Koska omat moottori taas käyttöön?
Valvoja: Moderators
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Onko sillä nyt niin väliä kuka sen moottorin lohkon on tehnyt. Vaikka se olisi Alfan logoilla saattaisi tulla siltikin samasta valimosta. Itsellä lienee sitten sellainen aito Alfa moottori. Se kun on valmistettu 50-luvulla ja siihen osat on kohtuu suolaisen hintaiset verrattuna 60-luvun vastaavaan. Ja tietenkin takaveto. Vielä kun joskus pääsisi sillä ajamaan.
Etuveto takaveto kinastelu on iäisyyskysymys. Kummallakin on kannattajansa. Itse pidän takavedosta ja en todennäköisesti etuvetoon siirrykkään. Seuraava voisi olla kylläkin 4-veto, jos joskus vielä vaihdan käyttistä. Ei sillä takavedollakaan yleensä jää kiinni jos tietää miten se käyttäytyy. Eiköhän tuo kahavaedellä ajokin enimmäkseen johdu siitä ratin ja selkänojan välistä. Tokihan remmiahtimella ryyditetyllä 3.8L koneella saa olla tarkkana talvella risteyksistä lähtiessä.
Etuveto takaveto kinastelu on iäisyyskysymys. Kummallakin on kannattajansa. Itse pidän takavedosta ja en todennäköisesti etuvetoon siirrykkään. Seuraava voisi olla kylläkin 4-veto, jos joskus vielä vaihdan käyttistä. Ei sillä takavedollakaan yleensä jää kiinni jos tietää miten se käyttäytyy. Eiköhän tuo kahavaedellä ajokin enimmäkseen johdu siitä ratin ja selkänojan välistä. Tokihan remmiahtimella ryyditetyllä 3.8L koneella saa olla tarkkana talvella risteyksistä lähtiessä.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Olen samoilla lijoilla kuin Rasvis tuossa paljon aikaisemmin. On aivan sama mistä moottorin lohko on lähtöisin, mutta jos lähdetään tekemään kompromissia moottorin ominaisuuksiin vaikuttavissa valinnoissa ollaan hakoteillä. En tiedä mitenkä paljon uusissa Alfa moottoreissa on yhteistyötä tehty ja onko niissä haettu kompromissia vaikkapa vastaavien ooppelien moottorien kanssa. Kuitenkin jos moottorilohkoon tehdään kansi ja valitaan iskunpituus vs poraus sekä moottorinohjaus Alfalle toivottavia ominaisuuksia silmälläpitäen on kyseessä aito Alfan moottori. Ei ole olemassa mitään mystistä Italian alumiinia tai rautaa joka antaa nämä ominaisuudet.
Aina on puhuttu siitä mikä on oikea Alfa. Kun asiaa miettii on puheet melko turhia, kun karsinointia tehdään ainakin seuraavin perustein:
- Ennen sotia käsityönä tehdyt
- Vain Milanossa valmistetut, ne joissa on lätkä tekstillä "Alfa - Romeo Milan"
- RIAR suljetulla listalla olevat tai ehkä avoimella listalla olevatkin hyväksytään
- Vain takavetoiset
- Vain ne joissa on "aito" Alfan moottori.
Loppujen lopuksi onkohan suomessa yhtään Alfaa jota ei voisi epäillä epä Alfaksi.
Etuvedon tärkein ominaisuus ja syy suosioon on sen hyvä tuotannollisuus. Muitakin perusteluja joka on hyvällä markkinoinnilla iskostettu autoilijoiden tajuntaan kyllä löytyy. Kuitenkin etuvetoiseenkin saa tehtyä aivan kelvolliset ja nautittavat ajo-ominaisuudet, mutta takaveto parempi. Takavedon huonoa etenemistä lumessa ja liikkeellelähtöä liukkaalla suuresti liiotellaan ja eihän nämä ole mitään maastoautoja. Jos taas puhutaan dynaamisista ominaisuuksista liukkaalla luotan enemmän takavetoon. Etuveto on vaikeampi hallita ääritilanteissa vaikkakin käyttäytyy loogisesti johonkin rajaan asti.
No nää oli vaan mun mielipiteitä mutta kirjoitin ne ikäänkuin ne olisi totta
Aina on puhuttu siitä mikä on oikea Alfa. Kun asiaa miettii on puheet melko turhia, kun karsinointia tehdään ainakin seuraavin perustein:
- Ennen sotia käsityönä tehdyt
- Vain Milanossa valmistetut, ne joissa on lätkä tekstillä "Alfa - Romeo Milan"
- RIAR suljetulla listalla olevat tai ehkä avoimella listalla olevatkin hyväksytään
- Vain takavetoiset
- Vain ne joissa on "aito" Alfan moottori.
Loppujen lopuksi onkohan suomessa yhtään Alfaa jota ei voisi epäillä epä Alfaksi.
Etuvedon tärkein ominaisuus ja syy suosioon on sen hyvä tuotannollisuus. Muitakin perusteluja joka on hyvällä markkinoinnilla iskostettu autoilijoiden tajuntaan kyllä löytyy. Kuitenkin etuvetoiseenkin saa tehtyä aivan kelvolliset ja nautittavat ajo-ominaisuudet, mutta takaveto parempi. Takavedon huonoa etenemistä lumessa ja liikkeellelähtöä liukkaalla suuresti liiotellaan ja eihän nämä ole mitään maastoautoja. Jos taas puhutaan dynaamisista ominaisuuksista liukkaalla luotan enemmän takavetoon. Etuveto on vaikeampi hallita ääritilanteissa vaikkakin käyttäytyy loogisesti johonkin rajaan asti.
No nää oli vaan mun mielipiteitä mutta kirjoitin ne ikäänkuin ne olisi totta
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no HR.n kirjoitukseen viitaten itseä tuossa GM pohjaisessa koneessa lähinnä harmittaa se että on täysin tusinapaketti ominaisuuksiltaan kuten myös ulkonäöltään verrattuna vanhempaan josta rakenteellisia erikoisuuksia löytyi melkoisesti..kuten esim märät sylinterinputket, toki tuo ketjujakopää on hyvä juttu ja varmaan moni muukin ominaisuus kuten sekin että äänet oli räätälöity loppupelissä ihan asiallisiksi..
mutta itse arvostan kuitenkin vanhaa enemmän vaikka toki sitä uudemmanmallisella koneella varustetun ratinkin takana viihtyisi jos vain nelivetoonolisi mahdollisuus..
mutta itse arvostan kuitenkin vanhaa enemmän vaikka toki sitä uudemmanmallisella koneella varustetun ratinkin takana viihtyisi jos vain nelivetoonolisi mahdollisuus..
En kanssa käsitä että miten laina lohko muuttaisi auton toiseksi... Eri asia sitten kun 147 tilalle ford KA:n nokkaan lyödään alfan merkki ja mainostetaan sitä 147 facelift mallina. Onhan 164:kin saabin sisar malli, olkoonkin alfan oma kone mutta joku voi verrata sitä kuitenkin saappiin. Ja taas jenkeissä laitetaan ooppelin alustalle tehdyn saabin nokkaan cadillacin merkki ja niiden omistajat ovat mielestään tyytyväisiä cadillacin omistajia... maailma muuttuu, ei kenelläkään oo enää varaa 100% suunnitella ja valmistaa yksittäistä automallia. Osa teknologiasta on aina lainattua ja varmaan tehtaat vielä toivovat että joku lainaisi taas vastaavasti heidän omaa teknologiaa eteenpäin.HR kirjoitti:Aina on puhuttu siitä mikä on oikea Alfa.
Entäs jos ajatellaan tilanne toisinpäin : Esimerkiksi Lada ottaisi Alfan uuden moottorin omiin autoihinsa. Oisko lada sen jälkeen "urheilullinen" ja "sielukas" kun siinä on aito italoverta omaava kone jossa on luonnetta? Ainakin mun mielestä lada ois silti lada... ihan kuin alfa on alfa vaikka siinä ois ladalta lainattu moottori (tosin sitten alfa ei ois ihan niin alfa kun ei ois jakoremmi murheita)
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Se mitä 159 2.2 nelikkoa on tullut kokeiltua niin olen kyllä moottoriin suht tyytyväinen joskin ei se mitään suuria riemunkiljahduksia aiheuttanut joten jälkivaikutelma on hieman sekava. Myös 156 JTS jätti jotenkin vaisun kuvan kun sitä ensimmäistä kertaa kokeilin, mutta sama moottori myöhemmin GT:n kelilla vakuutti ja antoi ehdottomasti hyvän fiiliksen. Onkohan sitä tottunut liian hyvään. GT:ssä on kyllä nykyisistä eniten Alfaa. Uutta V6:sta ei ole tullut tyypitettyä mutta konehuoneen lievä muovisuus vähän harmittaa, kyllä vanhan V6:n kromiset imuputket on hienot. No aikansa kutakin.90 kirjoitti:no HR.n kirjoitukseen viitaten itseä tuossa GM pohjaisessa koneessa lähinnä harmittaa se että on täysin tusinapaketti ominaisuuksiltaan
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
Etuveto, takaveto, neliveto. Italiakone, GM kone.
Makuasioita... Kiistellään mielummin mikä on parasta: Omena, päärynä vai mansikka?
No huono vertaus mutta jokaisella tyylillä on kannattajansa, ihmisiä on erilaisia, siksi on hyvä että on myös erilaisia autoja.
Itse valitsin alfan siksi että se on tarpeeksi erilainen. Täytyy jotenkin erottua massasta ja kun siihen ei muuten pysty niin onpahan ainakin auto mitä tuijotetaan. Auto missä on kuumaa verta ja tarpeekis ITALIAN PASSION. (ja öljyvuoto ongelmia)
Makuasioita... Kiistellään mielummin mikä on parasta: Omena, päärynä vai mansikka?
No huono vertaus mutta jokaisella tyylillä on kannattajansa, ihmisiä on erilaisia, siksi on hyvä että on myös erilaisia autoja.
Itse valitsin alfan siksi että se on tarpeeksi erilainen. Täytyy jotenkin erottua massasta ja kun siihen ei muuten pysty niin onpahan ainakin auto mitä tuijotetaan. Auto missä on kuumaa verta ja tarpeekis ITALIAN PASSION. (ja öljyvuoto ongelmia)
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Eiköhän Alfankin keulalle ala kohta tulemaan pienellä iskutilavuudella varustettuja turbokoneita, sehän on nyt uusin suuntaus. Uuteen Bravoonhan pari tällaista myllyä jo tulee ja tiukentuneet päästämääräykset & moottorikoon/kulutuksen mukaan määräytyvät verot pakottavat kaikkia valmistajia suuntautumaan nykyistä pienempiin moottoreihin.
Eli jotain 200+ tehoista, 1.8-2-litraista puhallinkonetta 159:n keulille?
Eli jotain 200+ tehoista, 1.8-2-litraista puhallinkonetta 159:n keulille?
Itselle nämä asiat on lähinnä tunnepuolen juttuja, osittain tunteella on autokin ostettu, 156:ssa on sitä jotain. Sama juttu vanhempien alfojen kohdalla.
159:ssa ei ollut enää sitä samaa, herättämään tunteita. Brera taas on kaunis kuin malli, mutta konehuone laimentaa tunnelmaa.
Tiedän maailma muuttuu, mutta toivottavasti kaikista ei tule samoja autoja. Ainakaan italialaisille autoille se ei sovi.
159:ssa ei ollut enää sitä samaa, herättämään tunteita. Brera taas on kaunis kuin malli, mutta konehuone laimentaa tunnelmaa.
Tiedän maailma muuttuu, mutta toivottavasti kaikista ei tule samoja autoja. Ainakaan italialaisille autoille se ei sovi.
Kun pelkkä teho ei riitä!
Ainakin Autobildissä oli Juniorin moottorista mainintaa että se olisi 1,6litrainen 120hv turbodiisseli. Eli pieni turbomoottori.
Mainittiin myös että Alfa Romeolla on otettu sydämenasiaksi painonsäästö.. Kuitenkin esim. Brerasta tehtiin XL-malli. No odotellaan oikeaa GTA:ta josta tosiaan olisi dieetattu muutamat ylimääräiset kilot..
Mainittiin myös että Alfa Romeolla on otettu sydämenasiaksi painonsäästö.. Kuitenkin esim. Brerasta tehtiin XL-malli. No odotellaan oikeaa GTA:ta josta tosiaan olisi dieetattu muutamat ylimääräiset kilot..
Tulipa eilen katsottua Maxilta Top Gear. Siinä oli testissä 147 GTA. Puutteista huolimatta kaikki toimittajat valitsivat Alfan ennen Focus RS:ää ja Golf R32:sta. Clarkson totesi Alfan moottorista, että "tämä ei ole moottori vaan SYDÄN". Mitähän mahtaisi todeta näistä Oooppeli risteytyksistä..... . Sen varmasti kuulemme aikanaan.
Eikö tuota ole jo kuultu?csr kirjoitti: Mitähän mahtaisi todeta näistä Oooppeli risteytyksistä..... . Sen varmasti kuulemme aikanaan.
http://driving.timesonline.co.uk/tol/li ... 695347.ece
Tässä oma pika-arvostelu 2.2 JTS verrattuna 2.0 JTS:ään
- heikompi äänimaailma
- punaviiva jo 6.5k:ssa
+ vääntöä löytyy kauttaaltaan enemmän, erityisesti alakierroksilla.
+ ketju
Tuosta kun tätä analysoin niin vähemmän hauska moottori. Käytännöllisyys ja mukavuuspuoli on taas parempi.
Toivottavasti nuo kaksi miinusta korjataan tulevissa versioissa.
Minä elän sen verran vaihesiirrossa. Näytti pitävän näistä nykyistä Opelin moottoreista.
Meinaatko, että Alfa ei olisi itse pystynyt parantamaan/ tekemään omaa moottoria? Varmasti isompi moottori vääntää paremmin ja nuo korkeat kierrokset eivät ole mikään plussa. Mikäänhän ei voita kuutiotuumia (paitsi ahdin). Ketjukäyttöinen jakopää on plussa.
Meinaatko, että Alfa ei olisi itse pystynyt parantamaan/ tekemään omaa moottoria? Varmasti isompi moottori vääntää paremmin ja nuo korkeat kierrokset eivät ole mikään plussa. Mikäänhän ei voita kuutiotuumia (paitsi ahdin). Ketjukäyttöinen jakopää on plussa.
Tuo matalampi punaviiva on itselleni miinus. Kiertävä kone on mielestäni 'hauskempi' ajaa, nämä taitavat olla makuasioita.csr kirjoitti: Meinaatko, että Alfa ei olisi itse pystynyt parantamaan/ tekemään omaa moottoria? Varmasti isompi moottori vääntää paremmin ja nuo korkeat kierrokset eivät ole mikään plussa. Mikäänhän ei voita kuutiotuumia (paitsi ahdin). Ketjukäyttöinen jakopää on plussa.
En väitä ettei alfa osaisi tehdä itse parempaa, onhan Alfa saanut tuosta GM:n lohkosta enemmän eloa kuin GM itse.
Pointtini oli että jonkin verran 'hupia' on vaihtunut käytännöllisyyteen mikä ei mielestäni ole huono vaihtokauppa.
Mielestäni Alfan pitäisi ennen moottorien kehittelyä keskittyä alustan/muun auton viilailuun jotta tuo ylimääräinen 200kg saataisiin hävitettyä. Se rajoittaa tuota autoa enemmän kuin GM:n lohko.
Toivottavasti 159/brera tekee hyvin kauppansa niin Alfalla olisi resursseja kehitellä enemmän ja parempaa. Ja jos rahat ei riitä niin jos seuraava lohko saataisiin vaikka Maseratilta...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
höpö höpö kyllähän koneen pitää kiertää jotta siinä on sitä rehellistä luonnetta..csr kirjoitti:Minä elän sen verran vaihesiirrossa. Näytti pitävän näistä nykyistä Opelin moottoreista.
Meinaatko, että Alfa ei olisi itse pystynyt parantamaan/ tekemään omaa moottoria? Varmasti isompi moottori vääntää paremmin ja nuo korkeat kierrokset eivät ole mikään plussa. Mikäänhän ei voita kuutiotuumia (paitsi ahdin). Ketjukäyttöinen jakopää on plussa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
csr kirjoitti:Kyllä normaaliajossa ylävireinen moottori on hermostuva ajaa. Ja jos tekee mieli ajaa korkeasti kiertävällä koneella niin ajan sitten pojan kilpa-autolla. Sen moottori kiertää vain n. 19000 rpm. Ja on Italialainen.
no edelleenkin olen sitä mieltä että luonteikas kone omaa hyvät kierrosomaisuudet, tietenkin vääntöä pitää olla myös eli eihän mistään 1600:sta vaparista oikein vääntöjä saa irti, siksipä on itse mieltynytkin noihin kuusimukisiin ja esim 3.0 24v mylly ihan esimerkkinä vakiokoneesta on aika onnistunut paketti väännön ja kierrosominaisuuksen suhteen..
dieselit ja "maamoottorit" eivät ole meikäläisen makuun....
Varmasti hieno moottori ja 3 litraisena myös vääntöä löytyy. Tämä 2 litrainen "remmivetoinen" JTS on minusta ominaisuuksiltaan onnistunut moottori. Vääntää alhaalta ja voi senkin kierrättää sinne n. 7000 rpm. Myös polttoaineen kulutus on maltillinen.
Minua kiinnostaa vielä nämä uuden sukupolven JTS- moottorit. Kenellä on tietoa missä ne valmistetaan? Jostain olen lueskellut, että Milanon moottoritehdas olisi lakkautettu ja uudet moottorit tulevat Australiasta Holdenin tehtaalta? Pitääkö paikkaansa.
Minua kiinnostaa vielä nämä uuden sukupolven JTS- moottorit. Kenellä on tietoa missä ne valmistetaan? Jostain olen lueskellut, että Milanon moottoritehdas olisi lakkautettu ja uudet moottorit tulevat Australiasta Holdenin tehtaalta? Pitääkö paikkaansa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
mut siis 8-tappinen ketjukone on alfan omaa käsialaa,kun taas tuo "nykyaikainan" olevinaan 16-tappinen hihna on Fiatin kone = PUM !TestarosaFinland kirjoitti:Entas T.Spark koneita, jotka ovat olleet kaytossa jo lahes 20 vuottaAbarth kirjoitti:Eihän Alfa ole käyttänyt omia neloskoneita reiluun kymmeneen vuoteen...
Tietenkin niita muutettiin matkan varrella, esim tullut viela 8 venttiilia ja ketju vaihtoi hihnaks, mutta perusrakenne on sailynyt samana
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Alfa/Holden V6:n tie 159/Breran nokkapellin alle:
1. Holdenin tehtaalla rakennetaan kokonainen moottori
2. Moottori laivataan USA:han, jossa se puretaan ja lohko lähetetään Italiaan
3. Italiassa Alfa Romeo rakentaa Holdenin lohkon ympärille oman moottorin
Pari vuotta sitten autonews.com kertoi näin uuden Alfan V6:n & logistiikan ihmeellisestä maailmasta. Kuullostaa uskomattomalta, mutta näin väittivät asian olevan .
1. Holdenin tehtaalla rakennetaan kokonainen moottori
2. Moottori laivataan USA:han, jossa se puretaan ja lohko lähetetään Italiaan
3. Italiassa Alfa Romeo rakentaa Holdenin lohkon ympärille oman moottorin
Pari vuotta sitten autonews.com kertoi näin uuden Alfan V6:n & logistiikan ihmeellisestä maailmasta. Kuullostaa uskomattomalta, mutta näin väittivät asian olevan .
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Mitähän ne jenkit sitten tekee niillä ylijäänneillä osilla?155156 kirjoitti:Alfa/Holden V6:n tie 159/Breran nokkapellin alle:
1. Holdenin tehtaalla rakennetaan kokonainen moottori
2. Moottori laivataan USA:han, jossa se puretaan ja lohko lähetetään Italiaan
3. Italiassa Alfa Romeo rakentaa Holdenin lohkon ympärille oman moottorin
Pari vuotta sitten autonews.com kertoi näin uuden Alfan V6:n & logistiikan ihmeellisestä maailmasta. Kuullostaa uskomattomalta, mutta näin väittivät asian olevan .
Jos toi homma on totta, niin pakkohan siinä on olla jokin verosäästö tms. homma taustalla.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Mitään viilata. Graleja ne kaikki on. Oli ne sitten 16V tai 8V tekniikalla Vai oliko ne nyt sitten Fiatteja? Vai Lancioita? Alfoja ne nyt ainakaan ei ole, kai?jknracing kirjoitti:
Viilataan vähän pilkkua. 155:sen saa Lancia Delta Integrale 16V:n tekniikalla. Lancia Delta Integralehan on vaan 8 venttiilinen...
Threadin tähän astisia sensaatiomaisia tuloksia:
159/brera= Ooppeli (Australialainen)
156/147= Fiiatti
155 Q4= Lancia
155/SZ = Fiiatti
8C= Maserati ?
Tietääkö kukaan kenen moottoreita noissa vanhemmissa alfoissa on että sais listan täydelliseksi?
Alfan omia ne ei ilmeisesti ole koska niiden alumiinia ei ole 7 neitsyttä siivilöinyt Napolin kukkuloilta täyden kuun aikaan vaan on ilmeisesti tuotu harkkoina jostain muualta
159/brera= Ooppeli (Australialainen)
156/147= Fiiatti
155 Q4= Lancia
155/SZ = Fiiatti
8C= Maserati ?
Tietääkö kukaan kenen moottoreita noissa vanhemmissa alfoissa on että sais listan täydelliseksi?
Alfan omia ne ei ilmeisesti ole koska niiden alumiinia ei ole 7 neitsyttä siivilöinyt Napolin kukkuloilta täyden kuun aikaan vaan on ilmeisesti tuotu harkkoina jostain muualta
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
vanhemmissa ihan alfan omia moottoreita dieseleitä lukuunottamatta jotka taitavat olla VM:n valmistetta....tuossa SZ:ssa on kyllä myös alfan oma motti,se on aivan sama mitä siinä tyyppikilvessä lukee.. alfa lancia spa tuli kilpeen sen jälkeen kun fiat osti alfan..motorhead kirjoitti:Threadin tähän astisia sensaatiomaisia tuloksia:
159/brera= Ooppeli (Australialainen)
156/147= Fiiatti
155 Q4= Lancia
155/SZ = Fiiatti
8C= Maserati ?
Tietääkö kukaan kenen moottoreita noissa vanhemmissa alfoissa on että sais listan täydelliseksi?
Alfan omia ne ei ilmeisesti ole koska niiden alumiinia ei ole 7 neitsyttä siivilöinyt Napolin kukkuloilta täyden kuun aikaan vaan on ilmeisesti tuotu harkkoina jostain muualta
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
Kyllä alumiinilohkoiset 8V ketjujakopää koneet on alfan omaa käsialaa.
Lainaus wikipediasta: Alfa Romeo V6 -moottorin suunnittelu aloitettiin jo vuonna 1973, mutta sen kehittely jäi kesken ja valmiina se esiteltiin Euroopassa vuoden 1979 Alfa Romeo Alfa 6 mallissa ja Yhdysvalloissa vuonna 1981 GTV6:sessa..... Tehtaan oma ensimmäinen 3 litrainen V6-moottori esiteltiin vuonna 1987 Alfa Romeo 75:sessa. Alfa Romeon V6-moottoria on myös käytetty joissakin Lancian ja Fiatin malleissa.
Automerkit ja mallit, joissa käytetty
Alfa Romeo Alfa 6
Alfa Romeo GTV6
Alfa Romeo 90
Alfa Romeo 75
Alfa Romeo SZ/RZ
Alfa Romeo 164
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 166
Alfa Romeo 147
Alfa Romeo GT
Fiat Croma
Lancia Thema
Lancia Kappa
Lancia Thesis
Lainaus wikipediasta: Alfa Romeo V6 -moottorin suunnittelu aloitettiin jo vuonna 1973, mutta sen kehittely jäi kesken ja valmiina se esiteltiin Euroopassa vuoden 1979 Alfa Romeo Alfa 6 mallissa ja Yhdysvalloissa vuonna 1981 GTV6:sessa..... Tehtaan oma ensimmäinen 3 litrainen V6-moottori esiteltiin vuonna 1987 Alfa Romeo 75:sessa. Alfa Romeon V6-moottoria on myös käytetty joissakin Lancian ja Fiatin malleissa.
Automerkit ja mallit, joissa käytetty
Alfa Romeo Alfa 6
Alfa Romeo GTV6
Alfa Romeo 90
Alfa Romeo 75
Alfa Romeo SZ/RZ
Alfa Romeo 164
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 166
Alfa Romeo 147
Alfa Romeo GT
Fiat Croma
Lancia Thema
Lancia Kappa
Lancia Thesis