Autolla on nyt körötelty 135tkm ja ajattelin korjata huolimattoman edellisen omistajan virheen ja vaihtaa orginal tulpat uusiin.
Ongelma on se että myyjäliike josta tulpat ostin myi minulle 8kpl samankokoisia tulppia ja itselläni on käsitys että tulpat ovat 2 eri kokoa eli 4 pientä ja 4 isoa. Olisi ikävä lähteä purkamaan vain todetakseen että väärät osat kädessä.
Onko kukaan tehnyt kyseistä operaatiota että saisi hieman tieotoa asiasta ja täten välttyisi turhilta mokilta.
156 2.0TS -98 ja tulppien vaihto
Valvoja: Moderators
- Rolle
- Site Admin
- Car(s): RRS + F20
Re: 156 2.0TS -98 ja tulppien vaihto
Mistä ostit ne?Naiko kirjoitti:Ongelma on se että myyjäliike josta tulpat ostin myi minulle 8kpl samankokoisia tulppia
Minä muuten tilasin viime kesänä setin Englannista: http://www.spark-plugs.co.uk/
Mielestäni kohtuuhintaiset verrattuna suomen hintoihin:
NGK PMR7A (10mm kierteellä) 11.50 puntaa/kpl (noin 16,50 EUR)
NGK BKR6EKPA (14mm kierteellä) 11.50 puntaa/kpl (noin 16,50 EUR)
Tulivat 3 päivässä ja olivat edulliset postikulutkin huomioiden.
Tosin Motonetkin näyttää myyvän ainakin noita isompia 21.90 EUR hintaan.
Hessumobiilista ostin aikoinaan koko setin hintaan 202 EUR ja se oli silloin halvin mitä tiesin.
Muutenhan tuossa hommassa ei ole mitään hankalaa, mutta tärkeintä on ettei kiristä tulppia liian tiukalle (kierteet tai tulpat vaan suotta hajoaa). Pienelle tulpalle momentti 10-12Nm ja suurelle 25-30Nm. Eli aika hellällä kädellä saa vääntää.
Mielestäni kohtuuhintaiset verrattuna suomen hintoihin:
NGK PMR7A (10mm kierteellä) 11.50 puntaa/kpl (noin 16,50 EUR)
NGK BKR6EKPA (14mm kierteellä) 11.50 puntaa/kpl (noin 16,50 EUR)
Tulivat 3 päivässä ja olivat edulliset postikulutkin huomioiden.
Tosin Motonetkin näyttää myyvän ainakin noita isompia 21.90 EUR hintaan.
Hessumobiilista ostin aikoinaan koko setin hintaan 202 EUR ja se oli silloin halvin mitä tiesin.
Muutenhan tuossa hommassa ei ole mitään hankalaa, mutta tärkeintä on ettei kiristä tulppia liian tiukalle (kierteet tai tulpat vaan suotta hajoaa). Pienelle tulpalle momentti 10-12Nm ja suurelle 25-30Nm. Eli aika hellällä kädellä saa vääntää.
Viimeksi muokannut BSTR, 18 Joulu 2003, 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...