Koska omat moottori taas käyttöön?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Koska omat moottori taas käyttöön?

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Uusissa alfoissa (159/brera) on käytössä näitä GM/holden-moottoreita, onko tietoa koska alfa palaa omiin moottoreihin??

Start-ohjelmassakin oli puhetta että hieman pilaa alfaa eli onko menty liian pyhään koskemaan?

Itseäni ainakin asia harmittaa.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Eihän Alfa ole käyttänyt omia neloskoneita reiluun kymmeneen vuoteen...

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

No joo, fiat-pohjaisia alfan muokkaamina ja mielestäni hyviksi havaittuja. Lambredin taidonnäyte, jolla italialaiset autot ovat pitkän aikaa kulkeneet. Lähinnä tarkoitin muunmaalaisia moottoreita. Eiköhän kaikille kelpaa että uudessa 8C:ssä on maseratin moottori.
Kun pelkkä teho ei riitä!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

GM pohjaiset kutoskoneet korvataan ilmeisesti 2009/2010
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

No kyllä mielestäni on menty koskemaan pyhään. Toisaalta ei noi GM:n koneet mitään ihan huonoja ole. Neloskoneet olkoon GM tekeleitä mutta Alfan omia kutoskoneita saisi kyllä vielä olla.

Niin taisi 155 olla faceliftistä eteenpäin (kevät-95) jolloin käyttöön tuli Fiat pohjaiset 2- litraiset 16V HIHNAJAKOPÄÄ :evil: koneet.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Ei kyllä oikein houkuta nuo GM-moottorit, moottori pitää olla italialainen. Koeajettu 159 2.2 oli mielestäni todella vaisu.
Viimeksi muokannut Jarama, 28 Helmi 2007, 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jarama kirjoitti:No joo, fiat-pohjaisia alfan muokkaamina ja mielestäni hyviksi havaittuja.
Samanlailla Alfa on muokannut GM:n koneet omien tarpeidensa mukaan.

Pyhään koskettiin jo 70- luvulla kun etuveto esiteltiin :roll:

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Abarth kirjoitti:Pyhään koskettiin jo 70- luvulla kun etuveto esiteltiin
No se kyllä pitää paikkaansa

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Abarth kirjoitti:Eihän Alfa ole käyttänyt omia neloskoneita reiluun kymmeneen vuoteen...
:shock: Entas T.Spark koneita, jotka ovat olleet kaytossa jo lahes 20 vuotta
Tietenkin niita muutettiin matkan varrella, esim tullut viela 8 venttiilia ja ketju vaihtoi hihnaks, mutta perusrakenne on sailynyt samana
Nothing beats cubic inch

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Mokoma kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Pyhään koskettiin jo 70- luvulla kun etuveto esiteltiin
No se kyllä pitää paikkaansa
Ei pitaa! Kuin kerroin toisessa ketjussa jo kerran, jos tehdaan kunnolla etuvetoinen auto, niin se on ainakin yhta hyva ja paljon turvallisempi kuin takavetoinen. Taas kerron, etta se on minum mielipide.
Ehka ne nykyiset 159\Breran koneet eivat ole huonoja, mutta Alfaan ne ei sopii olenkaan! Alfassa ilman muuta pitais olla Italialainen kuuma verinen moottori
Nothing beats cubic inch

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

No kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen.
Vedettiin jäällä kisaa kaverin kanssa ja huomattiin kyllä että Mirafiori oli hitaampi ku mun 164 vaikka tehoa piristetyssä Mirafiorissa oli lähestulkoon saman verran kun Alfassa, ja oli fiiussa paremmat fillaritkin. Toisaalta taas kunnolla rakennettu takavetoinen esim. 75 tai Alfetta jossa optimaalinen painonjakauma on todella nautinto ajaa ja helppo hallita.

Itse myönnän kuuluvani vanhaan koulukuntaan ja pidän henkilökohtaisesti enemmän takavedosta.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

TestarosaFinland kirjoitti::shock: Entas T.Spark koneita, jotka ovat olleet kaytossa jo lahes 20 vuotta. Tietenkin niita muutettiin matkan varrella, esim tullut viela 8 venttiilia ja ketju vaihtoi hihnaks, mutta perusrakenne on sailynyt samana
Alfa TS 8V ja TS 16V moottoreilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Alumiinilohkoinen 8V on pitkän historian omaava "aito" Alfa Romeo moottori, TS 16V on taasen Fiat/Lancia valurautalohkon ympärille rakennettu ja tuli Alfa Romeoissa käyttöön täysin uutena moottorina 1995.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

155156 kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti::shock: Entas T.Spark koneita, jotka ovat olleet kaytossa jo lahes 20 vuotta. Tietenkin niita muutettiin matkan varrella, esim tullut viela 8 venttiilia ja ketju vaihtoi hihnaks, mutta perusrakenne on sailynyt samana
Alfa TS 8V ja TS 16V moottoreilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Alumiinilohkoinen 8V on pitkän historian omaava "aito" Alfa Romeo moottori, TS 16V on taasen Fiat/Lancia valurautalohkon ympärille rakennettu ja tuli Alfa Romeoissa käyttöön täysin uutena moottorina 1995.
Jaaha, no ei muuta kuin :oops:
Kiitos kuitenkin tiedosta. Joka paiva oppii jotain uutta tassa hienossa foorumissa 8)
Nothing beats cubic inch

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Joka paiva oppii jotain uutta tassa hienossa foorumissa
Nain on :wink:

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

TestarosaFinland kirjoitti:Ei pitaa! Kuin kerroin toisessa ketjussa jo kerran, jos tehdaan kunnolla etuvetoinen auto, niin se on ainakin yhta hyva ja paljon turvallisempi kuin takavetoinen.
Kyllähän se niin on, että jos joku on sitä mieltä että etuvetoinen on parempi kuin takavetoinen, on kolme vaihtoehtoa:

1. Kaveri on tietämätön
2. Kaveri pettää itseänsä
3. Kaveri on valehtelija

:mrgreen:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

OL kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Ei pitaa! Kuin kerroin toisessa ketjussa jo kerran, jos tehdaan kunnolla etuvetoinen auto, niin se on ainakin yhta hyva ja paljon turvallisempi kuin takavetoinen.
Kyllähän se niin on, että jos joku on sitä mieltä että etuvetoinen on parempi kuin takavetoinen, on kolme vaihtoehtoa:

1. Kaveri on tietämätön
2. Kaveri pettää itseänsä
3. Kaveri on valehtelija

:mrgreen:
No jos olet niin viisas, niin selittaa :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

TestarosaFinland kirjoitti: jos tehdaan kunnolla etuvetoinen auto, niin se on ainakin yhta hyva ja paljon turvallisempi kuin takavetoinen. Taas kerron, etta se on minum mielipide.
Hyviä etuvetoja on varmasti, en sitä kiellä.
Ennen vaan Alfa Romeot olivat urheiluautoja, joista mainekin on syntynyt. Pikkuhiljaa urheiluautoista tuli urheilullisia autoja.

Ei, eivät kaikki takavedot (edes Alfat :wink:) ole mielestäni urheiluautoja, mutta etuvetoista urheiluautoa ei ole edes valmistettu, eikä valmisteta... 8)
Että siinä mielessä pyhään koskettiin kun vietiin takavedon mukana viimeinenkin ripe urheiluautosta pois.

Mun mielestä Alfalla on ollut viimeisen 30v:n aikana kaksi urheiluautoa: Montreal ja 8c. No ehkä SZ/RZ varauksin.
Ja tää oli sit vaan mun mielestä :wink:

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Abarth kirjoitti:Ei, eivät kaikki takavedot (edes Alfat :wink:) ole mielestäni urheiluautoja, mutta etuvetoista urheiluautoa ei ole edes valmistettu, eikä valmisteta... 8)
Että siinä mielessä pyhään koskettiin kun vietiin takavedon mukana viimeinenkin ripe urheiluautosta pois.

Mun mielestä Alfalla on ollut viimeisen 30v:n aikana kaksi urheiluautoa: Montreal ja 8c. No ehkä SZ/RZ varauksin.
Ja tää oli sit vaan mun mielestä :wink:
Minun mielestäni urheiluauto on takavetoinen, kaksi ovinen, 2 paikkainen, eikä sitä yleensä hankita perheen käyttöautoksi, vaan on silloin tällöin ulkoilutettava lelu/hauskan pito laite. Jokapäiväisessä käytössä olevat perheautot ei ole urheiluautoja, vaikka niissä olisi tehokas moottorikin. Mielestäni tuollaiset tehokkaat perheautot menee puolestaan GT luokkaan :wink: .

http://www.sportscarclubofhelsinki.fi/autolista.html Tuolta voi käydä katsomassa listan urheiluautoista, jotka ko clubin mukaan ovat urheiluautoja.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

itse hyväksyn urheiluautoksi myös 2+2 istuttavat versiot, muuten ei mitään lisättävää tsavin kirjoitukseen.. :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hyvin te vedätte. 18 vastausta josta YKSI liittyy esitettyyn kysymykseen :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no hups juu.. :mrgreen:

pikkasen on karannut lapasesta kuin ketjua selaa.. :lol:

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Jos Alfa Romeo olisi tehnyt pelkästään "aitoja" urheiluautoja ei merkkiä varmaan enää olisi. Mielestäni on hyvä että tuo uusi 8C tehtiin, jotta vanhan merkin todellista alkuperää saadaan esille.

Itse en ole koskaan takavedolla ajanut, mutta onpa siitä tainnut olla monelle enemmän haittaa kuin hyötyä, kiinnijäämiset yms. Itse olen pitänyt alfaa urheilullisena autona hyvien tehojen ja tarkan/hyvän ohjauksen takia, siis juuri etuvetoisia.

Itselleni italialainen auto on se OIKEA fiatista ferrariin ja eikö se moottori ole ollut aina kuuluisa italialaisissa autoissa.
Kun alfaan tuli fiat-pohjaisia moottoreita niitä kehuttiin lehdissä jne., mutta gm-pohjaisten kohdalla ihmetystä on riittänyt, made in australia italialaisen kaunottaren konehuoneessa.

Mielestäni tämä kehitys on todella huonoa ja siksi kyselin koska muutosta tulee, jos vaikka joskus vielä uuden alfan ostan. 159 ainakin jää väliin erityisesti moottorin takia. Fanaattisuus on sairasta, ehkä!
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Jaraman mielipiteet/kommentit on melkein kuin olisin ne itse kirjoitanut :) .

Varsinainen aihe eli milloin "aidot" Alfa Romeo moottorit takaisin on Italiaspeedin foorumilla ollut pitkään yksi ykkösaiheista. Huhujen mukaan uudet italialaiset V6-moottorit ovat kehitteillä, tilavuuksina 3.0 ja 3.5. Milloin tuotannossa? Tuskin ihan pian, mutta ehkä 159 faceliftin yhteydessä. Ehkä ei. Alfa Romeo ei voi tietenkään pahemmiin hehkuttaa tulevista uusista moottoreista, koska silloinhan nykyistä V6:tta ei osta kukaan. Ainakin Alfa-harrastajat jäisivät odotamaan "oikeaa" mootoria ja 159/Brerat pysyisivät kaupan hyllyllä.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jaraman ja 155156 aivan samoilla linjoilla!
Diiselin 159 konepellin alla toimii Fiatin kehittama kone ja se on oikein hyva moottori. Erittain suorityskykyinen, vaantava ja taloudellinen, siis taman moottorin vois ostaa myos aito harrastaja,joka ajaa paljon ja ei yksinkertaisesti pystyy taloudellisista syista pitamaan bensa 147n tai GTn tai joku vanhempaa Alfaa jossa on aito italialainen kone.
Toivotaan, etta Alfa kehittaa omat koneet nopeasti,koska ne Australialaiset koneet eivat sopii Alfaan ollenkaan! Ei vaan luonteen vuoksi, siis naissa australia vehkeissa luonetta ei ole, vaan myos koska ne eivat antaa vastinetta rahoille. Mun 15 vuotta vanha 164 kuluttaa normaalissa matka ajossa 6.5 7.0 litraa satasella, kun koeajamani 159 2.2 kulutti reilut 9 litraa :shock: ja se on myos hitaampi
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Näin kerettiläisenä pösökuskina on sanottava, että jonkun alumiiniklöntin alkuperän murehtiminen kuulostaa hajuvesiosaston hommilta. Ensin harmitellaan sukkanauhavetoisen "aidon" italokutosen hihnanvaihtokuluja ja bensankulutusta, ja kun tilalle tuodaan Holdenin lohkolla ja italialaisten keksimillä kansilla varustettu modernimpi ja taloudellisempi ketjuvetoinen voimala, ollaan syvästi murheissaan siitä ettei se enää ole "aito" :roll:

Makuasioitahan nämä ovat ja kyllähän ne kromatut imutöttöröt ovat hienot, mutta kyllä minä vaihtaisin ne mieluusti hyvin toteutettuun takavetoon. Ovathan Alfan etuvedotkin hauskoja ajaa, mutta paljon yli 200 heppaa on aika turhaa yrittää siirtää asvalttiin etukumppareiden välityksellä. Ja sitä tehoa tosiaan tarvitaan jos jatkossakin aiotaan valmistaa tuollaisia parin tonnin marsipaanipossuja.

Herneitä, anyone? :twisted:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no ei herneitä..mutta tuo rasvanäpin takavetopuhe oli täyttä asiaa...... :wink:

tokihan se on tosiasia että ehkäpä alfan omasta kutosesta alkoi aika ajaa ohi, nyk GM pohjaiset kutoset ovat toivoakseni pelkkä välietappi, GM:n myllyt ja etuveto ei ole todellakaan siis ole meikäläisen makuun vaikka perinteinen soundi olikin suht hyvin tallella.
toki helpommin se GM myllykin olisi sulatettavissa jos se veto olisi siellä takapäässä.. 8)

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kylla voi siirttaa asfalttiin pitkalti yli 200 heppaa.Muistatko Rasvis GTAta :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

TestarosaFinland kirjoitti:Kylla voi siirttaa asfalttiin pitkalti yli 200 heppaa.Muistatko Rasvis GTAta :mrgreen:
Paremmuudesta en tiedä, mutta kyllä etuveto nopeampi on,
jos ei mistään formuloista puhuta. Ja saa sitä yli 200hp
tiehen ainakin suoralla :) http://www.youtube.com/watch?v=6ZWIv6an8jU

OT jatkukoot...

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Joksa kirjoitti:Paremmuudesta en tiedä, mutta kyllä etuveto nopeampi on,
jos ei mistään formuloista puhuta.
Öh? Minkäs takia sitten noissa kilpavehkeissä tuppaa usein (esim. Rallicross) olemaan painohelpotuksia etuvetoisille?

Ja Rasviksen kanssa samoilla linjoilla, optimaalinen tilanne olisi italokone ja takaveto, mutta holden+alfan kannet ja takaveto olisi parempi vaihtoehto kuin alfan kone+etuveto. Onneksi nelikkoja on kuitenkin jo tullut lisää tarjontaan ja toivotaan että takavetojakin nähdään vielä. Ja tietenkin mielellään myös niitä alfan omia koneita :wink: Niin ja vielä yksi asia minkä haluaisin ehdottomasti nähdä, olisi painon putoaminen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

TestarosaFinland kirjoitti:Muistatko Rasvis GTAta
Muistan. Eli ei voi siirtää. Ja siitä huolimatta ottaisin noista ilman muuta Alfan, mietityttää vaan kuinka hauska se voisi olla takavetoisena. Pata on todella hieno, ei sitä voi kieltää, mutta mikään ei kai estä tekemästä hienoa moottoria Holdeninkaan blokin ympärille?
Joksa kirjoitti:Ja saa sitä yli 200hp tiehen ainakin suoralla
Katsopa sitä mittarin neulaa kiihdytyksen aikana, jäälläkö siinä ajetaan? :wink: Eipä sillä etteikö tuolla voimalla alkaisi takavedonkin perä tuntua liukkaalta.
- Epäkelpokeräilijä -

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Paras asia on, etta Alfan valikoimasta loytyisi etuveto ja normaali Alfan kone ja takavedon friikille,sama yhdistelma mutta toisin pain. Siis takaveto ja normaali kone. Niin kaikki olisivat tyytyvaisia. Muuten nain oli 70 ja 80 luvulla ja ainakin Alfan ystavat olivat tyytyvaisia :wink:
No totta puhutaan, kun sanotaan etta aikaisemmin kaikki oli parempi 8)
Nothing beats cubic inch

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

TestarosaFinland kirjoitti:Mun 15 vuotta vanha 164 kuluttaa normaalissa matka ajossa 6.5 7.0 litraa satasella, kun koeajamani 159 2.2 kulutti reilut 9 litraa :shock: ja se on myos hitaampi
OL kirjoitti:Niin ja vielä yksi asia minkä haluaisin ehdottomasti nähdä, olisi painon putoaminen.
Tuossahan tuo eli seuraus ja syy... ennenvanhaan 100 heppaa oli jo ihan nopea auto, nykyisillä "turvakoreilla" tarvitaan samaan kiihtyvyyteen melkein 200 heppaa... ja bensankulutuskin nousee väkisin vaikka tekniikka kehittyy kun saman kokoinen auto painaa 1.5x vanhan verran. On ihan turha verrata koneen luonnetta jos sillä on ennen liikuteltu 800kg kottaraispönttöä nykyisen tankin sijaan... alavääntö saa ihan uuden merkityksen 8)
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

OL kirjoitti: Niin ja vielä yksi asia minkä haluaisin ehdottomasti nähdä, olisi painon putoaminen.
Ei taida nykyvarusteilla (turvavarusteet yms.) taida toteutua, päinvastoin, ellei sitten tingi auton koossa.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

eltsu kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Mun 15 vuotta vanha 164 kuluttaa normaalissa matka ajossa 6.5 7.0 litraa satasella, kun koeajamani 159 2.2 kulutti reilut 9 litraa :shock: ja se on myos hitaampi
OL kirjoitti:Niin ja vielä yksi asia minkä haluaisin ehdottomasti nähdä, olisi painon putoaminen.
Tuossahan tuo eli seuraus ja syy... ennenvanhaan 100 heppaa oli jo ihan nopea auto, nykyisillä "turvakoreilla" tarvitaan samaan kiihtyvyyteen melkein 200 heppaa... ja bensankulutuskin nousee väkisin vaikka tekniikka kehittyy kun saman kokoinen auto painaa 1.5x vanhan verran. On ihan turha verrata koneen luonnetta jos sillä on ennen liikuteltu 800kg kottaraispönttöä nykyisen tankin sijaan... alavääntö saa ihan uuden merkityksen 8)
No sitten ei muuta,kuin jatkaa matkaa nykyisilla Alfoilla 8) kun paremmat tuskin tehdaan :(
Nothing beats cubic inch

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Joksa kirjoitti:Ei taida nykyvarusteilla (turvavarusteet yms.) taida toteutua, päinvastoin, ellei sitten tingi auton koossa.
Valitettavasti asia on juuri näin :( Täytyy toivoa, että GTA-malleista tulisi ihan oikeita GTA-malleja, kevennettyjä.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

OL kirjoitti:
Joksa kirjoitti:Ei taida nykyvarusteilla (turvavarusteet yms.) taida toteutua, päinvastoin, ellei sitten tingi auton koossa.
Valitettavasti asia on juuri näin :( Täytyy toivoa, että GTA-malleista tulisi ihan oikeita GTA-malleja, kevennettyjä.
Turvallisuudesta he eivat voi enaa tinkia ja ainoa mita jaa on varustelu. Mutta jos tingitaan varustelussa, niin kaikki sitten sanovat, etta se on paska koska siella ei ole esim. ilmastointia tai taka sahkolasia. Huono asia, mutta nain se on. Ma ainakin olisin ostanut jos olis rahaa ja mielummin ilman puskuriakaan kuin alkuperainen GTA :-D Mutta se turvallisuus vaattimus :x
Nothing beats cubic inch

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

TestarosaFinland kirjoitti: No sitten ei muuta,kuin jatkaa matkaa nykyisilla Alfoilla 8) kun paremmat tuskin tehdaan :(
Et oo tosissas?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Jotta pysyttäisiin ketjun aiheessa :wink: :

Kuinka moni, joka on omistanut/ajanut takavedolla ja etuvedolla, väittää, että etuveto on parempi? Eihän noita pulkkia voi millään verrata keskenään. Näkeehän sen jo Topgearin 147 gta pätkästä, miten hyvä tehokas etuveto on kun ottaa luistonestot yms. pois. Jos ajettavuudesta puhutaan niin kyllä 33:n ja 75:n omistaneena voi todeta, että takaveto on yliveto ainakin Alfoissa. Ajettavuus vaan on niin eriluokkaa varsinkin talvella. Eikä ole kyllä lukollisella juuri kiinnijäämis ongelmia ollut. Ikävä kyllä nyt on laite ollut talven unilla.

(Edit. Hymiö lisätty)
Viimeksi muokannut Hepa, 01 Maalis 2007, 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Otsosmi kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti: No sitten ei muuta,kuin jatkaa matkaa nykyisilla Alfoilla 8) kun paremmat tuskin tehdaan :(
Et oo tosissas?
Miksen :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Ma on ajanut 75sen, kylla se on ihan kelppo peli, mutta ma pidan 33sesta paljon enemman. Ohjaus tuntuma on suuren piirtein sama,ehka 75sen pikkasen parempi kun siella ei ollut ohjaustehostinta
Nothing beats cubic inch

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kyllähän se AITO Alfa Romeo on takavetoinen.
Kuka muuta väittää, ei omista takapotkua 8)
Kerran kokeilin 33:a. Ei se mikään Alfa ole. Alfasudin jälkeläinen.
- Alfaholic -

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Jappe kirjoitti:Kyllähän se AITO Alfa Romeo on takavetoinen.
Kuka muuta väittää, ei omista takapotkua 8)
Kerran kokeilin 33:a. Ei se mikään Alfa ole. Alfasudin jälkeläinen.
Sehän näyttääkin ihan Fiat Tempralta... :twisted:

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Alfa-Romeo voisi lainata GM:ltä muutakin kuin moottorin!!!!
Uuteen Opelin GT:hen kun vaihtaisi Kärme-logon Opel-rinkulan tilalle niin A VOT siulle.

Kaikki kohdallaan: takaveto, tehokas kone, paino kurissa. Vähän Pininfarinaa k(u)oriin ja ajodynamiikkaa Alfa-insinöööreiltä...

Olisin myyty ja auto samoin (minulle)...

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfieri kirjoitti:Alfa-Romeo voisi lainata GM:ltä muutakin kuin moottorin!!!!
Uuteen Opelin GT:hen kun vaihtaisi Kärme-logon Opel-rinkulan tilalle niin A VOT siulle.

Kaikki kohdallaan: takaveto, tehokas kone, paino kurissa. Vähän Pininfarinaa k(u)oriin ja ajodynamiikkaa Alfa-insinöööreiltä...

Olisin myyty ja auto samoin (minulle)...
Miksei saman tien Lotus yhteistyötä, sieltähän GT on peräisin

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jappe kirjoitti:Kyllähän se AITO Alfa Romeo on takavetoinen.
Kuka muuta väittää, ei omista takapotkua 8)
Kerran kokeilin 33:a. Ei se mikään Alfa ole. Alfasudin jälkeläinen.
No jos Sud ja 33 eivat ole Alfoja, niin en keksii mika on 159...
Nothing beats cubic inch

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^^ Eikös se ole sama auto
- Alfaholic -

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jappe kirjoitti:^^ Eikös se ole sama auto
Kuka
Nothing beats cubic inch

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Josssain autokirjassa oli maininta, että kai etuveto Alfa on sitten parempi kuin ei Alfaa ollenkaan :lol:

Itsekin kaipaisin ennemmin takavetovaihtoehtoa, kuin Alfan omaa moottoria. Takaveto on paljon hauskempi. Joka tapauksessa nelivedon rinnalla nuo kaksivetoiset on leluja, joten vetotapakeskustelu on varsin tarpeetonta. :-D
VMP

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Kertokaapa minulle miten se takaveto eroaa etuvedosta ns. normaaliajossa? Kaverin takaveto-omegaa olen ainakin ollut työntämässä ja aina perä poikittain jos vähän vauhtia ottaa.

Minua ei ainakaan houkuta ajatus että esim. joku gm:n takaveto auto ja siihen alfan logo niin kaikki on hyvin.

Kuten sanoin en ole ajanut takavedolla mutta kyllä 155/156 ajettavuus on nannaa, kuinka mahtava se 75 on, sitä en tiedä.
Ja varmasti alfa on aidoimmillaan takavetona mutta mielestäni vähintään yhtä tärkeä on oma/italialainen moottori.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tämmöseks tää elämä menee - ei o enää mitään kivaa - etuvetoja kaikki paikat väärällään. Mulle Alfa on ainoa oikea - olkoon vaikka BMW.

Takaveto on Suomessa hyvä varsinkin talvikelillä - menee kun juna ja on hyvä ohjailla myös kaasulla, varottaa ennenkuin lähtee irti jne.

4 veto olis poikaa, mutta toistaseksi puuttuu hilloa. Se on ilman muuta kaikkein hauskin ajettava.

Rata-ajosta en tiedä mitään , joten tämä koskee vain ns. normaalia liikkumista.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Vastaa Viestiin