Huomena haen kesärenkaiksi GoodYear Eagle F1 GSD3 kumit .... tuli vaan mieleen että kait tuollaiset 225/45 kumit 7,5 x 17" vanteilla mahtuu pyörimään ilman että ottaa kiinni mihinkään?
Pasi kirjoitti:Huomena haen kesärenkaiksi GoodYear Eagle F1 GSD3 kumit .... tuli vaan mieleen että kait tuollaiset 225/45 kumit 7,5 x 17" vanteilla mahtuu pyörimään ilman että ottaa kiinni mihinkään?
Biiliä ei ole tiettävästi madallettu
Kiitti
Luulis mahtuvan, mulla oli 225/40x18 ja vanne muistaakseni 8x18 plus riittävästi madallusta ja mahtui. Tosin kaarista leikattiin pokkaukset pois ja sisäloksuihin jäi jälkiä kumeista, joten aika tiukalla oli, mutta kuten todettu niin vanteen ET tuon pääasiassa ratkaisee.
Rolle kirjoitti:225/45 ollut 17" ihan tehtaalta jossain vaiheessa joten ihme on jos ei mahdu kun on ET:kin orkkiksen hujakoilla.
Kiitti
Löysin tuolta sellattisen sivun missä voi laskea ET:n vaikutusta pyörän asetteluun, ja sen mukaan uusi pyörä tulee noin 8mm lähemmäs sisäreunaa kuin nykyinen ... luulisi olevan tarpeeksi vähän
Nostetaanpas tätä taas kun tulee ajankohtaiseksi omalla kohdalla.
Oon suunnitellu 17" vanteita kesäksi omaan 156:seen, alusta on tiettävästä vakio.
Renkaaksi olen suunnitellut 225/45/17 kumeja
Mikä olisi nyt se oikea et tuolle rengastukselle?
Kun rengasliikkeestä tarjoavat lähes mitä sattuu 30-38 et väliltä...
Eli mkä on sellainen et ettei varmasti ota kiinni mihinkään tuolla 225 renkaalla?
Onko kokemuksia ko. rengaskoosta?
Ja mitä jos sittenkin haluaisi madaltaa tuota autoa, miten vaikuttaa tuohon et-lukuun? Vai pitääkö renkaan olla sitten 215 jos on madallettu?
^Mulla oli 156 2,5:ssa 225/45-17 vakioalustalla, ja myöhemmin -50 milliä tiputettuna. Ei raapinut koskaan mihinkään kiinni. ET kai jotain 38:n luokkaa.
Renkaat 225/45-17. Vanteet 8 tuumaa leveät ET35. Tuolla vanteella jää rapia 5 mm ylätukivarteen ja tulee mielestäni hyvin ulos lokarilinjaan . Autoa ei ole madallettu.
Nonni, Nyyten tilasin uudet 17" Vanteet Alfaan!!! On muuten hianot!!! Kuva löytyy mun albumista....
Meinasin tilata rengas-online:stä ne 225/45 kumit.
Onko muuten KENDA merkkiset renkaat tuttuja?? Ovat hävyttömän halvat n. 75 euroa/kpl!!!
Mulla on kans samat regas haaveet. Onko sedanilla ja swlla eroa tässä lokasuojiin raapimisen suhteen. Olis vaan kaverilla tiedossa siistit 8*18 et35 vanteet ja kohtuu hintaan vielä. Mutta arveluttaa tuo lokasuojiin rapsiminen. Eli onko eroa sedanin ja sw suhteen tässä asiassa?
tjupekk kirjoitti:Mulla on kans samat regas haaveet. Onko sedanilla ja swlla eroa tässä lokasuojiin raapimisen suhteen. Olis vaan kaverilla tiedossa siistit 8*18 et35 vanteet ja kohtuu hintaan vielä. Mutta arveluttaa tuo lokasuojiin rapsiminen. Eli onko eroa sedanin ja sw suhteen tässä asiassa?
Jos 225/45-renkaat mahtuvat hyvin alle 8x17" et 35 vanteilla, niin luulisi, että esim. 225/40-renkaat mahtuisivat 8x18" vanteilla samalla et:llä. Ainakaan Miata.netin laskurin perusteella pyörän halkaisijassa ei ole juuri eroa (2,9mm).
Mitä rengaskokoja 156:ssa on yleensä käytetty 18" vanteiden kanssa?