164 flekti ongelmat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Laaban kirjoitti:voivoi näitä italialaisten sähköjä... ...sitten se katkas yhen piuhan mistä se sano että se on turha, eipä käynnistyny auto taaskaan.
Voivoi näitä suomalaisia asentelijoita :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Joo, kovasti se sähkökaavaa katseli ja sano että ei toi vittu voi vaikuttaa mihinkään, ainakaaan kaavan mukaan. Sitten kun auto käynnisty niin mainitsi vaan että tämä on italialainen, näemmä kaikki on mahdollista. Kuten tulppien päälle tuleva levy missä lukee Alfa Romeo, hehehehe 7mm pulteilla kiinni, eipä ole kuulemma aikasemmin tullu vastaan.
hevoinen

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Täytyy kyllä sanoa että uskomaton vääntö yhden puhaltimen kanssa. Yhdessä aikaisemmassa autossani oli myös puhaltimen ohjausvirta mykistynyt. Maadoitin puhaltimen ja plussan vedin suoraan akulta anturin liittimiin. Väliin laitoin jonkun 15A:n sulakkeen ja toimi kun junan vessan ilman mitään releitä yms.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Laaban kirjoitti:Joo, kovasti se sähkökaavaa katseli ja sano että ei toi vittu voi vaikuttaa mihinkään, ainakaaan kaavan mukaan. Sitten kun auto käynnisty niin mainitsi vaan että tämä on italialainen, näemmä kaikki on mahdollista.
164:n sähköissä ei ylipäätään ole mitään ihmeellistä, kyllä autosähköistä edes jotain ymmärtävän pitäisi saada yksi flekti pelaamaan ilman mitään automallikohtaisia sähkökuviakin. En tod. päästäisi mitään Kuuno-Urmasta leikkelemään autoni johtosarjoja ajatuksella "nää on varmaan turhia ku täähän on italialainen".

Tuossa takaraivosta tuherreltu kytkäri flektin ohjaukseen autoissa, joissa on syylärissä flektille lämpökytkin (flektin ohjaus ei tule moottorinohjauspurkilta) ja joissa ei ole ilmastointia (ilmastointi käyttää samaa ropelia lauhdutinkennon jäähdyttämiseen). Releen ensiö(ohjaus)puolen navat 85 ja 86 ovat kytketty +12V syöttöjännitteeseen eli jonkun koukkauksen kautta akkuun sekä maihin, lisäksi samassa piirissä on se jäähdyttimen lämpökytkin ja sulake. Kikkuloiden järjestyksellä ei ole väliä, releen navatkin voivat olla toisin päin. Releen toisio(syöttö)puolen navat 30 ja 87 on kytketty myös +12V:iin ja maihin, samassa piirissä on lisäksi se puhaltimen moottori ja sulake. Järjestys voi olla mikä tahansa, samoin navat voivat olla keskenään toisin päin.

Kyllä tuollainen keksintö pitäisi saada kuntoon ihan pelkän yleismittarin ja maalaisjärjen kanssa, siis jos edes sen verran sähköstä ymmärtää että osaa autoradion kytkeä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^ :lol: Ota Rasvis ihan rauhallisesti vaan :mrgreen:

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

En tod. päästäisi mitään Kuuno-Urmasta leikkelemään autoni johtosarjoja ajatuksella "nää on varmaan turhia ku täähän on italialainen".
joo no kyseinen herra on palolaitoksen korjaamopäällikkö että kyllä homma pitäis hoitua. tossa autossa ei kyllä kaikki sähköt ole kunnossa ihan sama minkälainen alfa asiantuntija olis kyseessä niin kyllä aika varmasti menis sormi suuhun kun tota mun autoa kattois. en tajua kuka urpo ton on omistanu mutta näköjään korjannu hommat periaatteella "toi ei toimi, katkaisempa piuhat siitä"
hevoinen

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olkoon nyt vaikka Burkina Fason Kuninkaallinen Ylimekaanikko, mutta... No joo, taisi tulla jo selväksi.

Tuo vaikka mulle jos et muuta keksi. Sopiva vitutus päällä jo valmiiksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Joo nyt on uus anturi paikallaan. Kattelin tossa pihalla että mittari näytti jotain 97-98c luokkaa mutta flekti ei pyöri. Niin kun aikaisemmin mainittiin että vesi voi jäähtyä anturi->flekti välillä sen verran ettei se pyöri, mutta tärkeintä on nytten että kaikki toimii varmasti. Ei pääse käymään sitä oho tilannetta. Kiitos kaikille vielä noista vinkeistä ja kuvista ym....

Palataan asiaan jos ongelmat toistuvat :lol:
hevoinen

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Selvispä sitten syy omiinkin ongelmiin kun viitsi vähän mennä katselemaan.

Elikkä releen herätepiuha (joka siis menee sen lämpöanturin kautta) oli kahdesta kohtaa hapettunut poikki. Uutta piuhaa tilalle ja taas toimii...

Eihän se ollutkaan toimimatta kuin 1,5 vuotta :oops:

Ai niin laitetaan lisää ihmettelemistä tuosta flektin releestä. Jos ohjekirja sanoo että rele pitäisi olla keskimmäisen kotelon repsikan puoleisin, ja Laabanilla se olikin siirtynyt kuskinpuoleisimmaksi, niin minulla se olikin aivan muualla :mrgreen: nimittäin siellä kuskinpuoleisen etuvalon vieressä olevassa kotelossa kaikista ulommaisina (eli siis lähinnä kylkeä)!

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Se on sitä italialaista johdonmukaisuutta :silly:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Vastaa Viestiin