156:n etualatukivarren vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

156:n etualatukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Pallonivel väljä ja uusi pitäisi vaihtaa. Onko haastava tehtävä??
Meneekö homma niin että puslien vierestä 4 kpl pultteja auki, etutolppahaarukka irti ja pallonivel?
Onko tiukka mitoitus ja miten tuo pallonivel on kiinnitetty?

Niin ja mistä saa halvimmalla, heikka myy n.100 euron hintaan? Katsastusmies naureskeli ja sanoi että älä ainakaan italialaisia tukivarsia osta, eivät kuulemma kestä.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Heikalta saat halvimmalla, itsekin kyselin monesta paikasta ja tuo oli halvin paikka.

Homma menee juurikin noin kun sanoit, ja pallonivel olikohan 19mm mutterilla kiinni...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Ihan vaan vinkki: Itse ähellät sen kanssa n. 3 h, kun viet korjaamolle, veloittavat siitä varmaan tunnin duunin... Kulmat siinä pitää kuitenkin säätää ton jälkeen, sen voi teettää sit siinä samalla.

Itse oon vaihtanu kaikki tukivarret 156:seen, en vaihda toisten. Sen verta helpommin se hoituu korjaamolla.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^Joo, tunnin työn per puoli veloittaa ainakin Malminkartanon AH alatukivarsien vaihdosta; itse vien kärryn sinne, palikat hommasin Heikalta 103 e/kpl.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Tulipa siten viiemyönä ährättyä tunti jos toinenkin, vaikkei olisi ollut pakko vaihtaakaan. Ajattelin että samantien vaihdan senkin kun ylävarresta tuli hylky ja alapallossa alkavaa väljyyttä. Enpä sitten löytänyt tallista pallonivelen ulosvetäjää ja rikoin yhden normaalin ulosvetäjän. Irrotushaarukkakaan ei tietenkään mahtunut paikalleen, ennenkuin olin purkanut jarrusatulan, -levyn ja pölysuojan. Toinen aikaavievä homma oli saada alavarren taaimmainen pusla kiinni koriin - mitoitus oli aika nafti ja pulttien kanssa ähräämisessä meni tovi. Aika paljon tuli epähuomiossa kiinniteltyä osia epäloogisessa järjestyksessä, kun ei ollut mitään varsinaista ohjetta ja akenne oli uusi minulle. Seuraavalla kerralla menis jo nopeammin, mutta korjaamo on varteenotettava vaihtoehto. Tosin näin sairaslomalla aikaa on kyllä vähän nyhrätäkin.

Vastaa Viestiin