156 1,8 vm. 2000
Valvoja: Moderators
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
156 1,8 vm. 2000
Tervehdys! Liityin "iloiseen Alfa-kerhoon" 23.2.07 ja vaihdoin "pyytämättä ja yllätyksenä" otsikon mukaiseen Alfaan. Jumalauta että on hyvä auto ajaa! Muija vaihtoi äskettäin Astraan, ni ai että teki pahaa ja yökötti ajaa sellasella kotterolla, johan siinä tuli selkä kipeäksi... mutta asiaan. Eli onko palstalla muita 1,8 TS vm. 2000 käyttäjiä ja kokemuksia? Kävi ilmi, että joku mulkku on jättänyt sadantonnin huollon tossa väliin, joten vaikuttaa, että tulpilla on ajettu 153 000 kilsaa... muuten vaikuttaa olevan kaikki ok, paitti että AirBagin punainen varoitusvalo palaa koko ajan.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 1,8 vm. 2000
Tiedän tunteen. Ja noilla ajaa puoli SuomeaPK kirjoitti:Muija vaihtoi äskettäin Astraan, ni ai että teki pahaa ja yökötti ajaa sellasella kotterolla, johan siinä tuli selkä kipeäksi
Hyvä valinta, onneksi olkoon!
- Epäkelpokeräilijä -
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Onnittelut täältä puolen Suomea. Tää puoli Suomea ajaa Supereilla!
Kyllähän sitä tuolla 1,8:lla näyttää ehtivän. Mulla tuli kadonneen tehot takaisin tulppien vaihdolla.
Opi sitten mun tulppien vaihdosta sen verran, että pikkutulppa on todella ohut seinämäinen ja saattaa katketa sisään. Joten tarkastele tulpan kuntoa (noihin koloihin saattaa päästä vettä, joka ruostuttaa tulpan)
Ja suihki vaikka reilusti etukäteen ( useita tunteja) koloihin crc:tä.
Tällä voit mahdollisesti estää tulpan katkeamisen kanteen, joka aiheutti mulle 1,5k€ maksavan tulpanvaihdon .
Kyllähän sitä tuolla 1,8:lla näyttää ehtivän. Mulla tuli kadonneen tehot takaisin tulppien vaihdolla.
Opi sitten mun tulppien vaihdosta sen verran, että pikkutulppa on todella ohut seinämäinen ja saattaa katketa sisään. Joten tarkastele tulpan kuntoa (noihin koloihin saattaa päästä vettä, joka ruostuttaa tulpan)
Ja suihki vaikka reilusti etukäteen ( useita tunteja) koloihin crc:tä.
Tällä voit mahdollisesti estää tulpan katkeamisen kanteen, joka aiheutti mulle 1,5k€ maksavan tulpanvaihdon .
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Kiitokset kaikille! Ja hyvä jaskas että mainitsit niistä ohuista tulpista... varmaan oisin katkonut ne sinne... mulla on siinä sellanen "vika", että ihan milli kaasua kun rullaa alamäkeä tai tasaisella sama juttu vähällä kaasulla, nin saattaa heittää moottorijarrutukselle. Deltalta sanoivat, et se voisi olla paskanen kaasuläppäkotelo tai sitten ne tulpat... mutta ajettavuus, se on kyllä aivan omaa luokkaansa! On tullu kokeiltua kaikenlaisia, viimeksi Audi 2,6 Quattroa, niin ei, ei lähellekään Alfaa! Ja jotenkin tässä silmät avautuivat auton ulkonäönkin suhteen, että noi muut autothan ovat todella kuppasen näkösiä! Alfassa on sentään tyyliä!
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Kivan ostoksen teit. Ostin vaimolle syksyllä vastaavan SW:n ja molemmat ovat kehränneet siitä asti tyytyväisenä. Ainoa miinus on ollut karvanoppapojat takapuskurissa ja liikennevaloissa.
Ilmeisesti madallus ja leveähköt renkaat saavat joillain korttipakan sekaisin.
100 tkm:n huoltoa pitäisi vain edistyä tässä väsäilemään. Öljyn ehdin jo vaihtaa (ja kirota edellisen Deltan huoltomiehen) ja tulpat pitäisi edistyä hankkimaan. Ohi kulkiessa kävin jo yhdestä puljusta kysymässäkin, mutta olivat tilaustavaraa. Www.sparksplugs.com tarjoaa ne onneksi korpikotiinkin tuotuna ja halvan taalan aikana eivät edes paljoa kustanna.
Ilmeisesti madallus ja leveähköt renkaat saavat joillain korttipakan sekaisin.
100 tkm:n huoltoa pitäisi vain edistyä tässä väsäilemään. Öljyn ehdin jo vaihtaa (ja kirota edellisen Deltan huoltomiehen) ja tulpat pitäisi edistyä hankkimaan. Ohi kulkiessa kävin jo yhdestä puljusta kysymässäkin, mutta olivat tilaustavaraa. Www.sparksplugs.com tarjoaa ne onneksi korpikotiinkin tuotuna ja halvan taalan aikana eivät edes paljoa kustanna.
Viimeksi muokannut hjpp, 07 Maalis 2007, 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Kysymys : Onko 156 1,8 - 2,0 omistajilla kokemusta tästä vaivasta, eli jos vaikka ajetaan kolmosella about 50 km/h , niin auto hieman, korostan hieman nykii, kun kaasua on vähän, ajettaessa tasaisella ja saattaa heittää moottorijarrutukselle, eli vähän niinkuin kopsahtaa. Parhaillaan on auto huollossa, joten en tiä mitä tuleman pitää...
Mulla oli V6:sessa sama vika, kun ostin ja tulppien vaihdolla siitä selvittiin...PK kirjoitti:Kysymys : Onko 156 1,8 - 2,0 omistajilla kokemusta tästä vaivasta, eli jos vaikka ajetaan kolmosella about 50 km/h , niin auto hieman, korostan hieman nykii, kun kaasua on vähän, ajettaessa tasaisella ja saattaa heittää moottorijarrutukselle, eli vähän niinkuin kopsahtaa. Parhaillaan on auto huollossa, joten en tiä mitä tuleman pitää...
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Jeps kokemusta on jonkin verran. Mulla teki vastaavaa vanhoilla tulpilla, jotka oli muuten alkuperäiset (114tkm ajetut).
Vaihdoin uudet ja tuo ominaisuus poistui. Vedossakin oli huikea muutos vaikka ei aikaisempikaan paha ollut. Vaihdon jälkeen alkoi kiertää iloisesti kakistelematta alusta rajoittimelle saakka.
Ihmeesti tuo kynttilät silti kestää. Ois voinu kuvitella että 114tkm ajetut ois ihan lopussa. Ne olihan ne, mutta ei niin paljon ku luulin.
Syypää tuohon nykimiseen voi kyllä olla moni muukin.
Vaihdoin uudet ja tuo ominaisuus poistui. Vedossakin oli huikea muutos vaikka ei aikaisempikaan paha ollut. Vaihdon jälkeen alkoi kiertää iloisesti kakistelematta alusta rajoittimelle saakka.
Ihmeesti tuo kynttilät silti kestää. Ois voinu kuvitella että 114tkm ajetut ois ihan lopussa. Ne olihan ne, mutta ei niin paljon ku luulin.
Syypää tuohon nykimiseen voi kyllä olla moni muukin.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Mulla oli heti uutena (2003) 1.8:ssa tuollainen nykimisen tunne, kun ajoi kolmosella noin viittäkymppiä. Tai oikeastaan se tuntui enemmän tärinältä kuin nykimiselta. Tuntui, kuin renkaat ei olisi tasapainoitettu kunnolla, mutta kaasua painamalla ongelma poistui.
En ole jaksanut huolestua aiheesta, kun se osuu vain tiettyyn nopeuteen, eikä häiritse mitenkään, kun siihen on tottunut. En ole huomannut samaa enää pitkään aikaan. Voi johtua ihan tottumisesta.
-tommi
En ole jaksanut huolestua aiheesta, kun se osuu vain tiettyyn nopeuteen, eikä häiritse mitenkään, kun siihen on tottunut. En ole huomannut samaa enää pitkään aikaan. Voi johtua ihan tottumisesta.
-tommi
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
oo yea, sain Superin huollosta, mulla oli autoliikkeestä sillä aikaa turbo-Passat. Vittu, että oli Passatissa kovat penkit ! Olihan se tykki, mutta ei ajettavuudessa lähelläkään Alfaa. Mä en edes kuse muihin merkkeihin päin enää. Kävi ilmi, että Alfassani tulpat oli vaihdettu 400 km ennenkuin auto tuli minulle. Väittivät, että yksi tulpanjohto oli hapettunut ja siksi nyki tasaisella. No, on se nyt vähän parempi, mutta kai se pitäis kaasuläppäkotelo putsata (jos osais...) Missähän vitussa sekin on.. ? Ja oikean takatukivarren laakerointi oli löysä molemmista päistä. Onko muilla ilmennyt sellasta ? Soittelin muuten paikalliseen Deltaan, ni eihän ne ole 156:sta juuri nähneetkään eikä huoltaneet... että tällasta tänään.
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Nooh, irroitat tosissaan sen imuputken siitä alumiinisestä kaasuläppärungosta. Sitten taivutat sen mustan imuputken sivuun, jotta pääset käsiksi kaasuläppään.PK kirjoitti:Kiitti jaskas! Mutta hitto sentään, miten se puhdistaminen tehdään, kun on tunne että meikä ei uskalla juuri koskea koko pirssin jos ei paikallinen Deltakaan tiedä autosta mitään...
Sitten vaan suihkuttelet sinne jotain puhdistus spreitä ja pyyhkäset puhtaaksi. Sulla pitäisi olla ns. mekaaninen kaasuläppä, joka ei mene rikki vaikka sitä liikutteleekin ja putsailee sieltä välistä.
Rohkeesti vaan tutkimaan, ei ne rikki mee... (kuuluisat viimeiset sanat)
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Joo ei vitalis, kattelin tossa ruokatunnilla, eli tiedän missä ko. paikka nyt on, mutta siis onko tarkoitus kaivella siitä reiästä, vai onko idea että ko. läppä ei vältämättä pääse liikkumaan vai minkä osan paskaantuminen aiheuttaa onkelmia? En myös tiedä, milloin ilmansuodattimen panos on vaihdettu, onko Alfa miten herkkä sen suhteen ?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Vaihtoväli on 40 tkm (tai "vaativissa olosuhteissa" puolet siitä). Paha sanoa herkkyydestä, mutta en nyt usko että ilmanputsarista ensimmäisenä mitään isoja ongelmia aiheutuisi jos menee vähän "yliajalle". Osahan ei montaa rahaa kustanna, joten sen puolesta tietysti kannattaa sekin vaihtaa jos ei ole tietoa. Vaihtaminen tosin taitaa vaatia vähän perinteistä enemmän näpertelyä.PK kirjoitti:: En myös tiedä, milloin ilmansuodattimen panos on vaihdettu, onko Alfa miten herkkä sen suhteen ?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Voihan perse! Kattoin sen kaasuläppäkotelon, mut ei se ollu paskanen ainakaan läpän tältä puolen, siis silmin nähdenkun ottaa putken irti... sitten avasin ilmansuodattimen ja otin trumpetin helvettiin, nin auto kyl piristyi, mutta tasaisella auto nykii edelleen silloin tällöin ja pikkukaasulla saatta töksäyttää moottorijarrutukselle eli:
- myyjän mukaan uudet tulpat
- kaasuläppäkotelo ensivaikutelmaltaan puhdas
- ilmansuodattimen panos melko uuden näköinen
ja silti satunnaisesti nykii ja heittää töksäyttäen moottorijarrutuksella, lisäksi tyhjäkäynti mittarin mukaan tasainen mutta hieman tärisyttää autoa, joten viisaammat, mikäpä vois olla vielä vikana..?
Onko ne tulpanjohdot sellaset, et ne revitään irti vai onko niissä jotku lukot ? Ja pitääkö se kansi ottaa irti ennen tulpanjohtojen irroittamista ?
nimim. vittu ikinä ennen kattonu Alfan konehuoneeseen tätä ennen
- myyjän mukaan uudet tulpat
- kaasuläppäkotelo ensivaikutelmaltaan puhdas
- ilmansuodattimen panos melko uuden näköinen
ja silti satunnaisesti nykii ja heittää töksäyttäen moottorijarrutuksella, lisäksi tyhjäkäynti mittarin mukaan tasainen mutta hieman tärisyttää autoa, joten viisaammat, mikäpä vois olla vielä vikana..?
Onko ne tulpanjohdot sellaset, et ne revitään irti vai onko niissä jotku lukot ? Ja pitääkö se kansi ottaa irti ennen tulpanjohtojen irroittamista ?
nimim. vittu ikinä ennen kattonu Alfan konehuoneeseen tätä ennen