjoitti: Erinomainen moottorinvalinta!
Portin saittia olen joskus aiemminkin kahlannut läpi mutta täytyy kyllä erityisesti nostaa hattua hyvin toteutetuista sivuista ja ahkeruudesta ylläpitää niitä!
Kuola tosin valuu vielä enemmän tuon auton takia... molempien herrojen.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Ensinnäkin parhaimmat onnitteluni todella kiinnostavasta auton valinnasta. Noita katselin itsekin vakavissani, maybe next time.MrKirby kirjoitti: En tiedä kuvittelinko, mutta mielestäni vetelee kiihdytyksissä vähemmän kuin mun entinen. Onhan tässä uudessa tietysti kaikki alustan osat vähän tuoreemmassa iskussa, johtuneeko siitä. .
Noista ajotuntumien eroista, eikös sinne pyörientuentaan tehty muutoksia faceliftin yhteydessä, nimenomaan etupäähän. Muistelisin näin.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kyllä tehtiin FL malliin:
The particularly sensitive and reactive multilink system mirrors front suspension movements to ensure great high speed stability, and outstanding driving satisfaction in the best Alfa tradition. Modifications to the revised Alfa 166 chassis include revised spring and damping rates, effecting an alteration in the balance between spring action and anti-roll bar reaction to reduce roll on cornering, pitching on braking and body movement on longitudinal oscillations. Additionally, rear wheel toe-in has been modified to achieve a greater variation during the transfer of weight, both towards the front when braking and towards the rear under acceleration. Hence, when the suspension is stretched or compressed, the rear wheels toe-in much earlier.
This has the effect of a significant increase in both stability and driveability, as well as considerably enhanced active safety, even before electronic intervention from the Vehicle Dynamic Control system which, itself, gives a further increase in safety margins and performance. The reduction of pitching through suspension modifications has also elicited a significant improvement to the revised Alfa 166's braking performance. Indeed, a standard 62-0 mph brake test demonstrates a dramatic 38 metre reduction in stopping distance.
Sitten kun on ajankohtainen/jaksaa niin aattelin "päivittää" FL jousitukseen (jos en ehdi vaihtaa ennen sitä) . Nyt oleva jousitus/vaimennus ei ole minun makuuni => pitäisi olla jämäkämmät.
The particularly sensitive and reactive multilink system mirrors front suspension movements to ensure great high speed stability, and outstanding driving satisfaction in the best Alfa tradition. Modifications to the revised Alfa 166 chassis include revised spring and damping rates, effecting an alteration in the balance between spring action and anti-roll bar reaction to reduce roll on cornering, pitching on braking and body movement on longitudinal oscillations. Additionally, rear wheel toe-in has been modified to achieve a greater variation during the transfer of weight, both towards the front when braking and towards the rear under acceleration. Hence, when the suspension is stretched or compressed, the rear wheels toe-in much earlier.
This has the effect of a significant increase in both stability and driveability, as well as considerably enhanced active safety, even before electronic intervention from the Vehicle Dynamic Control system which, itself, gives a further increase in safety margins and performance. The reduction of pitching through suspension modifications has also elicited a significant improvement to the revised Alfa 166's braking performance. Indeed, a standard 62-0 mph brake test demonstrates a dramatic 38 metre reduction in stopping distance.
Sitten kun on ajankohtainen/jaksaa niin aattelin "päivittää" FL jousitukseen (jos en ehdi vaihtaa ennen sitä) . Nyt oleva jousitus/vaimennus ei ole minun makuuni => pitäisi olla jämäkämmät.
Ricambi, kiitokset tiedosta. Turhan laiska olen ollut, kun en ole noista asioista itse ottanut selvää, mutta eipä tuo tieto kuumetta olisi ainakaan laskenut.
No, kunhan lumet sulaa, niin pitää mennä apparalle kokeilemaan, että taittuuko tämä nöyremmin mutkiin kuin entinen (jossa tosin alusta ei alkuperäinen). Tulispa jo kevät...
No, kunhan lumet sulaa, niin pitää mennä apparalle kokeilemaan, että taittuuko tämä nöyremmin mutkiin kuin entinen (jossa tosin alusta ei alkuperäinen). Tulispa jo kevät...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ööh? On se tuonikäisistä HDi-moottoreista se tehokkaampi eli hurjat 110 hepokattia, tuntuu suunnilleen samalta kuin jos 156 2.4:stä sahaisi yhden pytyn pois ja lastaisi takaronttiin 150 kiloa perunoita. Silti olen siihen jokseenkin tyytyväinen, eikä siihen muiden mielipiteillä ole isommalti vaikutusta
Mutta tämä ketju on pyhitetty MrKirbyn kaunottarelle eikä ranskalaiselle käyttölintalle. Kehtaako "vanhan" auton hintaa mainostaa julkisesti vai meneekö YyVeeksi? Kannattaa tietty avata myyntipalstalle oma otsikko sitten kun alat sitä aktiivisesti kauppaamaan.
Mutta tämä ketju on pyhitetty MrKirbyn kaunottarelle eikä ranskalaiselle käyttölintalle. Kehtaako "vanhan" auton hintaa mainostaa julkisesti vai meneekö YyVeeksi? Kannattaa tietty avata myyntipalstalle oma otsikko sitten kun alat sitä aktiivisesti kauppaamaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: 166 upgreidattu
Onneksi olkoon. Hieno pirssi Noita on täälläkin näkynyt, mutta kun sitä lupaa ei ole .... Taitaa emäntää jo pelkkä sana "Alfa" kammoksuttaa.MrKirby kirjoitti:Tänä aamuna rantautui Suomeen minulle tuleva 3.2-litrainen 166, joka on rekisteröity v. 2003 lopussa ja sillä on ajettu vasta 32 tkm.