Starttini "käsähtää"
Valvoja: Moderators
Starttini "käsähtää"
Auto 147 2.0, ajettu 18500 tkm
Startti käsähtää jos on ollut vähänkään viileämpää. Jopa nollakelissä seisottaminen aiheuttaa käsäyttämisen. Onko tämä Alfojen vakiovika?
Starttaan vaihde vapaalla ja auton käynistyttyä irroitan otteen avaimesta. Starttimoottori kuitenkin pyörii jonkin aikaa moottorin mukana.
Eli olikos se se solenoidi vai jokin muu? Miten muuten toimii solenoidi?
No kuitenkin 20 tkm huoltoon on jo tilattu uusi starttimoottori.
Perustelin asian sen verran asiallisesti, että osa tilattiin yhdellä puh.soitolla. Oulun Deltassa homma kyllä toimii mikäli asiakas tietää ratkaisun. Taitaa olla Alfat aika uusia juttua Oulun Deltalle, mutta ainakin väki on halukas oppimaan ja hoitamaan asiat viimeisen päälle asiakasta mielyttävästi.
Startti käsähtää jos on ollut vähänkään viileämpää. Jopa nollakelissä seisottaminen aiheuttaa käsäyttämisen. Onko tämä Alfojen vakiovika?
Starttaan vaihde vapaalla ja auton käynistyttyä irroitan otteen avaimesta. Starttimoottori kuitenkin pyörii jonkin aikaa moottorin mukana.
Eli olikos se se solenoidi vai jokin muu? Miten muuten toimii solenoidi?
No kuitenkin 20 tkm huoltoon on jo tilattu uusi starttimoottori.
Perustelin asian sen verran asiallisesti, että osa tilattiin yhdellä puh.soitolla. Oulun Deltassa homma kyllä toimii mikäli asiakas tietää ratkaisun. Taitaa olla Alfat aika uusia juttua Oulun Deltalle, mutta ainakin väki on halukas oppimaan ja hoitamaan asiat viimeisen päälle asiakasta mielyttävästi.
tuttua
Taitaa noita viallisia startteja tulla vähän turhankin tiheeseen...
omassa se meni kanssa vaihtoon, tosin auto on 156 -99 ja ajettu 90tkm. Kaiken järjen mukaan pitäs sen kuitenkin kestää aika paljon pidempään.
Mielenkiintosta on se, että näköjään samoja paskoja on vielä melkeinpä uusissakin autoissa. Ikävä vaiva. Uusi startti töineen maksaa deltassa n.1000€ (ainakin 156 vaihdettuna) Mun vaihdon onneksi maksoi D-A.
omassa se meni kanssa vaihtoon, tosin auto on 156 -99 ja ajettu 90tkm. Kaiken järjen mukaan pitäs sen kuitenkin kestää aika paljon pidempään.
Mielenkiintosta on se, että näköjään samoja paskoja on vielä melkeinpä uusissakin autoissa. Ikävä vaiva. Uusi startti töineen maksaa deltassa n.1000€ (ainakin 156 vaihdettuna) Mun vaihdon onneksi maksoi D-A.
Re: tuttua
Deltassa maksaa kyllä kaikki aika suolaisesti.
Esim. jousien vaihtotyö 500€. T.Muukkosella tuli vaihtotyö ilmatteeksi kun vaan ostin sieltä 250€ jousisarjan!
Kyllähän startti kestää. Isännän vanhassa volvossa oli sama startti kuin tehtaalta -72 lähtiessä ja oli kuule startattu ainakin se 250 000 kertaa. Mittarissa yli 500 tkm ja pääosin alle 10 km pyräyksiä...
Esim. jousien vaihtotyö 500€. T.Muukkosella tuli vaihtotyö ilmatteeksi kun vaan ostin sieltä 250€ jousisarjan!
Kyllähän startti kestää. Isännän vanhassa volvossa oli sama startti kuin tehtaalta -72 lähtiessä ja oli kuule startattu ainakin se 250 000 kertaa. Mittarissa yli 500 tkm ja pääosin alle 10 km pyräyksiä...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Siinä TS:n startin bendixissä kuuluu olevan tyyppivikaa, se röhnääntyy herkästi eikä sitten enää jaksa palauttaa tarpeeksi nopeasti. Niinpä koneen käynnistyessä startin hammaspyörä vielä lonnii vauhtipyörän kehällä ja ottaa "vähän" jenkaa...
Se on kuitenkin vika eikä ominaisuus, ja pitää saada kuntoon uudesta autosta.
Se on kuitenkin vika eikä ominaisuus, ja pitää saada kuntoon uudesta autosta.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: tuttua
Automilanossa ottivat jousisarjan vaihdosta jotain 120€.Skyhorse kirjoitti:Deltassa maksaa kyllä kaikki aika suolaisesti.
Esim. jousien vaihtotyö 500€. T.Muukkosella tuli vaihtotyö ilmatteeksi kun vaan ostin sieltä 250€ jousisarjan!
Kyllähän startti kestää. Isännän vanhassa volvossa oli sama startti kuin tehtaalta -72 lähtiessä ja oli kuule startattu ainakin se 250 000 kertaa. Mittarissa yli 500 tkm ja pääosin alle 10 km pyräyksiä...
Sekin paljon halvempaa kun D-A
Re: tuttua
Onhan jousien vaihto kuitenkin kohtuullisen työläs homma. Mitä nyt itse katselin vierestä, niin aattelin että olipa hyvä kun en alkanu itse värkkäämään.
Kuites pajoilla on kunnon nosturit, niin saavat tehä töitä seisaallaan eikä tarvi mönkiä auton alla poski pohjaa vasten selvin päin pakkasessa ja tietysti pimeässä.
Kuites pajoilla on kunnon nosturit, niin saavat tehä töitä seisaallaan eikä tarvi mönkiä auton alla poski pohjaa vasten selvin päin pakkasessa ja tietysti pimeässä.
Uusi startti
Huollossa vaihdettiin startti ja näytti olevan aika hankala homma.
Autoa käytettiin vähän väliä ylhäällä ja alhaalle. Kavereita oli vaikk kuinka monta siin hääräämässä ja lopulta 11:30 -> 16:30 rempan jälkeen homma oli valmis.
Hienosia veriläikkiä oli jäänyt konehuoneeseen ja tietysti mun akkujalustaan integroitu heatshield oli palasina.
Tekasin sit kartiolle uuden alumiinisen lämpöeristeen, pitää ottaa siit kuva täs keväällä. Anyway se on nyt irrotettava malli ja eikä läheskään niin näyttävä, mutta hoitaa tehtävänsä rakenteensa johdosta = 2 kerrosta alumiinia ja välissä ilmaeriste. Sivussa ja edessä ilmanotto sekä putket.
Uusi startti on aika vihaisen oloinen. Eipä tarvi starttailla juurikaan sekunttia enempää.
Autoa käytettiin vähän väliä ylhäällä ja alhaalle. Kavereita oli vaikk kuinka monta siin hääräämässä ja lopulta 11:30 -> 16:30 rempan jälkeen homma oli valmis.
Hienosia veriläikkiä oli jäänyt konehuoneeseen ja tietysti mun akkujalustaan integroitu heatshield oli palasina.
Tekasin sit kartiolle uuden alumiinisen lämpöeristeen, pitää ottaa siit kuva täs keväällä. Anyway se on nyt irrotettava malli ja eikä läheskään niin näyttävä, mutta hoitaa tehtävänsä rakenteensa johdosta = 2 kerrosta alumiinia ja välissä ilmaeriste. Sivussa ja edessä ilmanotto sekä putket.
Uusi startti on aika vihaisen oloinen. Eipä tarvi starttailla juurikaan sekunttia enempää.