75 anturin vaihto ja vuodon korjaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

On huomattu että on todella hyvä ajaa. Tarkoitus ei ole myydä. Kysyin arvoa ihan siitä syystä kun ei ollut oikeen käsitystä.
Seuraava auto tulee myös olemaan Alfa. Vaikka tuosta joka välissä ollaankin haukkumassa.

Kysytäämpä tässä samalla:
Mahtaakohan öljynpainemittarin anturi olla sökö kun ei näytä kun nollaa. Varoitusvalo ainakin toimii, muttei varoita. Jos kierroksia on 5000 niin mittari voi hiukan nousta.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Coupe »

kosmik kirjoitti:On huomattu että on todella hyvä ajaa. Tarkoitus ei ole myydä. Kysyin arvoa ihan siitä syystä kun ei ollut oikeen käsitystä.
Seuraava auto tulee myös olemaan Alfa. Vaikka tuosta joka välissä ollaankin haukkumassa.

Kysytäämpä tässä samalla:
Mahtaakohan öljynpainemittarin anturi olla sökö kun ei näytä kun nollaa. Varoitusvalo ainakin toimii, muttei varoita. Jos kierroksia on 5000 niin mittari voi hiukan nousta.
Tarkista ensin, että anturin johto on kunnolla kiinni. Jos ei auta niin sitten uusi anturi, todennäköisesti korjaantuu sillä. Osta mieluiten alkuperäinen, koska esim. minulla on ollut parikin tarvikeanturia, jotka molemmat näyttivät optimistisesti 2bar liikaa.
Coupe

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Ostin Motonetistä olioanturin viime kesänä. Tämmöinen tuli ja sopi hyvin malliin 75 1,6 vm. 1990.

Kuva

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Missäs se anturi sijaitsee tarkalleen?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kaasareiden puoleisella sivulla ja moottorin takaosassa, suunnilleen startin yläpuolella..

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Nyt on anturi hankittu. Milläs mä sen vanhan irrotan? Näytti varsin epämiellyttävältä paikalta.

Nyt se on ruvennut laskemaan alleen... Eli jäähdytysnestettä vuotaa lattialle/maahan jostain. Laimiska on jossain moottorin etuosan kohdalla. Ei kuitenkaan jäähdyttimen alla.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

On se aika ahtaassa paikassa kieltämättä. Varmaan joku tietää hyviäkin konsteja vanhan irrottamiseen mutta katkaistu kiintoavain mahtui sinne myös. Nestevuodosta EOS. Olisiko mahdollisesti kovilla pakkasilla osuutta asiaan?

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Auto seisoo tallissa kyllä tällä hetkellä, mutta on ajettu kyllä pakkasessa. Se vuoto on nyt ollut viikon ja veden pinta on laskenut sentin sinä aikana.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Voisi olla hyvinkin joku letkuliitos ja ei ne kennotkaan ikuisia ole . Mulla meni 90:n kenno ainakin ihan haperoksi ja jouduin sen uusimaan jo vuosia sitten .

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Hukka »

kosmik kirjoitti:Auto seisoo tallissa kyllä tällä hetkellä, mutta on ajettu kyllä pakkasessa. Se vuoto on nyt ollut viikon ja veden pinta on laskenut sentin sinä aikana.
Mulla 164 tiputtaa alavesiletkun liitoksesta kylmänä. Kun kone lämpiää niin ei mitään. Kiristää yritin mutta ei auttanut. Pitänee ottaa irti, katsella vähän ja kokeilla uudestaan.... en vain vielä ole jaksanut kun on laiskottanut niin kovasti.

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

OL kirjoitti:
kosmik kirjoitti:Nyt on anturi hankittu. Milläs mä sen vanhan irrotan? Näytti varsin epämiellyttävältä paikalta.
Ei omasta mielestä ollut kyllä paha paikka, ellei ole eri paikka tai jotain. Avain mahtui hyvin, sitten käsin loput. Parin minuutin homma oli vaihto.


Mikähän tuommoisen karvan alle 200tkm ajetun 2,0 TC:n käypä hinta olisi..? :roll:
Ei se vaihto kauaa kestänyt, mutta kiintoavain piti pistää kyllä kappaleiksi.

Vuotokin on paikallistettu vesipumppuun. Huomenna pitäisi saada uusi. Taas jotain näpertämistä illaksi.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Tarkkailitko oliko vuoto jatkuvaa vai ainoastaan kylmäkäynnistettäessä? Pientä vuotoa on omassakin mutta en ole tutkinut mistä ja nimenomaan kylmäkäynnistettäessä tiputtaa. Nestepinta vajoaa vähitellen mutta syylärin vaihdon jälkeen niin vähän enää ettei ole ollut suurta kiirettä toimenpiteisiin. En tiedä kuinka kestäviä vesipumput yleensä ovat mutta entisessä valkoisessa pumppu piti vaihtaa jo 99 000 kilometrin jälkeen.

PS. tämän säikeen melkein voisi katkaista ja siirtää rojektiosastoon...

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Vuotaa tiputtamalla koko ajan. Myös auton ollessa sammuksissa taitaa tiputella pikkasen. On se kestänyt jo 200tkm

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Nyt on vesipumppu vaihdettu. Vuoto hävisi. Vesipumpun vaihto korjasi myös öljyvuodon.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Mitäs maksoi uusi pumppu ja mistä hankittu? Vertailun vuoksi 15.8.95 päivätyssä laskussa vesipumppu 60523035 maksoi 970 mk ja tiiviste 60521590 20 mk. Sekä vaihtotyö 369,75 mk ym. jotain pientä. KM 102610.

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Motonetista hankittu ja 33,30euroa maksoi. Tiiviste sisältyi hintaan. Vaikkakin piti korjata ilmausruuvin reikä mistä puuttui kunnolliset kierteet.

Vastaa Viestiin