156 GTA 3.7 ....

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

156 GTA 3.7 ....

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Löysin kuvia ks.mallista,onkohan ihan virallinen tehtaan versio vai joku italian AMG:n tekemä versio,oli kyllä todella hieno,tahtoo tollasen...!!!!!

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Perinteinen Alfa Romeo -virityspaja Autodelta ainakin tietää tämmösestä.. Tossa jotain-->

http://www.italiaspeed.com/2004/cars/au ... /0811.html

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Oliskohan Auto Deltan tekele?

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

taidat tarkoittaa englantilaisen Autodelta nimisen firman konversio Millä tahansa mittarilla varmaan hienoin etuvetopeli ikinä. Valikoimista löytyy myös esim. 3.3 l muunnos 2.5 litraisesta kutosesta ja ahdettu 2.0 JTS.
T.Muukkonen perähikiällä on suomen virallinen Autodelta kumppani suomessa...

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Autodeltan kotisivut löytyy täältä. Sieltä löytyy monenlaista muunlaistakin vekotinta.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Kyllä juu Autodelta... yhteen siis :wink: En ainakaan tarkoittanut sitä suomalaista deltaa :roll:

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Tommonen 156 GTA AM Super (400hp) kelpais kyllä. Voi olla ranteet kovilla kun tommosella tykittää vähän railakkaammin valoista.

Mikähän noissa on hinta suomeen tuotuna tai edes hinta suoraan pajalla. Ei sillä että koskaan olis rahaa noihin, mutta ihan mielenkiinnosta.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

motorhead kirjoitti: Mikähän noissa on hinta suomeen tuotuna tai edes hinta suoraan pajalla. Ei sillä että koskaan olis rahaa noihin, mutta ihan mielenkiinnosta.
Kun klikkaa tuolta Autodeltan sivuilta Shop-kohtaa niin pääsee näkemään eri palikoiden hintoja.

Esim.

Alfa 156 GTA 3700cc Engine Conversion £5,450.00 (eli n. 8 teur). Muistaakseni tuohon pitää siis olla pohjalle normaali GTA:n kone, johon konversio tehdään. Sivuilla sanotaan myös, että "Can only be fitted by Autodelta London".

GTA AM:n koriosia, jousituspalikoita yms. voi ostaa sitten erikseen. Ei muuta kuin kotisivuja tutkimaan ja tilausta sisään.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Viimeisessä Auto Italiassa myös juttua 3.7 156:sta, tosin tehty vakiomallin v6:sta. Hieno "sleepperi", kun ei eroa päältä päin mitenkään tavallisesta.
Eikä konversiohintakaan ollut niin suolainen kun tuossa GTA:ssa. Paja on tosin Etelä-Afrikassa, joten rahtikustannuksia tulee.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Campari kirjoitti:Paja on tosin Etelä-Afrikassa, joten rahtikustannuksia tulee.
Juu, ja malaria vielä kaupan päälle. :mrgreen:

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Mikäli Autodeltan tai Etelä-Afrikan poikien 3.7l konversiot eivät kelpaa, niin ainakin myös engelsmannien AH Motorsport tarjoaa 3,3, 3,5 ja 3,8l -konversioita erilaisiin Alfan V6-koneisiin.

AH Motorsportin sivut löytyvät täältä:

http://www.ahmotorsports.co.uk/index2.htm

Kyseessä on muuten sama pulju, joka myy Q2-tasauspyörästön lukkoa hintaan 220 GBP + VAT.

Alfaownerin keskustelua V6-konversioista:

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... parts.html

Nimimerkki adie = AH Motorsportin heppu. Kyseisessä threadissa mainitaan myös joku Etelä-Afrikkalainen pulju, lieneekö sama josta Campari mainitsi.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Portti kirjoitti:. Kyseisessä threadissa mainitaan myös joku Etelä-Afrikkalainen pulju, lieneekö sama josta Campari mainitsi.
varmaan tämä

http://www.glenwoodalfa.com/index.htm
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Noilla AH Motorsportin sivuilla sanotaan että tehdään muutoksia 3 litraisiin ja 3.2 litraisiin, onko 2.5:ssa jotain rakenteellista eroa, vai mikä on ettei niihin tarjota ollenkaan?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

eiköhän tuossa kampura ole lyhytiskuisempi, rajoittaa aika tehokkaasti iskutilavuuden nostoa.
itse sain sen käsityksen AH:n sivuilta että kolmelitraisen vakiokampuralla saa nostettua 3.5:ksi ja 3.8:n paketin mukana tulee uusi kampiakseli...
Viimeksi muokannut 90, 16 Maalis 2007, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Niinhän siinä on, mutta mietinkin nimenomaan että onko jotain rakenteellista tms. eroa minkä takia niihin ei tarjota kittiä ollenkaan. Kyllähän se tilavuus niissäkin nousee, jos männän halkaisijaa kasvattaa :-D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kyllähän ne kampiakselin erot ovat jo sinällään aika iso rakenteellinen ero.. :wink:

toteutukseltaan kaikki 2.5/3.0/3.2 koneet ovat kyllä samanlaisia
3.0 ja 3.2:ssa luulisin ainoan eron olevan sylinterin halkaisijassa kun taas 2.5.ssa lisäksi tuo edellä mainitty iskunpituus vielä päälle..

kaippa virisarjojen valmistajat ajattelevat että tuo karvalakkimallin kutonen on sen verta turha ettei siihen mitään kittejä kannata tarjota kun asuakas saa pienemmällä rahalla paljon enemmän irti esim 3.0:sta.. :mrgreen:

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Noo, ei kampiakselin ero, jos runkolaakeripaikat yms. natsaa ole rakenteellinen ero, vähän sama kun vaihtaisi nokka-akselin isompinostoiseen :mrgreen:

Eli se mitä alunperin hain takaa, niin 2.5:een menee sisälle vaikka 3.0:n sisuskalut, jos on kokonaiset koneet mistä osia vaihtelee?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Onkohan toi 2.5 lohko matalampi kuin 3.0/3.2?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ainakin vanhoissa nord nelosissa lohkossa taisi olla korkeuseroja, ikinä ei kutosen suhteen ole tullut tuota asiaa ajateltua mutt saattaisi päteä myös noihin..

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Gasolina kirjoitti:Onkohan toi 2.5 lohko matalampi kuin 3.0/3.2?
Voisin hyvin ollakkin, esim. Fiatin "Ritmolaisissa" koneissa on kuutiotilavuuden vaihtelut pääsääntöisesti iskua muuttamalla -> lohkon korkeus on eri. Jos erot eivät ole suuria, niin sitähän pystyy vielä vähän sumplimaan kannentiivisteellä, kiertokangen pituudella ja männän korkeudella.

Vastaa Viestiin