Koska omat moottori taas käyttöön?
Valvoja: Moderators
Koska omat moottori taas käyttöön?
Uusissa alfoissa (159/brera) on käytössä näitä GM/holden-moottoreita, onko tietoa koska alfa palaa omiin moottoreihin??
Start-ohjelmassakin oli puhetta että hieman pilaa alfaa eli onko menty liian pyhään koskemaan?
Itseäni ainakin asia harmittaa.
Start-ohjelmassakin oli puhetta että hieman pilaa alfaa eli onko menty liian pyhään koskemaan?
Itseäni ainakin asia harmittaa.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
No kyllä mielestäni on menty koskemaan pyhään. Toisaalta ei noi GM:n koneet mitään ihan huonoja ole. Neloskoneet olkoon GM tekeleitä mutta Alfan omia kutoskoneita saisi kyllä vielä olla.
Niin taisi 155 olla faceliftistä eteenpäin (kevät-95) jolloin käyttöön tuli Fiat pohjaiset 2- litraiset 16V HIHNAJAKOPÄÄ
koneet.
Niin taisi 155 olla faceliftistä eteenpäin (kevät-95) jolloin käyttöön tuli Fiat pohjaiset 2- litraiset 16V HIHNAJAKOPÄÄ

-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Abarth kirjoitti:Eihän Alfa ole käyttänyt omia neloskoneita reiluun kymmeneen vuoteen...

Tietenkin niita muutettiin matkan varrella, esim tullut viela 8 venttiilia ja ketju vaihtoi hihnaks, mutta perusrakenne on sailynyt samana
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Ei pitaa! Kuin kerroin toisessa ketjussa jo kerran, jos tehdaan kunnolla etuvetoinen auto, niin se on ainakin yhta hyva ja paljon turvallisempi kuin takavetoinen. Taas kerron, etta se on minum mielipide.Mokoma kirjoitti:No se kyllä pitää paikkaansaAbarth kirjoitti:Pyhään koskettiin jo 70- luvulla kun etuveto esiteltiin
Ehka ne nykyiset 159\Breran koneet eivat ole huonoja, mutta Alfaan ne ei sopii olenkaan! Alfassa ilman muuta pitais olla Italialainen kuuma verinen moottori
Nothing beats cubic inch
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
No kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen.
Vedettiin jäällä kisaa kaverin kanssa ja huomattiin kyllä että Mirafiori oli hitaampi ku mun 164 vaikka tehoa piristetyssä Mirafiorissa oli lähestulkoon saman verran kun Alfassa, ja oli fiiussa paremmat fillaritkin. Toisaalta taas kunnolla rakennettu takavetoinen esim. 75 tai Alfetta jossa optimaalinen painonjakauma on todella nautinto ajaa ja helppo hallita.
Itse myönnän kuuluvani vanhaan koulukuntaan ja pidän henkilökohtaisesti enemmän takavedosta.
Vedettiin jäällä kisaa kaverin kanssa ja huomattiin kyllä että Mirafiori oli hitaampi ku mun 164 vaikka tehoa piristetyssä Mirafiorissa oli lähestulkoon saman verran kun Alfassa, ja oli fiiussa paremmat fillaritkin. Toisaalta taas kunnolla rakennettu takavetoinen esim. 75 tai Alfetta jossa optimaalinen painonjakauma on todella nautinto ajaa ja helppo hallita.
Itse myönnän kuuluvani vanhaan koulukuntaan ja pidän henkilökohtaisesti enemmän takavedosta.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Alfa TS 8V ja TS 16V moottoreilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Alumiinilohkoinen 8V on pitkän historian omaava "aito" Alfa Romeo moottori, TS 16V on taasen Fiat/Lancia valurautalohkon ympärille rakennettu ja tuli Alfa Romeoissa käyttöön täysin uutena moottorina 1995.TestarosaFinland kirjoitti:Entas T.Spark koneita, jotka ovat olleet kaytossa jo lahes 20 vuotta. Tietenkin niita muutettiin matkan varrella, esim tullut viela 8 venttiilia ja ketju vaihtoi hihnaks, mutta perusrakenne on sailynyt samana
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Jaaha, no ei muuta kuin155156 kirjoitti:Alfa TS 8V ja TS 16V moottoreilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Alumiinilohkoinen 8V on pitkän historian omaava "aito" Alfa Romeo moottori, TS 16V on taasen Fiat/Lancia valurautalohkon ympärille rakennettu ja tuli Alfa Romeoissa käyttöön täysin uutena moottorina 1995.TestarosaFinland kirjoitti:Entas T.Spark koneita, jotka ovat olleet kaytossa jo lahes 20 vuotta. Tietenkin niita muutettiin matkan varrella, esim tullut viela 8 venttiilia ja ketju vaihtoi hihnaks, mutta perusrakenne on sailynyt samana

Kiitos kuitenkin tiedosta. Joka paiva oppii jotain uutta tassa hienossa foorumissa

Nothing beats cubic inch
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Kyllähän se niin on, että jos joku on sitä mieltä että etuvetoinen on parempi kuin takavetoinen, on kolme vaihtoehtoa:TestarosaFinland kirjoitti:Ei pitaa! Kuin kerroin toisessa ketjussa jo kerran, jos tehdaan kunnolla etuvetoinen auto, niin se on ainakin yhta hyva ja paljon turvallisempi kuin takavetoinen.
1. Kaveri on tietämätön
2. Kaveri pettää itseänsä
3. Kaveri on valehtelija

-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
No jos olet niin viisas, niin selittaaOL kirjoitti:Kyllähän se niin on, että jos joku on sitä mieltä että etuvetoinen on parempi kuin takavetoinen, on kolme vaihtoehtoa:TestarosaFinland kirjoitti:Ei pitaa! Kuin kerroin toisessa ketjussa jo kerran, jos tehdaan kunnolla etuvetoinen auto, niin se on ainakin yhta hyva ja paljon turvallisempi kuin takavetoinen.
1. Kaveri on tietämätön
2. Kaveri pettää itseänsä
3. Kaveri on valehtelija

Nothing beats cubic inch
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Hyviä etuvetoja on varmasti, en sitä kiellä.TestarosaFinland kirjoitti: jos tehdaan kunnolla etuvetoinen auto, niin se on ainakin yhta hyva ja paljon turvallisempi kuin takavetoinen. Taas kerron, etta se on minum mielipide.
Ennen vaan Alfa Romeot olivat urheiluautoja, joista mainekin on syntynyt. Pikkuhiljaa urheiluautoista tuli urheilullisia autoja.
Ei, eivät kaikki takavedot (edes Alfat


Että siinä mielessä pyhään koskettiin kun vietiin takavedon mukana viimeinenkin ripe urheiluautosta pois.
Mun mielestä Alfalla on ollut viimeisen 30v:n aikana kaksi urheiluautoa: Montreal ja 8c. No ehkä SZ/RZ varauksin.
Ja tää oli sit vaan mun mielestä

- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Minun mielestäni urheiluauto on takavetoinen, kaksi ovinen, 2 paikkainen, eikä sitä yleensä hankita perheen käyttöautoksi, vaan on silloin tällöin ulkoilutettava lelu/hauskan pito laite. Jokapäiväisessä käytössä olevat perheautot ei ole urheiluautoja, vaikka niissä olisi tehokas moottorikin. Mielestäni tuollaiset tehokkaat perheautot menee puolestaan GT luokkaanAbarth kirjoitti:Ei, eivät kaikki takavedot (edes Alfat) ole mielestäni urheiluautoja, mutta etuvetoista urheiluautoa ei ole edes valmistettu, eikä valmisteta...
![]()
Että siinä mielessä pyhään koskettiin kun vietiin takavedon mukana viimeinenkin ripe urheiluautosta pois.
Mun mielestä Alfalla on ollut viimeisen 30v:n aikana kaksi urheiluautoa: Montreal ja 8c. No ehkä SZ/RZ varauksin.
Ja tää oli sit vaan mun mielestä

http://www.sportscarclubofhelsinki.fi/autolista.html Tuolta voi käydä katsomassa listan urheiluautoista, jotka ko clubin mukaan ovat urheiluautoja.
Jos Alfa Romeo olisi tehnyt pelkästään "aitoja" urheiluautoja ei merkkiä varmaan enää olisi. Mielestäni on hyvä että tuo uusi 8C tehtiin, jotta vanhan merkin todellista alkuperää saadaan esille.
Itse en ole koskaan takavedolla ajanut, mutta onpa siitä tainnut olla monelle enemmän haittaa kuin hyötyä, kiinnijäämiset yms. Itse olen pitänyt alfaa urheilullisena autona hyvien tehojen ja tarkan/hyvän ohjauksen takia, siis juuri etuvetoisia.
Itselleni italialainen auto on se OIKEA fiatista ferrariin ja eikö se moottori ole ollut aina kuuluisa italialaisissa autoissa.
Kun alfaan tuli fiat-pohjaisia moottoreita niitä kehuttiin lehdissä jne., mutta gm-pohjaisten kohdalla ihmetystä on riittänyt, made in australia italialaisen kaunottaren konehuoneessa.
Mielestäni tämä kehitys on todella huonoa ja siksi kyselin koska muutosta tulee, jos vaikka joskus vielä uuden alfan ostan. 159 ainakin jää väliin erityisesti moottorin takia. Fanaattisuus on sairasta, ehkä!
Itse en ole koskaan takavedolla ajanut, mutta onpa siitä tainnut olla monelle enemmän haittaa kuin hyötyä, kiinnijäämiset yms. Itse olen pitänyt alfaa urheilullisena autona hyvien tehojen ja tarkan/hyvän ohjauksen takia, siis juuri etuvetoisia.
Itselleni italialainen auto on se OIKEA fiatista ferrariin ja eikö se moottori ole ollut aina kuuluisa italialaisissa autoissa.
Kun alfaan tuli fiat-pohjaisia moottoreita niitä kehuttiin lehdissä jne., mutta gm-pohjaisten kohdalla ihmetystä on riittänyt, made in australia italialaisen kaunottaren konehuoneessa.
Mielestäni tämä kehitys on todella huonoa ja siksi kyselin koska muutosta tulee, jos vaikka joskus vielä uuden alfan ostan. 159 ainakin jää väliin erityisesti moottorin takia. Fanaattisuus on sairasta, ehkä!
Kun pelkkä teho ei riitä!
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Jaraman mielipiteet/kommentit on melkein kuin olisin ne itse kirjoitanut
.
Varsinainen aihe eli milloin "aidot" Alfa Romeo moottorit takaisin on Italiaspeedin foorumilla ollut pitkään yksi ykkösaiheista. Huhujen mukaan uudet italialaiset V6-moottorit ovat kehitteillä, tilavuuksina 3.0 ja 3.5. Milloin tuotannossa? Tuskin ihan pian, mutta ehkä 159 faceliftin yhteydessä. Ehkä ei. Alfa Romeo ei voi tietenkään pahemmiin hehkuttaa tulevista uusista moottoreista, koska silloinhan nykyistä V6:tta ei osta kukaan. Ainakin Alfa-harrastajat jäisivät odotamaan "oikeaa" mootoria ja 159/Brerat pysyisivät kaupan hyllyllä.

Varsinainen aihe eli milloin "aidot" Alfa Romeo moottorit takaisin on Italiaspeedin foorumilla ollut pitkään yksi ykkösaiheista. Huhujen mukaan uudet italialaiset V6-moottorit ovat kehitteillä, tilavuuksina 3.0 ja 3.5. Milloin tuotannossa? Tuskin ihan pian, mutta ehkä 159 faceliftin yhteydessä. Ehkä ei. Alfa Romeo ei voi tietenkään pahemmiin hehkuttaa tulevista uusista moottoreista, koska silloinhan nykyistä V6:tta ei osta kukaan. Ainakin Alfa-harrastajat jäisivät odotamaan "oikeaa" mootoria ja 159/Brerat pysyisivät kaupan hyllyllä.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Jaraman ja 155156 aivan samoilla linjoilla!
Diiselin 159 konepellin alla toimii Fiatin kehittama kone ja se on oikein hyva moottori. Erittain suorityskykyinen, vaantava ja taloudellinen, siis taman moottorin vois ostaa myos aito harrastaja,joka ajaa paljon ja ei yksinkertaisesti pystyy taloudellisista syista pitamaan bensa 147n tai GTn tai joku vanhempaa Alfaa jossa on aito italialainen kone.
Toivotaan, etta Alfa kehittaa omat koneet nopeasti,koska ne Australialaiset koneet eivat sopii Alfaan ollenkaan! Ei vaan luonteen vuoksi, siis naissa australia vehkeissa luonetta ei ole, vaan myos koska ne eivat antaa vastinetta rahoille. Mun 15 vuotta vanha 164 kuluttaa normaalissa matka ajossa 6.5 7.0 litraa satasella, kun koeajamani 159 2.2 kulutti reilut 9 litraa
ja se on myos hitaampi
Diiselin 159 konepellin alla toimii Fiatin kehittama kone ja se on oikein hyva moottori. Erittain suorityskykyinen, vaantava ja taloudellinen, siis taman moottorin vois ostaa myos aito harrastaja,joka ajaa paljon ja ei yksinkertaisesti pystyy taloudellisista syista pitamaan bensa 147n tai GTn tai joku vanhempaa Alfaa jossa on aito italialainen kone.
Toivotaan, etta Alfa kehittaa omat koneet nopeasti,koska ne Australialaiset koneet eivat sopii Alfaan ollenkaan! Ei vaan luonteen vuoksi, siis naissa australia vehkeissa luonetta ei ole, vaan myos koska ne eivat antaa vastinetta rahoille. Mun 15 vuotta vanha 164 kuluttaa normaalissa matka ajossa 6.5 7.0 litraa satasella, kun koeajamani 159 2.2 kulutti reilut 9 litraa

Nothing beats cubic inch
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Näin kerettiläisenä pösökuskina on sanottava, että jonkun alumiiniklöntin alkuperän murehtiminen kuulostaa hajuvesiosaston hommilta. Ensin harmitellaan sukkanauhavetoisen "aidon" italokutosen hihnanvaihtokuluja ja bensankulutusta, ja kun tilalle tuodaan Holdenin lohkolla ja italialaisten keksimillä kansilla varustettu modernimpi ja taloudellisempi ketjuvetoinen voimala, ollaan syvästi murheissaan siitä ettei se enää ole "aito"
Makuasioitahan nämä ovat ja kyllähän ne kromatut imutöttöröt ovat hienot, mutta kyllä minä vaihtaisin ne mieluusti hyvin toteutettuun takavetoon. Ovathan Alfan etuvedotkin hauskoja ajaa, mutta paljon yli 200 heppaa on aika turhaa yrittää siirtää asvalttiin etukumppareiden välityksellä. Ja sitä tehoa tosiaan tarvitaan jos jatkossakin aiotaan valmistaa tuollaisia parin tonnin marsipaanipossuja.
Herneitä, anyone?

Makuasioitahan nämä ovat ja kyllähän ne kromatut imutöttöröt ovat hienot, mutta kyllä minä vaihtaisin ne mieluusti hyvin toteutettuun takavetoon. Ovathan Alfan etuvedotkin hauskoja ajaa, mutta paljon yli 200 heppaa on aika turhaa yrittää siirtää asvalttiin etukumppareiden välityksellä. Ja sitä tehoa tosiaan tarvitaan jos jatkossakin aiotaan valmistaa tuollaisia parin tonnin marsipaanipossuja.
Herneitä, anyone?

- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no ei herneitä..mutta tuo rasvanäpin takavetopuhe oli täyttä asiaa......
tokihan se on tosiasia että ehkäpä alfan omasta kutosesta alkoi aika ajaa ohi, nyk GM pohjaiset kutoset ovat toivoakseni pelkkä välietappi, GM:n myllyt ja etuveto ei ole todellakaan siis ole meikäläisen makuun vaikka perinteinen soundi olikin suht hyvin tallella.
toki helpommin se GM myllykin olisi sulatettavissa jos se veto olisi siellä takapäässä..

tokihan se on tosiasia että ehkäpä alfan omasta kutosesta alkoi aika ajaa ohi, nyk GM pohjaiset kutoset ovat toivoakseni pelkkä välietappi, GM:n myllyt ja etuveto ei ole todellakaan siis ole meikäläisen makuun vaikka perinteinen soundi olikin suht hyvin tallella.
toki helpommin se GM myllykin olisi sulatettavissa jos se veto olisi siellä takapäässä..

-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Paremmuudesta en tiedä, mutta kyllä etuveto nopeampi on,TestarosaFinland kirjoitti:Kylla voi siirttaa asfalttiin pitkalti yli 200 heppaa.Muistatko Rasvis GTAta
jos ei mistään formuloista puhuta. Ja saa sitä yli 200hp
tiehen ainakin suoralla

OT jatkukoot...
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Öh? Minkäs takia sitten noissa kilpavehkeissä tuppaa usein (esim. Rallicross) olemaan painohelpotuksia etuvetoisille?Joksa kirjoitti:Paremmuudesta en tiedä, mutta kyllä etuveto nopeampi on,
jos ei mistään formuloista puhuta.
Ja Rasviksen kanssa samoilla linjoilla, optimaalinen tilanne olisi italokone ja takaveto, mutta holden+alfan kannet ja takaveto olisi parempi vaihtoehto kuin alfan kone+etuveto. Onneksi nelikkoja on kuitenkin jo tullut lisää tarjontaan ja toivotaan että takavetojakin nähdään vielä. Ja tietenkin mielellään myös niitä alfan omia koneita

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Muistan. Eli ei voi siirtää. Ja siitä huolimatta ottaisin noista ilman muuta Alfan, mietityttää vaan kuinka hauska se voisi olla takavetoisena. Pata on todella hieno, ei sitä voi kieltää, mutta mikään ei kai estä tekemästä hienoa moottoria Holdeninkaan blokin ympärille?TestarosaFinland kirjoitti:Muistatko Rasvis GTAta
Katsopa sitä mittarin neulaa kiihdytyksen aikana, jäälläkö siinä ajetaan?Joksa kirjoitti:Ja saa sitä yli 200hp tiehen ainakin suoralla

- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Paras asia on, etta Alfan valikoimasta loytyisi etuveto ja normaali Alfan kone ja takavedon friikille,sama yhdistelma mutta toisin pain. Siis takaveto ja normaali kone. Niin kaikki olisivat tyytyvaisia. Muuten nain oli 70 ja 80 luvulla ja ainakin Alfan ystavat olivat tyytyvaisia 
No totta puhutaan, kun sanotaan etta aikaisemmin kaikki oli parempi

No totta puhutaan, kun sanotaan etta aikaisemmin kaikki oli parempi

Nothing beats cubic inch
TestarosaFinland kirjoitti:Mun 15 vuotta vanha 164 kuluttaa normaalissa matka ajossa 6.5 7.0 litraa satasella, kun koeajamani 159 2.2 kulutti reilut 9 litraaja se on myos hitaampi
Tuossahan tuo eli seuraus ja syy... ennenvanhaan 100 heppaa oli jo ihan nopea auto, nykyisillä "turvakoreilla" tarvitaan samaan kiihtyvyyteen melkein 200 heppaa... ja bensankulutuskin nousee väkisin vaikka tekniikka kehittyy kun saman kokoinen auto painaa 1.5x vanhan verran. On ihan turha verrata koneen luonnetta jos sillä on ennen liikuteltu 800kg kottaraispönttöä nykyisen tankin sijaan... alavääntö saa ihan uuden merkityksenOL kirjoitti:Niin ja vielä yksi asia minkä haluaisin ehdottomasti nähdä, olisi painon putoaminen.

Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
No sitten ei muuta,kuin jatkaa matkaa nykyisilla Alfoillaeltsu kirjoitti:TestarosaFinland kirjoitti:Mun 15 vuotta vanha 164 kuluttaa normaalissa matka ajossa 6.5 7.0 litraa satasella, kun koeajamani 159 2.2 kulutti reilut 9 litraaja se on myos hitaampi
Tuossahan tuo eli seuraus ja syy... ennenvanhaan 100 heppaa oli jo ihan nopea auto, nykyisillä "turvakoreilla" tarvitaan samaan kiihtyvyyteen melkein 200 heppaa... ja bensankulutuskin nousee väkisin vaikka tekniikka kehittyy kun saman kokoinen auto painaa 1.5x vanhan verran. On ihan turha verrata koneen luonnetta jos sillä on ennen liikuteltu 800kg kottaraispönttöä nykyisen tankin sijaan... alavääntö saa ihan uuden merkityksenOL kirjoitti:Niin ja vielä yksi asia minkä haluaisin ehdottomasti nähdä, olisi painon putoaminen.


Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Turvallisuudesta he eivat voi enaa tinkia ja ainoa mita jaa on varustelu. Mutta jos tingitaan varustelussa, niin kaikki sitten sanovat, etta se on paska koska siella ei ole esim. ilmastointia tai taka sahkolasia. Huono asia, mutta nain se on. Ma ainakin olisin ostanut jos olis rahaa ja mielummin ilman puskuriakaan kuin alkuperainen GTAOL kirjoitti:Valitettavasti asia on juuri näinJoksa kirjoitti:Ei taida nykyvarusteilla (turvavarusteet yms.) taida toteutua, päinvastoin, ellei sitten tingi auton koossa.Täytyy toivoa, että GTA-malleista tulisi ihan oikeita GTA-malleja, kevennettyjä.


Nothing beats cubic inch
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Jotta pysyttäisiin ketjun aiheessa
:
Kuinka moni, joka on omistanut/ajanut takavedolla ja etuvedolla, väittää, että etuveto on parempi? Eihän noita pulkkia voi millään verrata keskenään. Näkeehän sen jo Topgearin 147 gta pätkästä, miten hyvä tehokas etuveto on kun ottaa luistonestot yms. pois. Jos ajettavuudesta puhutaan niin kyllä 33:n ja 75:n omistaneena voi todeta, että takaveto on yliveto ainakin Alfoissa. Ajettavuus vaan on niin eriluokkaa varsinkin talvella. Eikä ole kyllä lukollisella juuri kiinnijäämis ongelmia ollut. Ikävä kyllä nyt on laite ollut talven unilla.
(Edit. Hymiö lisätty)

Kuinka moni, joka on omistanut/ajanut takavedolla ja etuvedolla, väittää, että etuveto on parempi? Eihän noita pulkkia voi millään verrata keskenään. Näkeehän sen jo Topgearin 147 gta pätkästä, miten hyvä tehokas etuveto on kun ottaa luistonestot yms. pois. Jos ajettavuudesta puhutaan niin kyllä 33:n ja 75:n omistaneena voi todeta, että takaveto on yliveto ainakin Alfoissa. Ajettavuus vaan on niin eriluokkaa varsinkin talvella. Eikä ole kyllä lukollisella juuri kiinnijäämis ongelmia ollut. Ikävä kyllä nyt on laite ollut talven unilla.
(Edit. Hymiö lisätty)
Viimeksi muokannut Hepa, 01 Maalis 2007, 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Alfa-Romeo voisi lainata GM:ltä muutakin kuin moottorin!!!!
Uuteen Opelin GT:hen kun vaihtaisi Kärme-logon Opel-rinkulan tilalle niin A VOT siulle.
Kaikki kohdallaan: takaveto, tehokas kone, paino kurissa. Vähän Pininfarinaa k(u)oriin ja ajodynamiikkaa Alfa-insinöööreiltä...
Olisin myyty ja auto samoin (minulle)...
Uuteen Opelin GT:hen kun vaihtaisi Kärme-logon Opel-rinkulan tilalle niin A VOT siulle.
Kaikki kohdallaan: takaveto, tehokas kone, paino kurissa. Vähän Pininfarinaa k(u)oriin ja ajodynamiikkaa Alfa-insinöööreiltä...
Olisin myyty ja auto samoin (minulle)...
Miksei saman tien Lotus yhteistyötä, sieltähän GT on peräisinAlfieri kirjoitti:Alfa-Romeo voisi lainata GM:ltä muutakin kuin moottorin!!!!
Uuteen Opelin GT:hen kun vaihtaisi Kärme-logon Opel-rinkulan tilalle niin A VOT siulle.
Kaikki kohdallaan: takaveto, tehokas kone, paino kurissa. Vähän Pininfarinaa k(u)oriin ja ajodynamiikkaa Alfa-insinöööreiltä...
Olisin myyty ja auto samoin (minulle)...
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Josssain autokirjassa oli maininta, että kai etuveto Alfa on sitten parempi kuin ei Alfaa ollenkaan
Itsekin kaipaisin ennemmin takavetovaihtoehtoa, kuin Alfan omaa moottoria. Takaveto on paljon hauskempi. Joka tapauksessa nelivedon rinnalla nuo kaksivetoiset on leluja, joten vetotapakeskustelu on varsin tarpeetonta.

Itsekin kaipaisin ennemmin takavetovaihtoehtoa, kuin Alfan omaa moottoria. Takaveto on paljon hauskempi. Joka tapauksessa nelivedon rinnalla nuo kaksivetoiset on leluja, joten vetotapakeskustelu on varsin tarpeetonta.

VMP
Kertokaapa minulle miten se takaveto eroaa etuvedosta ns. normaaliajossa? Kaverin takaveto-omegaa olen ainakin ollut työntämässä ja aina perä poikittain jos vähän vauhtia ottaa.
Minua ei ainakaan houkuta ajatus että esim. joku gm:n takaveto auto ja siihen alfan logo niin kaikki on hyvin.
Kuten sanoin en ole ajanut takavedolla mutta kyllä 155/156 ajettavuus on nannaa, kuinka mahtava se 75 on, sitä en tiedä.
Ja varmasti alfa on aidoimmillaan takavetona mutta mielestäni vähintään yhtä tärkeä on oma/italialainen moottori.
Minua ei ainakaan houkuta ajatus että esim. joku gm:n takaveto auto ja siihen alfan logo niin kaikki on hyvin.
Kuten sanoin en ole ajanut takavedolla mutta kyllä 155/156 ajettavuus on nannaa, kuinka mahtava se 75 on, sitä en tiedä.
Ja varmasti alfa on aidoimmillaan takavetona mutta mielestäni vähintään yhtä tärkeä on oma/italialainen moottori.
Kun pelkkä teho ei riitä!
Tämmöseks tää elämä menee - ei o enää mitään kivaa - etuvetoja kaikki paikat väärällään. Mulle Alfa on ainoa oikea - olkoon vaikka BMW.
Takaveto on Suomessa hyvä varsinkin talvikelillä - menee kun juna ja on hyvä ohjailla myös kaasulla, varottaa ennenkuin lähtee irti jne.
4 veto olis poikaa, mutta toistaseksi puuttuu hilloa. Se on ilman muuta kaikkein hauskin ajettava.
Rata-ajosta en tiedä mitään , joten tämä koskee vain ns. normaalia liikkumista.
Takaveto on Suomessa hyvä varsinkin talvikelillä - menee kun juna ja on hyvä ohjailla myös kaasulla, varottaa ennenkuin lähtee irti jne.
4 veto olis poikaa, mutta toistaseksi puuttuu hilloa. Se on ilman muuta kaikkein hauskin ajettava.
Rata-ajosta en tiedä mitään , joten tämä koskee vain ns. normaalia liikkumista.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6