No se diesel -soundi käynnistettäessä... (156 TS)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

No se diesel -soundi käynnistettäessä... (156 TS)

Viesti Kirjoittaja PK »

Olikos kellään varmaa diagnoosia, miksi se diesel -ääni kuuluu käynnistyksestä muutaman sekunnin. Oliko kyseessä ajoituksenmuunnin vai joku muu?

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Re: No se diesel -soundi käynnistettäessä... (156 TS)

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

PK kirjoitti:Olikos kellään varmaa diagnoosia, miksi se diesel -ääni kuuluu käynnistyksestä muutaman sekunnin. Oliko kyseessä ajoituksenmuunnin vai joku muu?
Eiköhän se juuri se ajoituksenmuunnin ole.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Niin, onko a-muuntimen vaihdolla kiire, vai onko toissijainen.. ? (vittu, ikinä kuullutkaan ko. osasta) :roll:

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Kannattaa vaihtaa seuraavassa remminvaihdossa (jos et oo justiinsa vaihtanut)

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Monessa TS:ssä kuuluu diesel ääntä käynnistettäessä ja se ei välttämättä automaattisesti tarkoita että muunnin on kulunut. Muunnin tarvitsee öljynpaineen ja kun öljyt ovat lähteneet kunnolla kiertoon diesel ääni katoaa. Kun muunnin kuluu tulee diesel ääni vähitellen jatkuvaksi ilmiöksi tyhjäkäynnillä. Mitään välitöntä vaaraa ei tuosta diesel äänestä kuulemma ole mutta ei se hyvältä ainakaan kuullosta.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Tossa on tehty remminvaihto 121 000 kohdalla, nyt ajettu 155 000, elikkä 26 000 pitäs vielä ajaa ennenku remmiä vaihdettas... mulla on ko. auto kuukauden nyt ollut ja on kyl muuten ihan ykkönen, mut 1-3 vaihteilla tasaisella kaasulla saattaa nykiä, tyhjäkäynti tasaista, mutta tärisyttääpi... siis hytkyy hieman. Onko kokemusta ?

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Meillä on noita TS:ä jo kolmas menossa ja keskimäärin remmiä on vaihdettu n 50tkm välein, näin siis Oulun korkeudella. Ensimmäisessä 2.0TS:ssä tuli mielenkiintoinen ilmiö muuntimen kulumisen myötä kun auto rupesi tekemään itsekseen hienoisia kiihdytyksiä tasakaasulla ajettaessa. En tiedä onko muilla kokemuksia vastaavasta. Ilmeisestikkin ajoituksenmuunnin alkaa olla kulunut jossakin 140tkm kieppeillä ja diesel ääni tulee sitten vähitellen selvemmäksi. Muuntimeen on olemassa myös korjaus sarjoja joka auttaa joksikin aikaa, osa kun on kalliin puoleinen muistaakseni 250e ja lisäksi tosiaan jakopää pitää ottaa auki ja ilmeisesti ventiilikoppa.

Epätasainen tyhjäkäynti johtuu usein tulpan koloihin kertyneestä vedestä. Tulpat kun on sellaisten kannella suljettujen monttujen pohjalla joista ei vesi lähde edes haihtumalla, ihme kyllä. Toinen vaihtoehto joka tulee mieleen on pykälän verran pielessä oleva jakopään ajoitus.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Eli siis tää nykiminen tapahtuu silloin kun siis 1-3 vaihteilla mennään tasaista tai alamäkeä, jolloin se saattaa myös töksäyttää moottorijarrutukselle. Diagnoosiksi on esitetty kaasuläppäkotelon paskaisuutta (ei tässä ilmeisesti), tulppia (vaihdettu myyjän mukaan ennenkuin ostin), hapettumista tulpanjohdoissa (ei tietoa, onko ne tsekattu) ja nyt tuo ajoitus. Eiks ton ajoituksen saa perseelleen mahdollisesti vain remminvaihdon yhteydessä, vai voiko itsekseen... ? Harmi ku tällasia pikkuhäröjä, kun muuten auto on huippu! Vittu eilenkin joku nuori sälli kiillotteli huoltamolla jotain vitun Nissania, jossa oli levikkeet. Hyvä ettei alkanut naurattaa... :lol:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Jottei asia alkaisi vaikuttaa liian selkeältä lisätään epätasaisen vedon aiheuttajien listaan vielä ILMI.

Nuo tulpanreijissä vettä ja hieman pielessä oleva ajoitus siis liittyy epätasaiseen tyhjäkäyntiin. Ei muuten olisi ensimmäinen kerta kun jakopään ajoitus on mennyt huollossa vähän pieleen ja voihan se hammashihna hypätä esimerkiksi kylmäkäynnistyksessä, no tuskin tässä on siitä kuitenkaan kyse, eihän.

Laitahan pikkujutut kuntoon niin kyllä se siitä

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Aivan. Tosin tämä tyhjäkäynti siis tapauksessani on sellainen, että kierrokset pysyvät tasaisina, mutta kone tärisyttää silti... Ja eikös ILMIn tapauksessa ole niin, kierrokset muuttuvat itsekseen ja veto puuttuu joiltain kierrosalueilta, joten diagnoosi kai kesken :?

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Mullakin on 2.0 TS:ssä aika rouskasu käynnistyksessä ja muutenkin aika dieselmäinen ääni. Lisäks kävelyvauhtia ajaessa parkkihallissa tekee sillon tällön raivostuttavaa pomppimista. Mahtaako johtua selestä, ajoituksenmuuntimesta, niiden yhdistelmästä vai jostain ihan muusta. Ei oo kiva yrittää parkkeerata tonne kapeeseen rakoon ku auto meinaa pompata tolppaan koko ajan. :(

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

No mulla toi ei niinku pomppaa tai hyökkää, vaan mieluummin päinvastoinen, et siis "niiaa" ja taas jatkaa ja niiaa, melko nopeaan tahtiin. Maantiellä ja moottoritiellä ei mitään ongelmaa ja siellä 156 on parhaimmillaan! Kunhan tässsä pääsis kotipaikkakunnalle, niin tarkistaisin sytytystulpat, - niiden johdot, ym. Muistaisin et jossain autossa oli joskus jotain vastaavia ongelmia, mut hävisivät tulpanvaihdon myötä. Tuntus et jos olisi ajoituksessa jotain vikaa, niin käyntihäiriötä olisi koko kierrosalueella. Tarkoitan jos remminvaihdossa olisi Delta ryssinyt ajoituksen... Ko. Deltasta epäilivät siis tälle ongelmalleni kaasuläppäkotelon paskaisuutta tai vanhoja tulppia. Mut kun meikä ei uskalla mennä runkkaamaan sitä k-läppäkoteloa, kun kyllä vituttas, jos vastaostetun auton särkisin vieläkin pahemmin, siis väänteleen ja käänteleen sitä läppää, et sais putsattua sieltä takaa.
Mutta auto on hieno! Muistan kun tollasesta haaveilin vuonna 1999 ja sit se unohtui ja nyt mulla on sellanen. :-D

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Lueppas nämä sieltä löytyy ohjeita joilla moni asia käynnissä paranee:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... resetointi

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1413&highlight=

Ilmin puhdistus elektroniikan puhdistus cleanerillä (tai uusi ilmi) ja uudet tulpat kehiin kaikkien noiden toimenpiteiden lisäksi niin eiköhän meno ala maistumaan!
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

:oops: tota, missähän on se ilmi 1,8 Superissa ... ? Vittu ku jo kusipojan täyttöaukkokin oli hieman hakusessa kun kuukausi sitten sitä eka kertaa olin täyttämässä...

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Tuo profiilin vehje oli tuossa tyhjäkäynnillä kuumana ja kuulosti AIVAN -80 luvun taksimersulta....
Eiaivan jaksaisi; autolla tuli juuri 14 000 km täyteen... Ja ENSIMMÄINEN huolto tehtiin juuri.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Emännällä oli reilu 10 vuotta sitten 80-luvun Alfa ja ylläpito tuli todella, tarkoitan todella kalliiksi... ja kun sitten soitin hänelle ostettuani oman (ensimmäisen..) Alfani, niin ensikommentti puhelimessa oli "Vitun ääliö!"... 8) Mutta on tää ihan eri meininki liikkua kaikkien kansanautojen kuten toyotoiden, bemarien ja audien seassa. :-D

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

juhala kirjoitti:Tuo profiilin vehje oli tuossa tyhjäkäynnillä kuumana ja kuulosti AIVAN -80 luvun taksimersulta....
Eiaivan jaksaisi; autolla tuli juuri 14 000 km täyteen... Ja ENSIMMÄINEN huolto tehtiin juuri.
lainaan itseäni: olisiko kyseessä joku enkka? tuo auto alkoi oireilla noin tuossa n.12 000 km kohdalla. Kävin Deltassa ja ottavat sisään ajoituksenmuunnin remppaan....
kalkattaa tyhjäkäynnillä koko ajan :roll:

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Onko kellään ääninäytettä tästä ajoituksenmuuntimen möykästä, siis silloin kun se on rikki?

Eukko ihmetteli tuossa yksi aamu, kun odottelin häntä auto tyhjäkäynnillä, että "miksi toi meidän auto pitää noin rumaa ääntä?" Sinä aamuna hihnat tai jonkun kiristimen laakerit sirkutti oikein railakkaasti ja kone roklotti muutenkin kylmänä aika reippaasti. "Se on se Alfan kaunis käyntiääni, kultaseni"... Tänä aamuna ja päivällä kone taas kävi suhteellisen nätisti ja mitään ylimääräistä ei oikein kuulunut.

EDIT: Ääninäyte löytyy täältä. Eipä siis tuossa mun vekottimessa taida mitään vikaa olla. Sitä vaan tulee vainoharhaiseksi kun lukee tätä forumia...
:roll:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Mulla on kuulunu tota "dieselääntä" pari sekuntia käynnistyksen jälkeen siitä lähtien kun ostin ton auton, ja ei se oo mikskään muuttunu n.25tkm aikana. Sen oon huomannu et jos/kun ei oo öljyt ylämerkissä asti niin se ääni kuuluu"helpommin" Ajattelin että vaihdan sit sen muuntimen seuraavan jakopäärempan yhteydessä :roll:

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Mitäs tuo kyseinen "mollukka" (ajoituksenmuunnin) mahtaa maksaa?
Mullakin kuuluu muutaman sekunnin sellainen diesel-ääni käynnistettäessä....
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Jeps, minulla asennettiin korjaussarja. Ei ole ollut minkäänlaista dieselin nalkuttamista ei ollut ennen eikä jälkeen: pointti on siinä että ei se korjaussarja enää auta, jos mokkulasta on sisäiset osat kuluneet väljiksi. Korjaussarja kannattaa asentaa jo ennen, kun edes on nalkuttamista kuultavissa. Ehkä jossakin 80-90tkm paikkeilla kuitenkin alle 100tkm ajettu. Tämä on sitä ennakoivaa huoltoa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Päteekö tämä ilmiö myös Alfan 2.0ts 8-venttiiliseen ketjukoneeseen,kun tuo ääninäyte on pelottavan samankuuloinen ja itekkin ihmetellyt että miksi tolleen "naputtaa"

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Ajoituksenmuunnin maksoi muistaakseni noin 170 euroa Heikalta tilattuna. 155 sai uuden muuntimen jakopään laiton yhteydessä ja dieselrutinat poistui! :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

willez: Ketjukoneesta kannattaa ensin tsekata että se ketju on oikealla kireydellä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

salot kirjoitti:Ajoituksenmuunnin maksoi muistaakseni noin 170 euroa Heikalta tilattuna. 155 sai uuden muuntimen jakopään laiton yhteydessä ja dieselrutinat poistui! :-D
hmm,mutta eikö 8-venttiili ole aivan eri kone kuin tuo 16-ventitilinen,että mahtaakohan auttaa tässä tuo ajotuksenmuunnin ?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

no ?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:willez: Ketjukoneesta kannattaa ensin tsekata että se ketju on oikealla kireydellä.
joo,kyllä sen pitäis olla kun nyt 208,000km ajettu ja 200,000 huollossa ollut deltalla vanhan omistajan toimesta,ja siinä on venttiilien välysten tarkistut / säätö + nokkaketjun tarkistus / kiristys eli pitäis olla kohillaan,vois viel soittaa että mitäs tälläseen on tehty silloin joskus 2006 vuonna jos niil olis tallessa ne tiedot

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Tarkistettiin venttiilien välykset niin pakopuolella pitäis olla 0,45 - 0,5 välys niin niissä oli 0,5 - 0,55 - 0,65 - 0,55 jotenka naputus johtuu siitä luultavasti imupuolella täytyis olla 0,38 - 0,45 ja kaikissa oli 0,40.Varmaan ens viikolla pakonokka irti ja hakemaan deltalta noita paloja (15€/kpl) ja säätämään. PS:
ketju oli kireällä ja kiristys on jousella

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

willez kirjoitti:ketju oli kireällä ja kiristys on jousella
Ainakin vanhemmissa alukoneissa tuo toimii niin, että jousi on mukana vain auttamassa kiristyksen tekemistä. Lukitusmutteri avataan, pyöritetään konetta käsin jolloin jousi painaa kiristimen oikeaan kireyteen ja kiristetään mutteri. Jousta ei siis ole tarkoitettu pitämään jousta oikealla kireydellä moottorin ollessa käynnissä.

Tosin voihan noissa viimeisissä alukoneissa olla joku erilainenkin synsteemi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
willez kirjoitti:ketju oli kireällä ja kiristys on jousella
Ainakin vanhemmissa alukoneissa tuo toimii niin, että jousi on mukana vain auttamassa kiristyksen tekemistä. Lukitusmutteri avataan, pyöritetään konetta käsin jolloin jousi painaa kiristimen oikeaan kireyteen ja kiristetään mutteri. Jousta ei siis ole tarkoitettu pitämään jousta oikealla kireydellä moottorin ollessa käynnissä.

Tosin voihan noissa viimeisissä alukoneissa olla joku erilainenkin synsteemi.
joo,me tehtiin toi mutta ei pyöritetty konetta se kiristyi hieman mutta kyllä se vaikutti olevan ihan oikealla kireydellä ja sitten ruuvi takasin kiinni

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Onko kellään henkilökohtaista kokemusta ajoituksenmuuntimen korjauksesta? Mitä korjaussarja mahtaa maksaa, ja onko korjaus helppo operaatio?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Doddiih , eilen säädettiin pakoventtiilit ! Eli imunokan venttiilinvälykset olivat kunnossa mutta pakoventtiileissä ihanne olisi 0,43 - 0,50 ja nehän oli 0,55 - 0,55 - 0,65 - 0,50 eli 1,2 ja 3 pytty piti säätää. Vaihdettiin myös 1 ja 3 pytyn venttiilikuppi koska oli kulunut vähän epätasaiseksi. Nyt kaikki oli 0,50 ja EI NAPUTA YHTÄÄN! :D kyllä nousi hymy korviin kun lyötiin käymään ! Seuraavaksi sitten hoidetaan toi bensan haju pois tuolta oikean takapyörän viereltä :x

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

willez kirjoitti:Doddiih , eilen säädettiin pakoventtiilit ! Eli imunokan venttiilinvälykset olivat kunnossa mutta pakoventtiileissä ihanne olisi 0,43 - 0,50 ja nehän oli 0,55 - 0,55 - 0,65 - 0,50 eli 1,2 ja 3 pytty piti säätää. Vaihdettiin myös 1 ja 3 pytyn venttiilikuppi koska oli kulunut vähän epätasaiseksi. Nyt kaikki oli 0,50 ja EI NAPUTA YHTÄÄN! :D kyllä nousi hymy korviin kun lyötiin käymään ! Seuraavaksi sitten hoidetaan toi bensan haju pois tuolta oikean takapyörän viereltä :x
Miten usein ton Ts koneen venttiilit kuuluu säätää/tarkistaa? Oon aina luullu et nykyautojen venttiileitä ei tavis säätää ollenkaan..... :oops:
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Taitaa tuo vm.95 155:nen olla vielä ketjukoneella (onnittelut) ja siinä on vielä säätöpaloilla tehtävä välyssäätö (on kuitenkin varsin huoltovapaa)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

joo,tämä on viimeinen alfa missä on alfan kone , en millään fiiun koneellisella halua ajaa :-D ja tosiaan mun mielestä huoltokirjassa oli 200tkm venttiilien säätöväli ja nyt on 209tkm mittarissa. Ja ei tuo pakonokan irroitus ole todellakaan iso homma,kunhan merkkaa vaan esim.maalikynällä viivat että saa samaan paikkaan takasin. Tossa Fiatin koneessa (16V hihna) taitaa olla hydraulisesti säätyvät ni ei tartte ite säätää,paitti sit ko se hydrauliikka pettää...

Vastaa Viestiin