Kuusnepan pyyhkijä sydeemi.
Valvoja: Moderators
Kuusnepan pyyhkijä sydeemi.
No ni tuli sitten käytännössä opiskeltua sydeemin irrotus ja kiinnitys.
Paikkojen puhdistus ja uudet rasvat niveliin.
Mitään vikaa ei näkynyt missään.
Mekaniikka toimii kuin unelma jos ei pyyhkijänvarret sulkineen ole paikoillaan.
Noitten kanssa alkaa sitten tuo jumi jumi ja rutina.
Kädellä kun auttaa niin jaksaa siirtää pyyhkijät.
Tuo ilmenee tihku-asenossa ja jää siihen viimeisen pyyhkäsyn kohdalle jumiin ja jurisemaan.
Ihan kuin moottorissa olis voima loppu ?
Jos jollain on jemmassa toimiva moottori niin kiinostusta olisi.
Paikkojen puhdistus ja uudet rasvat niveliin.
Mitään vikaa ei näkynyt missään.
Mekaniikka toimii kuin unelma jos ei pyyhkijänvarret sulkineen ole paikoillaan.
Noitten kanssa alkaa sitten tuo jumi jumi ja rutina.
Kädellä kun auttaa niin jaksaa siirtää pyyhkijät.
Tuo ilmenee tihku-asenossa ja jää siihen viimeisen pyyhkäsyn kohdalle jumiin ja jurisemaan.
Ihan kuin moottorissa olis voima loppu ?
Jos jollain on jemmassa toimiva moottori niin kiinostusta olisi.
Mitenkäs muuten on, kun omassa "kuusnepassa" oikeanpuoleinen pyyhkijä ei painu näkymättömiin, niinkuin kuuluisi... ajattelin, että jos se on vain jotenkin hypännyt oikealta uraltaan pois. Meinasin ottaa irti ja laittaa takaisin paikalleen, mutten saanut sitä irti alkuunkaan. Yksinkertaisesti poistin mutterien suojat, väänsin mutterit irti, mutta eihän se roista liikahtanutkaan, vain vähän tavallaan jousti ylöspäin, mutta irti ei lähtenyt.
Onko siinä joku ylimääräinen kiinnitysmekanismi, vai kuuluko sitä vain vetää reippaammin? En ole uskaltanut oikein toimia sen hajottamisen pelossa. Pyyhin toimii tuota ärsyttävää esillejäämistä lukuunottamatta moitteetta.
Onko siinä joku ylimääräinen kiinnitysmekanismi, vai kuuluko sitä vain vetää reippaammin? En ole uskaltanut oikein toimia sen hajottamisen pelossa. Pyyhin toimii tuota ärsyttävää esillejäämistä lukuunottamatta moitteetta.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Yleensä noissa taitaa olla vaan boorit, mahdollisesti vielä kiilamaiset. Kun akseli vielä aikansa hapettuu kiinni pyyhkijään, on se sen verran kovaa jumissa, ettei ihan pienellä suostuttelulla irtoa. Luovutusvoittoa voisi yrittää läträämällä pitkään ja hartaasti irrotusöljyn kanssa. Pyyhkijänvarren kuumentaminen tuskin tulee kyseeseen ellei halua vaihtaa myös haljennutta tuulilasia, mutta huoneenlämpöistä akselia voisi koittaa vähän kutistaa kylmäspraylla.sallimatonkäyttäjätunnus kirjoitti:Onko siinä joku ylimääräinen kiinnitysmekanismi, vai kuuluko sitä vain vetää reippaammin?
Voihan se varsi tosin irrota nätistikin, vaan harvemmin nuo hommat sujuvat kuin elokuvissa

- Epäkelpokeräilijä -
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Kokeile nostaa pyyhinvarren puolelta ja jotenkin painaa siitä akselin toiselle puolelle jääneestä tyngästä. Reipas kiskaisu ja pitäisi lähteä.
Mulla oli autoa ostettaessa asetettu pyyhinvarret vääriin akseleihin. Kun pyyhinvarret vaihtoi päittäin meni kuskin puolen pyyhin 2 cm alemmaksi ja matkustajan pyyhin melkein 10 cm alemmaksi. Ja tietenkin niin että yläkääntökohdat pysyivät oikeanlaisina.
Mulla oli autoa ostettaessa asetettu pyyhinvarret vääriin akseleihin. Kun pyyhinvarret vaihtoi päittäin meni kuskin puolen pyyhin 2 cm alemmaksi ja matkustajan pyyhin melkein 10 cm alemmaksi. Ja tietenkin niin että yläkääntökohdat pysyivät oikeanlaisina.
Kerpele noitakin on sitten erillaisia ...tana kele vieköön.
toisessa mallissa 10-liitintä ja toisessa 9-liitintä.
Ei toimi ei
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 39793.jpeg
Kele tana pitäs olla tuollanen motti missä on 9-liitintä.
Testasin tuon elektroniikan ja eihän se käynnyt kun ohjaa erillailla.
Virrat kun laittaa päälle niin kyl pyyhkijät toimii mut ne huiskii sitten kokoajan
toisessa mallissa 10-liitintä ja toisessa 9-liitintä.
Ei toimi ei

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 39793.jpeg
Kele tana pitäs olla tuollanen motti missä on 9-liitintä.
Testasin tuon elektroniikan ja eihän se käynnyt kun ohjaa erillailla.
Virrat kun laittaa päälle niin kyl pyyhkijät toimii mut ne huiskii sitten kokoajan

Hmmm.... yönyli tuli nukuttua ja ennen nukkumattia tulikin sitten mieleen jospa siinä pyyhkijän motin sydeemissä oleva ison nailonhammaspyörässä on hampaat kuluneet kun tuo pyyhkijä jää lähes samaan kohtaan jumiin ja kuuluu tuo armoton rutina.
Tuo pitää tutkia.
Mikähän ero tuolla 9- ja 10-liitimisellä pyyhkijän elektroniikka mokkulalla on.
Eiks kuusnepoissa kaikissa ole samanlainen pyyhintoiminto.
0-asento = ei tapahdu mitään.
1-asento = tihku
2-asento = hidas
3-asento = nopea
Nuo on vanhemmassa mallissa.
Onko uudemmassa erillainen ?
Tuo pitää tutkia.
Mikähän ero tuolla 9- ja 10-liitimisellä pyyhkijän elektroniikka mokkulalla on.
Eiks kuusnepoissa kaikissa ole samanlainen pyyhintoiminto.
0-asento = ei tapahdu mitään.
1-asento = tihku
2-asento = hidas
3-asento = nopea
Nuo on vanhemmassa mallissa.
Onko uudemmassa erillainen ?
Niin muuten saakin. On inhottava "ominaisuus".Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuo saisi olla kyllä joka mallissa, se vanhempien versioiden vakionopeus on ihan liian kova. Tyypillisellä suomalaisella marraskuutihkulla saa viikseä rämpätä koko ajan päälle-pois.2TS kirjoitti:Mulla on -94-mallissa lisäksi säädettävä tihkun nopeus.
No niin taas toimii.
Jumituksen syy oli kulunneet hampaat.
Kuvassa raittaan oikessa reunassa näkyy kunnon monttu johon moottorista tuleva metalliratas oli "ahnehtinut".
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 23190.jpeg
Jumituksen syy oli kulunneet hampaat.
Kuvassa raittaan oikessa reunassa näkyy kunnon monttu johon moottorista tuleva metalliratas oli "ahnehtinut".
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 23190.jpeg