164 AIVAN JÄÄSSÄ
Valvoja: Moderators
164 AIVAN JÄÄSSÄ
Alkoipas taas aamu mukavasti: ensin en meinannut saada 164:sta yhtään ovea auki. Kun lopulta aukesi niin kuskin ovi ei enää suostunut pysymään kiinni Lisäksi puhallin imaisi oikein huolella lunta sisäänsä vaikka kuinka ensin paikat putsasi ja sisällä suorastaan satoi lunta -jee... Oli kiva ajella hemmetin lumisilla kaduilla: vasemmalla kädellä pidin ovea kiinni ja oikealla raaputin tuulilasin sisäpinnasta siihen jäätynyttä lumikidettä. Ohjata ei juuri tarvinnut, sikäli hyvät "kiskot" oli kaduilla jo valmiiksi
Nyt auto on tallissa sulamassa, mutta mitenkäs moinen jäätyminen jatkossa estetään? Lukkosulaa on jo laitettu ja tiivisteet on käsitelty silikonilla, mutta eipä tunnu auttavan. Pitäisikö osa lukkojen mekanismista mahdollisesti pakata muovipusseihin vai mitenhän 164:sen kanssa tulisi talvella elää?
Noh, on se kuitenkin kiva että täällä etelässäkin on ainakin pari päivää kunnon talvi: on joskus käsijarrustakin oikeasti jotain hyötyä -vaikka sekin kieltämättä voisi ottaa hieman herkemmin kiinni...
-TS
Nyt auto on tallissa sulamassa, mutta mitenkäs moinen jäätyminen jatkossa estetään? Lukkosulaa on jo laitettu ja tiivisteet on käsitelty silikonilla, mutta eipä tunnu auttavan. Pitäisikö osa lukkojen mekanismista mahdollisesti pakata muovipusseihin vai mitenhän 164:sen kanssa tulisi talvella elää?
Noh, on se kuitenkin kiva että täällä etelässäkin on ainakin pari päivää kunnon talvi: on joskus käsijarrustakin oikeasti jotain hyötyä -vaikka sekin kieltämättä voisi ottaa hieman herkemmin kiinni...
-TS
Juu jäätä oli aikas kivasti kerääntynyt kun etin kuusnepaa lumen alta.
Ovet ei ollut jäässä kuin mitä tuossa ulkopuolella oleva jääkuori vähän jumitteli.
Kuivat tiivisteet joita ei ole käsitelty millään ainehilla.
Tuli mieleen et kokopeite olis näillä keleillä hyvä.
Sama aika menee lumie ja jäitten putsaamisessa kuin tuon peitteen pois otossa eikä olis jäätä.
Konepellillä on nyt jäätä sen verran et painaa varmaan tuplasti
Ovet ei ollut jäässä kuin mitä tuossa ulkopuolella oleva jääkuori vähän jumitteli.
Kuivat tiivisteet joita ei ole käsitelty millään ainehilla.
Tuli mieleen et kokopeite olis näillä keleillä hyvä.
Sama aika menee lumie ja jäitten putsaamisessa kuin tuon peitteen pois otossa eikä olis jäätä.
Konepellillä on nyt jäätä sen verran et painaa varmaan tuplasti
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jööö luin tän ja menin ulos. Kun kahlasin lähemmäksi autoa huomasin ensin ettei ole aura-autosta tietoakaan. Kun vihdoinkin pääsin autolle niin eihän ne lukot auennut. Kuskinpuolelta sai avaimen käännettyä ja kaikki mutta mitään ei tapahtunu, toisella puolella ei saanu edes avainta sisään.
Taidan jäädä kotiin
Taidan jäädä kotiin
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaa, onneksi en muista noin pitkälle Mulla on Defan kaukossa edelleen "ensiasennuspatterit" sisällä eikä ole ongelmia ollut. Naps vaan ja aina saa lukot auki ja kiinni, ovetkaan eivät jäätyile aukiasentoon.HOTAKAINEN kirjoitti:Joku kerran haukku noita "kakeja" Riksussa kun kävi 33:sen renkaita potkimassa
- Epäkelpokeräilijä -
Ihmisen muisti on välillä niin lyhytScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jaa, onneksi en muista noin pitkälle Mulla on Defan kaukossa edelleen "ensiasennuspatterit" sisällä eikä ole ongelmia ollut. Naps vaan ja aina saa lukot auki ja kiinni, ovetkaan eivät jäätyile aukiasentoon.HOTAKAINEN kirjoitti:Joku kerran haukku noita "kakeja" Riksussa kun kävi 33:sen renkaita potkimassa
Olishan tuo kake näppärä kun 33:ssa tottu siihen.
Kattoo ny jos sais edukkaasti jostain tuohon kuusnepaan niin vois asennella.
Mitäs jos avaisin kuskin oven ja öljyäisin kaikki liikkuvat osat oikein kunnolla + laittaisin kriittisimmät vermeet vaikkapa muovikassiin, mahtaisikohan auttaa mekanismien jäätymiseen? Lukkosulaa on tullut tungettua niin runsaasti että koko kylki lainehtii, eikä siltikään tunnu oikein auttavan. Vika siis lienee jossain huomattavasti syvemmällä... vai pitäisiköhän sanoa ominaisuus
Hotakainen, jos löydät jostain edukkaita kaukosäätölaitteistoja niin muistathan mainostaa -helpottanee melko monen muunkin talvisen tallaajan elämää
-TS
Hotakainen, jos löydät jostain edukkaita kaukosäätölaitteistoja niin muistathan mainostaa -helpottanee melko monen muunkin talvisen tallaajan elämää
-TS
Tuota mulle joku joskus mainitsi et kolmekolmoseen ois saanu jonkun fiiuihin myytävän kaken noin 50€! Asennus ois ollu kuulemma pelkkä releen vaihto! En sitten tiedä varmasti, mut hinta ei ainakaan kuulostanu pahaltaTS kirjoitti: Hotakainen, jos löydät jostain edukkaita kaukosäätölaitteistoja niin muistathan mainostaa -helpottanee melko monen muunkin talvisen tallaajan elämää
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Kyse oli varmaan META:n Kauko-ohjauksesta. Itselläni löytyy tuo ja toimii kuin junan vessa . Tosta talvi autoilun ihanuudesta. Ei kellään olisi 15" talvirenkaita nelipulttisella vanteilla myytävänä. Kiva ajaa kun pohja raapii kokoajan kiinni. Muuta ongelmaa ei ole, tai lämpöä voisi tulla nopeammin.Boxer33 kirjoitti:Tuota mulle joku joskus mainitsi et kolmekolmoseen ois saanu jonkun fiiuihin myytävän kaken noin 50€! Asennus ois ollu kuulemma pelkkä releen vaihto! En sitten tiedä varmasti, mut hinta ei ainakaan kuulostanu pahaltaTS kirjoitti: Hotakainen, jos löydät jostain edukkaita kaukosäätölaitteistoja niin muistathan mainostaa -helpottanee melko monen muunkin talvisen tallaajan elämää
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Juu, sen lukkomekanismin kun kaivat irti, kuivaat ja öljyät ja sen jälkeen pistät muovipussiin ja takaisin paikalleen niin pitäisi auttaa. Ongelmanahan on lähinnä vesi, joka pääsee ikkunalistan raosta valumaan suoraan suojaamattoman mekanismin päälle ja jäädyttää iloisesti sen liikkuvat kielet jökkeliin.TS kirjoitti:Mitäs jos avaisin kuskin oven ja öljyäisin kaikki liikkuvat osat oikein kunnolla + laittaisin kriittisimmät vermeet vaikkapa muovikassiin, mahtaisikohan auttaa mekanismien jäätymiseen?
- Epäkelpokeräilijä -
http://www.metasystem.it/car/eng/pdf/M20tabGB.pdf155TS kirjoitti:Kyse oli varmaan META:n Kauko-ohjauksesta. Itselläni löytyy tuo ja toimii kuin junan vessa . Tosta talvi autoilun ihanuudesta. Ei kellään olisi 15" talvirenkaita nelipulttisella vanteilla myytävänä. Kiva ajaa kun pohja raapii kokoajan kiinni. Muuta ongelmaa ei ole, tai lämpöä voisi tulla nopeammin.Boxer33 kirjoitti:Tuota mulle joku joskus mainitsi et kolmekolmoseen ois saanu jonkun fiiuihin myytävän kaken noin 50€! Asennus ois ollu kuulemma pelkkä releen vaihto! En sitten tiedä varmasti, mut hinta ei ainakaan kuulostanu pahaltaTS kirjoitti: Hotakainen, jos löydät jostain edukkaita kaukosäätölaitteistoja niin muistathan mainostaa -helpottanee melko monen muunkin talvisen tallaajan elämää
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Vai sellaista, on tainnu olla joka kesäheinä töissä kun noi fiksua juttua ovat keksineet. Saisko tuollaista sovellettua tähän köyhän miehen malliin?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Joku on tainnut sittemmin takoa Luigille järkeä päähän, mulla on nimittäin V6:ssa kumiset preservatiivit niiden mekanismien päällä. TS:ssä ei ollut, tuotekehitystä sano.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, mekanismit ovat ulkoisesti suunnilleen samanlaiset eli suojakumit käyvät varmaan joka autoon. Yritin pälyillä varaosa-CD:ltä noille varaosanumeroita mutta siellä ei ollut mainittu koko kumeja, liekö nuo kuuluneet johonkin talvipakettiin. Tuossa 80- ja 90-lukujen vaihteessahan Alfaa tuotiin maahan välillä ties minkä narikan toimesta, voi olla että toisiin on tajuttu tilata nuo kumit ja toisiin ei. Mulla on AR Svenskan kautta tullut auto.Rolle kirjoitti:Saisko tuollaista sovellettua tähän köyhän miehen malliin?
Voihan kumit korvata tee-se-itse-versiolla, mekanismit vaan muovipussien sisään ja vot. Noin tein faijan TS:ään eikä ole sen jälkeen tainneet lukot jäätyä. Aikaisemmin tuli kyllä kuumavesipussi tutuksi.
- Epäkelpokeräilijä -
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Jos lukon haluaa toimivan kaikilla säillä niin ei kun valkovaseliinia lääkeruiskuun ja isolla neulalla lukkoon. Mielellään ennen kuin on jo jäässä Öljy, hyväkin sellainen, valuu pois paljon nopeammin. Vaseliini on toki vaikeampi saada oikeaan osoitteeseen, mutta pysyy myös. Näin suosittelen, varsinkin jos purkamaan joutuu joka tapauksessa.
Kake on kiva, ja talli myös Täällä satanut jäljistä päätellen lunta eilisestä saakka läpi yön. Onneksi joku on ystävällisesti kolannut kaikkien tallien edustan
Kake on kiva, ja talli myös Täällä satanut jäljistä päätellen lunta eilisestä saakka läpi yön. Onneksi joku on ystävällisesti kolannut kaikkien tallien edustan
Ayrton Senna da Silva forever
Atoy tuo niitä maahan, eli esim. Lauttasaaren varaosasta saa varmaan(samassa rakennuksessa kuin Atoy).TS kirjoitti:Jaahas, ei kun sitten ovea purkamaan ja muovikassit + vaseliinit käyttöön!
Mistähän noita Metan kauko-ohjaimia saa mahdollisesti ostaa? Lieneekö vika miehessä vai webbisaitissa kun ei minkäänlaista tilausohjetta sattunut silmään
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
Ken käy ostamassa niin ilmottelee hinnan.155TS kirjoitti:Atoy tuo niitä maahan, eli esim. Lauttasaaren varaosasta saa varmaan(samassa rakennuksessa kuin Atoy).TS kirjoitti:Jaahas, ei kun sitten ovea purkamaan ja muovikassit + vaseliinit käyttöön!
Mistähän noita Metan kauko-ohjaimia saa mahdollisesti ostaa? Lieneekö vika miehessä vai webbisaitissa kun ei minkäänlaista tilausohjetta sattunut silmään
Soittelin juuri Atoylle; lähden kohta kokeilemaan sopiiko ainoa niillä oleva mahdollinen malli (M20/3) mun autoon ja ostan jos sopii. Nyt on kuulemma oikein kampanja päällä ja hinta huimat 39Eur. Lauttasaaren liike ottaa kuulemma ehkä pari euroa päälle mutta hyvältä kuulostaa jos tuolla hinnalla saa lisää sähkölaitteita AlfaanHOTAKAINEN kirjoitti:
Ken käy ostamassa niin ilmottelee hinnan.
Juurikin tuossa keskustelin ts:kanssa ja ymmärtääkseni homma on nyt kiinni niistä sähköistä! Eli ts:n 164 on vm.90 mutta vanhoilla sähköillä, eli ilmisesti tuo kyseinen m20/3 saattaa hyvinkin käydä. Kohtahan asiaan saadaan selvyys (taitaa ts olla jo matkalla)! Muutenhan toi ei vaadi muuta työtä kuin releen vaihdon! Eli homma pitäisi hoitua vaikka ei itse rasvanäppi oliskaan..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Juu olihan makee keli eilen illallakin+ku aamulla pääsi yövuorosta
Sisälämppäri teki autosta"perinteisen"iglun mut kauko/keskusukko kyllä
on pop!Satana ku aurasivat tiet ikävän peilijäisix paikkapaikoin
Ainoa ongelma on et pitää vähän ennakoida noita risteyksiä ku kahen
tonnin möykky ei niin vaan pysähdy "maailman parhailla" m+s all terrain
donitseilla!Mut hyvin kyllä pitää lumella.
Sisälämppäri teki autosta"perinteisen"iglun mut kauko/keskusukko kyllä
on pop!Satana ku aurasivat tiet ikävän peilijäisix paikkapaikoin
Ainoa ongelma on et pitää vähän ennakoida noita risteyksiä ku kahen
tonnin möykky ei niin vaan pysähdy "maailman parhailla" m+s all terrain
donitseilla!Mut hyvin kyllä pitää lumella.
Eipä ollut paikat jäässä muuten kun sisälämppäri oli sulattanut kivan jääkuorrutuksen auton päälle. Kässäri on toiminut aina (ja sitä myös käytetään aina parkissa) vaikka suojakuori on rikki.Lukkojen kanssa ei ole ollut ongelmia (on se kake hyvä ). Vielä kun nuo perkeleet saisivat tuon parkkipaikan joskus aurattua Rautalankaviritys pohjamuovissakin tuntuu toimivanRR92 kirjoitti:Juu olihan makee keli eilen illallakin+ku aamulla pääsi yövuorosta
Sisälämppäri teki autosta"perinteisen"iglun mut kauko/keskusukko kyllä
on pop!Satana ku aurasivat tiet ikävän peilijäisix paikkapaikoin
Ainoa ongelma on et pitää vähän ennakoida noita risteyksiä ku kahen
tonnin möykky ei niin vaan pysähdy "maailman parhailla" m+s all terrain
donitseilla!Mut hyvin kyllä pitää lumella.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
33 myös aivan jäässä, keskuslukko aukesi kyllä mutta yksikään ovi ei hievahtanutkaan auki.. kuumavesipussilla yritin kuskin ovea lämmitellä mutta eihän se mihinkään riittänyt.
Onneksi auto on sentään tolpassa kiinni, pitänee käydä kääntämässä kahden tunnin välein lämpöä lisää, jos se siitä sulaisi. Jos ei niin palataan autoiluihin plussakeleillä. (joita weather.fi lupaa sentään jo torstaiksi, pääsee sentään maalla käymään suunnitelmien mukaisesti joulupäivänä)
Onneksi auto on sentään tolpassa kiinni, pitänee käydä kääntämässä kahden tunnin välein lämpöä lisää, jos se siitä sulaisi. Jos ei niin palataan autoiluihin plussakeleillä. (joita weather.fi lupaa sentään jo torstaiksi, pääsee sentään maalla käymään suunnitelmien mukaisesti joulupäivänä)
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jaahas, emännän hiustenkuivaajalla pelkääjänpuolen ovi aukes. Siitä sisään ja menoks. 5 metriä pääsin niin rupesin sutimaan, viiden minutin kikkailemisen jälkeen pääsin jo pois pihasta.
40 metriä lisää ja taas tysähti, ei ollut kuin hieman ylämäkeä mutta 40cm lunta. Sielläkin sudittiin se 10 minuttia ja taas eteenpäin. Matka tyssäsi sitten lopullisesti 250 metrin jälkeen suht jyrkkään alamäkeen. Oli siinä naurussa pitelemistä kun venttailin 45 minuttia saatanallisessa tuulessa että traktori tulee ja auraan tuulen puhaltaman kinoksen helvettiin tieltä ja vetää mut sieltä samalla.
On se elämä ihanaa.
40 metriä lisää ja taas tysähti, ei ollut kuin hieman ylämäkeä mutta 40cm lunta. Sielläkin sudittiin se 10 minuttia ja taas eteenpäin. Matka tyssäsi sitten lopullisesti 250 metrin jälkeen suht jyrkkään alamäkeen. Oli siinä naurussa pitelemistä kun venttailin 45 minuttia saatanallisessa tuulessa että traktori tulee ja auraan tuulen puhaltaman kinoksen helvettiin tieltä ja vetää mut sieltä samalla.
On se elämä ihanaa.
Eh heh, sataako siellä etelässä lunta? Täällä keskellä suomea napottaa lämpömittari ulkona - 26 asteessa ja lumesta ei paljoa ole haittaa.Rolle kirjoitti:... 5 metriä pääsin niin rupesin sutimaan, viiden minutin kikkailemisen jälkeen pääsin jo pois pihasta.40 metriä lisää ja taas tysähti, ei ollut kuin hieman ylämäkeä mutta 40cm lunta. Sielläkin sudittiin se 10 minuttia ja taas eteenpäin. Matka tyssäsi sitten lopullisesti 250 metrin jälkeen suht jyrkkään alamäkeen. Oli siinä naurussa pitelemistä kun venttailin 45 minuttia saatanallisessa tuulessa että traktori tulee ja auraan tuulen puhaltaman kinoksen helvettiin tieltä ja vetää mut sieltä samalla.
On se elämä ihanaa.
Alfalla ajaessa ei onneksi ole niin kylmä, kun sen ulkolämpömittari näyttää tasaisesti -20. Hyvin kyllä tuolla kaunottarella tarkenee. Ikkunat pysyy huurteettomina ja onneksi on ovissa kauko-ohjaus...
Saishan tuota lunta tulla tänne pohjoiseenkin, niin voisi käydä vähän joulun aikana notkistamassa telamattoakin.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Ei ole 164:n ovet jäätyneet vajaaseen kymmeneen vuoteen, kun olen silloin tällöin avannut sisäverhoilut ja öljynnyt lukkokoneiston. Lukkopesän öljyäminenhän ei auta kuin avaimen toimimiseen.
Suosittelen lämpimästi aseöljyä.
Keväällä täytyy tehdä öljyäminen nykyiseen "uuteen". Nyt siitä ainakin aukesi ovet ja menivät hyvin kiinni.
33:ssa ovet ei jäädy, kun on auto teltassa
Koneistot toki öljytty siinäkin viime kesänä.
Suosittelen lämpimästi aseöljyä.
Keväällä täytyy tehdä öljyäminen nykyiseen "uuteen". Nyt siitä ainakin aukesi ovet ja menivät hyvin kiinni.
33:ssa ovet ei jäädy, kun on auto teltassa
Koneistot toki öljytty siinäkin viime kesänä.
[avautuminen]
Kävin just laittamassa auton johdon päähän huomista varten. Ongelmana ei oo ollut ovien aukeaminen (kauko-ohjattava) vaan niiden kiinni saaminen. Yli puol tuntia piti istua autossa lämppärin kanssa ennen kuin ovi suli sen verran että sain sen taas kiinni
Ei ole ensimmäinen kerta lähi aikoina mut alkaa jo kyllästyttää. Parhaimpina aamuina lähdetty töihin kumpikin etuovi turvavöillä "kiinni" viriteltynä Tuo viritys ei muuten toimi tiukoissa mutkissa, onneks ei auennut vastaantulijoiden kaistalle
Pitänee purkaa ovi ja kattoa josko mekaniikan saisi jollain suojattua kosteudelta, pelkkä öljyäminen ei näköjään auta...
Takaovet toimii moitteettomasti, voiskohan lukitukset vaihtaa päittäin?
[\avautuminen]
Kävin just laittamassa auton johdon päähän huomista varten. Ongelmana ei oo ollut ovien aukeaminen (kauko-ohjattava) vaan niiden kiinni saaminen. Yli puol tuntia piti istua autossa lämppärin kanssa ennen kuin ovi suli sen verran että sain sen taas kiinni
Ei ole ensimmäinen kerta lähi aikoina mut alkaa jo kyllästyttää. Parhaimpina aamuina lähdetty töihin kumpikin etuovi turvavöillä "kiinni" viriteltynä Tuo viritys ei muuten toimi tiukoissa mutkissa, onneks ei auennut vastaantulijoiden kaistalle
Pitänee purkaa ovi ja kattoa josko mekaniikan saisi jollain suojattua kosteudelta, pelkkä öljyäminen ei näköjään auta...
Takaovet toimii moitteettomasti, voiskohan lukitukset vaihtaa päittäin?
[\avautuminen]
147 2.0 2005
No niin, nyt on 164 yhteensopiva kauko-ohjain +uusi keskuslukituksen rele ostettu Lauttasaaren varaosasta. Boxer33 asensi sen Mäcin Drive-in kaistalla paikalleen apukuskin jalkatilaan (hansikaslokeron alle) ja hyvin toimii!
Kannatti muuten soittaa sinne Atoylle etukäteen; se 39Eur kampanjahinta jonka joku "Suomenojan varaston" edustaja lupasi oli ilmeisesti maahantuojan jälleenmyyntihinta ja voitte arvata kuinka tyytyväisiä myyjät oli kun ilmoitin niille millä hinnalla itse ostavat releensä hyllyyn Vekottimen hintalapussa luki 83Eur mutta aikansa pähkäiltyään möivät sen mulle 50 egellä... Lupasivat soitella sinne Suomenojalle ja ilmoitella maahantuojalle mitä tykkäävät sisäänostohintojensa julkistamisesta. Mainitsin niille että ehdin jo mainostaa halpaa hintaa netissä, joten ei kun Hotakainen ja kaikki muutkin 164sen omistajat nopeasti hakemaan omat kauko-ohjaimensa pois Lauttasaaresta. Lähettäkää vaikka multa terveisiä niin eiköhän alennusta ala tulla
Että sellaista... Olipahan rankka autoilupäivä mutta onpahan Alfa taas entistä ehompana pihalla odottamassa huomisaamun käynnistystä -20C pakkasella
Kannatti muuten soittaa sinne Atoylle etukäteen; se 39Eur kampanjahinta jonka joku "Suomenojan varaston" edustaja lupasi oli ilmeisesti maahantuojan jälleenmyyntihinta ja voitte arvata kuinka tyytyväisiä myyjät oli kun ilmoitin niille millä hinnalla itse ostavat releensä hyllyyn Vekottimen hintalapussa luki 83Eur mutta aikansa pähkäiltyään möivät sen mulle 50 egellä... Lupasivat soitella sinne Suomenojalle ja ilmoitella maahantuojalle mitä tykkäävät sisäänostohintojensa julkistamisesta. Mainitsin niille että ehdin jo mainostaa halpaa hintaa netissä, joten ei kun Hotakainen ja kaikki muutkin 164sen omistajat nopeasti hakemaan omat kauko-ohjaimensa pois Lauttasaaresta. Lähettäkää vaikka multa terveisiä niin eiköhän alennusta ala tulla
Että sellaista... Olipahan rankka autoilupäivä mutta onpahan Alfa taas entistä ehompana pihalla odottamassa huomisaamun käynnistystä -20C pakkasella
Kun lueskelin noita lukko-ongelmia,niin piti oikein käydä kokeilemassa
164:n ovia,se kun on muutaman päivän seissyt ulkona tuulessa ja tuiskussa.
Ovet aukesivat ja sulkeutuivat kuten kuuluukin.
Mitään ongelmia ei tosin tuon auton lukoissa ole ollut ennenkään.
Kannattaisi varmaan muidenkin käyttää aseöljyä
Tuosta kauko-ohjauksesta vielä kuitenkin ,oliko nopea ja helppo asentaa ?
Saako 156:eenkin jonkun halvan jälkiasennettavan kaken ?
Hyvää Joulua toivotellen
Zenery
164:n ovia,se kun on muutaman päivän seissyt ulkona tuulessa ja tuiskussa.
Ovet aukesivat ja sulkeutuivat kuten kuuluukin.
Mitään ongelmia ei tosin tuon auton lukoissa ole ollut ennenkään.
Kannattaisi varmaan muidenkin käyttää aseöljyä
Tuosta kauko-ohjauksesta vielä kuitenkin ,oliko nopea ja helppo asentaa ?
Saako 156:eenkin jonkun halvan jälkiasennettavan kaken ?
Hyvää Joulua toivotellen
Zenery
Metan malli M20/10, joita muistaakseni oli Lauttasaaren kaupan hyllyssä, vaikuttaisi sopivan 156:seen. Asennus menee hetkessä, kunhan sen keskuslukituksen releen vain ensin jostain löytää. Mulla se oli apukuskin jalkatilassa, muista malleista en tiedä. Releen paikantaa helpoiten rämpyttämällä keskuslukitusta ja kuuntelemalla, missä päin autoa naksuu...Zenery kirjoitti:
Tuosta kauko-ohjauksesta vielä kuitenkin ,oliko nopea ja helppo asentaa ?
Saako 156:eenkin jonkun halvan jälkiasennettavan kaken ?
Zenery
Hyvää Joulua munkin puolesta kaikille BBS:ssä vaikuttaville!!
-TS
P.s. tänään toimi mullakin 164 täysin ongelmitta pakkasesta huolimatta
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Levittääkö porukka silikonia ovitiivisteisiin lisää aina pesun jäljiltä? Itsellä alkaa taas tiivisteet jäätyä vaikka silikonit on huolellisesti levitelty vain kuukausi tai pari sitten Kumma kyllä se eniten käytetty ovi, eli kuskin ovi ei takkua.
Onko kellään kokemusta V6 käynnistämisestä "pitkien" taukojen jälkeen? Töiden takia AR seisoo kylmässä tallissa välillä viikon, välillä kaksikin. Lohkolämittimestä huolimatta lähtee käyntiin epätasaisesti mylvähtäen. Tasaantuen sitten hyvin nopeasti Ei kuitenkaan koskaan yön tai parin seisomisen jälkeen. Voiko olla että öljyt valuu veks ja siitä moinen vai onko parempia ideoita? Pitäisköhän huolestua? Tapahtuu myös kevyellä pakkasella, mutta ei kesällä (ainakaan vielä silloin...). Tyhjäkäyntikin on aivan tasainen.
Ehdotuksia kiitos...
Onko kellään kokemusta V6 käynnistämisestä "pitkien" taukojen jälkeen? Töiden takia AR seisoo kylmässä tallissa välillä viikon, välillä kaksikin. Lohkolämittimestä huolimatta lähtee käyntiin epätasaisesti mylvähtäen. Tasaantuen sitten hyvin nopeasti Ei kuitenkaan koskaan yön tai parin seisomisen jälkeen. Voiko olla että öljyt valuu veks ja siitä moinen vai onko parempia ideoita? Pitäisköhän huolestua? Tapahtuu myös kevyellä pakkasella, mutta ei kesällä (ainakaan vielä silloin...). Tyhjäkäyntikin on aivan tasainen.
Ehdotuksia kiitos...
Ayrton Senna da Silva forever
Ei olla levitetty mitään.Wile E. Coyote kirjoitti:Levittääkö porukka silikonia ovitiivisteisiin lisää aina pesun jäljiltä? Itsellä alkaa taas tiivisteet jäätyä vaikka silikonit on huolellisesti levitelty vain kuukausi tai pari sitten Kumma kyllä se eniten käytetty ovi, eli kuskin ovi ei takkua.
Onko kellään kokemusta V6 käynnistämisestä "pitkien" taukojen jälkeen? Töiden takia AR seisoo kylmässä tallissa välillä viikon, välillä kaksikin. Lohkolämittimestä huolimatta lähtee käyntiin epätasaisesti mylvähtäen. Tasaantuen sitten hyvin nopeasti Ei kuitenkaan koskaan yön tai parin seisomisen jälkeen. Voiko olla että öljyt valuu veks ja siitä moinen vai onko parempia ideoita? Pitäisköhän huolestua? Tapahtuu myös kevyellä pakkasella, mutta ei kesällä (ainakaan vielä silloin...). Tyhjäkäyntikin on aivan tasainen.
Ehdotuksia kiitos...
Huolellinen tiivisteiden pesu ja kuivaus on riittänyt.
-20c aamulla, Alfa narun jatkona. Käyntiin ilman ongelmia. Ohjaustehostin tuskallisen jäykkä. Mutta sitten...
Alkoi karmiva pauke etupäästä. Oli peltivanteiden sisäpuoli umpijäässä, ei päässy pyörät pyörimään kunnolla. Pikkuhiljaa ajelin töihin tasaisen krahinan ja napsutuksen kanssa. Auto talliin töissä. Kotiin lähdin n.4h kuluttua ( joulun viettoon kiirus ) niin eipä ollut jäät pahemmin sulaneet. Kotiinpäin ajellessa vielä pari pahaa paukausta ja alkoi etupää ravistamaan 80km/h vauhdissa.
Lähtikö jäät "epäsopivasti" vai paukahtiko vanne kieroksi?
Noh, onneksi huomenna on jo plussakelit...
Jaa juu, ovien kanssa ei ongelmia. Kake löytyy, ostin DA Metan ja asentelin itse. Sinne hanskalokeron taakse.
Alkoi karmiva pauke etupäästä. Oli peltivanteiden sisäpuoli umpijäässä, ei päässy pyörät pyörimään kunnolla. Pikkuhiljaa ajelin töihin tasaisen krahinan ja napsutuksen kanssa. Auto talliin töissä. Kotiin lähdin n.4h kuluttua ( joulun viettoon kiirus ) niin eipä ollut jäät pahemmin sulaneet. Kotiinpäin ajellessa vielä pari pahaa paukausta ja alkoi etupää ravistamaan 80km/h vauhdissa.
Lähtikö jäät "epäsopivasti" vai paukahtiko vanne kieroksi?
Noh, onneksi huomenna on jo plussakelit...
Jaa juu, ovien kanssa ei ongelmia. Kake löytyy, ostin DA Metan ja asentelin itse. Sinne hanskalokeron taakse.
Makaroonia jo vuodesta -98
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuskin vannetta tuolla tavalla kieroksi saa, jarrusatula taitaisi antautua ensin. Veikkaan, että vanteiden sisällä olevat jääpaakut saavat fillarit epätasapainoon. Mulla tuiskuttaa välillä 5-puolavanteiden sisäkehille sen verran lunta, että ravistaa hulvattomasti. Onneksi avonaisista vanteista on helppo myös tökkiä lumet/jäät irti.puuha kirjoitti:Lähtikö jäät "epäsopivasti" vai paukahtiko vanne kieroksi?
- Epäkelpokeräilijä -
Käväisin tuossa eilen parin kilsan päässä kaupassa ja ihmettelin, kun kuudenkympin vauhdissa meinas ratti lyödä leukaan. Ei muuta kun parkkiin ihmettelemään. Vanteiden reiät täynnä kivikovaa jäätä ja vielä niin mukavan epätasaisesti, että toisella laidalla kolme reikää täynnä ja toisella 2 tyhjää. Aikani naputtelin lumiharjan päällä niin ulosti sellaisen parin kilon klöntin, saattaapi olla että hiukan vipottaa, jos kerran kymmenenkin grammaa väärässä paikassa jo värisyttääpuuha kirjoitti:Mutta sitten...
Alkoi karmiva pauke etupäästä. Oli peltivanteiden sisäpuoli umpijäässä, ei päässy pyörät pyörimään kunnolla. Pikkuhiljaa ajelin töihin tasaisen krahinan ja napsutuksen kanssa. Auto talliin töissä. Kotiin lähdin n.4h kuluttua ( joulun viettoon kiirus ) niin eipä ollut jäät pahemmin sulaneet. Kotiinpäin ajellessa vielä pari pahaa paukausta ja alkoi etupää ravistamaan 80km/h vauhdissa.
Lähtikö jäät "epäsopivasti" vai paukahtiko vanne kieroksi?
Noh, onneksi huomenna on jo plussakelit...
Edellisenä iltana kävin kyllä pyöräkotelot läpi ja poistin sohjot, mutta eipä tullut mieleen kurkata vanteiden sisään. Eikä olisi nähnytkään siinä pimeydessä. On se hienoa kun on neljä vuodenaikaa: syystalvi, talvi, kevättalvi ja takatalvi.
Onko sullakin Sassicaia GTA:n reikävanteet talvirenkaissa? Tänä aamuna nimittäin kävi meikäläiselle sama juttu. Ajattelin jo pysähtyä ihmettelemään kun ravisti kehä I:llä niin maan perkuleesti mutta pari jarrutusta auttoi asiaa. Vanteiden monimutkaiset muodot tuntuvat keräävän sohjoa. Pitää ensi talveksi laittaa toisenlaiset vanteet.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Minkä ikäinen tuo sinun 164 on ?TS kirjoitti:No niin, nyt on 164 yhteensopiva kauko-ohjain +uusi keskuslukituksen rele ostettu Lauttasaaren varaosasta. Boxer33 asensi sen Mäcin Drive-in kaistalla paikalleen apukuskin jalkatilaan (hansikaslokeron alle) ja hyvin toimii!
Sopiikohan tuo sarja myös vanhempiin kuin 1990 malleihin?